۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۹۳۸۲
تعداد نظرات: ۹۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۹۳۸۲
انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۶-۰۳-۱۳۹۳

دولتی ها واقعاً شورش را درآورده اند!

مردم در انتخابات 24 خرداد ، به گفتمان آزادی رأی دادند و آزادی در "نقد قدرت" معنی می یابد و الّا مجیز قدرت را آزادانه گفتن که آزادی نیست!

عصرایران -"معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تمامی مدارک و مبانی‌ای که به نظر ریاست‌جمهوری در این مستند خلاف واقع بوده و درباره اینکه تاریخ در این مستند به درستی بیان نشده، به دادستانی کل کشور ارائه شده است. وقتی دادستانی در حال رسیدگی به این موضوع است انتظار می‌رود که این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد. " (ایسنا)

دولتی ها واقعاً شورش را درآورده اند! انگار آسمان به زمین آمده است و فاجعه ای ضد ملی به وقوع پیوسته است ، یا فاجعه ای دیگر از دوران احمدی نژاد برملا شده است!

آقایان دولتی و البته خانم الهام امین زاده، معاون محترمه حقوقی رئیس جمهور! در جریان باشید که تنها یک فیلم ساخته شده است و عده ای دیدگاه های خود را بیان کرده اند ؛ همین!

نگویید که پشت صحنه این فیلم این چنین است و چنان که گفتنش بیان واضحات است. در پس هر فیلم سیاسی ، انگیزه و نیتی هر چند شخصی و گاه جریانی سیاسی خوابیده است. این ها که دلیل نمی شود فیلم نسازند و دیدگاه های ولو نادرست شان را بیان نکنند.

این که هر روز یک مقام دولتی برای این فیلم خط و نشان بکشد ، اساساً با گفتمان روحانی مبنی بر حمایت از آزادی بیان تضاد دارد. سخنان زیبای رئیس جمهور درباره آزادی بیان و آزادی نقد ، نه در تریبون ها که در عرصه عمل محک می خورد.

می گویید فیلم مشکل دارد؟ تاریخ را تحریف کرده است؟ دروغ گفته است؟ خب! به جای آن که مستندات خود را به دادستانی بدهید و دولت را در مظان این اتهام قرار دهید که حتی تحمل یک فیلم را هم ندارد، آن مستندات را به مردم ارائه کنید. در برابر این فیلم ، فیلم هایی بسازید که واقعیت را بگوید، نه این که موضوع را قضایی کنید.
باور کنید مردم بیش از شما بر نیات نه چندان صادقانه این فیلم واقف اند ولی یادتان باشد که جواب کلمه ، کلمه است نه تهدید و کار قضایی و اقدام امنیتی.

مردم در انتخابات 24 خرداد ، به گفتمان آزادی رأی دادند و آزادی در "نقد قدرت" معنی می یابد و الّا مجیز قدرت را آزادانه گفتن که آزادی نیست!

بله! می شود از باب حساسیت به اموال عمومی ، این موضوع را پیگیری کرد که این فیلم با کدام پول ساخته شده است؟ آیا با پول بیت المال یا با بودجه شخصی؟ اگر با پول بیت المال است - که گمان می رود این گونه باشد - می توان این وجه ماجرا را بررسی کرد ولی این که فیلم به مذاق دولتی ها خوش نیامده و باید علیه آن اقدام کنند، نقض شعارهای روحانی در تبلیغات انتخاباتی است.

دولت روحانی ، حتی اگر با شعار توسعه آزادی های مدنی هم به قدرت نرسیده بود ، حق نداشت مانع نقادی شود چه برسد به این که خاستگاه فکری اش نیز همین است.
به دولتمردان یازدهم به طور جدی یادآور می شویم که نقد ممکن است درست نباشد و عمدتاً هم تلخ است. بنابراین اگر منظورشان ، از آزادی انتقاد، نقدهای کاملاً درست و البته شیرین است ، تا دیر نشده ، اصلاح کنند و یا از قطار دولت پیاده شوند. این انتظار که هم قدرت را در دست داشته باشند و هم نقد جدی و گزنده و حتی گاه نادرست نشوند، وهمی باطل است.

این را هم بدانید که در افتادن را فیلم و نوشته و نشریه و سایت و ... هم در شأن دولت نیست. از سرنوشت دولت قبل که مدام از رسانه ها شکایت می کرد و به دادسرا می کشاندشان عبرت بگیرید که چقدر بدنام شدند.
این واقعاً شرم آور است که از چند ماه پیش تا کنون ، بخشی از توان دولتی ها معطوف به یک فیلم کاملاً پیش پا افتاده است که نظیرش می تواند در هر گوشه دنیا درباره هر رئیس جمهوری توسط رقبایش ساخته شود.

در ضمن آقایان دولتی و سرکار خانم معاونت حقوقی!
آنقدر کار بر زمین مانده دارید که اگر بخواهید وقت و انرژی تان را مصروف مسائل این چنینی کنید، ناگهان متوجه می شوید که در پایان چهار سال دولت هستید و کاری از پیش نبرده اید.

و سخن آخر: آنقدر که دولتی ها با حرف ها و مواضع شان علیه "من روحانی هستم" ، به این فیلم ضعیف ، شهرت دادند که سازندگانش با تمام تبلیغاتی که کرده بودند، نتوانستند. این ، نشانه ناشی گری دولتی هاست و این که خیلی زود، بازی می خورند.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۷۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
154
525
یعنی میگی نباید حقایق رو بفهمیم و بزاریم هرکی هرچی گفت رو قبول کنیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
کجا اینو گفته؟
اتفاقا اگه متنو بخونی گفته که دولت مستنداتش رو به مردم بده تا در جریان باشن و برخورد سلبی با منتقدین نکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
دوست من
وقتی رسانه ی به اصطلاح ملی در دست همون طیف فکری است، شما بفرمائید دولت به چه طریقی مستنداتش رو به مردم بده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
دولت برخورد سلبی نکنه در جناح مقابل یه عده ای همیشه هستن که خودشونو متولی برخورد سلبی می دونن.
اونا اگه با چماق کله ی من و شما رو بشکنن عیب نداره اونوخ نوبت دولت که می شه می گه « دولتی ها شورشو دراوردن » !!!!!!!!!!!!
irani
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
ناشناس عزیز 00.24
یعنی هر کی از سر دروغ و تهمت زد دولتم اون رو قبول کنه و بیاد با اینا سرو کله بزنه و مملکت رو ول کنه نه دادا هر چیزی راه روشی داره اگه کسی شک و شکایتی داره بره به دادسرا و شکایت کنه و مثل بعضی نگه بگم بگم و خودش به دادگاه نره و جواب گوی کسی نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اصولگرای واقعی عصرایرانه که رو اصول خودش هست و بر همون اساس هم احمدی نژاد رو نقد می کرد ، هم محافظه کاران رو الان داره نقد می کنه و هم کارهای ناشایست دولت روحانی رو نقد می کنه.
اصلاح طلب واقعی هم عصرایرانه که در نوشته هاش میل به اصلاح جامعه وجود داره
انشاء الله که همین طور بمونه و ما دعاش می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
مشکل مردم ودولتیها در حال حاضر اینه که در حال حاضر فقط یک عده آزادند وفعال مایشاء وبقیه مردم ودولت نه.رئیس جمهور حق نداره نظر شخصی خودش را بعنوان رئیس جمهور ورئیس شورای عالی امنیت ملی وبعنوان یک روحانی درباره یک موضوع اجتماعی واعتقادی بیان کند واگر نظرش را اعلام کرد هزار جور تهمت وتهدید نثار مردم وایشان میشود.دولت حق نداره اجازه انتشار به یک کتاب یا روزنامه ویا کنسرت بده واگر اینکاررا کرد هزار جور مقاله وسخنرانی وتجمع خودجوش وهمایش علیه ش میشود.اگر قراره وضع به این منوال باشد طرف روبرو هم حق ندارد هرچی میخواهد بسازد وباید ازش شکایت بشود مگراینکه به قواعد بازی احترام بگذارد وآزادی برای همه باشد نه فقط برای یکسری اشخاص وگروهها.دیکتاتوری اکثریت براقلیت دیده بودیم ولی برعکسش رانه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اگر نیتت خیر بود چرا فقط برای روحانی عزیز ساختی؟ حتما قبلا جرات نمکردی! مرد بودی برای همه می ساختی ولی فکر دیواری از این کوتاهتر نیست ولی کور خوندید شماها از جای دیگه بدجوری می سوزی!!!ببخشید بزنگم به115 یا ببخشید125
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اتفاقا عصرایران و همفکرای اون هستن که شورشو درآوردن! مثل اینکه شماها تکلیفتون با خودتون روشن نیست!!! بیچاره روحانی چیزی نمیگه و کوتاه میاد میگین چرا حرفی نزد!! حرف میزنه و جلوشون درمیاد،میگین چرا جلوشون دراومد؟!! یه عده هم که ماشالا حزب بادن!!! حالا اگه عصرایران اینوری هم حرف زده بود،بازم به به و چه چهشون گوش فلکو کر کرده بود! بارها و بارها تو همین سایتها یا بخش نظراتشون دیدم که چجوری به روحانی و دولت هجوم آوردن که چرا در مقابل این جماعت تندرو کاری نمیکنه و حرفی نمیزنه!!! شماها اصلا نمیدونین از دولت چی میخواین!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
دقيقا كار زمين مونده زياد هست اما وظيفه معاونت حقوقي اين كار است نه كاراي ديگه. هر كس داره كار خودشو مي كنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
41
494
از این که عصرایران ، هم خوبی های دولت رو می گه و هم نقاط ضعفش رو این طور صریح نقد می کنه خوشم میاد. ازتون می خوام همیشه این طور بمونید و نه کورکورانه حمایت کنید و نه خشمگینانه تخریب.
مشی اعتدالی و البته انتقادی تون رو حفظ کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اینایی که منفی دادن مگه مشکل روانی دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
همينجوري ادامه بديد و ترشي نخوريد يه چيزي ميشد
از نقد منصفانه تون متشكرم
ولي اين روهم در نظر داشته باشيد رسانه ملي در اختيار همان سازندگان فيلمهاست و اجازه نشان دادن جوابيه دولت را نميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
من هم ممنونم عصر ایران عزیز. اتفاقا باید از دولت روحانی بیشتر از دولت قبل انتقاد بشه چون هشت سال گذشته بدجوری از مجیز گویی ضربه خوردیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
21
362
آزادی در "نقد قدرت" معنی می یابد و الّا مجیز قدرت را آزادانه گفتن که آزادی نیست!
آفــــــــرین به این جلمه ات عصـــــــــــــرایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
اونی که منفی داده یعنی واقعا فکر می کنه مجیز قدرت را آزادانه گفتن که آزادی است؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
25
130
ای آقا شما که دلت واسه این تندرو ها نسوخته که ! شما می خواین با این حرفا کاری کنید که فردا اگه شما هم یه انتقادی به ابروی بالای چشم بعضیا کردین تیکه پارتون نکنن .
غافل از این که هنوز سالها از اون روزی فاصله داریم که کسی بدون ترس و لرز دیدگاهای خودشو بیان کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
بالاخره باید از یه جا شروع کرد. خب همین حالا
ناشناس
France
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
17
114
تا کنون فضای باز سیاسی مطلوب ایجاد نشده. دولت بشتر تحت تاثیر اصولگرایان است تا حامیان و عقبه خود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
9
97
خیلی خوب نوشتی. ما خودمون قصد سازندگان اون مستند کذا رو می دونیم. بذارید دوباره و ده باره هم فیلم بسازند. رای ما همچنان همان است که بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
28
59
اهان حالا شدی همون عصر ایران قبل از زمان روحانی؛ یعنی همون رویکرد خوب که عملکردهای دوره احمدی نژاد رو نقد منصفانه میکرد و گاهی خوبی ها رو هم میگفت... ولی متاسفانه تو دوره جدید به غیر از این مطلب کمتر نقدی از دولت ازتون دیده بودم و همش تعریف و تحسین بود.. اگر طرفدار روحانی هم هستید بهترین کار اینه که عملکردهای ضعیفش رو نقد کنید و در حد توان راهکار بدید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
البته از حق هم نگذریم که عصرایران تا حالا موارد متعددی از دولت روحانی انتقاد کرده حتی یادم میاد وقتی روحانی به منتقدانش گفت بی سواد عصرایران از خود روحانی هم انتقاد کرد یا نوبخت شد سخنگوی دولت عصرایران از این که یک فرد پرمشغله سخنگوی دولت شد انتقاد کرد و ...
البته از حق هم نگذریم که دولت روحانی به اندازه دولت احمدی نژاد گاف نمی ده که به همون اندازه هم نقد بشه
بنده عاصی خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
9
69
خوشم میاد عصر ایران همه اعمال دولت رو توجیه نمیکنه. این جمله آخر هم خیلی خوی گفتین :
"و سخن آخر: آنقدر که دولتی ها با حرف ها و مواضع شان علیه "من روحانی هستم" ، به این فیلم ضعیف ، شهرت دادند که سازندگانش با تمام تبلیغاتی که کرده بودند، نتوانستند. این ، نشانه ناشی گری دولتی هاست و این که خیلی زود، بازی می خورند."
در ضمن ما در زبان فارسی "محترمه" نداریم.
با تشکر
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
5
54
عالی گفتی. یه ایراد بزرگ دولت روحانی اینه که هی قضیه رو میکشونه به قوه قضاییه و باعث میشه دلواپسا دور بردارن. درحالی که خیلی راحت باید بیاد و مثل دلواپسا که همه ی حرفاشون رو علنی میزنن، مطالبی که مشخص هست رو کاملا علنی بگه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
19
118
با عرض معضرت ، اصلا مقاله شما رو قبول ندارم. شما چون خودتون رسانه هستید از هرگونه حرکت در مقابل رسانه ها می ترسید و در مقابلش موضع میگیرید. ولی خواهش می کنم این حرف من رو چاپ کنید تا نظر مردم رو هم با منفی مثبت ها ببینید.
حرف اینست که طبق قانون دروغ پراکنی و تحمت علیه یک شخص چه حقیقی و چه حقوقی جرم است. حتی شما اگر ناسزائی به کسی بگوئید و نتوانید آن را ثابت کنید، مجرمید. دولت یازدهم هم ، به یه دادگاه از این مملکت مراجعه کرده و علیه یک مجرم شکایت کرده. نه اینکه لباس شخصی بفرسته شبانه بگیرنشون ببرن نا کجا آباد. اینکه لباس شخصی بفرستند و طرف رو ببرن جائی که هیچ کس نفهمه قبرشون کجاست کار نا پسندیه. ولی اینکه یه نفر بیاد شایعه پراکنی و دروغ بر علیه کسی بکنه و طرف بره دادگاه همین مملکت و ازش قانونا شکایت بکنه ، و دادگاه واقعا آزاد باشه و بدون فشار و غرض ورزی بتونه رای صادر کنه، هیچ ایرادی نداره. این حرف که هر کس بتونه هر حرفی ولو غلط و دروغ بزنه و دولت دوندگی کنه دربرار فیلمشون فیلم بسازه و در برابر حرفشون حرف بزنه که دیگه به کاری نمی رسه.
برادر من ، بیان کردن نظر و حرف زدن یه مطلبه، دروغ و تهمت بستن یه حرف دیگست. شما اگر راجع به همسایت هم دروغ پراکنی و شایعه درست کنی می تونه ازت شکایت کنه . اینکه انتظار داشته باشید همسایتون راه بیافته به هرکس که شایعات رو شنیده اصل قضیه رو بگه که نمیشه کار.
خلاصه عزیزان نشر اکاذیب جرمه و اعاده حیثت حق هر شهروندیه. شما هم چون رسانه اید با هر برخوردی که با هر رسانه ای می شه مخالفت میکنید و به قول معروف سنگ خودتونو به سینه می زنید.
طرف بیاد تو فیلمش نشون بده رئیس جمهور یه مملکت دزده. بعد نتونیم هیچ کاریش بکنیم چون آزادی بیان داریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
این که دولت لباس شخصی نفرستاده و ... دلیل نمیشه بره تو فاز برخوردهای سلبی
الان تو دنیا کلی برنامه تلویزیونی، فیلم، کاریکاتور و مطلب علیه روسای جمهورشون می سازن و می نویسن و منتشر می کنن
آیا روسای جمهور میرن شکایت می کنن؟
معلومه که نه.
اینجا هم باید سعه صدر داشته باشیم مخصوصا دولت که بزرگ ملت هست به نوعی باید بیشتر سعه صدر داشته باشه و از کنار این مسائل بگذره .
در مورد این فیلم هم اگه معتقده که جاهایی خلاف واقع بوده ، همون ها رو از طریق رسانه ها اعلام کنه تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
بله! همان طور که فرمایش کرده ایدنشر اکاذیب جرمه و اعاده حیثت حق هر شهروندیه. اما دولت نباید مانند یک شهروند عادی بره برای هر چیزی که علیهش منتشر میشه شکایت و شکایت کشی کنه. شأن دولت ایجاب می کنه که یا مدارا و تساهل بیشتری به ماجراها ورود کنه یا از کنارشون رد بشه.
آقای احسان! ممنون که بحث رو باز کردید. ضمن احترام به نظرات تون این چند سطر رو در نقد مطلبتون نوشتم
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
معضرت؟
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
تحمت؟
اشکان
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
ناشناس 00:58
برادر عزیز اگر دیدی نداری در مورد موضوعی لطفا صحبت نکن در موردش.
من یک باره دیگه هم که این موضوع در عصر ایران بحث شده بود نظر دادم منتشر نشد الان دوباره نظر میدم شاید منتشرش کنن.
آقا جان در تمام دنیا اگر تهمت، خبر کذب پخش کنی و نتونی مدرکی بر تصدیق گفته هات نشون بدی مجرم محسوب میشی و باهات برخورد قانونی و قضایی میشه.
تو خارج از ایران اگر خبری چاپ میشه باید براش مدرک داشته باشن، "البته اینم بگم که در مورد سیاست خارجی چون معمولا کسی خارج از اون کشور پیگیر شکایت از اون رسانه نمیشه معمولا اگر خبری خیلی مستند هم نبود ولی داغ بود منتشر میکنن".
در مورد فیلم و کاریکاتور، برای این موضوع هم حدودی مشخص شده که اگر از این حدود عدول کنن اجازه پخش ندارن.
بعدشم هی بگین جواب حرف حرفه
با این تفسیر وقتی یکی بهتون فحاشحی کرد شما هم فحش بدین و وقتی درگیری فیزیکی شد شما هم در جواب مشتو لگد بندازین.
در انتها هم به هرج و مرج و قانون جنگل خوش آمدید.

عصر ایران اصلا این مقالتو قبول ندارم

البته این بار هم منتشر نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
15
64
فعلا که ما از روحانی چیزی ندیدیم البته همین که بلا های احمدی نژادی سرمون نیاره خودش خیلی و ما واقعا ازش متشکریم
زیاد کارم نتونست بکنه مهم نیست
مرحمت نموده ما را مس کنید از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
64
نقد- تهمت - توهین با هم کلی فرق دارن
ناشناس
Russian Federation
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
8
57
اینکه نیت نویسنده ی این مطلب خیر بوده و قصد دفاع از آزادی بیان رو داشته حرفی نیست ولی برای بیان منظور مثالی کاملا اشتباه رو انتخاب کرده است.

در تمام دنیا دروغ و جعل (حقیقت) پیگرد قانونی دارد و جرم محسوب می شود و اگر قرار بر این باشد که به بهانه آزادی بیان چشم بر دروغ و جعل بسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و برخی می توانند به همین بهانه حتی به مقدسات مردم نیز دروغ ببندند.

بنابراین از نویسنده ی محترم و عصر ایران انتظار می رود این تفاوت های ظریف را در مفاهیم در نظر بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
به نظر شما دولت با اون دبدبه و کبکبه بره شکایت کنه بهتره یا خیلی متین و از موضع بزرگی و بزرگواری و حقانیت ، دروغ های فیلم رو اعلام کنه و قضاوت رو به مردم بسپاره؟
اگه دولت شکایت به مردم ببره ، از نظر افکار عمومی خیلی به نفعشه تا این که بره شکایت کنه و به دست منتقدینی که عمدتا هم کم تقوا هستند ، گزک بده.
اشکان
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
قطعا اگر شکایت کنه و در دادگاه علنی به موضوع این شکایت رسیدگی بشه تا همه هم در چند و چون ماجرا قرار بگیرن.
بابا مگه دولت احمدی نژاده که قشون و قشون کشی کنن تو خیابانو!!!!
اگر قبول داریم دادگاه عادل داریم باید شکایت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
64
جناب اقاي عصر ايران كلام شما وقتي مصداق پيدا ميكنه كه هر دو طرف دعوا به يك ميزان امكانات براي بيان ازادانه حرفاشون داشته باشند نه ايكنه تمام رسانه به اصطلاح ملي و تريبونهاي مختلف و رسانه ها در دست جناح منتقد باشه و وقتي خودشون بر مصدر هستند از بام تا شام به ستايش ومجيز مشغول و الان به انتقاد و با همه اينها فيلم بدون مجوز هم بسازد و پخش كند اگر رسانه ملي روزي يك ساعت به دولت فرصت ازادانه دفاع ميداد و نه بيشتر ميشد به مطلب شم فكر كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
دقيقا. شما فكر كردي صدا و سيما اگر فيلمي در حمايت از دولت ساخته بشه تبليغش رو مي كنه؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
19
عصر ایران!!!
به خدا قسم من از چند روز بعد از 24 خرداد نگران همین مساله بودم. امروز خوشحالم که حداقل شما به آن پرداختید. خوشحالم که نشان دادید هستند کسانی که واقعا معنای اصلاح طلبی را درک کرده اند. خوشحالم که رسانه ای چون شما هست. امیدوارم در این مسیر پایدار و موفق باشید
بی سوات
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
4
12
من که نتونستم این فیلم روببینم یا حتی از محتواش با خبر بشم چه برسه به اینکه بخوام از نیت سازنده هاش با خبر بشم... ولی به هر حال نقد منصفانه ای بود غیر از نیت خواندنش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
11
6
اونهایی که به پریز قباشون برخورده قطعا ریگی توی کفششونه برن دربیارن وبیخودی جانماز آب نکشن وادا دربیارن .شترسواری که دولا دولا نمیشه برادر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
"پریز" قبا چیه مجید جان اون تریج قباست!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
4
12
اگر بذارن کسی مستند در نقد شون بسازه که خیلی خوبه.
اینها که حتی از فیلم هایی مثل گزارش یک جشن که زبان ایما و اشاره داره هراسان هستن و با خشونت رفتار میکنن، مطمعنا جلوی پخش مستندهای خلاف عقایدشون رو میگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
27
15
هر کس حق داره آزادانه اظهار نظر کنه. ولی نظراتش باید موافق ما باشه !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
35
6
خوب دولت هم بر ضد دیگران فیلم درست کند
شهروند
United States of America
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
21
عصرایران بنظرمیرسدشماهم دچار احساس نگرانی شدی وآینده نگری میکنی موضوع مورد اشاره وفیلم مورد بحث باانگیزه وهدف مبارزات انتخاباتی تولیدشده وباز نشرو تکثیر وتوزیع گسترده درسطح کشور آن هم بعداز قریب یکسال پس از شروع فعالیت دولت دیگر رقابت نیست وعنوان مجرمانه تخریب علیه دولت قانونی دارد آیا با دولت قبل هم میشد چنین کاری کرد یا با کمترین انتقاد سر از ناکجا آباد درمیآوردی؟نقد وانتقاد ازکسی پذیرفته است که خود کمترین مورد برای نقد نداشته وپاکدست باشد نه اینکه هر روز یک مورد جدید تخلف مالی میلیاردی کشف شودوبجای تحویل ساختمانها و ابنیه وخودروهای دولتی کشوررا تیول شخصی خود انگاشته و هر روز باهیاهو وجنجال وهوچیگری مانع انجام حتی کار های عادی وروزمره کشور شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
20
3
"روحانی است دیگر"
با این کاری دولت میشه این مستند را تولید کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
18
فرض کنید دوت روحانی بخواهد در مورد خدمات خود فیلم بسازد. اولین کار، تشریح وضعیت مملکت در دوران پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد است که از طرف دولت یا هر شخص حقیقی یا حقوقی دیگری به صورت رسمی امکان پذیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
8
26
به نظر من متاسفانه کسانی که مخاطب عصر ایران هستند، هر چه عصر ایران می گوید برایشان ملاک است و در مورد درستی و نادرستی خیر و تحلیل، تامل نمی کنند.
کی گفته «جواب کلمه ، کلمه است نه تهدید و کار قضایی و اقدام امنیتی». این تحلیل واقعا بچه گانه و دور از منطق و عقل است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
6
16
سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی...
پاسخ ها
خبرنگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
این شعر بسیار زیبا خیلی بیجا استفاده شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
28
9
سلام بر شما
یعد از ریاست جمهوری آقای روحانی فکر کنم این تحلیل جزو نادر ترین تحلیل های صیحیح در باره اطرفیان ریاست جمهوری باشد که درست است.
من خودم فیلم را دیده ام چیزی جزئی به غیر از واقعیت در آن دیدم
سيد حسين
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
13
10
واقعا حرفتونو پسنديدم.
عصر ايران هميشه فارغ از جناح بنديهاي سياسي و موضعگيري به نفع گروهي خاص و بي واهمه حرف حق رو ميزنه ..
واقعا دست مريزاد و بارک الله داري ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
البته جدیدا خیلی طرف دولت رو میگرفت. این مطلب رو که دیدم تعجب کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
7
یکی از وظایف معاونت حقوقی رییس جمهور به جای پرداختن به این کار جمع کردن مدارک مستدل هست.مثلا یک نمونه اون بنزین
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
9
0
کاش عصر ایران به جای تصویر این خانم اسمش را می نوشت و کامل معرفی اش می کرد تا باخودمان فکر نکنیم که شاید کارگردان ناشناس آن فیلم همین خانم است ؟ یا شاید هم بنده خدا نه کارگردان فیلمه و نه... فقط از روی حسادت با خانم امین زاده این حرفها را گفته که خودش را مطرح کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
21
با حرفات کاملا مخالفم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
25
7
من یک تندرو هستم ولی مقاله فوق با هر نیتی نوشته شده باشد. منطقی ترین شکل بیان مسئله است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
الان تند بود یا یواش ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
محسن جان، پسرم ، تندروی افتخار نیست!
توی دین ما هم مذمومه فرزندم. مصداق افراط و تفریطه.
صمد از همدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
15
4
بسیار منطقی وآزاد اندیشانه بود متشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
8
حالا چرا عربده مي كشي...دارن تحقيق مي كنند مشكليه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
3
مجیز یعنی چی!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
4
9
اگز من احمدی نژاد هستم یا من ... ساخته می شد هم شما اینجور داد از آزادی و ... می زدی؟ یا طرف بدون محاکمه سر از اوین در میورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ببخشید اشتباها منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
4
دوستان نقدهای به جا شما دارد خراب می شود
اینجا بحث مدعی العموم است که وجه شخص دوم مملکت را که هدف رفته اند پیگیری نماید.
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
15
کاملا باهات مخالفم عصر ایران...رییس جمهور ما راجع ی بهشت و مسئله اعتقادی نظر داد هزار تا تهمت بهش زدن هزارتا مشکل واسه دولت درست کردن وقتی این اقلیت بیشتر قدرت از قضا صداوسیما رو داره دولت چجوری با کلمه جواب کلمه رو بده؟ باید با اینها قاطع و محکم برخورد کنه چون اگه برعکس این قضیه الان بود مستندساز تو زندان بود...
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
0
میبینم حرفهای اصولگرایانه میزنی!
راستش حرف حقی است مگر 90 سیاسی را در دوران قبل نساختند نتیجه اش چه شد؟
با اعمال خود شعارهایمان را محقق کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
3
البته نقد حتی غلط اشکال ندارد اما توطئه را باید جدی کرفت و این فیلم از توطئه عمیق حکایت می کند و به نظر من هم شکایت نیاز نداشت بلکه هوشیاری برای رد یابی توطئه گران کافی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
3
کاش این منطق در مورد سایت ها و روزنامه ها هم مد نظر قرار می گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
3
از تحليل عصر ايران واقعا لذت بردم.مقابله به مثل يعني طيف دولت كه در ضعف است زمينه را براي دلواپسان كه كليه امكانات تبليغاتي بخصوص سيما كه در اختيارشان ميباشد با زهم مظلوم نمايي خواهند كرد. و به تبليغات سوئ عليه دولت خواهند پرداخت. دوستان يادمان باشد قرار است تمرين دموكراسي و فرهنگ سازي را را از همينجا شروع كنيم .
حمد
Japan
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
6
هشت سال از دولت احمدی نژاد گذشت برای يک بار نقد نکرديد چطور يکسال از دولت يازدهم نگذشته با آن مشکلات بجا مانده از دولت دهم نقد می کنيد، لا اقل بگذار يکسال بگذرد بعد نقد کنيد!
دکتر علی
Germany
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
4
بعنوان یک اصلاح طلب مقاله شما رو قبول دارم و از عصر ایران هم ممنونم. تمرین تحمل مخالف رو باید از دولت فعلی شروع کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
4
خیلی باحالی محسن جان.خودت میگی من یک تندرو هستم.خوب عزیزم یکم یواش برو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
1
اتفاقا من فيلم رو ديدم
من كه چيزي عليه روحاني نديدم اونا شايد مي خواستن به ضررش بشه ولي به نظرم به نفعش بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
5
احسنت که منطقی و بیطرف مطلب می نویسید! ولی توجه هم داشته باشید که ساختن این فیلم هم مثل قضیه تجمع دلواپسان است. اینها لازمه دموکراسی است به شرطی که بقیه هم بتوانند اگر انتقادی دارند فیلم درست کنند یا تجمع برگزار کنند. غیر از این باشد، جز تضعیف دولت برآمده از رای مردم و تقویت اقتدارگرایان، چیزی نصیب مردم نمیشود.
نجف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
4
دولت چیزی نگفته،این مخالفین دولت هستند که مثل فیلم من یک روحانی هستم را مطرح میکنند ومیخواهند پیراهنش را به همه نشان بدهند وعلم بکنند.
نجف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
4
دولت چیزی نگفته،این مخالفین دولت هستند که مثل فیلم من یک روحانی هستم را مطرح میکنند ومیخواهند پیراهنش را به همه نشان بدهند وعلم بکنند.
وحید
Germany
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
17
چرا خط و نشان نکشند؟ مگر جز آنکه باید مقداری سمبه را پر زور کرد بلکه از تخریب دست بردارند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
11
با این افاضات،من هم مجازم فیلم دلخواهم راجب حوادث سال 88 بسازم یا اینکه این بام هم دو هوا داره نویسنده ی محترم؟
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
0
منم این نوع تحلیل را دوست دارم
نه اینکه همیشه از دولت انتقاد کنید
بلکه منظورم اینه که عصرایران نشون داد حامی کورکورانه دولت نیست بلکه جانب حق را می گیرد.
خداقوت
baman
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
6
سلام
مقاله تان کاملا سفارشی و مغرضانه بود
من نه طرفدار روحانی هستم و قصد حمایت دارم ولی ادبیات مقا له تان حالم را بهم زد فرد حسابی یک مسئول جایگاه واعتباری دارد شما به هر شکل که خواستید ایجاد شبهه کنید بعد اگر فرد خواست پاسخ دهد پس تشویش ایجاد شده را چه باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
4
5
احسنت. نقد قدرت نه تنها امری مفید بلکه بسیار واجب است که در غیر اینصورت خطر استبداد آن را تهدید خواهد کرد.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
15
از عصر ایران همچین مطلبی بعیده
ببینید تمام مردمی که به هرنحوی این فیلم ونظایر آن به دستشون میرسه که به دنیای مجازی و اینترنت دسترسی ندارند که متوجه تحریف ها و دروغ ها و نیت های خاص افراد سازنده و حمایت کنندگان شون بشن که تعداد این قبیل افراد ساده در جامعه کم هم نیست

پس یا باید از ساخته شدن اکاذیب برعلیه هر شخصی جلوگیری بشه یا وقتی توانجلوگیری وجود نداشت با کسانی که دروغ میگن وباعث ترویج دروغ میشن برخورد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
4
سایت های خبری مثل فرارو بخشی رو به انتشار مطالب خوانندگان اختصاص داده اند و حتی گاهی مطالب خوب رو در ستون اخبار روزانشون هم منتشرمیکنن. شما همین یک مورد را کم دارید تا بهترین شوید. من اونجا همیشه مطلب مینویسم. در ضمن شماره تماسی هم برای تماس با تحریریه (مثل فرارو) بگذارید ممنون میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
4
سکوت یکبار به این مردم لطمه زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
7
سازندگان محترم فیلم من روحانی هستم اگر واقعاً دغدغه مردم را دارند مردم مشکلات عدیده ای دارند که بهتر بود در مورد آنها فیلم بسازند!!!
اسمیگل
United States of America
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
3
4
خیلی داری تند میری عصر ایران
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
4
2
فعلا كه همه سركارند و جنس ها هر روز گرانتر از ديروز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
7
1
عصرایران مزدور اسرائیلیان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
7
فرهنگ برخورد با دروغ و افترا باید در این کشور تقویت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
2
6
لطفا ساده انگارانه برخورد نکنید.مسئله فقط یک فیلم نیست بلکه یک روند تخریبی و دروغ پردازی است که باید جلوش گرفته بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
3
4
اینها یک جریان تخریبگر هستند نه فقط چند تا جوون که فیلم ساختند.
سید مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
6
من که فیلم رو دیدم ولی متوجه نشدم که چی داشت که دولتی ها رو نگران کرد؟ البته من خودم به این دولت رای دادم ولی به نظر من مطلب منفی برعلیه دولت و شخص رئیس جمهور نداشت هر چند که شخصیتی متفاوت از روحانی رو که خیلی از مردم نمیشناختند رو کرد ولی خیلی مهم نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
1
7
در کدام جای دنیا حتی در امریکا واروپا دروغ وتهمت وافتراروا نیست و به خدا جرم است وبا آنها با اشد مجازات برخورد می شود
مدیرعامل  کرمان موتور: تا سال ۱۴۰۷ هشت مدل خودرو جدید را به بازار عرضه می کنیم / ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاهی کرمان موتور آماده بهره برداریست اقدام خیرخواهانه دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن؛ پرداخت هزینه پاکسازی سواحل از نفت حاشیه‌های پخش اولین سریال مشترک تلویزیون و پلتفرم‌ها فامیل دور بشار اسد: او ما را فریب داد/ من کسی را شکنجه نکرده ام، فقط دو تا سیلی می زدم و رهایشان می کردم! رویای بزرگ الهلال؛ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها با فن دایک خواص شگفت‌انگیز یک میوه ناشناخته (فیلم) پرند شهرستان می‌شود مهارت آشپز چینی در برش زدن و تهیه غذا با ماهی تن غول پیکر (فیلم) توصیه هوش مصنوعی به بارسلونا؛ جذب مدافع لورکوزن برای استحکام خط دفاعی واکنش رضا کیانیان به ممنوع الپروازی ترانه علیدوستی (عکس) پیشنهاد وسوسه‌انگیز عربستان برای وینیسیوس؛ آیا رئال کوتاه می‌آید؟ بازگشت مردان آهنین به تلویزیون؛ تاثیر مثبت بر ورزش همگانی توصیه رخشان بنی‌اعتماد به دیدن فیلم «علت مرگ: نامعلوم» ؛ هوایی بس تازه در غربت سینمای اجتماعی دلیل تغییر نام بخشی از اتوبان هاشمی رفسنجانی اصفهان از زبان سخنگوی شورای شهر عیسی آل‌کثیر؛ از ناکامی تا بازگشت به گلزنی در پرسپولیس