فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۹۵۴۲
انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۳

ایران اتباع پاکستانی را واکسینه می‌کند

عصر ایران
وی با اشاره به مشترکات فرهنگی 2 کشور افزود: ایران ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد دانشگاه در کشور همسایه پاکستان دارد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این آمادگی را داریم که در نقاط هم‌مرز در راستای واکسینه کردن اتباع پاکستانی با این کشور همکاری کنیم.
 
به گزارش فارس، علی‌اصغر جمشیدنژاد ظهر امروز در دیدار با سرکنسول پاکستان با اشاره به مرز طولانی بین 2 کشور و مسائل فرهنگی و دینی مشترک، افزایش همکاری‌ها را باعث بهبود شرایط فرهنگی، اقتصادی و تجاری بین 2 کشور و مردم 2 سوی مرز دانست و بر توسعه این روابط تاکید کرد.
 
وی با اشاره به مشترکات فرهنگی 2 کشور افزود: ایران ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد دانشگاه در کشور همسایه پاکستان دارد.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه روابط اقتصادی 2 کشور تصریح کرد: روابط اقتصادی ایران و پاکستان از گذشته وجود دارد و ایران نیز مزیت‌های خوبی برای توسعه این روابط دارد که از جمله آن می‌توان در زمینه برق و انرژی اشاره کرد و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که این مبادلات را افزایش دهیم.
 
وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‎های صنعتی مشترک در توسعه روابط تجاری بین 2 کشور مهم است، مبادلات مرزی بین 2 کشور را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: این مبادلات در تامین معیشت مردم 2 سوی مرز بسیار تاثیرگذار است و توسعه آن در راستای ارتقا و بهبود معیشت مردم نقش موثری دارد.
 
جمشیدنژاد توسعه امکانات در محل بازارچه‎ها، استقرار گمرک و امکاناتی مانند بانک و ساماندهی زمان را از مواردی دانست که در راستای توسعه روابط تجاری 2 کشور باید به آن توجه شود.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تامین گاز کشور پاکستان را در بخش ایالتی یکی دیگر از ظرفیت‎های ایران عنوان کرد که با همکاری کشور پاکستان این مورد عملی شود.
 
وی انتقال گاز به منطقه چابهار و تبدیل این منطقه به قطب پتروشیمی را یک اولویت بسیار مهم دانست و گفت: یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان ایجاد پتروشیمی و صنایع زیرمجموعه آن در منطقه چابهار است که ایجاد صنایع مشترک پتروشیمی می‌تواند جزو فعالیت‌های مشترک 2 کشور قرار گیرد.
 
جمشیدنژاد به موضوع بیماری‎های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: برای کنترل این بیماری‎ها ایجاد قرنطینه‎های دامی در مرز و کنترل این بیماری‎ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با کنترل مرز سلامت بهداشتی و درمانی حاصل شود.
 
وی از شیوع بیماری التور و مالاریا با توجه به گرم شدن هوا ابراز نگرانی کرد و همکاری 2 کشور برای جلوگیری از شیوع این را بیماری‎ها خواستار شد.
 
جمشیدنژاد عنوان کرد: طی 2 برنامه بلند مدت در کشور موفق به ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال شده‎ایم اما در استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و افغانستان 2 بار در سال کودکان زیر پنج سال بر علیه این بیماری واکسینه می‎شوند که کار بسیار سنگینی است و این آمادگی را هم داریم که در نقاط هم‌مرز در راستای واکسینه کردن اتباع پاکستانی با این کشور همکاری کنیم.
ارسال به دوستان
قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس)