فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۲۸۴۶۰
انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۳

عیادت وزیر ارشاد از محمدرضا لطفی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنری از محمدرضا لطفی موسیقی دان کشور که در بستر بیماری قرار دارد، عیادت کردند.
 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی، معاون امور هنری با حضور در بیمارستان از محمدرضا لطفی عیادت کردند.
 
علی جنتی در این دیدار گفت: حتما دعاهای مردم هنردوست و علاقه مندان شما پشت سر شما است و باعث خواهد شد روز به روز حال تان بهتر شود و دوباره روی صحنه بیایید تا از صدای تار شما بهره ببریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا لطفی را یکی از بهترین هنرمندان موسیقی کشور خواند که پیش و پس از انقلاب هنر موسیقی را ارتقا داد و ابراز امیدواری کرد که این هنرمند هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد.
 
وی درباره بیمه هنرمندان نیز گفت: ما صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران داریم که حدود 60 هزار نفر را تحت پوشش دارد و این افراد عموما از بیمه های تامین اجتماعی استفاده می کنند؛ البته برخی مشکلات هست مثلا کسانی را که بیش از پنجاه سال سن دارند، بدوا نمی توانیم بیمه شان کنیم ولی هنرمندانی که از پیش بیمه شده اند همچنان از این امکان استفاده می کنند.
 
علی مرادخانی نیز برای لطفی آرزوی بهبودی کرد و گفت: صدای تار لطفی در ذهن مردم ماندگار است و آثارش از اذهان پاک نمی شود؛ آقای لطفی نیاز به آسایش و آرامش دارد و باید بیش تر استراحت کند تا انشالله هر چه زودتر بهبود یابد.
 
داود گنجه ای، نوازنده و عضو شورای عالی خانه موسیقی نیز که در این دیدار حضور داشت، گفت: لطفی یک دنیاست و خدمات بی شماری به هنر موسیقی داشته و همواره از هنر و هنرمندان دفاع کرده است.
 
محمدرضا لطفی در سال 1325 در شهر گرگان به دنیا آمد؛ وی به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی فرا گرفت.
 
پس از پایان هنرستان به دانشکده موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته هایش پرداخت. در این زمان از استادانی مانند نورعلی برومند، عبدالله دوامی، سعید هرمزی نیز بهره جست.
 
لطفی در سال 1343 جایزه نخست موسیقی دانان جوان را نیز کسب کرد؛ در سال 1353 به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. به مدت یک سال و نیم به عنوان مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران به کار مشغول شد.
 
وی در سال 1354 گروه شیدا را راه اندازی کرد و به همراه گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.
 
وی همچنین کانون موسیقی چاووش را با همکاری هنرمندانی مانند حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و علی اکبر شکارچی راه اندازی کرد که در یک فعالیت چشمگیر آثاری از این گروه به جای ماند که به گفتهٔ بسیاری از اساتید از بهترین کارهای موسیقی ایران به شمار می روند.
ارسال به دوستان
جمع‌آوری‌ گازهای مشعل بیش از دو برابر شد دادگستری هرمزگان: متأسفانه موشک مستقیماً به بدن شهید ماکان نصیری اصابت کرده / حتی تار مویی هم از ماکان پیدا نشد حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه