فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۱-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۰۲۲۹
انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۱-۰۳-۱۳۹۳

استخدام ۵ هزار نیروی جدید در اورژانس

عصر ایران
دستور دیگر وزیر بهداشت این بود که برآورد دقیقی از تعداد آمبولانسهای فرسوده کشور انجام شود و طی یک فرآینده منطقی اقدامات لازم برای خرید آمبولانسهای نو و جایگزین شدن آنها با آمبولانسهای فرسوده انجام شود.
رئیس اورژانس کشور اعلام کرد وزیر بهداشت دستور رفع تدریجی کمبود نیرو، افزایش حقوق پرسنل اورژانس، جایگزین شدن آمبولانس‌های فرسوده با آمبولانس‌های نو و ایجاد ۱۶ پایگاه آمبولانس هوایی را صادر کرد.

امین صابری نیا در گفت و گو با فارس گفت:‌ وزیر بهداشت دیروز با حضور در مرکز اورژانس تهران از نزدیک در جریان مشکلات اورژانس کشور از جمله کمبود نیروی انسانی، پایین بودن حقوق پرسنل، سختی کار نیروهای اورژانس و فرسودگی ناوگان اورژانس کشور قرار گرفت.

وی افزود: یکی از نکاتی که وزیر بهداشت بر آن تأکید کرد، افزایش ضریب سختی کار پرسنل اورژانس بود که قرار شد بعد از کار کارشناسی طی ماههای آینده اعمال شود و به این ترتیب حقوق و مزایای پرسنل اورژانس طی ماههای آینده افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: دستور دیگر وزیر بهداشت این بود که برآورد دقیقی از تعداد آمبولانسهای فرسوده کشور انجام شود و طی یک فرآینده منطقی اقدامات لازم برای خرید آمبولانسهای نو و جایگزین شدن آنها با آمبولانسهای فرسوده انجام شود.

وی درباره تعداد آمبولانسهای فرسوده در اورژانس کشور گفت: تعریف ما از آمبولانس فرسوده، خودرویی است که بیش از 7 سال از فعالیت آن گذشته باشد به این ترتیب تعداد زیادی( حدود ۵۰ درصد) آز آمبولانسهای فعلی اورژانس از جمله آمبولانسهای بنز، فرسوده هستند.

وی گفت: برآورد ما این است که از مجموع حدود 3 هزار آمبولانس ناوگان اورژانس کشور حدود 1500 آمبولانس فرسوده هستند که با برگزاری منافصه حدود 800 آمبولانس آن امسال خریداری و جایگزین می شود و امیدواریم بقیه آن طی سال آینده جایگزین شود.

صابری نیا اضافه کرد:‌ وزیر بهداشت همچنین تأکید کرد که هر چه زودتر برنامه ارائه خدمات رفاهی به پرسنل اورژانس کشور آماده و اجرایی شود، همچنین بر بالابردن سطح علمی پرسنل اورژانس با تدوین و اجرای برنامه بازآموزی پرسنل تأکید کرد.

رئیس اورژانس کشور گفت:‌ یکی از مشکلات اساسی اورژانس کشور کمبود نیروست و هم اکنون با وجود حدود 14 هزار نیرو، بین 5 تا 7 نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی کشور کمبود داریم که امیدواریم طی امسال و سال آینده بتوانیم با آموزش آکادمیک نیروی مورد نیاز اورژانس کشور را جذب و تأمین کنیم.

وی افزود: البته هم اکنون از طریق اضافه کاری و با فداکاری پرسنل اورژانس نگذاشته‌ایم خللی در ارائه خدمات اورژانس به مردم در کشور ایجاد شود اما قطعاً ادامه این روند باعث خستگی و فرسودگی نیروها می‌شود و نیازمند جذب نیروی کافی برای بهبود کیفیت خدمات اورژانس کشور هستیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره ایجاد پایگاههای اورژانس هوایی نیز گفت: مطابق طرح تحول سلامت تا دو هفته آینده تفاهمنامه ایجاد 16 پایگاه اورژانس هوایی با ستاد کل نیروهای مسلح امضا می‌شود و طی ماههای آینده با جایابی مناسب در استانهای حادثه خیر این پایگاهها برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس کشور ایجاد می‌شوند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: استخدام ، اورژانس
ارسال به دوستان
«میانجی مرموز قطری» در مذاکرات ایران - آمریکا کیست؟ / 4 سفر به تهران در 10 روز ۳ روز بعد؛ اختلال بانک‌ها همچنان ادامه دارد اعتراض مردم یونان به واگذاری بخشی از ساحل کشورشان به اسرائیل راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ