فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۳۶۲۶
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۲

امام جمعه مشهد: رستاخیز، فیلم ارزشمندی است

 روزنامه شهروند روز شنبه در مطلبی با عنوان « بیشتر ایوبی را با لباس جبهه به یاد می آورم» به نقل از آیت الله سید احمد علم الهدی نوشت: رستاخیز ، فیلم ارزشمندی است و قبل از ساخت آن برای به تصویر کشیدن شخصیت هایش از رهبر معظم انقلاب استفتاء کرده اند.

در این مطلب که دیدار امام جمعه مشهد با سینماگران جشنواره فیلم بسیج هنرمندان را بازتاب داده است می خوانید : مدت زیادی از جبهه گیری های افراد مختلف در مقابل حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی به خاطر آخرین فیلم سینمایی احمدرضا درویش نمی گذرد.

البته «رستاخیز» تنها فیلم جشنواره نبود که موجب ورود این هجمه ها به سازمان سینمایی و خصوصا حجت الله ایوبی را فراهم کرد.

از اعتراض مراجع عظام گرفته تا عکس العمل های تند و تیز مداحان


این بار اما پنجشنبه 8 اسفند آیت الله علم الهدی با جملاتش حجت الله ایوبی را مورد قدردانی قرار داد.

امام جمعه مشهد در این دیدار با اشاره به فیلم رستاخیز گفت: می بینید بعد از نمایش این فیلم، چقدر حملات به وزارت ارشاد آغاز شده و آنها باید پاسخگو باشند، در حالی که فیلم ارزشمندی است و هنگام ساخت از مقام معظم رهبری استفتاء کرده اند و آقا نوشته اند اگر وهن نباشد، ایراد ندارد که تصویر نشان داده شود و فیلم ساخته شده و حالا همه مداحان روی سر فیلم ریخته اند و بیچاره درویش - کارگردان فیلم رستاخیز - گیر افتاده است.

البته من 18 ایراد از فیلم «رستاخیز» گرفتم که همه آنها قابل حل است و این ایرادها را به آقای ایوبی - رئیس سازمان سینمایی - اعلام کردم.

علم الهدی مسئولان فرهنگی را آدم های متدینی دانست و تاکید کرد: آقای ایوبی - رئیس سازمان سینمایی - شاگرد ما در دانشگاه امام صادق(ع) بوده و آدم وارد و متدینی است که سال ها رایزن فرهنگی بوده و بیشتر تصویری که من از ایشان به یاد دارم، با لباس جبهه است.

علم الهدی درباره فعالیت مدیران سینمایی کشور خاطر نشان کرد: اینها به جریان های ارزشی و انقلابی بدهکار می شوند.

از طرفی می خواهند سینما را رشد دهند و از طرف دیگر، به امثال بنده بدهکار می شوند و از طرف مراجع قم هم به شدت تحت فشار هستند.

او با اشاره به نقش تعیین کننده سینما افزود: سینما تاثیر بالایی دارد و فرهنگ ما، فرهنگ دینی است و اگر سینما به خدمت فرهنگ و ارزش های دینی آمد، این عزیزان مشکلی نخواهند داشت.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم استفاده از مفسرین کاربلد در سریال یوسف پیامبر گفت: من به آقای فرج الله سلحشور علاقه دارم. درباره سریال حضرت یوسف(ع) پرسیدم از چند مفسر استفاده کردید، که به من گفتند هیچ مفسری در کار مشاوره نداده است و من خودم مفسرم.

گفتم درست، اما سواد شما کفایت نمی کند و به خاطر همین، برخی صحنه ها ازجمله بریدن دست زنان مصر هنگام ورود حضرت یوسف(ع) درست به تصویر کشیده نشده است.

وقتی توضیح دادم به من گفتند چه خوب می شد این چیزی که شما گفتید، به تصویر درمی آمد.

علم الهدی در پایان گفت: در فیلمی که ساخته می شود، اگر فقیهی به عنوان کارشناس یا فیلسوفی کنار کار باشد، آنها باید پاسخگو باشند و هجمه به سمت کارگردان نمی رود.
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد