فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۲-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۱۹۷۶
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۲-۰۲-۱۳۹۳

بیشترین درصد دیابتی های کشور در بوشهر

عصر ایران
امروز نمک، شکر و چربی به عنوان سه سم در زندگی بشر شناخته شده که اگر در نوع تغذیه و رفتارهای غذایی و بهداشتی این موارد لحاظ شود می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: درصد ابتلا به بیماری دیابت دراین استان نسبت به میانگین کشوری بسیاربالاست و بیشترین میزان مبتلایان به این بیماری مربوط به استان بوشهر است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز سه شنبه به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران افزود: میانگین جهانی ابتلا به بیماری دیابت شش تا هفت درصد و میاگین کشوری 9 درصد است این درحالی است که دراستان بوشهر 14 درصد افراد به بیماری دیابت مبتلا هستند که دو برابر میانگین جهانی است.

وی اضافه کرد: آمارهای ما در مورد بیماران دیابتی به صورت درصد بیان می شود و ذکر آمار تعداد مبتلایان،روش ما نیست.

براساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان بوشهر، جمعیت این استان یک میلیون و 160 هزار نفر بوده است.

رییسی گفت: کم تحرکی یکی از عوامل تهدید کننده سلامت است و مردم استان بوشهر کم تحرک ترین افراد در کشور هستند.

رییسی اظهارکرد: مردم استان بوشهر کمترین فعالیت بدنی و ورزش را انجام می دهند که این امر می تواند زمینه بروز چاقی و بسیاری از بیماری ها را به وجود آورد.

این متخصص داخلی ضمن اشاره به فشار خون به عنوان یکی دیگر از تهدید های سلامت گفت: افراد باید فشار خون را به وسیله پزشک به صورت منظم بررسی کنند و برای تنظیم شدن آن اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

رییسی با اشاره به این که 40درصد مرگ و میر استان بوشهر مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: آمار ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در این استان و کشور بسیار بالاست و این بیماری ها به عنوان یک شاخصی که باید کاهش یابد مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: برای کنترل بیماری های قلبی و عروقی به اطلاع رسانی برای افزایش اطلاعات مردم و تغییر سبک زندگی نیاز است که بسیار مهم است.

رییسی گفت: امروز نمک، شکر و چربی به عنوان سه سم در زندگی بشر شناخته شده که اگر در نوع تغذیه و رفتارهای غذایی و بهداشتی این موارد لحاظ شود می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.

وی گفت: میل خوردن غذاهای پرچرب و فست فود باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود که میزان ابتلا به این بیماری بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: باید از کودکی ذائقه فرزندان را به غذاهای کم نمک، کم چرب با شیرینی پایین عادت دهیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، بوشهر
ارسال به دوستان
خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته