فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۰۹۴۴
انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۴-۱۲-۱۳۹۱

تابش: خاتمی در سال 88 خیلی منطقی برخورد کرد

عصر ایران
شما که بهتر از من نظر توده‌های مردم را می‌دانید. نظرسنجی‌های زیادی در این زمینه شده. شما می دانید و ما هم می دانیم که نتیجه نظرسنجی ها چیست!
دکتر محمدرضا تابش، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و خواهرزاده سیدمحمد خاتمی است. تابش، سال‌ها سمت نمایندگی مردم ارکان را بر عهده داشته است.

او به چند سؤال خبرنگار مشرق درباره کاندیداتوری هاشمی و خاتمی و البته احتمال رد یا تأیید صلاحیت خاتمی در شورای نگهبان  پاسخ داد.

متن کامل گفتگوی خبرنگار مشرق با این نماینده اصلاح‌طلب مجلس را در ادامه می‌خوانید:
 
***
جناب آقای تابش اصلاح‌طلبان به تازگی و همانطور که از یکسال قبل هم قابل تحلیل بود، از دوگانه کاندیداتوری "خاتمی یا هاشمی" نام می‌برند. شما نظرتان درباره این دوگانه چیست و فکر می‌کنید چه کسی در نهایت به عنوان منتخب اصلاح‌طلبان خواهد آمد؟

در ابتدا باید تأکید کنم من سخنگوی آقایان هاشمی و خاتمی نیستم.
اما برای پاسخ به سؤال شما باید بگویم که در شرایط فعلی کشور میزان مشارکت بالای مردم بسیار تعیین کننده است و هر دو بزرگوار (هاشمی و خاتمی) که دوستدار نظام نیز هستند، سعی اولیه‌شان بر مشارکت بالای مردم است و فراتر از اینکه خودشان بخواهند کاندیدا شوند مسئله این است که برگزاری انتخاباتی را داشته باشیم که در هر صورت در آن ان‌قلت نباشد.

مگر تا حالا انتخاباتی داشته‌ایم که در آن ان‌قلت باشد؟ 


اگر نبود که این پیامدها را نداشت.

چه پیامدهایی؟ 

یعنی در انتخابات‌هایی که برگزار شده هیچ حادثه سوئی نبوده؟

بوده ولی به دلیل نحوه برگزاری انتخابات یا چالش قانونی نبوده است. عده‌ای مثلاً در سال 88 آمدند و چالش سیاسی و امنیتی درست کردند.

این نظر شماست. به هر حال انتخابات باید به نحوی باشد که این پیامدها را نداشته باشد و سعی همه هم بر همین مسئله باشد.

نگفتید که نظرتان درباره اینکه آقای هاشمی کاندیدا می‌شوند یا آقای خاتمی چیست؟

به هر حال خود آقایان باید در این زمینه به تصمیم برسند. منظورم جبهه اصلاح طلبان است. اما خود آقایان(هاشمی و خاتمی) هم نظرشان تعیین کننده است. الان در طیف مدیران و دلسوزان نظام و انقلاب، هر دوی آقایان مقبولیت دارند. اما به هر حال باید نظر توده های مردم هم دیده شود.

نظر توده‌های مردم را چطور می‌فهمند؟ 

شما که بهتر از من نظر توده‌های مردم را می‌دانید. نظرسنجی‌های زیادی در این زمینه شده. شما می دانید و ما هم می دانیم که نتیجه نظرسنجی ها چیست!

ولی ما نظر مردم را نمی‌دانیم؟ معتقدیم که روز انتخابات خواهیم فهمید که نظر مردم با کیست؟!

اتفاقاً شما خیلی خوب می دانید.

راستش را بخواهید، چیزهایی که ما از نتایج نظرسنجی‌ها می دانیم این است که رأی آقای خاتمی و آقای هاشمی به شدت پایین است.

 نه . این دیگر نامش نظرسازی است. اما نظرسنجی‌ها چیز دیگری را می گوید.

فکر می کنید اگر آقای خاتمی کاندیدا شود در شورای نگهبان تایید می‌شود؟

چرا نشود؟

با توجه به حوادث سال 88.

خب چطور بوده؟ آقای خاتمی که خیلی منطقی و خوب برخورد کرد.

چون ایشان، هم در برخی اغتشاشات خیابانی حضور یافتند و هم اینکه جماعت به خیابان آمده را به مقاومت فرا می‌خواندند و البته با موسوی و کروبی هم نشست و برخاست زیادی داشتند.

اگر از من می پرسید هیچکدام از آقایان هیچ مسئله و مشکلی که بخواهد ان قلتی در تایید صلاحیتشان بیاورد، ندارند. اما به هر حال من هم مرجع تصمیم گیری نیستم.
برچسب ها: تابش ، خاتمی ، انتخابات 88
ارسال به دوستان
امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد