فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۲۳۶
انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۱

آیا وعده‌های خودروسازان عملی می‌شود؟

آیا وعده‌های خودروسازان عملی می‌شود؟
تابناک - پیش فروش خودرو آغاز شد... شرایط ویژه پیش فروش خودروهای ... قیمت خودروهای به زودی کاهش میابد... اولتیماتوم وزیر به خودرو سازان ... این‌ها همه تیتر اخباری است که این روزها از خروجی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود. تیترهایی که البته شاید در نگاه اول رضایت بخش باشند، اما دیگر در دل دردمند مصرف کننده ایرانی خودرو، تأثیری ندارد زیرا واقعیت چیز دیگری است.
 
اگر گمان می‌کنید با تصویب قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز مبادلاتی و رسیدن قیمت خودرو های «بومی» و 98 درصد تولید داخل، دیگر همه چیز تمام است و افزایش قیمتی را شاهد نخواهید بود و بهای خودرو متعادل می‌شود و خودروسازان افزایش عرضه داده‌اند و بازار آزاد جمع می‌شود و به راحتی می‌توانید خودروهایی با استاندارد دو دهه قبل را با بهای خودروهای روز و استاندارد دنیا تهیه کنید و از رانندگی با آن‌ها لذت وافر ببرید اشتباه می‌کنید! خودروسازان هنوز به دنبال دریافت تسهیلات میلیاردی از دولت هستند! و البته...
 
این روزها فشار انتقادات بر خودروسازان و انحصار خودرو در کشور بسیار زیاد است. نه مصرف کننده ایرانی و نه کارشناسان این شرایط را در صنعت خودرو شرایطی عادلانه نمی‌دانند. اما خودروسازان هم بیکار نیستند و با مصاحبه‌ها و گفتگوهای خبری برای افزایش عرضه‌ای که عملاً شاهدی از آن در دست نیست، سعی در خنثی کردن این حجم از انتقاد دارند.
 
انجمن خودرو سازان کشور، این روزها بسیار از این دست از مصاحبه‌ها دارد. امروز نیز احمد نعمت بخش دبیر این انجمن در گفتگویی عنوان کرده است که نمایندگان به جای انتقاد از مصوبه جدید پیگیر تسهیلات دو هزار میلیاردی خودروسازان باشند!
 
وی گفته: از نمایندگان می‌خواهیم به گونه‌ای عمل نکنند که صنعت خودرو به دلیل ادامه یافتن وضعیت زیان‌دهی تعطیل شود. در آن صورت مصرف‌کنندگان بسیار بیشتر از شرایط فعلی متضرر خواهند شد.
 
طبیعتاً این گفتگوها نشان از آن دارد که حتی مصوبه عجیب و غریب دولت و حمایت عاجلی که حامی بی‌چون و چرای صنعت خودرو از خودروسازان کرده، عطش سیری ناپذیر صنعت خودروی کشور را ارضا نکرده است و هنوز بحث بر سر دریافت تسهیلات است.
 
از سویی حال که نعمت بخش در گفتگوی خود عنوان کرده که در صورت تعطیلی صنعت خودرو مصرف کننده بیشتر متضرر می‌شود، باید پرسید چرا؟؟؟
 
مسلماً در صورت تعطیلی صنعت خودروی کشور (البته صرف نظر از ضرر و زیانی که کشور به دلیلی بیکاری افراد شاغل در این صنعت و صد البته زیانی که به دلیل حمایت طی چند دهه از صنعتی داده که اکنون هم بی شباهت به ورشکسته نیست) حداقل مصرف کننده ایرانی متضرر نخواهد شد. زیرا تقاضای خودرو در کشور به اندازه‌ای است که واردات آزاد و با تعرفه پایین خودرو بتواند جوابگو باشد. یا آنکه خودرو سازان تصور می‌کنند اگر صنعت خودرو در کشور نباشد، واردات هم نخواهد بود؟؟؟!
 
راستی چه خبر از پیش فروش؟
 
از سویی این روزها خبر آغاز پیش فروش خودرو در کشور از سوی خودروسازان شنیده می‌شود. اما کدام پیش فروش؟ بگذارید سری به سایت این خودروسازن بزنیم تا بهتر متوجه شویم
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وعده‌ ، خودروسازان
ارسال به دوستان
وزارت خارجه آمریکا: روبیو از فردا راهی خاورمیانه می‌شود زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران