فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۰۷۶۱
انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۳
طنز

8 دلیل در مخالفت با دفن دکتر "فرای" در ایران!

عصر ایران
الف.راستگو
   قدیم ترها می گفتند: "میت روی زمین نمی ماند" اما این روزها و به همت برخی دوستان همیشه در صحنه، یک میت روی زمین مانده است!
 
همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، تصمیم داریم هر از چند گاهی اقدام به چاپ یادداشت های روزنامه کهکشان بکنیم. این روزنامه توسط ایرانی های مقیم کره مریخ، در آنطرف فضاها(!) چاپ می شود و تنها یک نسخه اش به: "کره زمین، سمت راست، دفتر عصرایران، بخش طنز و کاریکاتور" ارسال می شود. این یادداشت به شرح زیر است.
 
 ما نیز با دفن پیکر دکتر ریچارد نلسون فرای در ایران به شدت مخالف هستیم. زیرا:
 
1- در جاسوس بودن وی شکی نیست! اصلا همینکه یک امریکایی اقدام به یاد گرفتن زبان فارسی کند به خودی خود مشکوک است! بچه های خودمان حافظ و سعدی و فردوسی و ... را به درستی نمی شناسند! آن موقع یک دکتر خارجی چرا باید بیاید به زبان فارسی علاقه مند شود؟! آنهم وقتی که دکترهای ادبیات خودمان وضع مالیشان چندان رو به راه نیست و فوق لیسانس های ادبیات مسافرکشی می کنند!
از این گذشته ، همین که ما می گوییم جاسوس بود ، پس نتیجه می گیریم که جاسوس بود.
 
2- اگر وی در اصفهان دفن شود، از این پس راه برای بقیه جاسوس ها نیز باز می شود و می توانند هر وقت دلشان خواست به بهانه آمدن سر قبر این دکتر، به ایران آمده و جاسوسی کنند!
 
3- از کجا معلوم واقعا این دکتر مُرده باشد؟! اگر همه اینها دسیسه از پیش برنامه ریزی شده(!) بود و "فرای" یواشکی از قبرش بیرون آمد و به ادامه جاسوسی هایش از حافظ و فردوسی و ... پرداخت چه؟! مگر سریال "پیامکی از دیار باقی" را فراموش کرده اید؟!
 
4- به فرض محال اگر واقعا ایشان مرده باشد، مگر شما فیلم ترسناک نمی بینید؟! بیشتر این جنازه های امریکایی شب ها از قبر بیرون می آیند و اقدام به ترساندن شهروندان می کنند. البته عمرا ما از آنها بترسیم!
 
5- مگر تا به حال یک "امریکاشناس ایرانی" در امریکا دفن شده است که ما بگذاریم یک "ایران شناس امریکایی" اینجا دفن شود؟!
 
6- برخی می گویند اگر ما نگذاریم این دکتر در ایران دفن شود، افغانستان و تاجیکستان سریع با به خاک سپردن او در کشورشان او را به نام خودشان به ثبت می رسانند.
 
این مورد اتفاقا خیلی هم خوب است! اینطوری همه می فهمند ما چقدر دست و دل باز هستیم! اتفاقا قبلا هم دست و دل بازی خودمان را ثابت کردیم! مثلا وقتی که ترکیه ای ها مولانا را به اسم خودشان زدند و یا کشور آذربایجان تصویر نظامی گنجوی را بر روی اسکناسش چاپ کرد اصلا صدایمان در نیامد!
 
7- اصلا از همه این حرف ها گذشته؛ مگر بیل به کمر جوانان خودمان خورده که نگران باشیم با چنین برخوردهایی دیگر یک اجنبی نمی آید فارسی شناس شود! خودمان فارسی یمان را می خوانیم! آنهم بدون لهجه!
 
8- تا حالا آمریکایی ها از زنده ها جاسوسی می کردند و اگر فرای را در ایران دفن کنیم، از اموات نیز جاسوسی خواهد کرد. ما اجازه جاسوسی از اموات مان را نمی دهیم.
 
 امروز درخواست می کنند در ایران دفن شوند، لابد فردا هم درخواست می کنند بعد از مرگشان به فرزندانشان یارانه و سبدکالا تعلق گیرد! رو که نیست ... .

ارسال به دوستان
خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و بوسنی و البته کانادا! ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن