فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۰۶۹۶
انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۲

تولد پسرها بیشتر از دختران شد

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: شمار متولدان پسر طی 9 ماهه امسال نسبت به دختران 562 هزار و 390 مورد بوده بطوریکه در این مدت به ازای هر 100 دختر تولد 105 پسر به ثبت رسیده است. 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا ، طی 9 ماهه امسال حدود یک میلیون و 96 هزار و 466 نوزاد در سراسر کشور متولد شد که از این تعداد 535 هزار و 76 مورد دختر بودند.
 
بر اساس این گزارش ، بیشترین ولادت ها در مناطق شهری با 855 هزار و 243 مورد و کمترین در روستاها با 241 هزار و 223 مورد رخ داده است .
 
بیشترین درصد ولادت ها در مناطق شهری مربوط به گروه سنی 25 تا 29 سالگی مادران است.
 
این گزارش می افزاید:بیشترین نرخ ولادت ثبت شده مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد بوده است .
 
بنا بر این گزارش ، در حال حاضر نسبت جنسی بین دختران و پسران 105.3 است که یعنی به ازای هر 100 دختر تولد 105 پسر به ثبت رسیده است.
 
بر اساس این گزارش ، اکنون جمعیت کشور 76 میلیون و 700 هزار نفر است و به طور متوسط هر مادری که 1.7 فرزند به دنیا می آورد، این روند کاهش جمعیت فعال کشور را به دنبال دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پسرها ، دختران ، تولد
ارسال به دوستان
بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور اظهارات وزیر دفاع اسرائیل علیه لبنان: به تخریب زیرساخت‌ها ادامه خواهیم داد پیروزی آرژانتین مقابل اتریش در نیمه نخست جام جهانی لیونل مسی برترین گلزن تاریخ جام جهانی شد درخشش خط دفاعی ایران در نبرد حساس برابر بلژیک اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای ایجاد سابقه تحصیلی گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با رئیس جمهور صربستان و ترکیه وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶