فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۵۰۷۶
انتشار: ۰۸:۲۰ - ۳۰-۰۸-۱۳۹۲

اقتدار آفرینی اعزام انسان به فضا

 قائم مقام سازمان فضایی ایران گفت: اعزام انسان به فضا اقتدار آفرینی در عرصه علوم فضایی است و زیر ساخت های آن و پرتاب ماهواره های تحقیقاتی در کنار هم در حال آماده سازی است.

به گزارش ایرنا حمید فاضلی در حاشیه مراسم تقدیر از تیم های برتر مسابقات قوطی ماهواره یا کن ست که شب گذشته در پژوهشگاه سازمان فضایی برگزار شد، افزود: هدف ما استفاده از قابلیت ها و توانمندی ها و به کار گیری از دانش و ابزار فضایی برای بهبود معیشت مردم است.
 
وی با بیان اینکه اعزام انسان به فضا نوعی قدرت نمایی و اثبات اقتدار در بین کشور های صاحب این فناوری است گفت: پرتاب ماهواره های تحقیقاتی و استفاده از اطلاعات آن ها نیز نقش مهمی در بهبود معیشت مردم و رونق زندگی دارد.
 
وی در خصوص پرتاب ماهواره های ایرانی و زمان پرتاب آن ها به فضا گفت: آزمایش های زیادی قبل از پرتاب برروی ماهواره ها انجام می شود تا این ماهواره تایید عبور از مرحله فنی را دریافت کنند.
 
فاضلی ادامه داد: آزمون های نهایی و پایانی بر روی ماهواره تدبیر انجام شده وبزودی و در روزهای آینده آماده پرتاب خواهد شد اما دستور پرتاب ماهواره توسط مقام های بالاتر و با درنظر گرفتن همه امور فنی و علمی صادر می شود.
 
قائم مقام سازمان فضایی ایران درعین حال گفت: تجهیزات ناوبری و تصویربرداری به ماهواره تدبیراضافه شده است که نشان دهنده توان بالای این ماهواره است .
 
به گفته وی ماهواره تدبیر قرار است با پرتابگر سفیر یک B پرتاب شود.
 
تدبیر به عنوان چهارمین ماهواره ایران با مجموعه ای از ˈتجهیزات امکان سنجی و آزمایش تاثیر فضا بر حیاتˈ به فضا پرتاب می شود.این ماهواره محصول متخصصان آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت است.
 
دکتر ˈحسین بلندیˈ رئیس مرکز تحقیقات ماهواره دانشگاه علم و صنعت چندی پیش درباره ماهواره تدبیر اظهار داشت: این ماهواره نمونه ارتقا یافته ماهواره نوید علم و صنعت است.
 
ایران تا کنون سه ماهواره به فضا پرتاب کرده است. ماهواره امید در 15 بهمن 87، ماهواره رصد در 25 خرداد 90 و ماهواره نوید در 14 بهمن ماه 90 به فضا پرتاب شد.
 
ماهواره امید باوزن 27 کیلوگرم نخستین ماهواره ساخت داخل بود که تمام تجهیزات آن در سازمان فضایی ایران طراحی و تولید شد.ایران با پرتاب این ماهواره به جمع کشورهای دارای فناوری پرتاب ماهواره پیوست.
 
همچنین ماهواره رصد نخستین ماهواره تصویربرداری ایران است که با وزن 15 و سه دهم کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد. این ماهواره توسط دانشگاه مالک اشتر طراحی شده بود.
 
ماهواره نوید علم و صنعت نیز با وضوح تصویربرداری بالاتر نسبت به ماهواره رصد با وزن 50 کیلوگرم به مدار لئو پرتاب شد
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید!