فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۰۶۷۷
انتشار: ۱۶:۵۵ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۲

امامان جمعه چه سلاحی دست می‌گیرند؟ (+عکس)

امامان جمعه چه سلاحی دست می‌گیرند؟ (+عکس)
در میان ائمه جمعه، آیت‌الله حسنی امام جمعه ارومیه به داشتن سلاح‌های متعدد از جمله کلت و گرینوف در نماز جمعه شهرت دارد.

پارسینه در ادامه نوشت: برکف گرفتن سلاح توسط امام جمعه، سنتی است اسلامی که ریشه در صدر اسلام دارد، نمادی از آمادگی دفاعی در برابر دشمنان اسلام حتی در محراب و محل نماز، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم آیت‌الله طالقانی که با حکم امام خمینی، احیاگر سنت نماز جمعه بود، بار دیگر این سنت اسلامی را زنده کرد.

آیت الله طالقانی در برابر پیشنهاد برخی از انقلابیون که به وی پیشنهاد کردند از شمشیر به عنوان سلاح خطیب امام جمعه استفاده کند، این پیشنهاد را رد کرد و "سلاح روزآمد و مدرن" را به دست گرفت.

در اوایل انقلاب اسلامی، سلاح ژ-3 تفنگی بود که امامان جمعه تهران و شهرستا‌ن‌ها در حین ایراد خطبه جمعه به دست می‌گرفتند که در سال‌های بعد، اسلحه از رده خارج "برنو" جای ژ3 را گرفت.

در میان ائمه جمعه، آیت‌الله حسنی امام جمعه ارومیه به داشتن سلاح های متعدد از جمله کلت و گرینوف در نماز جمعه شهرت دارد و معمولا بر خلاف ائمه جمعه دیگر از سلاح کلاشینکف در محراب نماز جمعه استفاده می کند.










برچسب ها: امام جمعه ، سلاح
ارسال به دوستان
اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی