فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۶۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۶۲۶۱
انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۳

خواب بهاره مسکن/ مردم قدرت خرید ندارند

عصر ایران
این کارشناس مسکن با بیان این‌که قیمت مسکن بنا به اعلام مسئولان افزایش نداشته است، گفت: فروش مصالح با تخفیف انجام می‌شود به‌طوری که قیمت‌ها به میزان سال گذشته است و تغییر آنچنانی نداشته است.
حجم زیاد مسکن در بازار و در کنار آن قدرت خرید کم مردم هم‌چنان رکود را در این بازار حفظ می‌کند.

محمد وطن‌پور، کارشناس مسکن درباره‌ وضعیت بازار مسکن گفت: با توجه به قیمت بالای مسکن در ایران و قدرت پایین خرید مردم رکود همچنان در این بازار ادامه خواهد داشت.

او گفت: میزان سود دست‌اندرکاران این بازار کم و زیاد می‌شود؛ به‌گونه‌ای که مثلا از میزان سود زیاد آنها کم می‌شود آن وقت از میزان سود کم شده به عنوان ضرر یاد می‌شود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که قیمت مسکن بنا به اعلام مسئولان افزایش نداشته است، گفت: فروش مصالح با تخفیف انجام می‌شود به‌طوری که قیمت‌ها به میزان سال گذشته است و تغییر آنچنانی نداشته است.

وطن‌پور با بیان این‌که دولت نمی‌تواند برای همه مردم خانه تامین کند، گفت: شفافیت روی قانون‌گذاری در بازار و کنترل مکانیزم‌هایی مثل سفته‌بازی که بازار را دچار اختلال می‌کند می‌تواند کنترل لازم را در بازار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، او گفت: در حال حاضر بازار ملک بزرگ‌تر از بازار بورس است ولی قانونمندی در این بازار به میزان کافی وجود ندارد که دولت می‌تواند با شفافیت در این بازار آن را از قانونمندی برخوردار کند.

این کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن امسال بر اساس قیمت‌های سال گذشته پیش خواهد رفت اما پیش‌بینی می‌شود حجم معاملات بیشتر شود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
1
24
وام 35 میلیونی رو باید 5 میلیون بخری و بعدش 70 - 80 میلیون پس بدی این چه وامیه که به جای این که به سازنده یا خریدار تعلق بگیره محل درامد دلال ها در بورس شده.
با فروش منزل مسکونی و کلی وام گرفتن شروع به ساخت زمین پدری کردم حالا در وسط کار موندم نه خریدار هست نه گرفتن وام به صرفه . در ضمن باید اقساط وامهای گذشته رو هم پرداخت کنم. دولت باید وام ساخت و یا خرید رو بدون واسطه به سازنده یا خریدار بده در اون صورت هم از دلال بازی جلوگیری میشه و تا حدی بازار از رکود خارج میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
5
23
قیمت ها اصلا با قدرت خرید تطابق ندارد
مردم باید دندون روی جگر بگذارند تا قیمتها پایین تر بیاید
البنه هدف دولت آنست که به منظور رونق خرید و مسکن اینگونه القا کند که قیمتها ازین پایین تر نمی رود و یا شاید بالاتر هم برود
عصر ایران تو که ادعای ازادیت میشه نشر بده
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید