فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۲
کد ۲۹۹۲۷۰
انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۲

38 نفر مبتلا به وبا در ایران

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمود نبوی گفت: از تعداد 214 نفر کل مبتلایان به بیماری وبا در کشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاکستانی و 38 نفر ایرانی است.

وی افزود: تعداد فوت شده ها کماکان همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده اند.

دکتر نبوی با تاکید بر این مطلب که اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است بیان کرد: بیماری وبا بیشتر از طریق کارگران افغانی و پاکستانی به کشور وارد شده است و ایرانی هایی که به بیماری وبا مبتلا شده اند بیشتر کسانی هستند که در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده اند و البته همگی آنها درمان شده اند.

وی در ادامه گفت: اکثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است.

وی تاکید کرد: در دو هفته گذشته هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
معماری جالب یک ساختمان در پایتخت بلژیک (+عکس) ایران مقاومت را تنها نمی‌گذارد/ پاسخ به اسرائیل حق قانونی تهران است بحران بانک‌ها همچنان ادامه دارد / بانک ها باید خسارت بدهند نکته‌ای درباره تشییع پیکر رهبر شهید «اوریگامی بتنی»؛ یکی از عجیب‌ترین سکوهای فوتبال جهان (+عکس) تصویری جدید از رحیم نجار «بامداد خمار» با بازی نوید پورفرج (عکس) قفل اکران فیلم «رستاخیز» در محرم باز می‌شود؟ علی شادمان «غروب مامان» را می‌خواند مذاکرات ایران و آمریکا محور رایزنی وزرای خارجه قطر و هلند روسیه: آماده کمک برای دستیابی ایران و آمریکا به توافق هستیم ۶ عادت غذایی که می‌توانند به سلامت استخوان‌ها آسیب بزنند / پای یک ویتامین هم در میان است که هیچ ربطی به استخوان ندارد! استان تهران ۱۳ و ۱۴ تیر و کل کشور دوشنبه ۱۵ تیر تعطیل شدند ویلای ۱۲-۷۰؛ معماری مدرن در دماوند (+عکس) رتبه‌بندی ۲۰۲۷ QS: دانشگاه تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های ایران قرار دارد آیا شکلات تلخ واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟