فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۲
کد ۲۹۹۲۷۰
انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۲

38 نفر مبتلا به وبا در ایران

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمود نبوی گفت: از تعداد 214 نفر کل مبتلایان به بیماری وبا در کشور، 175 نفر از اتباع افغانی، 1 نفر از اتباع پاکستانی و 38 نفر ایرانی است.

وی افزود: تعداد فوت شده ها کماکان همان 6 نفر مهاجران خارجی غیرقانونی بوده اند که به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت شده اند.

دکتر نبوی با تاکید بر این مطلب که اپیدمی وبا در کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است بیان کرد: بیماری وبا بیشتر از طریق کارگران افغانی و پاکستانی به کشور وارد شده است و ایرانی هایی که به بیماری وبا مبتلا شده اند بیشتر کسانی هستند که در تماس مستقیم با اتباع افغانی بوده اند و البته همگی آنها درمان شده اند.

وی در ادامه گفت: اکثر موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به مهاجران غیرقانونی وارد شده به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است.

وی تاکید کرد: در دو هفته گذشته هیچ موردی از ابتلا به وبا در تهران گزارش نشده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند برابوس وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس)