فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۷۹۱۵
انتشار: ۲۲:۵۳ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۲

خوشحالی گاو و گوسفندان از گرانی اخیر!

عصر ایران
الف.راستگو

امروز در خبرها خواندیم که گوشت با افزایش 60درصدی قیمت مواجه شده است؛ البته نگران نباشید! همچنان تورم 30درصدی بوده و دولتمردان معیشت شما را در اولویت برنامه هایشان قرار داده اند!

در راستای گرانی گوشت موارد زیر عنوان می گردد:

1- برخی از شهروندان و اقشار به اصطلاح ضعیف جامعه عنوان می داشتند که سال 91 خیلی گرانی بوده است! هر چه هم مسئولان می گفتند گرانی بود، اما نه خیلی(!) حرف به گوششان نمی رفت! اما امروز و با گرانی 60درصدی گوشت در یکشب؛ تازه مردم متوجه می شوند گرانی گرانی که می گویند یعنی چه! این مردم با درک معنای واقعی گرانی، دیگر هم مدعی نخواهند شد که سال 91، اجناس خیلی گران بوده است!

2- گوشت ضررهای بسیاری دارد؛ باور ندارید سرچی در اینترنت بزنید! مهمترین ضررش هم این است که باید مقدار زیادی پول بپردازید! خب وقتی می شود شکم را با نان سیر کرد، چرا گوشت؟!

لطفا خودتان را همچنان با نان سیر نگه دارید تا باز هم دکتر(!) رحیمی بتواند مدعی شود که حتی یک گرسنه هم در کشور نداریم!

3- خب دیگر! کارمندان محترم! دیگر نگران چگونگی خرج کردن آن 25درصد افزایش حقوقتان نباشید! گوشت که 60درصد گران شد و امروز، فردا هم بنزین می شود 700تومان! با خیال راحت به سر کارتان بروید و دیگر وقت خود را صرف اینکه با افزایش حقوقتان چکار کنید، تلف نکنید! دولتی ها از چند ماه پیش، این زحمت را به جای شما کشیده اند!

4- اقشار آسیب پذیر پیش از این مدعی بودند برای خرید گوشت پول ندارند و فقط پولدارها اقدام به خرید این ماده غذایی می کنند!

دولت هم که دید گوشت تبدیل به کالایی لوکس شده است –در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر- از دادن ارز مرجع به آن خودداری کرد تا مایه داران هم از از این پس اگر می خواهند گوشت بخورند با ارز آزاد آن را بخرند! در نتیجه اقشار آسیب پذیر خیلی هم باید از این اقدام دولت متشکر باشند!
به امید روزی که مایه داران هم نتوانند گوشت بخورند.

5- اگر گوشت گران باشد و چند ماهی یا چند سالی بگذرد و یکنفر نتواند گوشت بخورد؛ اگر مطلع شود در مجلسی یا مراسمی و یا ورزشگاه 100هزار نفری ای(!) ناهار مجانی می دهند که در آن گوشت هم وجود دارد؛ مطمئنا به آنجا خواهد رفت و اینگونه مراسمات با حداکثر شرکت کننده برگزار می شود و نیازی نیست از این شهر و آن شهر آدم بیاوریم که یک وقت صندلی ها خلی نماند و آبرویمان نرود!

6- شنیده می شود گروهی گاو و گوسفند با تشکر از گران شدن 60درصدی گوشت؛ این اقدام را گامی در جهت احقاق حقوق خودشان دانسته اند. در قسمتی از این نامه می خوانیم: "با گرانی گوشت، تقاضا برای خرید گوشتمان پایین می آید، در نتیجه دیرتر ما را به کشتارگاه فرستاده و بیشتر عمر می کنیم! ما! ما! بع ! بع! ، یعنی تشکر تشکر!"


برچسب ها: گرانی ، گوشت ، طنز ، گاو ، گوسفند
ارسال به دوستان
شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد توقیف ۳۰۰ پهپاد در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ پزشکیان: مذاکره درباره توان موشکی ایران خط قرمز است افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است