فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۲۷۰۹
انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۲

ذخیره آب 38 سد به کمتر از 30 درصد رسید

عصر ایران
در خبر دیگری آمده است: در پایان هفته گذشته 24 سد از جمله گلستان 2، كوثر، دز، كارون 3 و 4، شهرچاي، حسنلو، نهند، دولت آباد، لتيان، شهيد عباسپور و كرج افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند و 2 سد بوکان و بارون در حال سرريز در كشور گزارش شد.
وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای مهرماه سال گذشته (سال آبی جاری) تاکنون 227 میلیمتر بارندگی در کشور اتفاق افتاد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتداي مهرماه سال 91 تاكنون حجم بارش هاي كشور به 227 ميليمتر رسيد و در هفته گذشته يک ميليمتر بارش در كشور رخ داده است. بارش 227 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته 18 درصد افزايش و در قياس با دوره مشابه درازمدت 3 درصد كاهش يافته است.

همچنین بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 193 ميليمتر و دوره درازمدت 43 ساله 233 میلیمتر ثبت شده بود. در پایان هفته گذشته، بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه دهلران در ايلام با 117 درصد افزايش و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه نهبندان در خراسان جنوبي با 54 درصد كاهش اختصاص داشته است.

در خبر دیگری آمده است: در پایان هفته گذشته 24 سد از جمله گلستان 2، كوثر، دز، كارون 3 و 4، شهرچاي، حسنلو، نهند، دولت آباد، لتيان، شهيد عباسپور و كرج افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند و 2 سد بوکان و بارون در حال سرريز در كشور گزارش شد.

هم اکنون 38 سد کشور ازجمله سدهای لار، بارزو، خداآفرين، سيمره، زاينده رود، ساوه، 15 خرداد، سيوند و ملاصدرا كمتر از 30 درصد حجم خود ذخیره آب دارند. همچنین 31 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه سال قبل مواجه هستند که سدهای سفيدرود، لار، طالقان، ساوه، اكباتان، آبشينه، چاه نيمه 4، دوستي، خداآفرين و سيمره از آن جمله محسوب می شوند.

36 سد کشور در زمان حاضر از افزايش 20 درصدی ورودي آب در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته برخوردار هستند که سدهای بارون، كرخه، دز، كارون 4، استقلال، پيشين، جگين، كوثر، 15 خرداد و گلپايگان از آن جمله محسوب می شوند. همچنین 51 درصد از كل ورودي های آب به مخازن سدهای کشور و 45 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان بود.
برچسب ها: وزارت نیرو ، ذخیره آب ، سد
ارسال به دوستان
شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس) هشدار نهاد مدیریت بر آبراه خلیج فارس نسبت به تبعات تردد از مسیرهای غیرمجاز  اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و مرگ تراژیک نویسنده ایرانی؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد