۰۷ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۷۴۲۶
تعداد نظرات: ۱۷۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۷۴۲۶
انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳-۰۳-۱۳۹۳

6 نکته درباره دستگیری 6 جوان "هپی"

واقعیت این است که هم اکنون دو عرف رسمی و عمومی در جامعه ما ایجاد شده است.آنچه در رسانه ها و در ادبیات مسوولان به عنوان عرف و افکار عمومی بیان می شود،‌ همان عرف رسمی است که در بسیاری از موارد، منطبق با عرف عمومی نیست.

عصرایران ؛ جعفر محمدی - 6 جوان که کمی رقصیده و فیلم شان را در اینترنت منتشر کرده بودند،‌ ظرف 6 ساعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند. سپس صدا و سیما آنها را پشت به دوربین ردیف کرد و درست مانند تبهکاران مواد مخدر یا تروریست ها ،‌ از آنان اعترافات تلویزیونی گرفت و بر روی انتن فرستاد!

در این باره نکاتی چند قابل تأمل جدی است:

1 - یک سوال: آیا این فیلم چند دقیقه ای جوانان - که به ادعای خودشان می خواستند چهره ای شاد از جوان ایرانی در دنیا ترسیم کنند- مصالح نظام را به خطر انداخت یا برخورد چکشی با آنان و سپس تلویزیونی کردن ماجرا؟
آنها یک ترانه معروف بین المللی به نام "هپی" را تقلید کرده بودند - همانند صدها کلیپ دیگری که در همه جای جهان در تقلید از ترانه مذکور ساخته شده و بدان شهرت جهانی داده است - و به همین دلیل، برخورد با آنان ابعاد بین المللی بیشتری پیدا کرد و صدها رسانه در سراسر دنیا، تیتر زدند که در ایران چند جوان را به جرم رقص و شادی بازداشت کرده اند.

نگاهی به رسانه های خارجی بیندازید تا ببینید در جریان این ماجرا، چه فضایی علیه جمهوری اسلامی در جهان ایجاد شد.

2 - با توجه به ادبیات رسمی جمهوری اسلامی و نیز آموزه های شرعی ،‌ کار این جوانان موجه نبود. اما آیا نمی شد به جای عملیات پلیسی و ایجاد هزینه برای کشور،‌ آنها را احضار و تذکر داد و امر به معروف و نهی از منکرشان کرد؟‌ چرا نمی خواهیم متوجه شویم که اقدامات پلیسی علیه جوانان ، هزینه زا و موجب بدبینی است و هیچ فایده ای هم ندارد. تشکیل پرونده و ایجاد سوء سابقه برای جوانانی که قرار است در این کشور کار کنند،‌ منهدم کردن آینده آنهاست و تبدیل شان به مخالفان دائمی نظام.

3 - آنچه این جوانان کردند،‌ هر چند موجه نبود ولی کار جدیدی هم نبود. همین الان هزاران کلیپ مشابه از ایرانیان در فضای اینترنت وجود دارد. آیا باید پلیس وظایف سنگینی که دارد را رها کند و به دنبال این باشد که چه کسی رقصید و چه کسی فیلم خودش را در اینترنت منتشر کرد؟!

6 نکته درباره دستگیری 6 جوان


4 - کار تلویزیون هم بسیار نابخردانه بود. با چه استدلالی دستگیری چند جوان را به عنوان اقدام موفقیت آمیز پلیس بر روی آنتن فرستادند؟‌ چند جوان کلیپی ساخته بودند که فضای جغرافیایی اش مشخص بود و در انتهای کلیپ هم نام و مشخصات خود را ذکر کرده بودند. حال آیا شناسایی و دستگیری آنها خیلی افتخار داشت و مثلاً‌ مانند دستگیری ریگی بود که برنامه تلویزیونی برایش بسازند؟ منصفانه باید گفت که پلیس،‌ کارهای خوب زیادی در این کشور انجام می دهد و همین امنیت نسبی عمومی هم که وجود دارد رهین زحمات نیروهای پلیسی و امنیتی است. حال بین آن همه کار ، خبطی به نام عملیات 6 ساعته برای دستگیری چند جوان معمولی را پررنگ می کنند و در بخش خبری 20:30 پخش می کنند و عجیب این که فرماندهی پلیس هم زیر بار مصاحبه در این خصوص می رود!

5 - این که پلیس توانسته ظرف 6 ساعت این ها را دستگیر کند، افتخاری نیست که باید پخش تلویزیونی شود بلکه در مواردی که پلیس دزدان و کیف قاپان و مزاحمان نوامیس مردم و زورگیرها را با این سرعت شناسایی و بازداشت می کند، باید با افتخار اعلام شود کما این که در جریان دستگیری سارقان مسلح طلافروشی ها که با سرعت دستگیر شدند،‌ این اتفاق افتاد.

6 - برخی گفتند که این جوانان با این کارشان عرف جامعه را نادیده گرفته و افکار عمومی را جریحه دار کردند.
واقعیت این است که هم اکنون دو عرف عمومی و رسمی در جامعه ما ایجاد شده است(هر چند که عبارت "عرف رسمی"‌ تسامحاً به کار رفته است). این نشانه خوبی برای یک جامعه سالم نیست. آنچه در رسانه ها و در ادبیات مسوولان به عنوان عرف و افکار عمومی بیان می شود،‌ همان عرف رسمی است که در بسیاری از موارد، منطبق با عرف عمومی نیست.

به عنوان مثال، همین بحث موسیقی را در نظر بگیرید؛ آنچه از موسیقی و خوانندگان در محافل رسمی و صدا و سیما پخش می شود کجا و خوانندگان و موسیقی هایی که در سی دی های داخل خودروها و خانه های اکثر مردم  وجود دارد کجا؟! این تنها یکی از مصداق های دوگانگی در سطوح رسمی و عمومی عرف جامعه است.

آنچه این جوانان انجام دادند،‌ مخالف با عرف رسمی بود ولی آیا عرف عمومی نیز در این باره عیناً منطبق با عرف رسمی است؟‌ جوانان دستگیر شده، تنها بخشی از عرف عمومی را از لایه های زیرین و البته غیر مخفی به رو آورده بودند.

هنر مسوولان باید این باشد که این دو عرف را به هم نزدیک و بر هم منطبق کنند و الّا تظاهر و ریاکاری عمومی جامعه را دچار بیماری عصبی می کند و از درون می پوساند.

آینه گر نقش تو بنمود راست   خود شکن آیینه شکستن خطاست

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۳۷۱
غیر قابل انتشار: ۱۵۳
شادی 66
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
150
3548
ممنون عصر ایرانیا ، مثل همیشه حرف دل و زدید...ممنــــــون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
این اقدام برای مبارزه با تظاهر و ریاکاری بوده است. این جوانان ایرانی بودند و تظاهر به غیرایرانی بودن میکردند.
به قول جلال آل احمد، تظاهر به غربی بودن خیلی خطرناکتر از غربی بودن است.
ariaboy18
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من موندم اینایی که منفی میدن واقعا چی توی سرشونه؟!!
ناشناس
| Belgium |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اینا کمی تا قسمتی دلواپسند برای همین منفی میدن!
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
صدا و سیما عملاً و رسماً خود را در مقابل خواست مردم قرار داده است و رسماً موضع خود را مغایر و مقابل خواست اکثریت مردم بیان می کند. آمار فزاینده توسعه استفاده از ماهواره در کشور، به خوبی مبین و مؤید این ادعاست.
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
دوست عزیز ناشناس!
همه مسائل را با دید روشنفکری مورد تحلیل قرار ندهید. گاهی مسائل خیلی ساده تر از آنند که به نظر می رسند، و ما با تحلیل های پیچیده، فقط حل آنها را سخت و پیچیده می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
تطاهر به غربی بودن .... اون هم با این طرز لباس پوشیدن ؟؟؟؟
نه خداییش خودتم هم فهمیدی چی گفتی ، یا همجوری خواستی یه چیزی گفته باشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اخوی
همچین تظاهر و ریاکاری نوشتی که انگار همچین صحنه هایی رو در خانواده ی خودت ندیدی ؟؟؟
اخوی، غیر ایرانی ها هم آدمند و بعضا خیلی از ما ایرانی ها مقید تر و مومن تر !!!!!
نکته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
فقط یه نکته ک امیدوارم منتشر بشه...
ما مدرس و ستار خان و باقرخان و غیره را ندادیم که بیام برقصیم
ما انقلاب نکردیم تا بی حجابی و بدحجابی و رقص و غیره رواج پیدا کنه...
ما هشت سال نجگنیدیم که که کلیپ رقص مختلط در اینترنت منتشر کنیم...
اگر ستارخان و بقیه آزادمردان فدای این ملت شدند... اگر انقلاب شد ... اگر شهید دادیم...
برای این بود که آزاده زندگی کنیم... برای این بود که آرمان هایمان از بین نرود...
یه سوال؟
به نظر شما اگر این افراد جان خودشان را فدا نمی کردند ... اگر شهدا به جای جنگ می رفتند دنبال رقص و خوش گذرونی ... آیا من وشما می توانستیم راحت در خیابان راه برویم به آزادگی خودمون افتخار کنیم؟؟؟؟؟
اگه انها نبودند ما هم مانند مردم عراق ، افغانستان،پاکستان، اسیر و برده آمریکا می شدیم..... چرا حاضر نیستید این حقایق را بپذیرید؟؟؟؟
کار جوانان خلاف شرع و قانون اساسی کشور بوده و باید مجازات بشوند ولی قبول دارم صداوسیما برخورد تندی داشته ولی این دلیلی بر بی گناهی این جوانان نیست....
البته صاحب این کشور آنقدر بزرگ هست که چنین انحراف های کوچکی نتواند وحدت آن را از هم بپاشد و این ملت را از هدف اصلی خود دور کند.
احسان صالحی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
این نسب رای موافق(+) با منفی(-)/ خودش خیلی حرف داره/ دو هزار نفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
دقیقا با نظر نویسنده در انتهای مقاله موافقم.
با این کارها بیشتر منافق پروری می کنن تا اصلاح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
37
2532
یکماه گذشت !
پس این سارق ماشین منو کی بازداشت میکنن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شانس بیاری با ماشینت کلیپ هپی بسازن D
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اگه سارقین ماشین جنابعالی هم اسم و آدرسشون رو بدن پلیس شاید یه امیدی باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اگه پراید باشه پیدا میشه. ولی معمولاً بقیه ماشین ها رو ظرف 30 دقیقه اوراق می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
یه دوستی داریم گفت سال 73 ماشینشو دزدیدن هنوزم پیدا نشده ، منم گفتم اگه ام پیدا بشه باید تحویل بدی دولت به عنوان ماشین های فرسوده :)
علی بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
کانکس کارگاه ما رو هم با جرثقیل از وسط خیابون دماوند، از جلو چشم 10 تا دوربین ترافیکی برداشتن بردن، 3 ماه پیش شکایت کردیم، تا الان که خبری نشده، بعد از اینم نخواهد بود. اگه میدونستم با کارگرا یه هپی میزدیم توش...
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
برادر یکماه ! خانه ما را سه سال پیش دزد زد و طلاهای خانمم را به سرقت برد اما هنوز که هنوز است سارق همچنان در حال سرقت است و پلیس هم دنبال سارق !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
کدوم عقده ای ابلهی با دیدن شادی چهار تا بچه احساساتش جریحه دار میشه ؟؟؟
مالباخته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
کاش سارق خونه مارو که همه چیزمونو برد بعداز هشت ماه پیداکنن،!،!!!همینطور سارق خونه یکی از دوستام و عموم و همسایمونو.......وهزار نمونه دیگه از دزدهای رها و آزاد........
عمو هپی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
شانس بیاری دزدای ماشینت خوشحال باشن، اون وقت سریعا" دستگیر می شن!!!!!!!!!!! ها ها ها ها ها ها...
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
زنگ بزن بگو دزدان ماشینت در حال رقصیدن تو ماشین دیدی ، 6 ساعت بعد ماشینتو بهت تحویل میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
28
1454
" تنها بخشی از عرف عمومی را از لایه های زیرین و البته غیر مخفی به رو آورده بودند."
یه بازرگانی 10 تا شتر داشت هروقت سوار یکیشون میشد و میشمرد میشدن 9تا شتر / وقتی پیاده میشد میشدن 10 تا !
ترجیح داد کل راه رو پیاده بره ولی شترش گم نشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
جان مطلب را بيان كرديد ... عالي بود.
رحمت اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
سلام : حقيقت منفي به نظر شما منفي دادم و انهم بدليل اينكه شما موضوع را فقط از منظر آزادي عمل ميبينيد در حاليكه يك موضوع مناظر مختلف دارد .
هادی هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
23
1183
کو گوش شنوا. آخه عرف رو کی تعیین میکنه. حتما عمو عزت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
عرف رو گروه افراطی مشخص میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بنده در معنای عرف مانده ام. یکی برای من روشن کند که عرف، آن است که مردم می خواهند و به رسمیت می شناسند؟ یا آن است که مردم می خواهند و به رسمیت می شناسند و حکومت ها اجازه میدهند که بخواهند و به رسمیت بشناسند؟ یا اصلاً چه؟؟!!!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
19
954
احسنت عصر ایران حرف دل ما را زدی
شادی جونم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
35
1556
دخترم "شادی" 5 ساله : بابا نیان منم بگیرن
چرا بابایی ؟ اسمم شادیه !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خدا شادی را زنده و پاینده نگهدارد. خیلی زیبا بود. سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
39
604
به نظرمن هیچ موفقیتی نبوده. چون اینا که رقصیدن احساس نکردن که مجرم هستند و بخوان خودشونو مخفی کنن. البته من کارشونو تایید نمی کنم.اصلا هم از این قرتی بازی ها خوشم نمیاد. ولی باعث انحراف همیشگی اینا نمیشدیم بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
17
772
بسیار منطقی و فصیح نوشتید. ناز قلم نویسنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
14
640
عصر ايران عالي گفتيد . ميشه يه نسخه از اين متن رو بفرستيد مسولين بخونن؟؟؟ شايد فكر كنن كه اين حركت بيشتر ضرر داشته يا فايده.
البته كه اين نظر هم منتشر نميشه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
13
788
سلام
کیف کردم از خوندن مطلبتون البته مثل اکثر اوقات
شماره های 2 و 6 فوق العاده بود

در مورد تلویزیون و 20:30 هم که تکلیفش معلومه (اونا رو ولشون کنید) بذارید به حال خودشون باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بعد مي نالند كه چرا صدا و سيما بيننده نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
كيف كردن هم شادي محسوب ميشه ...الآنه كه 6ساعته دستگيرت كنن ...خدا به دادت برسه تو سيماي ضرغامي در حال اعتراف ملاقاتت ميكنيم !!!! :D
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
12
467
آفرین. کاش گوش شنوایی برای این حرفها بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
گوش شنوا گشتم نبود ، نگرد نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
11
466
دوست عزیز که ماشینت رو دزد برده ، اگر سارق ماشین توهم مثل این بدبختا اسم و فامیلش رو تو محل سرقت می نوشت می تونستی امیدوار باشی که دستگیرش کنن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
10
704
من یادم نمیره در تهران روبروی پارک دانشجو این بر خیابون 3 بار موبایل همکارهای من رو دزدیدن و آن بر خیابان انقلاب دو تیم مجهز گشت ارشاد در حال ارشاد ملت بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
هر نیرویی وظیفه خود را دارد. یکی جلوی دزدها می ایستد و دیگری جلوی فاحشه های بدحجاب
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اولا ادب چیزه خوبیه به بانوان کشورمون توهین نکن در ثانی ما هم همینو میگیم ناشناس عزیز برای کارهای مهمتر و اصلی تر هیچ کاری نمیشه : امام علی علت ناکامی یک حکومت رو همین می دونن : "تضییع الاصول والتمسك بالفروع"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
وهیچ کس نیست جلوی آقازاده ها و فساد شون رو بگیره
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
سلام

ناشناس جان اول یک بار متن آقا رضارو بخون بد نظر بده عزیز جان، یک مقدار تامل هم بد نیستا!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
متاسفم برات که معنی حرفی را که میزنی نمیفهمی. وقتی در ذهن تو بی حجاب با فاحشه برابره تو آدم نیستی
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ناشناس ادب و شعور داشته باش..
فاحشه با بدحجاب یکی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
عجب استدلالي كردي‌(هر نيرويي وظيفه خود را دارد) !! اصلي ترين وظيفه پليس حفظ جان و مال مردمه اخوي
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
به ناشناس اول پیشنهاد میکنم فقط یک بار به یک کشور توسعه یافته سفر کنه، و از یک پلیس آدرس بپرسه.
فرقی نمیکنه چه نوع پلیسی باشه، وقتی ببینه شما نیاز به کمک دارین، شما را تا مقصد همراهی میکنه -- این بارها برای خود من اتفاق افتاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
وظیفه ذاتی پلیس حفظ امنیت شهروندان است . کار فرهنگی و ارشاد متولیان خاص خود را دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
یک با رضبط ماشین من سرقت شد . پلیس پس از حضور در صحنه فرمودند ، مگر مجبوری ضبط گرون رو ماشینت ببندی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
ناشناس جان دزدی از جرایم مشهوده و وظیفه هر نیروی پلیسه که با اون برخورد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
758
50
عصر ایران جون چرا با این متن وجهه خودت رو خراب می کنی و کاری می کنی که چند نفر دوباره دلواپس بشن؟
حداقل بجای این همه دفا از این کار یه ذره کار اونها رو هم نقد می کردی!!! خیلی تابلو موضع گیری کردی که عزیزم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
15
415
سلام با تشکر از مطلب فوق
تو میرداماد ضبط ماشین منو یک ساله دزدید . انگار نه انگار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
از توی پارکینگ خونه، دوچرخه قفل شده رو دزدیدن! فیلم سرقت به پلیس داده شد اما هنوز بعد از ۱ سال، دزد پیدا نشده!
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
13
414
درود به نگارنده متن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
12
376
آفرین تحلیل بسیار خوبی بود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
12
337
فقط باعث تاسف.........
تا یه کی ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
حسین آقا تا آخرش
رضا زندیگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
10
241
نویسنده عزیز با سپاس از قلم فصیحتان. حقیقت این است مگر می شود که عرف رسمی و غیر رسمی داشته باشد.. این حرکت مشترک پلیس و صدا سیما انکار عرف رایج و یا کمتر رایج جامعه است..به یاد داشته باشیم که این جوانان حتی در صورت مجرم بودن که به نظر بنده نیستند پرورش یافته ی عرف فرهنگی واجتماعی همین جامعه اند..و تا آن زمان که نتوانیم پایه ی فرهنگی ارزشهای رایج و برآمده از ژرفای عرف همین جامعه را بپذیریم منوال بر همین آش و همین کاسه خواهد بود.
ضمن سپاس از سایت عصر ایران در ارائه این تحلیل. اگر عصر ایران هم این واقعیت را بپذیرد:که حتما"قرار نیست دیدگاههای همه ی خوانندگان مطابق میل این سایت باشد قطعا" از میزان سانسورهای نظرات خواهد کاست.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
7
326
چند سال پيش درتهران پليس شاهدو تماشاي كشته شدن جواني به دست يك شردور بود بدون آنكه اقدامي بكند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
11
403
باید با اینها به شدت برخورد بشه ... چون میخوان ما رو آدمای شاد و هپی به دنیا نشون بدن ... در حالیکه ما ایرانیها آدمای افسرده و غمگینی هستیم!
پاسخ ها
افشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
طبق آمار خود عصر ایران ،ما ملت ایران جزو عصبی ترین و بی حوصله ترین مردم دنیا هستیم پس اون جونهایی که رقصیدن حتما" مال اونور آب هستند.خوش به حالشون که شادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خوشحال باش سبد کالایی دوم در راهه!!! هه هه هه !!! خه خه خه خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
9
314
پلیس باید لیلا حاتمی را هم ظرف نیم ساعت دستگیر می کرد و علاوه بر نشان دادن اقتدار اطلاعاتی و عملیاتی خود، او را پشت به دیوار در تلوزیون نشان می دادند تا مایع عبرت شود.
پاسخ ها
خانم معلم!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نمره شما 19! "مایع عبرت"؟! عبرت هم جزء مایعاته؟! عزیزم "مایه عبرت"!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مجید جان دلبندم مایه درسته نه مایع درباره اب و نوشابه و شیر که حرف نمی زنی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
728
25
کار این افراد از لحاظ قانونی ودینی کاملا مجرمانه بود و ما از این اقدام نیروی انتظامی تشکر میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
از لحاظ قانونی و دینی بهتر بررسی بشه کی بنزین آلوده دست مردم داده
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خدا آخر عاقبت این مملکت رو بخیر کنه!(با وجوئ نوابغی مثل شما)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مجرم اون که تو روز روشن کامپیوتر ماشین مردم بلند می کنه و کسی نیست که پیگیری کنه
ا.ا.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
فقط می خواستم بگم، ناشناس عزیز اول، گل گفتی برادر/خواهر :-*
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
"اقدام نيروي انتظامي" هم از شما تشكر مي كنه مهدي جان!
ناشناس
Netherlands
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
14
299
متاسفانه عوامل خبر 20:30 و بالاتر از خبر بعد از انتخابات حسابی دارن آب تو آسیاب تندروها می ریزن و خبرهایی رو در بوق و کرنا می کنند که اگه زمان احمدی نژاد بود یا اصلا حرفی نمی زدند و یا لاپوشونی می کردند. به هر حال در 8 سال گذشته احمدی و دار رو دستش اصلا به امور مهم کشور نیم نگاهی هم نکردند و فقط از پول کشور و بیت المال تا تونستن آدم خریدند و آدم پرورش دادند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
11
183
مثل همیشه عالی نوشتید جعفرخان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
12
148
بنام حق مطلق
احسنت و بجا و منطقی نگاشتید....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
8
280
مگر دستگاه قضائی کشور جرمشان را اثبات کرده که صداو سیما این خبر را پخش نموده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
کلا شادی جرمه ... اثباتم نیاز نداره
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما حالت خوبه ؟ ... جرم آشکار و در ملاء عام که نیاز به اثبات نداره ... تازه ، آنقدر متکی به نفس و از خودشان متشکر بوده اند که اونو (با قید آدرس !) ، تو بوق کردن و فیلمش رو هم برای همه ی جهانیان پخش کردند ...
اگر این کار ها ، عناد تعمدی ، دهن کجی ، ... جریحه دار کردن احساسات و باور های دینی اکثریت مردم عادی و متدین جامعه ی ایران اسلامی نیست ، پس چیست ؟ ... تازه ، پس از دستگیری هم ، (نه نه من غریبم ) بازی در آورده اند و لشکر عنود سایبری هم در حال اجرای ماموریت پشتیبانی و توجیه این افعال شنیع میباشد.
از "عصر ایران" اصلاح طلبِ اصولگرا ، اینگونه مواضع و ساده انگاری ها بعید است ... آخه مومن ، "عرف" یک تعریفی ، یک تاریخ طولانی ای دارد ... واقعا نظرتان اینست که اینگونه اعمال (که خود معترف به نا بجا بودنش دارید) ، "عرف" اکثریت جامعه ی مسلمان ایرانی است ؟ ... زهی بی توجهی ... !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
یعنی فیلم ممکنه ساختگی باشه؟
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
9
165
این موضوعیه که بالاخره باید بپذیرند. همه مثل هم فکر نمی کنند.
همه مطابق میل شما فکر نمی کنند.
شما صاحب مردم هستید یا به قول خودتان خدمتگزار مردم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
6
209
آخه عصر ایران عزیز خدایی از 75 میلیون ایرانی فکر نکنم روح 10 نفرم جریحه دار شده. متاسفانه این جویه که به شدت داره تو مملکت ما راه میفته تا پاپوشی بشه بر ناکارآمدی ها
سينا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
5
230
به نظر من اين كار يه نوع دهن كجي به رئيس جمهور بود. به محض اينكه روحاني پاشواز ايران گذاشت بيرون ، اين دستگيري و تلاش براي تخريب وجهه ي ايران در رسانه ها صورت كرفت و بعد از اينكه روحاني برگشت اين بچه ها آزاد شدن .
يادمون نرفته مه دفعه ي قبل هم فرداي همون روزي كه روحاني گفت جامعه به گشت ارشاد نياز نداره ، درست تو همون جايي مه روحاني اين حرفو زده بود گشت ارشاد عٓلم كردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
جالبه تا آقای روحانی گفت از سرعت اینترنت راضی نیستم اینترنت ما هم یه روز کلا مختل شد!
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
4
51
اگه حرکت این چنتا جوون خلاف مسائل شرعی بوده خب انتشار و توی بوق و کرنا کردنش هم یه کار خلاف شرع و البته اخلاق دیگه است ابرو بردن هم یه خلاف شرع و اخلاق دیگه است.
یعنی صداسیما خودش الان بیشتر نقض اخلاق و قوانین اسلامی را کرده تا این 4 تا جوون.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
5
53
لایک داری عصر ایران. آفرین
محمد
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
85
6
من آدمایی رو میشناسم که با دستگیری این ها موافق که هستند هیچ. میکن باید خیلی سنگینتر هم برخورد بشه باهاشون.
به نظر من بچه هایی مثل این کلیپ در اقلیت کامل هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
66
بنده با تحلیل شما موافقم فقط به جز قسمتی که فرمودید: "آنچه این جوانان کردند،‌ هر چند موجه نبود ولی کار جدیدی هم نبود."
چرا کارشون موجه نبود؟ چرا شادی کردن و رقصیدن موجه نیست؟ بنده به عنوان یک شهرونده ایرانی با عرفی که محافل رسمی عقیده دارند بر جامعه ی ایران حاکم است مخالفم و چگونه می توان ثابت کرد که به گمانم عرف اکثریت، چیزه دیگری است؟
خیلی ممنون می شم اگه از کارشناسان و روان شناسان خبره و بی طرف برای توضیح دادن سوالات بنده حقیر (که فکر می کنم سوال خیلی از خوانندگان شما هم است) در قالب یک متن تحلیلی استفاده نمایید.
با تشکر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
74
اون موقعمي گن چرا هاليوود تو 300 قياقه ي ايراني ها رو اون طوري وحشتناك نشون مي ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
45
بسیار زیبا نوشتید واقعیت جامعه همین است واقعا این دوگانگی بیداد می کند همه مجبورند درون خانه ها و محافل یکجور باشند و درون اجتماع طور دیگر و توضیح این دوگانگی واقعا برای بچه ها سخت است این همه کشور مسلمان داریم هیچ جا اینطور نیست تو ایران همه کاسه داغ تر از اش هستند
نتیجه این برخوردها هم می شود فرار ادمها از ایران البته انها که بتوانند بروند و بقیه هم که مثل خیلی از ما ها چاره ای جز ماندن ندارند باید این شرایط را تحمل کنند و بعد بیان می کنند که چرا ایرانی ها سرمایه هایشان را می برند دبی و ترکیه پس چه کنند بنظر شما فکر می کنید خیلی راحت این کارها را انجام دادن همه فقط دنبال راه فرارند ای کاش می شد این دلواپس ها از ایران ما بروند و هرچقدر هم می خواهندنگران و دلواپس باشند ما را با کشور عزیزمون ایران رها کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
58
خدا پدر نیروی انتظامی و صدا وسیما رو بیامرزه این افراد رو جهانی کردند و تو کشور نیز مثل توپ صدا داد و معروف شدند
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
64
بنظرم باداشتن ادرس 6ساعت زیاده.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
46
ضمن تشکر از نقد عصر ایران که همیشه کارشناسی درستی از موضوع داره باید بگم تکلیف سیما که مشخصه چون آقای ضرغامی فقط برای خودش و معدود آدمای همفکرش برنامه می سازه ولی متاسفانه فقط مضحکه تلویزیون های خارجی شدیم.
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
30
ممنون آقای محمدی. عالی بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
41
می بینید این در کشور ما مهم شده همه مشکلات بزرک را ول کردند چسبیدند به این مسایل و موی سر لباس تنک وغیره
کوچه خستگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
155
چه کاری بزرگی پلیس کرده.. باید بهشون مدال ژنرالی داد برای این عملیات بزرگ و پیچیده... واقعا برای پلیس ایران باعث تاسف هست.. صدا و سیما هم باید خجالت بکشه که دیگه گندش را در اورده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
104
درود بر عصر ايران كه مخاطب واقعي مردم كشور است
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
98
بسیار عالی نوشته شده بود ، دستتون درد نکنه ، حرف دل من جوونو زدین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
71
Like
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
108
کلا خیلیا نمیدونستن هپی چی هست با این کارا خبر دارشون کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
128
"عرف رسمی" فقط و فقط یک پارادوکسه، مفهوم عرف تنها با عمومی بودنه که معنا پیدا میکنه.
در ضمن در مورد جرم این شش نفر، یعنی جریحه دار کردن افکار عمومی، باید گفت سایت یوتیوب که فیلتر شده و قاعدتا عموم مردم بهش دسترسی ندارن، ما هم که با دیدن این کلیپ فکرمون جریحه دار نشد، ولی با دیدن گزارش صدا و سیما روحمون جریحه دار شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
104
سه سال از سرقت طلاهای ما گذشت هنوز پیدا نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
عجله نکن پیدا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
الان باید کلاهت رو سفت بچسبی برش ندارن، که اگه کلاهت بره برگشتنش با خداست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
4
124
''آیا نمی شد به جای عملیات پلیسی و ایجاد هزینه برای کشور،‌ آنها را احضار و تذکر داد و امر به معروف و نهی از منکرشان کرد؟‌"
یعنی چی به کسی چه ارتباطی داره که دیگران رو پشت بام خونشون یا تو خونشون چیکار میکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
296
15
اين ادمهاي منحرف ميخوان اين كارا رو توي جامعه عادي جلوه بدن و با كمك دوستان و حاميان منحرف خارجيشون كمكم بلايي بسر اين ملت بيارن كه همينايي كه الان چهچه ميزنن بعدها بزنن توي سرشون. نيمبينيد كه چطوري در آخرين پرده از آزاديهاشون دارن همجنس بازي رو رواج ميدن و كشورها رو مجبور ميكنن حقوقشون رو برسميت بشناسن. اگه از اينجا جلوشون رو نگيريد ممكنه روزي بخود بياييد كه ديگه خيلي دير شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
توهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
تو خوبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
از کجا رسیدی به کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ما با هم وطن هایی مثل تو با این دید کوتاه به کجا می خواهیم برسیم!!!!!
چرا تو ایران تو هیچ چیزی تعادل وجود نداره!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
نقييييي...... الكي ميگه!!!!!!!!!!!!
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
134
مورد داشتیم طرف فیلم سرقت از آپارتمونشو برده تحویل پلیس داده ولی با گذشت یک سال هنوز سارقین شناسایی و دستگیر نشدن !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
4
110
این 6 نکته، بهترین 6 نکته دنیا بود.
ولی با این جمله اصلاً موافق نیستم: "هنر مسوولان باید این باشد که این دو عرف را به هم نزدیک و بر هم منطبق کنند."
مشکل ما همینجاست که دارن سعی می کنند همین کار رو بکنند!
بجای اینکه نظام و مسئولین خط قرمز خودشون رو با شرایط جامعه تطبیق بدند، میخوان جامعه رو با خط قرمز های سلیقه ای تطبیق بدند.
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
61
باریکلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
345
17
رقص مبتذل و بدون حجاب و مختلط نقض عرف جامعه و قانون مملکت نیست؟؟؟
متاسفم برای شما و کسانی که از اینگونه حرکات دفاع می کنند.
یا تعبیر شما از عرف و قانون غلطه یا اینکه عمدا خودتون رو زدید به اون راه.
بی قانونی بی قانونیه چه فرقی داره قتل و دزدی باشه یا عدم رعایت مسائل شرعی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما از کجا دیدی؟؟؟؟؟؟
چرا دیدی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
من اصلاً به هیچی کاری ندارم ولی فقط موندم یعنی واقعاً قتل دزدی با این فیلم برای در یک سطحه؟!!!!!!
یا خدااا
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
بدون مجوز تظاهرات دلواپسی برگزار کردن هم شامل بی قانونی هست یا نه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
دوستان برید قبل از حرف یکم مطالعه کنید. خدا رو هم شکر کنید که گوگل رو آفرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
واقعا راست ميگه
دزدي ميلياردي و قر دادن هيچ فرقي با هم نداره!
ايران سبز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
183
خيابان خطيب در نزديکي ميدان راه آهن تهران به جولانگاه معتادان تزريقي و غير تزريقي تبديل شد، پياده روي خيابان خطيب در مجاورت بيمارستان بهارلو به محل رايزني و مشاوره يک مشت معتاد ولگرد و سارق با هديگر تبديل شد.
فقط خودم بارها به پليس 110 و پليس مواد مخدر زنگ زدم ، حتي گزارش مکتوبي را با امضاي بسياري از همسايه ها به کلانتري منطقه تحويل داديم اما هيچ اتفاق خاصي که نيفتاد بلکه معتادان هر روز بيشتر از ديروز در اين محل مشغول با انواع مواد مخدر به تقويت روحي خود مشغولند و زنان و کودکان ما هر روز هراسان تر از ديروز روزگار مي گذرانند.
حالا بايد از همسايگان بخواهم تا دست در دست هم امکاناتي را براي اين معتادان فراهم آوريم که بتوانند يک کليپ هپي بسازند شايد از اين طريق از شر اين افراد که محل سکونت ما را به لجن کشيده اند خلاص شويم.
ناشناس
Netherlands
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
119
این که پلیس توانسته ظرف 6 ساعت این ها را دستگیر کند، افتخاری نیست که باید پخش تلویزیونی شود بلکه در مواردی که پلیس دزدان ميلياردي اختلاس بانكي و کیف قاپان و مزاحمان نوامیس مردم و زورگیرها ادم كش ها را با این سرعت شناسایی و بازداشت می کند، باید با افتخار اعلام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
176
روح من از جنایاتی که توسط بنزین آلوده ، تریلی هوو ، اختلاس ، دروغ و ... آزرده هست .
اصلا به من چه که این جوونا رقصیدن خوش بحالشون آقای رئیس پلیس هر وقت توسنتی دزدا رو 2 ساعته بگیری و مال مردم رو برگردونی بیا تلوزیون
هر وقت توسنتی زورگیرا رو جمع کنی بیا تلوزیون
هر وقت جلوی رشوه خوری رو گرقتی بیا تلوزیون
عجیبه که رئیس پلیس برای همچین عملیات پیش پا افتاده ای میاد مصاحبه میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
170
دور از جونشون .... ولي مطمئنا اگر اين جوانان خمار و نعشه 6 سال هم كنار خيابان بودن نيروي انتظامي هيچ كاري نميكرد ....
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
حرفتون کاملا حق هست!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
326
10
1. مصالح ديني خيلي بالاتر از مصالح نظام است و اين كار قطعا با مصالح ديني منافات دارد. ميتوانيد از مراجع استفتاء كنيد.
2. بسته به نوع جرم بايد برخورد صورت گيرد. فردي كه اينقدر جسارت بخرج داده و اسمش را هم منتشر كرده بايد منتظر برخورد اينچنين هم باشه. ضمنا عدم برخورد باعث جري تر شدن سايرين ميشه.
جواب بقيه موارد هم روشنه.
بهتره عصر ايران در عوض روشنفكر بازي به موضوع اززواياي مختلف نگاه كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
كاش شما اين دلواپسي رو واسه غارت اموال عمومي هم قبلا نشون ميدايد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما چرا نمیری یه کم استراحت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
عزیزم مسئله را شما متوجه نشدین انگار، عرف جامعه عوض شده و هر کسی جلوش وایسه از بین میره به این میگن حرکت اجتماعی، چیزی که در طول تاریخ خیلی ها جلوش وایسادن و از بین رفتن مثلا کلیسا و ...
بهتره حکومت شرایط جامعه را درک کنه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
خدایی چقد دنیامون کوچیکه ..آقای 1 و 2 این فرد از خودش( دقت کن خودش) وتو خونه ی خودش ( بازم دقت کن) فیلم گرفته گذاشته رو یه شبکه ای که هزارها از این فیلم ها روشه و تو ایران هم فیلتره.. شما نگاه نکن..هیچ جرم عمومی وتوخیابونی اتفاق نیافتاده..اینا رو نوشتم چون از متنت احساس کردم تواز اونایی که خودشون روبه خواب زدن نیستی..
سینا
United States of America
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
165
جالبه الان چند تا فیلم دیگه از اون اومده بیرون جوونای دیگه با این آهنگ به نشانه اعتراض میرقصن
چند تا از خبر گزاری های مهم دنیا هم این خبر رو پوشش دادن خود خواننده هم گفته که از آزادی اون چند تا جون خوشحال شده !
کلا این واکنش سریع پلیس نتیجه عکس میده و خواهد داد اگه زور میرسه با زور گیرا همین طور برخورد کننن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
53
5
در اين رابطه سه نكته به نظر مي رسد:
اول:اصل عمل كه انجا رقص و اشاعه آن درسطح گسترده است مغاير با آموزه هاي ديني ما مي باشد و اشاعه آن در سطح گسترده نيز بر ابعاد جرم مي افزايد.
دوم: اما مانور رسانه اي آن و نشان دادن اقتدار نيروهاي انتظامي نه تنها ضروري نبوده بلكه تاثيري كاملا معكوس داشته است كه شاهد آن هستيم.
سوم: فرهنگ و عرف غير رسمي در هرجامعه اي بين گروه هاي مختلف وجود دارد كه لزوما به معناي تاييد آن از طرف تمامي مردم جامعه نمي باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
32
شاید این کارها از طرف پلیس و صدا سیما واقعا جهت دار باشه یعنی کار برنامه ریزی شده برای تخریب وجهه دولت یازدهم در سطح جهانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
63
کیف خانم بنده راو تو تبریز زدن و خودشو ه دویست متر همراه بند کیفش روی زمین کشیده بودن کتفش دراومده بود و دو تا از انگشتاش شکسته بود حالا جهنم چقدر پولشو بردن بعد از یک ماه که به آگاهی جهت پیگیری مراجعه کردم گفتن اصلا همچین پرونده ای نداریم کی این اتفاق افتاده بود همون جا بود دیدم که دارم وقتمو تلف می کنم حالا این چند تا جون انقدر خطر دارن که اون دزدای بی ناموس رو ول میکنن و 6 ساعته اینارو دستگیر میکنن عجب واقعا شاهکاری کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
77
3
به نظر من کار این جوان ها عمدی بود و به عمد هم ویدئو رو در سطح اینترنت پخش کردن
در واقع می خواستن یک جور بدعت گذاری کنن
و در صورتی که پلیس برخورد نمی کرد حتما شاهد ویدئوهای بیشتری از این دست در اینترنت می شدیم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
37
توی دانشگاه علوم پزشکی...یک جوان مبتدی که ازدانشجو5الی20هزارتومان بعنوان قرض می گرفت وکل پولی که ازدانشجویان گرفته بود به 500هزارتومان هم نمی رسیداز صدا وسیمای مرکز.... خبری بعنوان دستگیری سارق حرفه ای پخش شد."خداقوت"
يك شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
41
ايكاش اين حركت ضربتي را در مورد قاچاقچيان مواد مخدر و معتادهاي اين جامعه اعمال كنند !!!
كه هر كدامشون ده تا آدم سالم ديگر را براي تأمين مواد خودشون آلوده و معتاد مي كنند.
افشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
41
ایران رتبه اول در تولید مواد مخدر صنعتی را در منطقه داره که به کشورهای دیگر صادر می شه.البته ظاهرا توی تولید اون هم تقلب می کنن -مثل تقلب در بقیه تولیدات - اگه پلیس خیلی کارش درسته جلوی اینا رو بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
52
یعنی شاد بودن انقدر خطرناکه واسه جامعه
سین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
72
حالا دستگیر شدنشنو، اوردن جلوی تلویزیون هیچی‌

دروغ‌های که دربارشون گفتن و مجبورشون کردن بگن چی‌؟

واقعا متاسفم واسهٔ این رسانه‌ی ملی دروغ گو

۶تا جونو دستگیر کردن، به جرم شادی

رئیس پلیس میاد با افتخار میگه، در ۲ ساعت شناسایی شون کردیم و ۶ ساعت دستگیر

حالا خوبه اسمشون آخر کلیپ هست

بد به مردم میگن که اینا اغفال شدنو ، این کلیپو واسه تست بازیگری ساختن

شرم آوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
31
12
اگر روزی شنیدید در آمریکا چند نفر را بخاطر اینکه ترانه ای شبیه ترانه های شجریان خوانده اند ودستگیر شده اند تعجب نکنید
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
52
همین ها رو میشنوه حال آدم خراب میشه دیگه .کیف منو دم خونه دزدیدن اونم با شمشیری که تو هوا مثل سامورایی ها میچرخوندند در حالی که 400 متر با کلانتری فاصله داشتم .بعد از کلی مراحل اداری رسیدم به آگاهی اونجا هم گفتم هنوز سیم کارتم از تبلت خارج نشده و میشه رهگیریش کرد اما تو جواب بهم گفتند "مگه امنیتیه" منم موندم با یه فک باز به زمین چسبیده و افسردگی که نمیدونم از جواب اون دوستان گرفتم یا نمایش محیر العقول سارقین محترم .
eqweqwe
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
41
اين سرعت عمل پليس نتيجه اش كاملا برعكس شد و به ضرر نيروي انتظامي .
چند مدت پيش در محله ما يك دعوا شد كه به قمه و قمه كشي انجاميد زنگ زديم به 110 گفتند بايد حضوري بياييد و شكايت كنيد حالا قضاوت با خودتان تو اون لحظه چقدر ميشه سريع بود و به سراغ 110 رفت بايد كاراگاه گجت باشي . از اين به بعد تو اينجور مواقع زنگ مي زنيم مي گيم يك عده دختر و پسر دارند تو كوچه مي رقصند شايد زودتر بيايند .
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
46
بنده حقوق دان هستم
اصل قانوني بودن جرم و مجازات يكي از اصول بنيادين هر نظام حقوقي از جمله ايران است.
بموجب اين اصل هيچ فعل يا ترك فعلي را نمي توان جرم تلقي نمود مگر صراحتا در قانون واجد عنوان مجرمانه مثلا سرقت يا كلاهبرداري باشد و براي آن مجازات مثلا زندان يا جزاي نقدي تعيين شده باشد .
فعل خلاف عرف بدين ترتيب هيچگاه جرم تلقي نشده و قابل تعقيب نيست حتي اگر با عرف رسمي مطابقت نداشته باشد . در صورت لزوم ابتدا ميبايست از طريق مجاري قانونگذاري صريحا جرم انگاري صورت گيرد و سپس پليس اختيار تعقيب را ميابد آنهم فقط بدستور مراجع قضايي و نه به دستور فرمانده . چه انكه عمل اين جوانان جرم مشهود نيز محسوب نميشود !!. انجام اقدامات فوري پليسي هرچند نشانگر اقتدار اين نيرو است اما اگر نامنطبق با قوانين و اصول اوليه حقوقي صورت گيرد موجب وهن اعتبار كلي كشور خواهد بود .
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
53
چند سال پیش دزد خونمون رو زد ! خودمون دزد رو پیداش کردیم زنگ زدیم 110 , یکیمون منتظر 110 شد که بیاد , یکیمون هم افتاد دنبال دزده که گمش نکنیم ! پلیس که رسید گفتم بریم دنبالش . گفت کجا بریم ؟! گفتم دنبال دزده دیگه . گفت الان کجاست . گفتم الان فلان خیابونه ! گفت اونجا تو محدوده ما نیست ! وسط خیابون من رو ول کرد و رفت ! به همین سادگی ! قصه نبودا آقای ساجدی نیا ! واقعی بود !
ضثصثصضثضصث
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
45
ماشين دايي ام را دزديده اند و با اينكه قيافه دزدها را هم با چهره نگاري شناسايي كرده ايم هنوز خبري از ماشين نشده مي خوام زنگ بزنم و شماره ماشين رو بدم بگم چند تا دختر و پسر با اين ماشين فرار كرده اند و توش مي رقصند.
man
United States of America
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
32
آفرین به این قلم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
48
صدا سيما با اين كارش ويزاى اقامت اون جونارو تصمين كرد ،
دلواپس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
29
من اگر در دولت یک مسول فرهنگی بودم فقط به خاطر این شکاف هر روز اشک می ریختم چگونه می شود مسول بود و این موضوع را نادیده گرفت ! این کشتی قرار کجا بره برادرم!!!! این مردم اشتباه سوار شده اند یا ما مسیر اشتباه می ریم
ناشناس
Germany
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
47
اسمش را بگذارید فتح الفتوح سیما و پلیس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
37
خدا وکیلی اگر تلویزیون اعلام نمی کرد ما اصلا خبر دار نمیشدیم که کسی چنین کاری کرده. ماشالا صدا و سیمای میلی آخر اشاعه منکر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
31
چیزی که فقط از دید یک عده عرف تلقی میشه نباید هم تو جامعه عمومیت پیدا کنه .. متاسفم برا چشم های بسته ای که تفاوت ها و واقعیت های جامعه رو نمی بینه ...
جامعه ای که افتخار پلیسش و مستند رسانه ملی ش پرداختن به یه فان کوتاه تو فضای انترنت باشه حرفی رو برا گفتن باقی نمی زاره
ای کاش این برنامه در مورد مشکلات شغلی و اجتماعی فرهنگی و ازدواج و تشکیل خانواده این همه جوان لایق این جامعه ساخته میشود ... تاکید میکنم جوان های لایق این مماکت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
33
دزد زد به مغازه بنده هنوز دارن دزد و میگیرن تمام کارت بانکیهامو بردن
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
25
من در حیرتم که وقتی در یک مورد ساده که تقریبا اکثریت جامعه می دانند چگونه باید برخورد صورت بگیرد که فضای منفی جهانی علیه ایران درست نشود مسولین اینگونه برخورد می کنند وای به حال مواردی که نیاز به تصمیم گیریهای خلاقانه تر و عاقلانه تری دارد....بی خود نیست که وضعیت امروزی ما اینگونه است چون مسولین ما بلدند اینگونه تصمیم بگیرند.
پدر بزرگ به شدت مذهبی من هم هر روز در اطرافش هزاران مورد اینجوری می بیند و او هم ناراحت بود که چرا اینگونه برخورد کردند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
85
2
کارپلیس خیلی درست وبه موقع بوداین اعمال باعث شکستن قبح گناه میشه.اگه به کارپلیس درجای دیگه انتقادوارده دلیل نمیشه به ابنکارش ایراد گرفت.بعضی هامتاسفانه آزادی رادربی حجابی واختلاط زن ومردمی دانند تااین تفکرحاکم باشه امیدی به پیشرفت فرهنگی وعلمی کشورنیست.البته عمده مشکلات راباید درمسولین جست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
دقيقا مثل اروپا كه هيچ پيشرفت فرهنگي علمي اي نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
0
43
تو محل ما چند نفرند مواد میفروشند هر شب هم از شون شکایت میشه و هر شب هم پلیس میاد و هر روز هم تو خیابونا مواد می فروشند !!
6 ساله که دستگیر نشدند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
75
4
نويسنده تان از شرع مقدس جيزي نمي داند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
42
واقعا متاسفم برای سیستمی که در آن سازندگان کلیپ توهین امیز و پر از دروغ به رئیس جمهور قانونی کشور با وقاحت ازادانه به دروغ های خودشان میبالند اما رقص چند جوان با برخود روبرو میشود
آقای روحانی لطفا به صراحت موضع گیری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
213
10
واقعا متاسفم واسه عصر ایران!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
آمار منفیات نشون می ده بیشتر باید واسه خودت متاسف باشی!
محمد
Japan
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
73
ممنون به خاطر این تحلیل درست. البته مدتهاست که مسولین سعی دارند عرف عمومی را به عرف رسمی نزدیک کنند و موفق نبودند. درستش این است که عرف رسمی خودش را با عرف عمومی منطبق کند.
محمد
Japan
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
17
ممنون به خاطر این تحلیل درست. البته مدتهاست که مسولین سعی دارند عرف عمومی را به عرف رسمی نزدیک کنند و موفق نبودند. درستش این است که عرف رسمی خودش را با عرف عمومی منطبق کند.
رهگذر 93
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
74
7
قابل توجه تمام کامنت گذاران عزیز و نویسنده محترم خبر !
پلیس خواسته از ریختن قبح عملی که این نفرات انجام دادند و عادی شدن این عمل جلوگیری کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
51
6
می خواستند چهره ای شاد از جوان ایرانی در دنیا ترسیم کنند-????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهران
Canada
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
22
از کوزه همان برون تراود که دروست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
68
آقا اين خاوري كه همه چيزش معلوم بود و چرا تو ٦ ساعت نگرفتن؟
ادیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
58
خوشحالم در مملکتی زندگی میکنم که ریسک دستگر شدن به خاطر اختلاص خیلی کمتر از ریسک "شاد بودن" و رقصیدن هست....
mami
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
3
39
نویسنده دست طلا ... الحق که واقعا نویسنده ای... حرف دل همه رو زدی
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
36
8
از 3 ازدواج 2تا طلاق خیلی بد شده .همه ربط داره به ایمان کم حیا کم غیرت کم شعور کم فهم کم . درک کم. تفاهم کم.خ.شی کم.حرف کم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
28
تحلیل منصفانه و منطقی بود.سپاس
ناشناس
United States of America
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
48
از آقای جمشید دانایی فر خبری دارید؟؟؟؟؟!!!!!
phln
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
2
43
عصر ایران مچکریم، واقعا حرف دل ماها رو زدی، امیدوارم که مسئولان هم این مطلب رو بخونن
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
50
خواهشا شو تلویزیونی بی مزه 20:30 را چدی بگیرید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
105
4
ای بیسوادها!منظور از عرف عرف عقلا ودینداران است نه عرف بی دینها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
قبل از خواب ديازپام يادت نره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
3
44
باز هم تو عصرایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
4
94
افرین عصر ایران .خوشحالم که توی یه رسانه داخلی دارم انتقاد درست رو میبینم .واقعا شادی حق ماست :) I am HAPPY
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
1
6
بسیار تا بسیار از بیان شیوا و دقیق متشکر یم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
0
11
خواهش میکنم از مسئولین که یارانه اینارو قطع کنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
0
2
با سلام خدمت دوستان،

پیشنهاد میدم تا دوستانی که نسبت به مسائل اینچنینی بدبینی دارند اندکی خوش بین و با روی باز در صدد جذب باشند تا دفع.
reza66
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
1
29
آیا شما مکانی برای شاد بودن وشاد زیستن ایجاد کرده اید، که با جوانها اینگونه برخورد می کنید؟ به جای این کارها به این همه اختلاص و دزدی بپردازید.
omid
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
3
17
عصری جان حرف نداری واقعا" اسکار ی به تمام معنا /؟
کمبود این ویتامین سبب کاهش شنوایی می‌شود پربازدیدترین شهرهای جهان(+اینفوگرافی) ۴ دروغ درباره مصرف انواع نمک چرا بزرگترین تمدن‌های جهان 3177 سال پیش ناگهان فروپاشیدند؟ پایان جنگ حزب الله لبنان - اسرائیل با میانجیگری امریکا و فرانسه / آتش بس از ساعت 4 بامداد چهارشنبه / متن توافق : عقب نشینی حزب الله از جنوب لبنان / نظارت کمیته آمریکایی بر آتش بس / نتانیاهو : آتش بس را قبول می کنیم تا بر ایران متمرکز شویم خواص پیاز برای آقایان نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم: Wi-Fi 7 و مزایای آن برای کاربران تانکی که تبدیل به کوادکوپتر می‌شود! این فلز سرنوشت جنگ‌ها را عوض می‌کند/ ارزشمندتر از طلا جنایت هولناک در دل پایتخت؛ مدیرعامل شرکت معروف تولیدی پارچه به قتل رسید بایدن: توافق آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان برقرار شد حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه تلاش دولت آینده ترامپ برای متوقف کردن خرید نفت ایران توسط چین معمای قتل خاخام در امارات روشن‌تر شد؛ دستگیری مظنونان در ترکیه سخنگوی دولت: برای ماندگاری باید از جهل و خودخواهی گذر کرد