فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۸۰۷۵۹
انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۹-۰۳-۱۳۹۲

دردسر تازه ریزگردها برای ایران

عصر ایران
این مقام مسئول همچنین در خصوص انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر ذخیره سازی نفت خام بدون مشتری ایران بر روی آب، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و آن را تکذیب می کنیم.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه ورود موج جدید ریزگردها مشکلاتی در پهلوگیری نفتکش‌ها در پایانه‌های نفتی در خلیج فارس به وجود آورده است، توقف صادرات نفت به دلیل پدیده گرد و غبار را رد کرد و گفت: با وجود شرایط بد جوی، صادرات نفت ایران در خلیج فارس ادامه دارد.
 
سیدپیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران همزمان با ورود موج جدید ریزگردها به منطقه خلیج فارس، گفت: با وجود گرد و غبار شدید در منطقه خلیج فارس هیچگونه مشکلی در روند صادرات نفت ایران حاصل نشده است.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی با وجود شرایط بد جوی پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های نفتکش در پایانه‌های نفتی ایران در خلیج فارس به ویژه پایانه نفتی خارگ در حال انجام است، تصریح کرد: با وجود ورود موج جدید گرد و غبار اما هم اکنون صادرات نفت ایران متوقف نشده است.
 
این مقام مسئول همچنین در خصوص انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر ذخیره سازی نفت خام بدون مشتری ایران بر روی آب، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و آن را تکذیب می کنیم.
 
وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی هیچ‌گونه نفت بدون مشتری بر روی نفتکش‌ها در خلیج فارس ذخیره سازی نشده است، بیان کرد: هم اکنون هیچ گونه نفت فروخته نشده ای که بخواهیم آن را بر روی آب ذخیره سازی کنیم وجود ندارد.
 
موسوی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر افزایش تعداد کشتی‌های نفتکش در فاصله چند مایلی پایانه نفتی خارگ، توضیح داد: با توجه به ورود موج جدید گرد و غبار به خلیج فارس از اوایل هفته جاری پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های نفتکش در مدت زمان طولانی تری انجام می شود.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی‌های نفتکش مطابق با لیست انتظار در اسکله‌های پایانه نفتی خارگ پهلوگیری می‌کنند، تبیین کرد: از این رو با توجه به تعیین نوبت انتظار برای پهلوگیری کشتی‌های نفتکش همواره چند کشتی در فاصله چند مایلی پایانه نفتی خارگ پهلوگیری می‌کنند.
 
بلومبرگ اخیرا با انتشار گزارشی مدعی شده است: به دلیل مشکلات صادراتی ناشی از تحریم‌ها و توقف در اجرای پروژه‌های ساخت تجهیزات ذخیره سازی نفتی ساحلی هم اکنون میزان نفت ذخیره شده در ذخایر نفتی شناور در آبهای ایران به ۳۰ میلیون بشکه رسیده است.
 
هم اکنون تعداد ۱۴ فروند کشتی نفتکش بسیار عظیم الجثه برای ذخیره سازی نفت ایران بر روی آب‌ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور