فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۵۰۷۶
انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۲

اقتدار آفرینی اعزام انسان به فضا

 قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: اعزام انسان به فضا اقتدار آفرینی در عرصه علوم فضایی است و زیر ساخت های آن و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی در کنار هم در حال آماده سازی است.

به گزارش ایرنا حمید فاضلی در حاشیه مراسم تقدیر از تیم های برتر مسابقات قوطی ماهواره یا کن ست که شب گذشته در پژوهشگاه سازمان فضایی برگزار شد، افزود: هدف ما استفاده از قابلیت ها و توانمندی ها و به کار گیری از دانش و ابزار فضایی برای بهبود معیشت مردم است.
 
وی با بیان اینکه اعزام انسان به فضا نوعی قدرت نمایی و اثبات اقتدار در بین کشور های صاحب این فناوری است گفت: پرتاب ماهواره های تحقیقاتی و استفاده از اطلاعات آن ها نیز نقش مهمی در بهبود معیشت مردم و رونق زندگی دارد.
 
وی در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی و زمان پرتاب آن ها به فضا گفت: آزمایش های زیادی قبل از پرتاب برروی ماهواره ها انجام می شود تا این ماهواره تایید عبور از مرحله فنی را دریافت کنند.
 
فاضلی ادامه داد: آزمون های نهایی و پایانی بر روی ماهواره تدبیر انجام شده وبزودی و در روزهای آینده آماده پرتاب خواهد شد اما دستور پرتاب ماهواره توسط مقام های بالاتر و با درنظر گرفتن همه امور فنی و علمی صادر می شود.
 
قائم مقام سازمان فضایی ایران درعین حال گفت: تجهیزات ناوبری و تصویربرداری به ماهواره تدبیراضافه شده است که نشان دهنده توان بالای این ماهواره است .
 
به گفته وی ماهواره تدبیر قرار است با پرتابگر سفیر یک B پرتاب شود.
 
تدبیر به عنوان چهارمین ماهواره ایران با مجموعه ای از ˈتجهیزات امکان سنجی و آزمایش تاثیر فضا بر حیاتˈ به فضا پرتاب می شود.این ماهواره محصول متخصصان آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت است.
 
دکتر ˈحسین بلندیˈ رئیس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت چندی پیش درباره ماهواره تدبیر اظهار داشت: این ماهواره نمونه ارتقا یافته ماهواره نوید علم و صنعت است.
 
ایران تا کنون سه ماهواره به فضا پرتاب کرده است. ماهواره امید در 15 بهمن 87، ماهواره رصد در 25 خرداد 90 و ماهواره نوید در 14 بهمن ماه 90 به فضا پرتاب شد.
 
ماهواره امید باوزن 27 کیلوگرم نخستین ماهواره ساخت داخل بود که تمام تجهیزات آن در سازمان فضایی ایران طراحی و تولید شد.ایران با پرتاب این ماهواره به جمع کشورهای دارای فناوری پرتاب ماهواره پیوست.
 
همچنین ماهواره رصد نخستین ماهواره تصویربرداری ایران است که با وزن 15 و سه دهم کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد. این ماهواره توسط دانشگاه مالک اشتر طراحی شده بود.
 
ماهواره نوید علم و صنعت نیز با وضوح تصویربرداری بالاتر نسبت به ماهواره رصد با وزن 50 کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد