فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۹۹۲۴
انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲

میراث فرهنگی: امامزاده ها احیا و بازسازی می شود

عصر ایران
سلطانی فر امضای این تفاهم نامه را از وظایف ذاتی و قانونی سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: با امضای این تفاهم نامه اختلافاتی که در زمینه احیا و مرمت این اماکن وجود داشت برطرف می شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گفت: براساس تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و سازمان اوقاف و امورخیریه، امامزاده ها و اماکن مذهبی تاریخی احیا و بازسازی می شود.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان میراث فرهنگی قصد دارد با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکانات رفاهی برای این اماکن مذهبی تاریخی فراهم کند.

وی اظهارداشت: با ایجاد این امکانات حضور زایران از چندساعت به چند روز افزایش خواهد یافت و از این طریق بخش اشتغال نیز فعال خواهد شد.

سلطانی فر امضای این تفاهم نامه را از وظایف ذاتی و قانونی سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: با امضای این تفاهم نامه اختلافاتی که در زمینه احیا و مرمت این اماکن وجود داشت برطرف می شود.

وی با بیان اینکه این اماکن دارای ارزش تاریخی و مذهبی است و باید مورد بررسی قرار گیرد افزود: امامزاده ها محل مراجعه و تردد مردم و زایران داخل و خارج کشور است و همواره مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه اکنون 3 هزار و 387 بنای مذهبی در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد بنا 947 امامزاده، 119 حوزه علمیه و مدارس علمیه و 180 بنا نیز متعلق به ادیان دیگر است.

وی افزود: هم اکنون 200 هزار سایت تاریخی و بیش از یک میلیون بنای تاریخی در کشور وجود دارد که برای شناسایی آنها دهها سال وقت نیاز است.

سلطانی فر با بیان اینکه بدون اعتبارات نمی توان حرکت قابل توجهی برای شناسایی و ثبت این آثار انجام داد از همه علاقه مندان، دستگاه ها و بخش خصوصی خواست برای بازسازی این اماکن به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه با هدف رفع برخی مشکلات این سازمان در رسیدگی به ساختمان امامزاده ها، مساجد و اماکن مذهبی تاریخی امضا شده است.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: اجرای مفاد این تفاهم نامه در گرو وحدت و همدلی مسئولان دو سازمان است تا در نهایت به استفاده بهینه زایران از این اماکن منجر شود.
ارسال به دوستان
تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد