فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۵۱۳۲
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۳

پيشنهاد عجيب صدا و سيما به شرکت‌ها

عصر ایران
در اين بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پيشنهاد شده است از طرح‌هاي تشويقي سازمان صداوسيما نسبت به سال گذشته بهره بيشتري ببرند و با استفاده بهينه از فرصت‌هاي تبيلغاتي ايجاد شده در نيمه اول سال، در نيمه دوم سال از طرح هاي تشويقي و پخش رايگان استفاده کنند.
در حالي که رسانه‌هاي ورزشي و غيرورزشي بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي خود را با جذب آگهي‌ها تامين مي‌کنند، به نظر مي‌رسد با بخشنامه جديد يکي از بخش‌هاي سازمان صداوسيما به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي، اين بخش از درآمدها هم از بين خواهد رفت تا مشکلات اين رسانه‌ها بيشتر از گذشته شود و در عوض وضع مالي صداوسيما بهتر شود!
 
به گزارش مهر، رسانه‌هاي مختلف ورزشي و غيرورزشي در سالهاي اخير با بالا رفتن هزينه‌هاي چاپ و انتشار به خاطر افزايش قيمت کاغذ با مشکلات عديده‌اي مواجه شده‌اند و تلاش کرده‌اند بخش عمده‌اي از اين هزينه‌ها را با جذب آگهي از شرکت‌ها و نهادهاي مختلف تامين کنند. با اين حال ارسال يک بخشنامه از سوي مديرکل بازرگاني سازمان صداوسيما به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي اين منبع درآمد را هم با چالش جديدي مواجه خواهد کرد.

در اين بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پيشنهاد شده است از طرح‌هاي تشويقي سازمان صداوسيما نسبت به سال گذشته بهره بيشتري ببرند و با استفاده بهينه از فرصت‌هاي تبيلغاتي ايجاد شده در نيمه اول سال، در نيمه دوم سال از طرح هاي تشويقي و پخش رايگان استفاده کنند.

در يکي از بندهاي اين بخشنامه آمده است: « به منظور حمايت از صاحبان کالا و خدماتي که فرصت حضور در تبليغات در ساير رسانه‌ها به جز صدا و سيما و روزنامه جام جم از تاريخ 1393/3/1 تا پايان ديماه نداشته باشند، با حفظ تمامي تخفيفات هر قرارداد از 30 درصد اضافه پخش تشويقي رايگان در بهمن ماه بهره‌‎مند خواهند شد.»

همانطور که عنوان شد در اين بند پيشنهاد شده تا شرکت‌ها و نهادهايي که قصد تبليغات دارند فقط در صداوسيما و روزنامه جام جم حضور داشته باشند تا از طرح تشويقي و پخش رايگان برخوردار شوند. با اين شرايط تبليغات و آگهي‌ها از رسانه‌هاي ورزشي و غير ورزشي پَر خواهند کشيد و تنها به سوي اين دو رسانه سرازير خواهند شد تا از طرح تشويقي رايگان بهره ببرند!

اينکه تصور شود آگهي دهندگان صداوسيما را رها مي‌کنند و به سمت روزنامه‌هاي ورزشي و حتي تبليغات در ورزشگاه‌ها بروند کمي دور از ذهن است. اما نکته قابل تامل اين است که چرا صداوسيما به عنوان يک نهاد و رسانه دولتي چنين پيشنهادي را به شرکت‌ها و کانون‌هاي تبليغاتي داده است تا به رسانه‌هاي خصوصي لطمه بزند؟

هر چند دود اين پيشنهاد به چشم همه رسانه هايي ورزشي و غير ورزشي مي‌رود اما يک آفت ديگر اين پيشنهاد گربيان فوتبال را خواهد گرفت که بخش عمده‌اي از درآمدش را از تبليغات دور زمين در ورزشگاه‌ها کسب خواهد کرد و در صورتيکه تبليغات منحصر به صداوسيما و روزنامه آن شود، ساير رسانه‌ها با چالش بزرگي مواجه خواهند شد.

براين اساس شرکت‌ها و آگهي دهندگان براي اينکه از تخفيف و طرح پخش رايگان صداوسيما برخوردار شوند، ديگر در تبليغات از طريق بيلبوردهاي خيابان‌ها و اتوبان‌ها، تبليغات در مترو، روزنامه‌هاي سياسي و ورزشي و .. شرکت نمي‌کنند تا بتوانند تنها از طريق صداوسيما محصولات خود را تبليغ کنند و از پخش رايگان بهره ببرند!

متن نامه مديرکل بازرگاني سازمان صداوسيما به شرکت ها و کانون هاي تبليغاتي نزد گروه ورزشي خبرگزاري مهر موجود است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: صدا و سیما ، ورزش ، آگهی
ارسال به دوستان
مخالفت حاکم سوریه با جنگ با حزب الله/ احمد الشرع: مشکل لبنان با جنگ و بمباران حل نمی شود راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟