۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۷۷۹۶
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۷۷۹۶
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳
خبرهای زرد، تیترهای سیاه

از رقص و بوسه تا علم و ورزش

آدرس را اشتباهی می رویم
عصرایران؛ محمدرضا شعبانعلی - این روزها، پررنگ‌ترین اخبار کشور، خبرهای شادی است و بوسه؛ اینکه فلان بازیگر، در فلان کشور، فلان کس را بوسید و اینکه فلان گروه، در فلان تاریخ روی پشت بام فلان خانه، جنبید!
 
در بسیاری از نقاط دنیا، چنین خبرهایی خبرهای زرد محسوب می‌شوند. خبرهایی در حد ازدواج و طلاق یک بازیگر. در حد مارک ساعت فلان نویسنده. در حد مهمانی شبانه‌ی بی‌خاصیت آن مجری. خبرهایی که در نشریات زرد منتشر می‌شوند، مخاطب عام هم آنها را می‌خواند. یکی دو روزی آنها را نقل می‌کند و به سرعت هم به دست فراموشی سپرده می‌شود.
 
اما امروز می‌بینیم که این اخبار، با درشت ترین و سیاه‌ترین رسم‌الخط، در جدی‌ترین رسانه‌های ما فضاهای بزرگ و جدی را به خود اختصاص می‌دهند. ماجرا چیست؟ نتیجه و تبعات درگیر شدن یک ملت، با مسائل بسیار جزیی از این دست، و «سیاه شدن تیتر خبرهای زرد» چه می‌تواند باشد؟
 
ما سالهاست هر میدانی را میدان نبرد دیده‌ایم و هر فرد را یک سفیر غیر قابل اجتناب. از طریق ورزش خود، خواسته‌ایم غرور ملی را تثبیت و ترمیم کنیم و با جوایز جشنواره‌های هنری، برتری فرهنگی خود را اثبات کنیم. المپیاد‌ها را میدان نبرد علمی دیده‌ایم و گردشگری را نبرد فرهنگی.
 
وقتی چنین شد، یک جمله‌ی نادرست یک ورزشکار، یک رفتار نادرست یک هنرمند، یک خطای اخلاقی یک دانش‌آموز یا دانشجو، به عنوان لطمه‌ای برای فرهنگ و مذهب و تمدن و ملت محسوب می‌شود.
 
چنین می‌شود که باید از شادی چند جوان روی بام در تهران تا بوسه‌ی یک بازیگر روبروی دوربین در فرانسه، حاضر و ناظر و نگران باشیم و  هر روز به بهانه‌ای فریاد اعتراض و حب و بغض سر دهیم.
 
گاهی فراموش می‌کنیم که ویژگی ورزشکار در ورزش اوست. ممکن است نادرست حرف بزند. ممکن است در عصبانیت فحش دهد و توهین کند. آنچه روی داده است نه رفتار ملت ایران است و نه صدمه‌ی جبران ناپذیر به اسلام. صرفاً رفتار نادرست یک ورزشکار است و بس. تنبیه‌اش هم همین خواهد بود که محبوبیتش در میان علاقمندان به ورزش و هوادارانش، کمتر می‌شود.
 
گاهی فراموش می‌کنیم که ویژگی یک بازیگر در بازی اوست. ممکن است رفتارهایی انجام دهد که با عرف و سنت ما سازگار نباشد. آنچه روی می‌دهد شکاف جبران‌ناپذیر در سد آهنین اسلام و مسلمین نیست. خطای یک بازیگر است. همین و بس. نتیجه‌اش هم قضاوتی خواهد بود که مخاطبان و هوادارانش نسبت به او انجام می‌دهند. همین و بس.
 
گاهی فراموش می‌کنیم که کلیپ ویدئویی رقص چند جوان، صرفاً یک کلیپ ویدئویی است. همین و بس. مانند میلیون‌ها کلیپ ویدئویی که هر روز و هر هفته در فضای حقیقی و مجازی منتشر می‌شود. جامعه هم با استقبال کردن یا به فراموشی سپردن این کلیپ، قضاوتش را در این خصوص انجام خواهد داد.
 
زمانی که اینها را فراموش کردیم و هر ایرانی را در داخل و خارج ایران، سفیری برای فرهنگ و مذهب و تمدن و تاریخ مان محسوب کردیم، آسیب پذیر می‌شویم.
 
حالا بوسه، نقد مذهب محسوب می‌شود و رقص، تهدید اسلام و لفظ رکیک یک بازیکن، تخریب تمدن هزار ساله‌ي‌ ایرانی.
 
در چنین شرایطی نگرش ما وارونه می‌شود. خبرهای زرد،‌ تیترهای سیاه می‌گیرند و خبرهای سیاه اختلاس و ناامنی و رکود و بیکاری، متن‌هایی زرد می‌شوند در حد پیام و پیامک و شوخی و طنز.
   
و چنین می‌شود که فراموش می‌کنیم اثبات فرهنگ و تمدن و قدرت و عظمت، این روزها در تمام جهان،‌ با درآمد سرانه مردم سنجیده می‌شود و تغذیه‌ی سالم کودکان. با امنیت سرمایه‌گذاری سنجیده می‌شود و رشد اقتصادی. با ترویج و تولید محتوای فرهنگی؛ آن هم نه محتوایی که با یارانه و به اجبار تولید شود و همچنان مخاطب نداشته باشد. بلکه محتوای علمی و فرهنگی غنی که در بازار جهانی عرضه شود و دیگران برای آموختن و فراگرفتن آن، بهایش را پرداخت کنند.
 
چنین است که معیارهای رشد و توسعه به تدریج فراموش می‌شوند و لباس تنگ عرف و قانون، هر روز بر پیکر جامعه تنگ‌تر.
 
در سنین کودکی، گاهی کنار بساط خیاطی مادرم می‌نشستم و کتاب‌های خیاطی‌اش را می‌خواندم. جمله‌‌ی ساده‌ای را خوانده بودم که پس از سه دهه،‌ این روزها دوباره برایم تداعی شد. نوشته بود: «درزهای لباس را با دقت و تمیز بدوزید. اما خیلی محکم ندوزید. بگذارید اگر در اثر تکان خوردن شدید،‌ قرار است چیزی شکافته شود، درز لباس باشد. لباسی که از درز بشکافد، بعد از هر مهمانی قابل دوختن است. اما اگر تار و پود پارچه شکافت، لباس برای همیشه غیرقابل استفاده خواهد بود».
 
عرف و قانون هم، برای جامعه، چیزی شبیه لباس است. آنها را چنان سخت و محکم نگیریم که هر تکان ساده‌ای، اصل تار و پود را بر باد دهد... .
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۸۸
غیر قابل انتشار: ۳۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
1793
53
شما تنها مشتی احمقید ولا غیر!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
قربون هوش تو که 8 سال خاموش بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
لابد شما با این ادب و تربیت انسان فرهیخته و دانایی هستی، شایدم دلواپسی!
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شما چطور ناشناس عزیز ؟
از کوزه همان تراود که دروست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ببخشید شما کی هستی ؟
دلواپس
تندرو
خودسر
یا شایدم مجنون

عزیزم اینقدر باش که جنبه یک انتقاد ساده را داشته باشی نه اونقدر کوچک باشی که نتونی انتقاد به قول خودت مشتی احمق را بشنوی...
آريا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آره تو عاقلي
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
در ادامه مقاله هم باید گفت این دلواپسان هم پیشه دلواپسی دارند ولا غیر ممکن است فحاشی هم بکنند.
sajjad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ادبیات بسیار گویایی داری دوست من! امیدوارم به زودی تو به جایگاهی که لیاقتشو داری برسی و ما مردم که همنظر این مشت احمق (بلانسبت) هستیم هم به جایگاه واقعی خودمون برسیم!
امیر
| CANADA |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شما هم تنها مشتی دسته گل اید که بین یه مشت احمق گیر افتادید...خدا انشالله خلاصتون کنه از دست ما...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
هر انسان منصف با عقل و شعور و البته کمی موءدب میداند که این صفتی که شما به کار برده اید لایق و برازنده چه کسانی است !!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
و شما؟
مهدي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آقاي ناشناس عين عقل است و لاغير
باران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
حماقت را شما دارید که با یک انتقاد ساده آشفته و بی هوش می شوید ویا مثلا دلواپس
دلواپسی بخوره تو سرتون که تو این هشت سال چه بلایی برسرمملکت آوردین .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
احمق تویی با این بیانت
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آقا/خانم بسیار محترم!!
اتفاقاً نوشتار بالا برای شما و امثال شما مصداق دارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
تا مرد سخن نگفته باشد...
از نوع انتخاب واژگان شما مشخص می‌شود که شما نان‌تان به یمن وجود کسی بود که یک ملت را "خار و خاشاک" نامید و نه تنها که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این سرزمین را با بی‌برنامه‌گی متأثر از مشاوران خود به مصیبت و بلا انداخت، بلکه تقریباً در هر طول و عرض جغرافیایی ماورای مرزهایمان، البته بجز دریاها و اقیانوس‌های فاقد سکنه، بنی بشر را نسبت به ایران و ایرانی آنچنان بدبین کرد که می‌توان اسمش را در کتاب "ترین"‌-های گینس چاپ کرد!
ابوالفضل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آقا يا خانم بلا نسبت محترم؛ وقتي جنبه خوندن مطالب اين سايت رو نداري ميتوني بري مطالب سايتي رو بخوني كه انديشه هات همسو هستند كه خدارو شكر كم هم نيستند؛ كسي كه شما رو مجبور نكرده
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
تو خوبی بقیه بد
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
برادر اگه شما خودت را دانا میدانی سخت در اشتباهی. زیرا دانایی با بد دهانی رابطه ای ندارد. البته شما هم به احتمال زیاد از قماش همان لولو برد هستید
بنده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
از خدا جوییم توفیق ادب/بی ادب محروم گشت از لطف رب/ بی ادب تنها نه خود را داشت بد/ بلکه آتش در همه آفاق زد
حمیدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
مهران مدیری اینجور موقعها خطاب به یه همچین آدمایی میگه: «چرا نمیمیری؟» الان باید به اینا هم گفت که شما عاقلای 8 سال خفته که بین یه مشت اکثریت احمق مثل ما گیر کردی، چرا نمیخواین آدم بشین؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
به قول بزرگتون آب رو بریزید اونجایی که .....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
صفات ذاتی خودتو به بقیه نسبت نده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
واقعا متأسفم برای وجود همچین ناشناس های اقلیتی در جامعه که مطمئنم هیچ پیامبری نمیتونه آنها را آگاه کند چه برسد اهل خردمندی همچون جناب شعبانعلی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
اره تو محشری... تو ی افسوننگری:-)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
عاقل جان به ما هم یاد بده این عقل "کیلویی" را از کدام "دکان" بدست آورده ای
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
آقا یا خانم ناشناس،شماپیتزا ما املت،خوبه؟
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
وای بر ما اگر شما دانای ما باشی :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
منفي ها رو ببين تا بفهمي احمق كيه!! گرچه بعيد به نظر مياد فهمي داشته باشي...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
بي ادب
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
"دولت" ات رو که باد دادی رفت. حداقل "ادب" داشته باش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
جناب لااحمق،وقتي جوابي نداري الفاظ بد بكار نبر...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
واقعیت این است که شعور و تربیت دو نعمت بزرگی است که امثال شما از آن بی بهره اید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
خودت عاقل بیدی جیگر؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
"احمق" نه... بگو "خس و خاشاک" !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
لايك زدم چون خيلي وقت بود اينوقت نخنديده بودم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
از خدا خواهیم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب بی ادب تنها نه خود راداشت بد بلکه آتش در همه آفاق زد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
متاسفم برای ادبت
ناصر هشترودی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
تو چقدر بی شعوری که جواب قلم را با توهین می دهی .البته شما هیچوقت جواب قلم را با قلم ندادید بلکه شعور شما بیشتر از توهین نمی رسه
ستاره پارسی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
دردی بدتر از حماقت وجود نداره که شوربختانه شما به آن دچارید...بهبود خواهی یافت...
ttt
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
چه دلیلی وجود دارد که حضرت مستطاب هم همان که گفتی نیستی؟
شهسواری
| ARMENIA |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
خب این هم نظر ایشون است کاش با جواب منطقی نظر عصر ایران را نقد می کرد و از کلی گویی پرهیز می نمودند.
maryamjon
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
14
514
احسنت چه زيبا نوشتي
فقط اين هم اضافه ميكردي كه اگر تيترهاي اينچنيني درشت ميزنند واسه اينه كه فروششون هم بيشتر بشه و همچنين بعضي جاها واسه خودشون اسمي و رسمي در كنند و به راست و دروغش كاري ندارن و آتش بيارن معركه هستند تا سودي بكنند. والا اين چنين نمينوشتند و با ابروي يك مملكت بازي نميكردن و از خدا ميترسيدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
11
501
ممنون از عصرایران عزیز و محمدرضا شعبانعلی خردمند که واقعیت ها را بیان می کنند و زبان گویای مردم هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
7
188
وطنم آرزوست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
7
206
امید وارم چشم ها را بشویند و جور دیگر ببینند. سپاس عصر ایران زیبا گفتی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
5
157
این روزنامه های زرد مسوولان رو هم وادار به واکنش های زرد می کنند. به نظرم این مهمتره که یه وزیر در بند پاسخ دادن به این مسائل نباشه. آخه چرا وزیر ارشاد شان خودش رو اینقدر پایین بیاره که در مورد بوسیدن یه هنرمند صحبت کنه. وزیر به راحتی می تونست به این موضوع واکنش نششون نده و با یک جواب دندان شکن هم خبرنگار رو از رو ببره و هم به بقیه خبرنگاران نشون بده که رفتن به دنبال این مسائل دردی از جامعه دوا نمیکنه.
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
بنده فکر می کنم با توجه به فضای درهم ریخته ی فرهنگ ایران جواب آقای جنتی خردمندانه بود.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
بله اقای وزیر چاره ای جز عکس العمل نشون دادن نداره وقتی این جماعت اقلیت زورشون خیلی زیاده.
فحش و تخریب و ارتداد و تهدید استیضاحم خوراکشون.
و البته که ایشون با زرنگی پاسخ دادن
ناظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
6
105
با سپاس از شعبانعلی عزیز، کاملا بدرستی اشاره کردی و ایکاش اضافه می نمودی که اصل و بنیان یک چنین نگرش سطحی صرفا جهت مشغول نگاه داشتن اذهان و دور نمودن افکار بالقوه به مسائل درازمدت کشور است. افسوس که در سالهای بعد خواهیم فهمید که حتی در چنین زمان حاضری چه کرده اند. درست مانند کرده های 8 سال قبل
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
7
197
چرچیل میگه هر موقع دیدید یک خبر در جامعه پر رنگ می شه ، بدونید اتفاق خیلی بزرگی داره پشت اون خبر پنهان می شه. قصه این اخبار هم به این صورته. حکومت و ابزار در دستش ترجیح می دن مردم به این چیز ها فکر کنن و غمشون این مسائل باشه تا اینکه به فکر آمار طلاق، آمار سرطان، آمار بیکاری، خط فقر و.... باشن. این یه استراتژی قدیمی هست....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
کاملا موافقم . فقط کاش اضافه میکردی که مثلا افزایش قیمت های جدید و کاهش حقوق فرهنگیان و افزایش حقوق مدیران بانکی و....
خرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
105
برای ,عاقلان همین جمله بس است.
در چنین شرایطی نگرش ما وارونه می‌شود. خبرهای زرد،‌ تیترهای سیاه می‌گیرند و خبرهای سیاه اختلاس و ناامنی و رکود و بیکاری، متن‌هایی زرد می‌شوند در حد پیام و پیامک و شوخی و طنز. وباور کنید که هدف این دلواپسان فقط این است که اختلاس واعتیاد ودرد ورنج مردم به خبرهای زرد تبدیل شود.با کمال تشکر از نویسنده آگاه مقاله
farhad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
77
آفرین
کاش تو این مملکت یه روزی به جایگاهی برسیم که کارها در جایگاه خودش باشه و با رویداد ها با عقده برخورد نکنیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
6
84
بسیار زیبا ومنطقی
محمدعلی ازاراک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
105
یکی از بزرگان دین می فرمایند:" دیگران را با اعمالتان به دین دعوت کنید نه با گفتارتان!"
پاسخ ها
امیر از تبریز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
دوست عزیز جمله بسیار زیبایی نقل کرده اید ولی باید بدانیم که اینها عملی ندارند جز اختلاس و فحاشی و رانت خواری و .... و ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
53
خوب بود . بدبختی ما در این است که عمده مسئولان ما به مسائل کوچکتر وبی ارزشتر بیشتر اهمیت میدهند تا مسائل مهم ومشکلات عمده کشور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
187
9
انشاالله روزی همه ی شما خائنین رو به سزای اعمالتون می رسونیم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
بعضی وقت ها فرق خدمت و خیانت مشخص نیست. خادمان امروز ممکنه در قضاوت تاریخ خائن شناخته بشند و بر عکس. شما مراقب خودت باش یکوقت دست به خیانت نزنی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
lما منتظریم داداش
یا علی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
251
15
باسلام
بله هركس به نام ايراني در مكاني حاضر مي شود نماينده ايران محسوب مي شود.يا شما اسلام را قبول داريد يا نه اگر نداريد كه تكليف روشن است اما اگر قبول داريد كه حتما داريد بايد به تكاليف مسلماني خود بايد عمل كرد .اقاي روشن فكر كه نميدانم به چه نيتي قصد تطهير اين بازيگر را داري كه البته فكر نكنم نيت خدايي باشد چگونه مي خوايي جواب آخرت را بدهي در اشاعه منكر.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شما نگران آن منکرهایی باش که تا مغز استخوان یک ملت و بلکه تاریخش رو می سوزونه: اختلاس فریب دروغ سرطان بنزین آلوده اعتیاد فحشاء دختران جوان در سطح شهر..
محمد
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شما برید اون گندی رو که سفیر دولت قبل در استخر مختلط در یه کشور خارجی زد رو تطهیر کنید... به نظر شما بوسه زدن بر یک مرد نود ساله آبروی ایران رو میبره یا گوجه پرتاب کردن به طرف رییس جمهور؟
محمد2
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
فکر میکنم لازمه اول یه خورده مهندس شعبانعلی رو بهتر بشناسین بعد این طور هتاکانه به ایشون حمله کنید...
دوست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
دوست عزیز نباید با سطحی نگاه کردن ، حکم به بهشتی و جهنمی بودن افراد داد .مردم به سطحی از آگاهی رسیده اند که منکر را خود دفع کنند . فکر کنم با نگاهی به مثبت و منفی های نظرات میتوان این را فهمید.
بهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
اگر اینطور باشه که خیلی آمریکایی ها و اروپایی ها کارهای خلاف و عجیب و غریبی در کشورهای دیگه میکنن ولی آیا آبروی اون کشورها را میبرند؟ در ضمن اگر اون خانم یه حرکت غیر اسلامی کرده ایا آبروی زنان مسلمان ایرانی رو برده؟!!! کاملا مشخصه که اون اقدام در دنیابه پای خود اون خنم بازیگر نوشته میشه حالا چه خوب و چه بد.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
تو مطمئنی این منکره خاله زنک
یه نفر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
هرکسی مسئول کارهای خودشه !
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ششما فراموش کرده اید که در ایران افراد دیگری با عقاید دیگری زندگی می کنند. شاید بگویید چون اکثریت مسلمان هستند پس همگی باید اطاعت کنند که در جواب باید گفت که اکثریت در جایی که خانم حاتمی هم رفته اند غیرمسلمان بوده و باید ایشان بدون حجاب حضور پیدا می کردند ؛ که البته هر دو گزینه از نظر من اشتباه است و هرکسی باید مطابق عقاید خود رفتار کند تاجایی که به حق آزادی دیگران لطمه ای وارد نکنه
وفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
74
با نظر نویسنده موافقم چرا که
1- عده ای سعی در منحرف کردن افکار جامعه دارند ودور شدن جامعه از خواسته هاو واقعیت ها.ایا واقعا مشکلات جامعه رقص و بوسیدن یک پیرمرد 90 ساله است؟؟ایا باید افکار خودمان را دراین حد کوته کنیم که این اخبار تیتر جهانی ما گردند.
2- ایا برخورد با این ویدیوها باید اینطور علنی گردد که افراد زیادی هم که این ویدیو را ندیدند دنبال ان سرچ کنند. ایا نمی شود بدون جنجال با اینگونه دست کارها، امربه معروف کرد؟؟ایا با گرفتن وازاد کردن انهم بااین همه هیاهو جزءزیرسئوال بردن حیثیت جهانی چیز دیگری نصیب خواهد شد.
3- ایا واقعیت جامعه ما اینچنین می باشد ؟؟؟
4- ایا نمی توان بجای تیتر یک بودن یک مصحفه ،موضوع دستاوردهای علمی ماتیتر یک yahoo گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
61
البته این را هم اضافه میکردید که هر کاری ناشایستی از طرف هنرمندان و فوتبالیست ها خبر داغ روز میشه اگه سیاستمداران همسو کاری کنند عیبی نداری اگه رئیس جمهور مادر دوستش را برای همدردی در آغوش بگیره عیبی نداره اگه همسو نباشه رسواش می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
5
26
سلام
راستش با کل مطلب موافق نبودم اما دو پاراگراف زیر رو دوست داشتم:

گاهی فراموش می‌کنیم که ویژگی ورزشکار در ورزش اوست. ممکن است نادرست حرف بزند. ممکن است در عصبانیت فحش دهد و توهین کند. آنچه روی داده است نه رفتار ملت ایران است و نه صدمه‌ی جبران ناپذیر به اسلام. صرفاً رفتار نادرست یک ورزشکار است و بس. تنبیه‌اش هم همین خواهد بود که محبوبیتش در میان علاقمندان به ورزش و هوادارانش، کمتر می‌شود.

گاهی فراموش می‌کنیم که ویژگی یک بازیگر در بازی اوست. ممکن است رفتارهایی انجام دهد که با عرف و سنت ما سازگار نباشد. آنچه روی می‌دهد شکاف جبران‌ناپذیر در سد آهنین اسلام و مسلمین نیست. خطای یک بازیگر است. همین و بس. نتیجه‌اش هم قضاوتی خواهد بود که مخاطبان و هوادارانش نسبت به او انجام می‌دهند. همین و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
باز غنیمته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
6
51
"و چنین می‌شود که فراموش می‌کنیم اثبات فرهنگ و تمدن و قدرت و عظمت، این روزها در تمام جهان،‌ با درآمد سرانه مردم سنجیده می‌شود و تغذیه‌ی سالم کودکان...."
قابل توجه اونهایی که هویت امروزشون در خرابه های گذشته (معذرت می خوام، آثار باستانی!) خلاصه شده
بنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
5
61
خیلی عالی بود. احسنت به نویسنده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
178
9
واقعا براتون متاسفم با این تحلیل و ادبیات سخیفتون
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
عصری جون خواهشا از این به بعد به جای ادبیات سخیف از ادبیات فاخر استفاده کنید... مثل ادبیات احمدی نژاد... ممه رو لولو برد ... آب بریزید اونجایی که سوخته ... اونقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود و ...
به این میگن ادبیات فاخر. یاد بگیر عصری جون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
سخیف جون به قول رییستون برو آب و اونجات بریز که سوخته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
ممنون از پاسخ آقا محمد
ناشناس
| - |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
نمیخواد متاسف باشی همون دلواپس باش کافیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
26
این حرفا که زدید خوبه، ولی اینجا هنوز ایرانه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
33
عالي بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
32
احسنت به استاد بزرگ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
47
بسیار تحلیل خوبی بود جناب شعبانعلی
حقیقت همین است که فرمودید، وقتی عده ای در یک کشور، سطح فرهنگشان زیر خط فقر است، حکایت همان نادانی سنگی در چاه انداخت میشود. حکایتی مشابه تسخیر سفارت انگلیس که یک آبرو ریزی بزرگ برای کشور شد، حال آنکه آنان که از دیوار سفارت بالا رفتند مردم ایران نبودند، عده ای سنگ در چاه انداز بودند که هزاران عاقل را متحیر خود ساخته اند
مشغول کردن ذهن افکار عمومی به این گونه موارد پوچ و بی ارزش، در واقع منحرف کردن افکار مردم از مشکلات بزرگتر است. مطمئنا آنان که به این حواشی دامن میزنند همان ها هستند که به قول بزرگشان آنجایشان سوخته و از ترس به حاشیه رفتن فریاد بی حاصل سر میدن. همان ها که سال ها خون مردم را در شیشه کرده اند و حالا کاسبیشان اختلال یافته! همان ها که بعد از مدت ها سکوت، یک سالی است از سوراخ های خود بیرون آمده اند و فریاد وا اسلاما و وا انقلابا سر می دهند! رو راست بگویم، همان دو رو هایی که خداوند در قرآن از آنان با لفظ منافق یاد کرده است :)
دوستان گرامی، کمی به خودتان بیایید، سر در برف کردن از قدیم و قدیم الأیام عاقبت خوبی نداشته

و در پایان باز هم از قلم شیوا و تحلیل به جای نویسنده تشکر می کنم. امیدوارم یک روز دغدغه اصلی ما مسائل اصلی باشد، نه این گونه یاوه های روزمره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
92
8
نه این که شما همیشه مطالب غیر زرد و خیلی اساسی رو میذارین رو سایت

کار رسانه هایی امثال شما همینه

اونچه که برای خودشون مهمه رو به خورد مردم بدن نه بیان همه واقعیت ها
علی عسک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
22
خدایا :مارا ان ده که ان به
خدایا به عرق میهن بده نه حرص جاه و مقام
خدایا ما حافظ منافع ملی و میهنی مان قرارده نه حارص به نفع شخصی و باندی که عشق جاه و مقام دمار از روزگار ادم در می اورد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
24
متاسفانه در مملکت ما سنجشها براساس افراد صورت میگیرد .........فلانی دروغ گفت ....نه نمیشه او خودی است........فلانکی یک حرف درستی زده ها........نه مرادش دشمنی است..............تا این باشد ما به ساحل نمیرسیم
ناشناش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
25
اقای نویسنده مقاله درد های جامعه را به درستی اظهار کردید کاش گوشی شنواوجود داشته باشد از شما وااز راهکارتان ممنون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
35
واقعا زیبا بود بخصوص داستان درز و پارچه. کاملا مصداق داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
29
7
ای بابا شما چیکار دارین به اختلاس؟یکی با بوسیدن جنس مخالف حال میکنه، یکی هم با اختلاس.آزادیه دیگه! چطور اونی که میخواد ببوسه آزاد باشه ولی اونی که میخواد شب بیاد خونتون دزدی آزاد نباشه؟اگه قراره گناه کنیم نامردی نکنین بزارین همه هرگناهی میخوان بکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
1
27
درز لباس رو خوب اومدي...خداوكيلي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
23
خیلی خیلی خیلی بی نقص بود.
دکتر دال
UNITED KINGDOM
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
30
مثل همیشه خوب و به جا نوشتید .
مجله های زرد در دنیا بیشتر برای پر کردن اوقات فراغت مردمن و به ندرت دولت و پلیس و غیره برای این جور اخبار وقت و هزینه میزارن. نکته خوب دیگه ای که اشاره کردید .. شوخی گرفتن اخبار اصلی توسط مردمه و اینکه ما از اخبار نرخ تورم و اختلاس و غیره جوک پیامکی میسازیم و سرنوشت زندگی خودمونو به شوخی میگیرم. تو خیلی از کشورها چند دهم درصد تغییر در رشد اقتصادی یا عدم اظهار درست درآمد فلان نماینده مجلس در حد خیلی جزیی، افکار عمومی رو به شدت عصبانی میکنه و هیچ کس با اینجور اخبار تفریح نمیکنه! ممنون
دکتر دال
UNITED KINGDOM
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
23
مثل همیشه خوب و به جا نوشتید .
مجله های زرد در دنیا بیشتر برای پر کردن اوقات فراغت مردمن و به ندرت دولت و پلیس و غیره برای این جور اخبار وقت و هزینه میزارن. نکته خوب دیگه ای که اشاره کردید .. شوخی گرفتن اخبار اصلی توسط مردمه و اینکه ما از اخبار نرخ تورم و اختلاس و غیره جوک پیامکی میسازیم و سرنوشت زندگی خودمونو به شوخی میگیرم. تو خیلی از کشورها چند دهم درصد تغییر در رشد اقتصادی یا عدم اظهار درست درآمد فلان نماینده مجلس در حد خیلی جزیی، افکار عمومی رو به شدت عصبانی میکنه و هیچ کس با اینجور اخبار تفریح نمیکنه! ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
18
دلواپسم نه ازینکه دلواپسین دواپسن بلکه ازاینکه مثل گذشته باز هشت سال دیگه دلواپس بشیم اگه کاری به حال دلواپسان نکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
23
حرف حق را جوابی نیست.
مزینانی
NIGERIA
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
25
عالی نوشته ای
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
96
8
بنظرم عصر ایران نمیخواد زیاد برای فرهنگ اسلامی و انقلابی دل بسوزونه. اما عوضش بلده با ادبیات ماهرانه نقشی در تغییر عرف جامعه ایفا کنه.
چرا ما باید عوض امر به معروف و نهی از منکر سعی کنیم خودمونو روشنفکر جلوه بدیم و ارزش ها رو با کارهامون کم رنگ جلوه بدیم .تشخیص شکاف جبران‌ناپذیر در سد آهنین اسلام و مسلمین با کیه با افراد متعهد یا هر کسی که میتونه با هر تفکری قلم بزنه . بنظرم همین بس همین بس ها نوعی عادی جلوه دادن گناه و کوچک شمردن گناه خواهد بود که در چنین جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ میشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
شما خوب باش اسلام هم تقویت میشه...نیازی نیست دیگران رو خوب کنی...ضمن اینکه اگر چیزی خوب باشه مردم دنبالش میرن چون انسان موجودی زیباطلبه و این خوبی هان که زیبایی میارن...پس فرهنگی که خوب نباشه آرام آرام کنار گذاشته میشه...چنگیزخان مغول نتونست فرهنگی رو که مردم میخواستن داشته باشنو عوض کنه شما هم نمیتونی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
22
ای امو این چیزارو واسه یکی بگو که یه چیزی حالیش باشه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
2
33
عالی بود
این ماجرای خیاطی رو خیلی جالب و بجا گفتی
احسنت ب این درایتت
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
59
12
و شما (عصر ایران) هم گاهی فراموش میکنید که اولا نباید فرهنگ یک کشور را با کشوری دیگر قیاس کرد و ارزش هایی در یک کشور وجود دارد که ممکن است در دیگری نباشد. همچنان که دروغ در بسیاری از کشور ها چنان قبیح است که اگر در کشور ما آن قبح را داشت تا حالا خیلی از مسئولان دولت استعفا داده بودندو ثانیا آن بازیگر یا ورزشکار وقتی که چهره شد, دیگر نمیتواند هرکاری دلش خواست بکند و هر حرفی دلش خواست بزند. اگر غیر از این بود کارهای اشتباه آنها ( که طبیعی است و هر انسانی ممکن است انجام دهد) اینقدر هیاهو به پا نمیکرد.
استواری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
27
13
البته نباید فراموش کرد همین افراد به ظاهر حاشیه ای در کشور ما الگو هایی بسیار تاثیر گذار در بین جوانان ونوجوانان می باشند .اگر شما هم مانند من معلم با دانش آموزان رابطه داشتید، شاید شماهم نگران می شدید . راستی هچ می دانید چقدر از جوانان علاقه مند به شغل بازیگری ، خوانندکی و امثال آن هستند؟
یحیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
5
22
یکی از دستاوردهای دولت مهرورز شکمواپسان ترویج بی ادبی و ادبیات چاله میدانی و دروغ و هوچی گری بود. خوانندگان عزیز این سایت هم ناراحت نباشید, اینان یه جایشون میسوزه و آب را باید بریزن ... اما آب هم واسه مملکت نذاشتن
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
3
27
حقیقت دارد این دلواپسی.
به جا و شایسته سخن گفته نویسنده عزیز. هنوز در سطحی ترین قضاوت ها مانده ایم.
غلامرضا از بوشهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
4
26
سلام، بجا و دقیق بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
5
35
نقل قول آخرش واقعا عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
4
28
عااااااالی بود اشکم در اومد...
واقعا ما به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟