فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۸-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۴۸۶۲
انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۸-۰۲-۱۳۹۳

رییس هیات ایرانی: مذاکرات 1+5 مفید بود

عصر ایران
بعیدی نژاد: طرفین بحث های کارشناسی و فنی خود را ادامه می دهند تا موضوعات فنی و کارشناسی را برای دور آتی مذاکرات سیاسی که هفته آینده در وین اتریش برگزار می شود، «آماده سازی» کنند.
 «حمید بعیدی نژاد» رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران، مذاکرات کارشناسی نیویورک را «مفید» خواند و گفت: در این مذاکرات، آخرین دیدگاههای کارشناسی درباره موضوعات فنی هسته ای بررسی شد.
 
«حمید بعیدی نژاد» مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه که در نیویورک به سر می برد، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نشست کارشناسان ایران و گروه 1+5 که در حاشیه سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی در نیویورک از روز سه شنبه (16 اردیبهشت)برگزار شد، پس از دو روز بحث های کارشناسی پایان یافت که مباحث «مفیدی» انجام شد.
 
این مقام وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این نشست، آخرین دیدگاهها و نظریه های کارشناسی درباره مباحث فنی هسته ای قبل از برگزاری دور جدید مذاکرات وین مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش ایرنا، در مذاکرات نیویورک، کارشناسانی از سازمان انرژی اتمی، هیات جمهوری اسلامی ایران را به سرپرستی بعیدی نژاد همراهی می کردند.
 
بعیدی نژاد پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: طرفین بحث های کارشناسی و فنی خود را ادامه می دهند تا موضوعات فنی و کارشناسی را برای دور آتی مذاکرات سیاسی که هفته آینده در وین اتریش برگزار می شود، «آماده سازی» کنند.
 
ریاست هیات 1+5 را در مذاکرات کارشناسی نیویورک، «استفان کلمنت» دستیار ویژه مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برعهده داشت.
 
به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه 15 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات سیاسی برای نگارش متن جامع توافق با گروه 1+5 از هفته آینده آغاز می شود، گفت: رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.
 
وی افزود: چهار دور مذاکرات سیاسی در نظر گرفته شده است که از هفته آینده در وین شروع می شود که در آن مذاکرات شروع به نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهای غربی می کنیم.
 
وزیر امورخارجه درپاسخ به سووالی درباره اینکه آیا امکان تمدید زمان 6ماه تعیین شده در توافق ژنو وجود دارد؟ گفت که مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یک پروسه یک ساله انجام می شود و بر این اساس می تواند تا بهمن ماه امسال ادامه یابد.
 
وی اظهار داشت: البته توافق ژنو یک دوره اولیه 6 ماهه دارد که امیدواریم در همان دوره به نتیجه برسیم که رسیدن به نتیجه بستگی به حسن نیت طرف غربی دارد.
 
«ماری هارف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در جمع خبرنگاران گفت که از نظر دولت متبوعش و با توجه به توافقات صورت گرفته، ایران و گروه 1+5 آماده تدوین پیش نویس قرارداد نهایی توافقات هسته ای هستند.
 
هارف افزود که کشورهای مذاکره کننده در بسیاری از موارد به توافق رسیده اند و امیدوارند قرارداد نهایی در 20 جولای آماده شود.
 
قرار است دور چهارم مذاکرات ایران و 1+5 در سطح سیاسی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان گروه 1+5 هفته آینده در وین برگزار شود.
 
نشست کارشناسان ایران و 1+5 در حاشیه سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در معاهده ان. پی. تی2015 از هشتم اردیبهشت (28 آوریل ) برگزار شده و تا 19 اردیبهشت (9 می) در مقر سازمان ملل در نیویورک ادامه دارد، برگزار شد.
ارسال به دوستان
شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد توقیف ۳۰۰ پهپاد در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ پزشکیان: مذاکره درباره توان موشکی ایران خط قرمز است افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است