فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۶۰۰۴
انتشار: ۱۷:۲۱ - ۳۰-۱۰-۱۳۹۲

غنی سازی 20 درصدی در فردو هم تعلیق شد

  «محمد امیری » مدیر کل پادمان سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در اولین گام اجرای برنامه اقدام مشترک، جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تعلیق غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در سایت نطنز، غنی سازی 20 درصد در سایت فردو را نیز تعلیق کرد.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: صبح امروز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را در سایت نطنز با حضور بازرسان سازمان انرژی اتمی متوقف و عصر امروز نیز غنی سازی 20 درصد در سایت فردو تعلیق شد.

وی تصریح کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه کارها یعنی حسابرسی مواد در فردو و کاشان هستند.

امیری در پاسخ به این پرسش که حسابرسی مواد چقدر طول می کشد؟ گفت: این روند بین 7 تا 8 روز طول می کشد.

صبح امروز نیز مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه ایران در اولین گام اجرای برنامه اقدام مشترک، به تعهدات خود عمل کرد، گفت: غنی سازی 20 درصد در سایت نطنز تعلیق و فرایند اکسید کردن و رقیق سازی ذخیره 196 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصد آغاز شد.

امیری افزود: در راستای اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، تولید غنی سازی 20 درصد را در سایت نطنز تعلیق کرد.

وی تصریح کرد: اتصالات بین زنجیره های دو قلو در نطنز برای تولید 20 درصد (خط تولید اورانیوم 20 درصد) بسته شد.

وی اضافه کرد: در واقع، در بازدید امروز بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرپرستی ماسیمو آپارو رییس بخش B پادمانی آژانس تولید اورانیوم 20 درصد به وسیله جداسازی سیلندرهای خوراک های زنجیره و قطع خطوط ارتباطی دراین تاسیسات متوقف شد.

امیری در پاسخ به پرسش ایرنا درباره وضعیت سانتریفیوژهایی که اورانیوم 20 درصد انجام می دادند، اظهار داشت: از این پس دستگاه های سانتریفیوژی که برای تولید غنی سازی 20 درصد استفاده می شدند، برای غنی سازی 5 درصد استفاده می شوند.

مدیر کل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی ایران درباره فرایندهای اکسید کردن و رقیق سازی نیز گفت:

فرایند اکسید کردن نیمی از ذخیره 196 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصد که از امروز آغاز شده است، در طول 6ماه و هر ماه 15 کیلو گرم خواهد بود.

وی افزود: همچنین نیم دیگر ذخیره اورانیوم 20 درصد که قرار است بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو رقیق سازی شود، در طول سه ماه و هر سه هفته یک سیلندر خواهد بود.

مدیرکل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه اقدامات ایران و 1+5 همزمان می باشد، تصریح کرد: درصورتی که ایران با اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل رو به رو شود برنامه صلح آمیز هسته ای خود را بسرعت به حالت اولیه بر می گرداند.

امیری اظهار داشت: اجرای موفق تعهدات دو طرف، مقدمه ای برای توافق نهایی و جامع است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: غنی سازی ، 20 درصد ، فردو
ارسال به دوستان
توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت