فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۱۹۱۱
انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۲

دلایل افت فشار آب در تهران!

عصر ایران
نوذری‌پور با تاکید بر اینکه مردم تهران باید صرفه‌جویی 20 درصدی را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار امیدواری کرد که در انتهای سال وضعیت بارندگی‌ها مناسب باشد، تا وضعیت سد لار به حالت عادی بازگردد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با بیان اینکه حجم مفید سد لار از مرز صفر هم گذشت، گفت: اعمال افت فشار آب در سامانه شرق تهران همچنان از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح ادامه دارد.

علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت سامانه آب شرق تهران به خاطر مدیریت مصرف اعمال شده نسبت به ماه گذشته تفاوتی کرده است، افزود: اگرچه در سامانه شرق تهران قطعی آب اعمال نشده است، اما به هر حال همچنان افت فشار آب از ساعت 12 شب تا 4 صبح ادامه دارد.

نوذری‌پور با بیان اینکه این افت فشار آب برای ارزیابی سیستم‌ها و تمرین‌ها بوده است، تاکید کرد: نگرانی‌ها بر این بود که سد لتیان را همانند سد لار از دست بدهیم که با مدیریت اعمال شده این موضوع مرتفع شد.

به گفته وی، با پمپاژ آب سد لار به سد لتیان توانستیم حجم مفید سد لتیان را حفظ کنیم.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: حجم مفید آب سد لار در حال حاضر از صفر گذشته است که البته یکی از دلایل کاهش حجم مفید آب در سد لار در کنار کاهش بارندگی‌ها، فرار آب از این سد است.

به گفته وی، در حال حاضر حجم آبی که در پشت سد لار وجود دارد 15 میلیون متر مکعب است.

نوذری‌پور با تاکید بر اینکه مردم تهران باید صرفه‌جویی 20 درصدی را همچنان سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار امیدواری کرد که در انتهای سال وضعیت بارندگی‌ها مناسب باشد، تا وضعیت سد لار به حالت عادی بازگردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل تبلیغات کاهش مصرف آب توسط شهروندان تهرانی در صدا و سیما حل شد یا خیر گفت: به هر حال آب یک کالا برای شرکت آبفا محسوب نمی‌شود که با تبلیغات آن در صدا و سیما‌ ما بخواهیم از تبلیغ آن سود مالی کسب کنیم.

نوذری پور ادامه داد: هیچ بنگاه اقتصادی نمی‌تواند با دادن پول به صدا و سیما تبلیغ کند که این کالا را کمتر مصرف کنید، پس آب یک بحث ملی است و شخصی نیست.

پیش‌تر مسئولان وزارت نیرو و شرکت آبفا اعلام کرده بودند که برای تبلیغ کاهش مصرف آب توسط مردم پول کافی ندارند که به صدا و سیما بابت این تبلیغات بپردازند.
برچسب ها: افت فشار آب ، آبفا
ارسال به دوستان
بقائی: ایران از همه اهرم‌هایش برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل بهره می‌گیرد ۳۳ هزار نفر تماشاگر بازی تیم ملی در سینما ؛ انتظار برای پخش بازی ایران با مصر کمک کنیم این دو مادر سرطانی به زندگی برگردند شهباز شریف: مذاکرات پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای داشت پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟ نزاع و درگیری مسلحانه در دهلران/ ۲ کشته و ۳ مصدوم