فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۲۲۲۶
انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۲

استراليا به نقض حقوق بشر متهم شد

ایرنا - كميته حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام كرد: دولت استراليا با بازداشت ۴۶ پناهجوي اهل سريلانكا، ميانمار و كويت به مدت بيش از ۲ سال و خودداري از ارايه روايد به آنها، قوانين حقوق بشر را نقض كرده است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتد پرس، كميته حقوق بشر سازمان ملل اعلام كرد اين اظهارات بر اساس بررسي شكايات صورت گرفته از سوي ۴۶ پناهجو از كشورهاي سريلانكا، ميانمار و كويت كه قادر به پيگيري مسئله بازداشت خود در مراجع قضايي استراليا نبوده اند، استوار است.

اين نهاد كه مقر آن در شهر ژنو واقع است امروز (پنجشنبه) در بيانيه اي اعلام كرد كه اين ۴۶ پناهجو تحت رفتار غير انساني و وحشيانه و نيز بازداشت غير قانوني قرار گرفته اند.

مقامات استراليا به رغم آن كه ۷ تن از پناهجويان شاكي را آزاد كردند، آن ها را تهديدي امنيتي ناميدند.
كميته مذكور همچنين از استراليا خواست ۳۹ نفر ديگر از اين پناهجويان را كه دست كم به مدت ۲ سال و نيم در بازداشت به سر مي برند ، آزاد كند.
برچسب ها: استرالیا ، حقوق بشر
ارسال به دوستان
افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر