فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۴۰۹۷
انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳-۰۶-۱۳۹۲

وبا دوباره وارد شد

عصر ایران
موارد این بیماری تاکنون فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است که با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری شهرهای درگیر به سرعت همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان درآمدند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:‌ تعداد مبتلایان به بیماری وبا در کشور به ۶۴ نفر رسید. همه این مبتلایان مهاجران غیرقانونی کشورهای همسایه شرقی هستند که یک نفر آنها به علت شدت عوارض بیماری فوت شد.

به گزارش فارس محمد مهدی گویا افزود: همه مبتلایان به بیماری وبا که طی روزهای گذشته در کشور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند اتباع کشورهای همسایه شرقی و مهاجران غیرقانونی هستند و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در کشور و بین ایرانیان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: موارد این بیماری تاکنون فقط در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان دیده شده است که با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری شهرهای درگیر به سرعت همه افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان درآمدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت:‌یکی از این مبتلایان البته طی روزهای گذشته به علت اینکه دیر به مرکز درمانی رسانده شده بود، فوت کرد.

گویا افزود:‌ اقدامات کنترلی وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع و گسترش این بیماری در سراسر کشور انجام شده و تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای کشور از این نظر در حالت آماده باش هستند و این آماده باش حداقل تا آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ موارد وبا که در این مدت شناسایی شده همگی در کشورهای شرقی کشور بروز کرده و علایم بیماری در این افراد بعد از ورود غیر قانونی به کشور بروز کرده است بنابراین مشاهده مواردی از این بیماری تاکنون هیچ ربطی به آب آشامیدنی ناسالم یا سبزی کاری با فاضلاب ندارد.

وی گفت: با این حال اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت آب آشامیدنی و نیز در مراکز سبزیکاری انجام شده و آموزشهای محلی در سطح وسیعی در کشور در بین مردم انجام شده است.

گویا افزود: بیماری وبا به هر حال یک بیماری بومی در منطقه ماست و در اکثر سالها در ماههای شهریور و مهر مواردی از این بیماری مشاهده می شود. مهم این است که با اقدامات بهداشتی از جمله رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دستها اجازه ندهیم این بیماری وارد چرخه انتقال بین انسانی در کشور شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وبا ، وزارت بهداشت
ارسال به دوستان
۳۳ هزار نفر تماشاگر بازی تیم ملی در سینما ؛ انتظار برای پخش بازی ایران با مصر کمک کنیم این دو مادر سرطانی به زندگی برگردند شهباز شریف: مذاکرات پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای داشت پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟ نزاع و درگیری مسلحانه در دهلران/ ۲ کشته و ۳ مصدوم نخست وزیر بریتانیا استعفا کرد