فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۴۳۳۱
انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۶-۰۸-۱۳۹۲

مدیر العربیه سعودی: داشتن بمب اتم حق مسلم ماست

عصر ایران
بنا بر این گزارش این ارتش قابلیت افزایش نیرو به 250 هزار نفر را خواهد داشت و قرار است در صورت تهدیدات امنیتی علیه عربستان، وارد عمل شود.
مدیر شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به دولت عربستان در مطلبی نوشت که ریاض در صورت اتمی شد ایران ، حق دست یابی به سلاح هسته ای را برای خود محفوظ می داند.

به گزارش عصر ایران " عبدالرحمان الراشد" مدیر شبکه العربیه در مطلبی در روزنامه " الشرق الاوسط" چاپ لندن، با دفاع از ایده اتمی شدن عربستان نوشت ، در صورتی که آمریکا به یک ایران اتمی در منطقه خاورمیانه رضایت دهد، عربستان حق دارد برای تضمین منافع و امنیت خود سلاح هسته ای بسازد.

این شخصیت رسانه ای وابسته به عربستان در ادامه با مقایسه اتمی شدن پاکستان در پاسخ به اتمی شدن هند، شرایط رقابت منطقه ای ایران و عربستان در منطقه را با رقابت استراتژیک هند و پاکستان مقایسه کرده و نتیجه گرفته ، این حق عربستان است که در صورت تسلیح ایران به سلاح هسته ای ، اتمی شود.

الراشد با اشاره به اینکه تسلیح اتمی ایران توازن قوای چند دهه ای در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را به هم خواهد زد، می افزاید تنها راه عربستان برای حفظ توازن قوا دست یابی به سلاح هسته ای خواهد بود.

الراشد با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از استقرار خود در سال 1979 رویکردی خصمانه نسبت به ریاض در پیش گرفته است، به مصادیقی از آنچه که دخالت ها و مزاحمت های ایران برای امنیت ملی عربستان - همچون موضوع حمایت از شیعیان معترض دولت در بحرین، حمایت از شیعیان حوثی در شمال یمن – اشاره کرده و این اقدامات را به عنوان مصادیقی از رویکرد خصمانه ایران نسبت به عربستان و تلاش تهران برای بر هم زدن توازن قوا در منطقه علیه عربستان دانسته است.

الراشد در ادامه ادعا کرده این رویکرد ایران است که نسبت به عربستان تهاجمی است و ریاض تنها از خود و منافع خود در قبال تهدیدات امنیتی ناشی از ایران دفاع می کند.

جمهوری اسلامی ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب قوانین پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و آژانس بین المللی انرژی هسته ای بوده است.

روز گذشته همچنین نشریه الکترونیکی " رای الیوم " در بریتانیا با انتشار گزارشی نوشت که دولت سعودی در نظر دارد یک ارتش خارجی 50 هزار نفره برای مداخله نظامی در مناطقی چون سوریه و یمن در اردن تاسیس کند.

بنابر این گزارش این ارتش قابلیت افزایش نیرو به 250 هزار نفر را خواهد داشت و قرار است در صورت تهدیدات امنیتی علیه عربستان،وارد عمل شود.

بودجه نظامی عربستان سالانه بیش از 40 میلیارد دلار برآورد می شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دانشمندی که برای اثبات نظریه‌اش خون بیمار را به خود تزریق کرد عاشوراء و سنت های حاکم بر زمانه کاهش محدودیت‌های تیم ملی ایران در آمریکا تاریخ به روایت تصویر / گنج مرکرس هیتلر و تابلویی از مانه نذر ماندگار؛ نذری که امید را بر سفره بیماران می نشاند موساد در سوئیس قصد ترور عاصم منیر را داشت؟ پزشکیان: می‌شود جان را داد اما آزادگی را نه ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟