فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۲۰۵۴
انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۲

سازمان ملل: آمریکا متعهد شده از ما جاسوسی نکند!

عصر ایران
مردم از جزئیات استراق سمع آمریکا در سازمان ملل مطلع نیستند. همچنین مشخص نیست ‌آیا آمریکا جاسوسی از دیپلمات‌ها در سازمان ملل یا هر جای دیگر دنیا را متوقف کرده است یا خیر.

در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا به سیستم ویدئو کنفرانس سازمان ملل دسترسی پیدا کرده، این سازمان اعلام کرد واشنگتن متعهد شده که سازمان ملل جاسوسی نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: مقامات آمریکایی به سازمان ملل اطمینان داده‌اند که ارتباطات سازمان ملل کنترل نمی‌شود و نخواهد شد.

وی در این زمینه که آیا آمریکا پیشتر از ارتباطات سازمان ملل جاسوسی کرده‌اند یا خیر اظهار نظری نکرد.

پس از افشای اسناد محرمانه در اوایل سال جاری میلادی توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا در خصوص جاسوسی های این کشور، انتقادات بین‌المللی علیه واشنگتن نسبت به فعالیت‌های نظارتیش بر جهان افزایش یافته است.

مردم از جزئیات استراق سمع آمریکا در سازمان ملل مطلع نیستند. همچنین مشخص نیست ‌آیا آمریکا جاسوسی از دیپلمات‌ها در سازمان ملل یا هر جای دیگر دنیا را متوقف کرده است یا خیر.

نسیرکی اعلام کرد: مصونیت هیات‌های دیپلماتیک، از جمله هیات‌های اعزامی به سازمان ملل، به خوبی در قوانین بین‌المللی پایه‌ریزی شده و بنابراین انتظار می‌رود همه کشورهای عضو بر اساس آن عمل کنند.

ارسال به دوستان
ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود