۳۰ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۳۱۴۳
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۳۱۴۳
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۳

نقدی بر عدم کاهش ساعت کاری در ماه رمضان/ با کاربران

توجه: بخش تعاملی عصرایران ، پذیرای عکس ، فیلم و یادداشت های مخاطبان است. بدیهی است که آنچه به نقل از کاربران محترم منتشر می شود ، الزاماً دیدگاه رسمی سایت نیست و تنها در راستای تضارب آرا و اندیشه ها منتشر می شود. کاربران عزیز می توانند تصاویر و مطالب شان را به karbar@asriran.com ارسال فرمایند.
 سینا راد

سالها پیش در دوران دانشجویی در یکی از خوابگاه های دانشجویی در اولین سحری ماه مبارک رمضان، به هر دو نفر دانشجو یک کنسرو تن ماهی داده شد، از آنجا که سر کردن چندین ساعت گرسنگی و تشنگی با خوردن یک نصفه کنسرو تن ماهی سخت به نظر می رسید، به همراه چند نفر از دانشجویان مراتب اعتراض خود را به مسئولین اعلام کردیم، استدلال بنده این بود که با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان پسندیده تر بود مسئولین برای ترغیب دانشجویان به انجام فرایض دینی از اهرمهای تشویقی هم استفاده می کردند و در اولین سحری ماه مبارک، تغذیه مناسبتری در نظر می گرفتند، پاسخ مسئول محترم این بود که دانشجویان به خاطر خدا روزه می گیرند یا غذا؟! البته بخشی از سخنان این مسئول محترم قابل قبول بود اما این نکته را باید پذیرفت که مسئولان هم باید زمینه و بستر مناسب برای روزه داری افراد را فراهم کنند، شاید بنده حقیر در خودم احساس کنم اگر تغذیه مناسبی داشته باشم می توانم گرسنگی و تشنگی چند ساعته را تحمل کنم اما اگر تغذیه مناسبی در اختیارم قرار نگیرد به دلیل سختی هایی که مطمئناً روزه گرفتن برای انسان به همراه دارد، قید روزه گرفتن را می زدم، نه اینکه به خاطر غذا روزه گرفته باشم بلکه به این خاطر که با تغذیه مناسب توان بیشتری در من ایجاد می شد و تحمل شرایط سخت محتمل تر میشد!

حال و بعد از نزدیک یک دهه در دوران کارمندی و بعد از اینکه چند دهه از امتیاز کاهش ساعت کار در ماه مبارک رمضان مستفیض می شدیم و قدری سختی و مرارت این روزهای سخت و طاقت فرسای ماه مبارک با کاهش ساعت کار و استراحت بیشتر تسهیل می شد، دولت تصمیم گرفت ساعت کاری ادارات در ماه مبارک رمضان به همان شکل روزهای عادی باقی بماند! در اینکه کاهش ساعت کاری باعث تقلیل کارآیی و بهره وری ادارات می شد هیچ شکی نیست اما آیا تحقیقی هم صورت پذیرفته که تدوام ساعت کاری ماه رمضان با همان روال ماه های قبل چه تاثیری در کارآیی کارمندان دارد؟ آیا کارمندی که قرار است 16 ساعت تشنگی و گرسنگی را تحمل کند، توان درست اندیشیدن، درست کار کردن و پاسخگویی را دارد؟ اینکه بخواهیم ژست توسعه بگیریم و بگوئیم کاهش ساعت کار باعث عقب افتادگی و عدم توسعه می شود، در ظاهر ژست درستی به نظر می رسد اما آیا اعمال این قانون برای کشوری مسلمان که داعیه ام القرایی را در سر دارد، سازگار است؟ آیا ما به دنبال توسعه کمی هستیم یا توسعه کیفی؟ کارمند روزه داری که باید هشت ساعت از شانزده ساعت روزه داری اش را با ارباب رجوع سر و کله بزند، چقدر می تواند در راستای توسعه و پیشرفت جامعه گام بردارد؟ به نظر می رسد این قانون بیش از آنکه لباسی برای پیشرفت و توسعه باشد نقابی از توسعه و پیشرفت است و نمی تواند کارآیی و بهر وری کارمندان را ثابت نگه دارد! 

البته ناگفته نماند فرد روزه دار فارغ از قوانینی که دولت و حکومت برای وی در نظر می گیرد باید فرایض دینی خود را انجام دهد اما در نظر گرفتن تسهیلاتی برای روزه داران هم اثرات مطلوب تری بر افراد روزه دار دارد و هم می تواند از کلافگی و خستگی ناشی از روزه داری در محیط کار بکاهد.
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۱۵۶
غیر قابل انتشار: ۸۳
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
89
155
آی گل گفتی .ولی کو گوش شنوا!!!!
پاسخ ها
سیاوش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
اتفقا خیلی خوب شده من یکی در رمضان خیلی اذیت می شدم وخیلیها امثال من
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
دولت تدبیر و امید همه چیز را وارونه می بیند
کارمند بانک مرکزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
83
121
کاملاً با اين مطلب موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
85
115
حرف دل همه كارمنداني را زدند كه ميخواهند هم به فرائض الهي بطور شايسته بپردازند و هم پاسخگوي مناسب براي مراجعين به ادارات باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
72
134
سلام
آقا من يك كارمندم تو شركت نشستم زير كولر حس كار كردنم نيست ساعت 14 است
بخدا نميشه كار كرد جز مصرف انرژي تو اداره هيچ نفعي ندارم
بايد كاهش پيدا كنه زمان كاركردن
حداقل يك ساعت ناهاري رو كه مي شد كم كرد
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
39
136
باسلام اولاساعات کاری ادارات 16 ساعت نیست ثانیا کارگران باید چه بگویند وچکارکنند؟مخصوصا کارگران ساختمانی و کورهپزخانه ها ومعادن...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
30
119
متن به عنوان یک کارمند قبول میکنم که طبق ساعت کار همیشگی وظیفه ام رو انجام بدم اما برای ما که از 7:30 تا 15:45 سرکاریم و یک ساعت ناهاری داشتیم به من بگن اون یک ساعت ناهاری من کجا قرار گرفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
يك ساعت ناهاري شما براي خودتونه و زماني براي استراحت و نماز و صرف نهار بوده والان تنها توي اون زمان نهار نميخوريد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
53
98
محض اطلاع دولت محترم امروز یک دست پتو و بالش با خود به اداره اورده و حدودا تا الان 2 ساعت استراحت کرده ام انشاالله خدا ببخشد
پاسخ ها
جدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
نوش جونت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
39
81
سلام، خدا خیرات بدهد به این مسئولین عزیز بفرمائید کارمند روزه دار باید توان و انرژی لازم راداشته باشد تا بتوان کارایی و بازدهی خوبی داشته باشد لطفاً به مسئولین عزیز بفرمائید همه کار احمدی نژاد بد نبوده که دارن هر کاری که آن بنده خدا انجام داده ملغی اعلام می کنند اگر می گویند ما تابع قانون هستیم جلوی آقازاده ها را بگیرند که دارند بیت المال را به تاراج می برند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
193
28
سلام برمومنین وسلام براحمدی نژادخدائی
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
68
50
عالی است مخصوصا صبح که باید گرما می رفتیم سر کار ماه مبارک رمضان ماه تقویت اراده و ایمان است نه استراحت
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
96
86
گل گفتی. اگر این دولت واقعا تدبیر داشت این تصمیم رانمیگرفت
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
50
92
نقد کاملا منطقی و درستی بود
کارمندی که از ظهر به بعد بی حال میشه اصلا توان فکر کردن و کار با ارباب رجوع را نداره
متاسفانه فقط کمیت براشون مهم بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
39
99
ما در خارج هم در آزمایشگاه کار می کردیم و هم روزه می گرفتیم.تشویقی هم در کار نبود.مشکلی هم نداشتیم
ناشناس
CANADA
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
25
125
یکساعت نهاری واستراحت راحذف وبجای ان یکساعت زودترتعطیل کنند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
49
59
واقعا بي انصافي كارمند جماعت ساعت ورود و خروجش دست خودش نيست. اما كارگر مي تونه زودتر تعطيل كنه كاسب مي تونه تا افطار يه ساعتي استراحت كنه .ساعت 14 بري بيرون گرمه 16 هم بري گرمه ولي 14 بري مي توني استراحت كني و افطاري اكاده كني .ترا خدا ساعت رو بزارين 14 .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
24
68
با سلام
به نظر من روزه گرفتن در ما ههای گرم تابستان واقعا طاقت فرسا ست . خوب است دولت به این مساله بیشتر توجه کند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
78
98
نويسنده محترم مقاله بايد مد نظر داشته باشند كه اگر يك كار اشتباه چند سال تكرار شده نبايد به آن عادت كرد و همواره آنرا طلب نمود. به فكر ارباب رجوع بيچاره نيز باشيد كه با كوتاه شدن ساعت كاري نمي تواند كار خود را در زمان مشخص انجام دهد. به هر حال نقد شما اصلا منطقي و وارد نيست دوست عزيز.
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
35
55
ای کاش مسئولی که با بیت المال سر و کار داره کارهای خوب گذشته رو ادامه میداد و کارهای بد رو خط میزد....
نه اینکه تمام کارهای منتسب به گذشتگان رو خط بزنه.....
به امید اون روز
زنار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
15
41
من توی بیمارستان کار میکنم وشاهد بارمالی کاهش ساعت برای جبران خدمت پرسنل شیفتی بودم،به دولت حق میدم به بهانه غیرقانونی بودن هزینه هاش رو کم کنه ولی سوالی که توی ذهنم مونده اینه که اگه جامعه گسترده فرهنگیان کشور هم ذی نفع این برنامه بودندبازم غیرقانونی بودنش مانع اجراش میشد؟
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
الان باز چه ربطی به فرهنگیان داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
30
35
احسنت ... گاه لازم است برای ترویج اسلام جهت تشویق مردم، دولت هزینه ای متقبل شود.. چرا فقط جهت بازدارندگی قدم بر داریم؟ به جای تهدید، ترغیب کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
60
104
بهونه نیارید کار کنید مگه ما که تو شرکت خصوصی باید جور کم کاری کارمندای دولت رو بکشیم آدم نیستیم؟ چرا کارمند دولت باید 9 بره سر کار ساعت 2 نهارشو بخوره از ساعت 2 تا هر ساعتی هم که بمونه گپ بزنه با دوستاش براش اضافه کار رد بشه اونوقت کارمندای بخش خصوصی باید 8 تا 4 برن کار کنن ؟ شرکتهای خصوصی خیلی هنر کنن ساعت خروج رو بکنن 3:30 اونم به خاطر کم شدن نیم ساعت وقت نهار و نماز
آقا برو کار کن تنبلی هم نکن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
شما حق مقایسه ندارید! وگرنه کارمند بخش دولتی هم می گه چرا من بابام پولدار نبود که اصلا بشینم خونه و کار نکنم و پول داشته باشم!
بالاخره هر شغلی یه معایب و مزایایی داره. بخش خصوصی هم مزایای خاص خودش رو داره نسبت به بخش دولتی! شما ناراحتی می رفتی تو بخش دولتی کار می کردی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
ما هم اگه حقوق بخش خصوصی رو بهمون می دادن شب هم می خوابیدیم تو اداره.. کار هم خیلی بیشتر میکردیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
پاسخ کارمندان بخش خصوصی خیلی جالبه! می گن چون ساعت کاری بخش خصوصی کم نمیشه پس نباید ساعت کاری بخش دولتی هم کم بشه! دیگی که برای من نمی جوشه، سر سگ توش بجوشه! برادر من شما برو با رئیست صحبت کن ساعت کاری شما رو هم کم کنه! چون شرکت شما اجازه نمیده پس بقیه هم نباید این کار رو بکنند! چرا نمی ذاری بقیه راحت زندگی کنند!
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
45
65
دنبال تنبلی و گرفتن حقوق 8 ساعت با شش ساعت کار موظف نباشید؛ پس کاسبا چی بگن
اونهایی که بخواهند روزه بگیرند تحت هر شرایطی روزه میگیرن اونهایی هم میخواهند به هردلیل روزه خواری کنن فقط دوساعت به تفریحاتشون اضافه میشه
لطفا زیر کار درروها رای منفی بدهند
ضمنا اگه ریا هم میشه بگم الان من روزه ام و اصلا از دولت تقاضای کاهش ساعت کاری را نمیخواهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
30
69
اگه كسي ميخواد روزه بگيره قرار نيست ضررش رو مردمي بكنند كه وقتي به آن اداره يا سازمان رسيدند ساعت كاري تموم شده باشه!تازه وقتي هم هستند جواب مردم رو درست نميدن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
جوابی بهت ندن بهتره.
بابک واحد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
16
36
با سلام و عرض ادب
در پاسخ دوست عزیزم باید عرض کنم اگه موارد گفته شده برای کلیه کسانی که کار می کنند صادق باشه مشکلی نیست ولی وقتی کسانی که برای دولت کار می کنند و هم از مواهب و امکانات دولتی استفاده کرده و در کل نحوه کار و بهره وری آنها برای همه عیان می باشد، چند ساعت کمتر نیز کار کنند ضالمانه و دور از انصاف می باشد . موضوع وقتی بدتر می شود شخص مثل بنده که محل کارم دور از شهر و همچنین برای بخش خصوصی هم کار می کنم اگه کاری با یکی از ارگانهای دولتی و یا بانکی داشته باشم برای چند ساعت کار اداری باید کل روز را مرخصی بگیرم . با تشکر
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
23
45
من هم با شما موافق هستم.از ساعت 12كه مي گذرد با افت قند شديد و بي حسي ادامه كار ميسر نيست و مراجعه كننده هم فكر مي كند كه شما تعمداً جلوي پاي او برنمي خيزيد و بخوبي احترام نمي كنيد و از سوي ديگر بعد از سحر هم كه ديگر امكان استراحت نيست!!!من عليرغم اينكه به اين دولت رأي داده ام منطق اين تصميم يا بهتر بگويم ژست آقاي نوبخت را درك نمي كنم يا شايد به قول دوستان منطق آن فقط اين است كه چون دولت قبل بوده الآن نبايد باشد به هر قيمتي!!!!!!!به هرصورت به نظر مي رسد كه رئيس جمهور معقول بايد ورود كنند و مشكل را حل نمايند.البته هرچه زودتر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
20
23
دوست عزیز کارمند؛ حتماً در مورد ساعات کار مفید کارمندان در ایران شنیده اید. از قضای روزگار با تقلیل ساعات کار رسمی، آنجه که کاهش می ابد، صرفاً ساعات کار مفید است و ساعات هدر رفته حضور کارمندان در محیط کار، مقدار ثابت خود را حفظ می کند. (این یک تجربه شخصی از مراجعه به عنوان ارباب رجوع به ادارات مختلف است.) لذا عدم کاهش ساعات کار می تواند کمی از تخلی تجربه ارباب رجوع در این ماه مبارک بکاهد. ایام بکام و طاعات مقبول
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
6
23
ساعت کار مجموعه ما 8 الی 17 یعد ازظهر هست که مدیران توقع 2 ساعت اضافه کاری هم دارن
در این میان حدود 1 ساعت و نیم هم وقت ناهار نماز استراحت و ... در نظر گرفته شده
من فقط سوالم اینه 1 ساعت تایم ناهار حذف شده خب از ساعت شروع کم کنن مردم صبح بخوابن
اینقدر این خواب اذیت میکنه تشنگی و گرسنگی اذیت نمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
21
6
ما کارکنان دانشگاه آزاد که باید تا ساعت 16سر کا باشیم باید با که درد دل کنیم همه ادارات ساعت 14 می روند ناراحتند ما چه کنیم که از ساعت 7/30 یکسره تا 16 باید کار کنیم حتی یک دقیقه هم استراحت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
اگه پر رو بازی دربیارید میگم پنجشنبه ها رو هم از تعطیلی خارج کنندا!!!!!
مجیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
5
39
ما هیچوقت یاد نداریم وسط پشت بام ایستاده باشیم: یا از اونور افتادیم یا از اینور!!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
36
29
پیشنهاد می کنم ساعات کاری را کاهش دهند و در عوض به همان نسبت از حقوق کم کنند ! !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
26
38
چه اشکالی دارد تازه شدید مثل کارمندان بخش خصوصی تازه نیست شما تو ادارات دولتی خیلی کار می کنید حالا بهانه ساعت کاری زیاد را می گیرد
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
17
30
ایکاش دولت محترم ذره ای از سخنان شما را درک می کرد روزه داری که ساعت 3 صبح برای سحری خوردن و نماز بیدار می شه و حدودا ساعت 5 بخوابه و 6/30 بلند برای رفتن به کار با ید بلند بشه و ساعت 5/30 الی 6 عصر برگرده خونه بنظر شما این روزه دار چطوری می تونه ادامه بده یا عبادت کنه خدا رو شکر تو مملکتی هستیم که مسلمانیم
فريبرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
25
42
دوست عزيز نظرت چيه كلا ماه رمضان رو تعطيل كنند و همه بريم خونه هامون زير كولر تا بهمون اصلا فشار نياد ؟ شما چرا بفكر خودتي؟ فكر ارباب رجوع هاي بيچاره نيستي كه در راه رو هاي ادارات بايد دربدر دنبال امضا وكارهاشون باشند اون هم تو كشوري ساعت كار مفيدش كمتر از 30 دقيقه است و تا ميخواد كارشون راه بيفته ساعت اداري تموم ميشه......
دوست عزيز من ،البته كه روزه جزو واجبات ديني ما مسلمان ها است و گرفتن روزه در اين زما سختي هاي خودشو رو داره، ولي مطمئن باشيد كه رسيدگي به امور مردم اگر نگيم بيشتر ،قطعات ثوابش كمتر از روزه نيست و البته اگر هر دوي اين ها در كنار هم و با هم انجام شود ،اونوقته كه انسان چه حس قشنگي داره وقتي زمزه مناجات ربنا رو نزديك افطار مي شنود....التماس دعا
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
24
26
به اين موضوع هايي كه اين دوست عزيز مطرح كرده ، پيك ترافيك در تهران ، تمركز ساعت استفاده از آب و برق و فشاري كه از اين بابت به شبكه ها وارد مي شود و ... را هم بيافزاييد . يعني مثلا در شهري مثل تهران همه فعاليتها از جمله پخت و پز و نظافت و .... به سه ساعت منتهي به افطار موكول ميشود كه فشار بي اماني را به شبكه خدماتي آب و برق و گاز وارد ميكند . در حالي كه با تعطيلي ادارات در ساعت 14 اين فشار و همچنين بار ترافيكي توزيع ميشود . اين يك نمونه از ده ها نمونه بي تدبيري آقايان مدعي !!!
سيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
13
33
اين قانون كاهش ساعات كاري ادارجات فقط مخصوص ادارجاتي ها بود و بس . به نظر شما يك كارگر خط توليد در كارخانه كارش سختتره يا يه كارمند پشت ميز نيشين اداره ؟ پس چرا آقايون در تمام سالهاي قبل فقط اداره ايي ها را ساعات كارشون را كاهش ميدادند و اصلا به فكر بخش كارگري و كارخانجات نبودند ؟ ميدوني چرا چون خود آقايون مسئول مملكتي اداره جاتي هستند و قوانين را طوري طراحي ميكنند كه خودشون ذينفع باشند وگرنه كل اين مملكت در مشاغل مختلف دارند روزه ميگيرند ( البته اونايي كه اهل روزه هستند ) و در ساعت كارشون هم تغييري اعمال نميكنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
25
اینکه کاهش ساعت کاری باعث تقلیل کارآیی و بهره وری ادارات می شد هیچ شکی نیست

کی گفته همچین حرفی رو؟! اگر ساعت کاری اداره ما که الان از 8 صبح تا 4 بعداز ظهر هست، برسه به 8 صبح تا 12 ظهر هیچ فرقی نمی‌کنه! شما چشمتون رو بستید گویا! ساعت کاری مفید ادارات ما چقدره مگه!؟ من بعید می دونم بیشتر از روزی 2 ساعت باشه!
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
18
30
به نظرم دولت کار درستی کرد.
هرچقدر بهره وری کم بشه باز بهتره که همه بدونن که او که تعطیل می کرد رفته!
کارمند روزه دار
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
24
17
عجب تنبلی هستی. به خاطر دو لقمه اینور اونور یعنی ممکنه روزتو بخوری؟؟ بهونه ها رو ببین توروخدا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
شما بله شما . خودت روزه میگیری ؟ راس میگی زبونتو درآر ببینم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
20
25
بر اساس آماری که گرفتن ، میزان کار مفید کارمندان ایرانی 20 دقیقه در روز هست ، حالا اگه ساعت کار اداری رو هم کم کنن که میزان ساعت کار مفید به ده دقیقه می رسه قطعا . دیگه ده دقیقه کار کردن که این همه داد و هوار نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
8
5
زرشک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
32
17
ساعت کاری من از 8 صبح تا 4 بعدازظهره!
تقریبا هر روز تا ساعت 6 بعد از ظهر هم مجبورم می‌کنند که بمونم اضافه کار!
درست یا غلط رو کار ندارم ولی من دیگه به روحانی رای نمی دم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
15
17
باسلام
بنظرم نیز ژستی بود برای قانونمداری
" من شنبه روزه گرفتم ساعت 6:30 از منزل خارج شدم تا هششت شب مجبور شدم اداره بمونم باور کنید جنازه بودم رفتم نون بگیرم 10 هزار دادم بقیش پس نگرفتم کارایی اداره نیز تعطیل بود خونه که رفتم نای نداشتم ساعت 10 خوابم برده بود کار درستی که از احمدی نژاد سراغ دارم همین کم کردن ساعت اداری در طول ماه رمضان بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
26
اگه قراره ساعات کم بشه باید برای همه باشه نه فقط برای یه عده استخدامی دولت که صبح تا عصر زیر باد کولر خودشون را باد میزنن اونوقت یه کارگر زیر آفتاب زحمت میکشه و چون کارفرماش خصوصیه جزء کسر ساعت کار نباشه
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
14
26
بهتر است در این زمینه جامع تر بیاندیشیم. در کل 2 میلیون کارمند دولت وجود دارد که کاهش ساعت کاری فقط برای ان ها لحاظ می شود. در حالی که کسبه و بازاریان ، کارکنان بخش خصوصی ، کارگران در این ایام به مانند قبل کار می کنند پس بهتر است کارمندان دولت خود را فرزند لوس دولت تلقی نکنند و بمانند دیگران کار کنند . از اول این هم کاهش ساعت کاری اشتباه بود پس نیازی هم نیست که با کار اماری به دنبال اثبات اثرات مفید آن باشیم. اری جان برادر مزد ان گرفت که کار کند نه این که به تعطیلات و از زیرکار دررویی فکر کند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
1
1
در مورد بند آخر شما اشتباه می کنید همه چیز باهم است تفکیک نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
11
27
ایرانی جماعت دنبال دودره کردن کاراست
امروز بهانه روزه اس روز دیگر بهانه چیز دیگری
کارمند ادارت چند ساعت کار مفید انجام میدن که سر وته امن روهم بزنن
بچه مشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
4
16
بيائيد از اين منظر به قضيه نگاه كنيم:
در روزهايي كه طول ساعات روزه داري به بيش از 16 ساعت ميرسد و گرماي هوا مزيد بر علت افزايش فشار بر روزه داران است عملا از ساعت 12 الي 13 كسي براي انجام امورات اداري به ادارت مراجعه نميكند(استفاده از يك سيستم آمارگيري به روشني ميتواند گواه بر اين مطلب باشد).
حال اگر ميزان صرفه جويي آب و برق حاصل از خاموش شدن زودهنگام رايانه ها و سيستم هاي برودتي در ادارات و نيز كاهش راندمان كارمندان را نيز به آن اضافه كنيم به نظر ميرسد كاهش ساعات كاري در اين ايام خاص (تلاقي ماه رمضان با فصل تابستان) امري معقول و منطقي است.
اما اينكه همواره كاهش ساعات اداري در ايام ماه رمضان را خواستار باشيم خواسته اي راحت طلبانه و غير اخلاقي است.
باربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
12
29
روزه گرفتن نماز خواندن يك مسئله شخصيه به همين خاطر دولت نبايد مسائل شخصي رو در مسائل مملكت داري دخالت بده
و بخاطر روزه گرفتن مملكت رو تعطيل بكنه
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
18
14
من به عنوان یه کارمند بخش دولتی با کم نشدن ساعت کاری به شدت مخالفم چون شاهد بهره وری در ادارات هستم و میبینم در سایر روزهای سال اکثر کارمندان بیکار هستند چه برسه به ماه رمضان واین ساعات اضافه فقط باعث مصرف آب وبرق اضافه میشود نکته دیگه اینکه ما کشور اسلامی هستیم وفقط نباید اسلامی بودنمون محدود به گیر دادن به مو ولباس خانما یاشه باید تسهیلاتی برای روزه دارا قایل باشیم مثل سایر کشورهای اسلامی که مثلا برای عید فطر چندین روز تعطیل هستند
باربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
10
21
روزه گرفتن نماز خواندن يك مسئله شخصيه به همين خاطر دولت نبايد مسائل شخصي رو در مسائل مملكت داري دخالت بده
و بخاطر روزه گرفتن مملكت رو تعطيل بكنه
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
13
من به عنوان یه کارمند بخش دولتی با کم نشدن ساعت کاری به شدت مخالفم چون شاهد بهره وری در ادارات هستم و میبینم در سایر روزهای سال اکثر کارمندان بیکار هستند چه برسه به ماه رمضان واین ساعات اضافه فقط باعث مصرف آب وبرق اضافه میشود نکته دیگه اینکه ما کشور اسلامی هستیم وفقط نباید اسلامی بودنمون محدود به گیر دادن به مو ولباس خانما یاشه باید تسهیلاتی برای روزه دارا قایل باشیم مثل سایر کشورهای اسلامی که مثلا برای عید فطر چندین روز تعطیل هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
9
14
دولت كه عنوان كرده كارمندان مي توانند از مرخصي ساعتي خود در ايام ماه مبارك رمضان استفاده نمايند آيا خود واقف به محدوديت زمان مرخصي ساعتي كارمندان در طول يك سال نيست؟ يعني اگر كارمندي بخواهد يك ساعت دير بيايد يا زود برود حداقل 20 ساعت از مرخصي ساعتي سالانه اش كم مي شود كه چه بسا ترجيح دهد آن را براي روز مبادا (آن هم در ايام اول سال كه معلوم نيست تا آخر سال چه خواهد شد) ذخيره كند. بلاترديد كارمندان بخش خصوصي با اين معضلات كارمندان دولتي دست به گريبان نيستند
مهين زماني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
5
34
با سلام به نظر مي رسد با حذف ساعت ناهار مي بايست ساعات اداري حداقل يك ساعت كاهش مي يافت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
13
موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
23
30
طبق قانون 44 ساعت در هفته باید کار کرد این موضوع ربطی به روزه گرفتن ؛ توسعه و شخص رئیس جمهور ندارد قانون است باید اجرا شود
علی واثقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
11
18
آقای روحانی رییس جمهور عزیز یکساعت صبح کم کنید چون بعد از سحر استراحت لازمه دکتر با مجلس هماهنگ بشه الکی گیر بدن بایست برن رای نیارن
انسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
10
نظراتی که بیان شده خییلی خیلی جالب تر از متن نوشته شده هست!
ساعت کاری باید کم بشه چه خصوصی چه دولتی
اما دولتی ها اعتراض کنن صداشون شنیده میشه
خصوصی اعتراض کنه اخراج میشه!
من ساعت کاریم از 9 صبح تا 8 شب!
من چی باید بگم؟
3pd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
11
عمرا راضی باشیم واسه 2 ساعت کمترکار کردن تو 1 ماه از سال به احمدی نژاد بگیم خداییی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
1
3
چرا نظرات غیرقابل انتشار رو انتشار نمیدید!
اصل نظرات همون هاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
4
9
راست میگن ما ایرانی ها خیلی تنبل هستیم هر روز یه بهانه برای کار نکردن
من موندم راندمان اغلب کارمندان دولت چه قدر هست که دارن سرش چک و چونه میزنن مگه روزه گرفتن برای رضای خدا و دل خودمون نیست پس چرا اینقدر شلوغش میکنیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
1
اگه قانون چرا پس در دولت قبل اجرا شد من که چهار ماه حقوق نگرفتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
5
من از حامیان دولت تدبیر و امید و از منتقدان دولت قبلی بودم. ولی دوستان دقت نمایند ما مجبور نیستیم هر کاری که دولت قبلی انجام داده را کنار بگذاریم!...
خدا وکیلی کار درستی بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
17
13
آقا من خودم کارمند دولتم،‌ اتفاقا کار خوبی کرده اند که ساعات کاری را کم نکرده اند. ارباب رجوع بیچاره چه گناهی کرده اند؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
17
کارت قرمز برای نوبخت - کارت زرد برای دولت / به دلیل عدم کاهش ساعت کار
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
5
این موضوع بیش از آنکه تاثیر گذار بر کارایی افراد در سازمان ها باشه، باعث کم شدن تعداد روزه گیران میشه !
حالا ببینید کی گفتم اینو!
فريد م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
4
14
با سلام درخواست مي شود ار طريق مسئولين ساعات كارادارات در ماه مبارك رمضان كاهش يابد چون هيچ تاثيري در ميزان انجام كارندارد مخصوصاصبحها كه روزه داران نياز به استراحت بيشتري دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
5
15
وقتی که هی دولت التماس میکرد یارانه اتون را ببخشید گوش نکردید، حالا اونم تلافی کرده پس بیشتر کار کنید....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
18
7
روحاني مچكريم
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
9
11
ما ایرانی های تنبل که فقط بدنبال کاهش ساعات مفید بودن هستیم !
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
9
11
این حرفا چیه؟ دولتی ها قبلا خیلی کار میکردن که حالا میخوان زودترم برن؟ دنبال بهونه ایم برا پیچوندن
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
11
کم کردن ساعت در زمان دولت قبلی همانقدر احساسی بود که الان دولت جدید به اسم قانونی نبودن کسر ساعت کار,هیچگونه تغییری در ساعات شروع و پایان کار نداده است .لازم است دولت محترم با بررسی صحیح در ساعات پایانی انرژی مصرفی و هزینه های صرف شده در مقایسه با توان کارمندان در نظر گرفته شود و سپس تصمیم مناسبی اتخاذ گردد در این بین نباید یک ساعت نهار روزانه کارمند در روزهای عادی فراموش شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
15
10
سلام من با اين تصميم دولت روحاني موافقم. چرا كه اين تصميم نشان ميده كه دولت روحاني با مفت خوري و تن پروري مخالفه. ضمنا" بايد ديد كه اصل توليد و كار و بهره وري بيشتر است يا اصل روزه گرفتن؟ بنظر من اصل بر كار و توليد است حال اگر كسي ميتواند با 8 ساعت كار در روز روزه يگيرد چه بهتر اگر هم نميتواند روزه بگيرد خوب عذر شرعي دارد و روزه نگيرد ولي توليد وبهره وري نبايد كم شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
15
پس این وقت نهار ما در ماه رمضان که داریم روزه میگیریم چه میشود لااقل نیم ساعت وقت نهار خودمان را کم کنند الباقی پیش کش نخواستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
10
بحث کار دولتی و خصوصی نیست در مملکت اسلام باید همه چیر عادلانه باشه اگر ماه رمضان و روزه داری برای همه هست پس اگر قرار باشد یک ساعت کم بشه باید برای همه کارگران و کارمندان باشه البته مدیران که همیشه یکی دو ساعت دیر آمدن رو تو برنامه کاری دارن کارکنان در طول سال که ساعت 2 خونه هستندپس در این مورد باید رئیس جمهور نظر یکسان داشته باشند چون موقع رای گیری ریاست جمهوری فقط کارمندان رای ندادند همه ملت سهیم هستند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
7
9
کاملاً با اين مطلب موافقم.
به قتل رسیدن فرمانده طالبان در هلمند توسط همسرش پرتاب ناموفق قدرتمندترین موشک جهان در حضور ترامپ جلوگیری از پیری با این نوع سبزی کشف تصرف غیرمجاز زمین های میلیاردی در مینودشت آمدن ترامپ چه عواقبی برای استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی چینی خواهد داشت؟ ویژگی های مثبت پیام ظریف به یهودیان / باید از سلاح دیپلماسی بیشترین بهره را برد شیوه پرداخت اضافه کاری پرستاران کشورهایی که سگ می‌خورند آمار سقط جنین ۲۰ برابر تلفات در تصادفات جاده ای هشدار صریح محمد مهاجری به پزشکیان : وضعیت معیشت مردم خوب نیست ؛ اجازه توهم زایی در دولت تان را ندهید آیا می‌توان انباری را به غیر ساکنان آپارتمان فروخت؟ یک ژورنال علمی: نتایج جالب صحبت با دوستان/ این مطلب را برای دوستان خود بفرستید آیا جنگ اتمی نزدیک است؟ تولید انبوه پناهگاه های ضد هسته ای در روسیه ۶ اقدامی که ردپای کربن را تا پنجاه درصد کاهش می‌دهد عراقچی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه فرانسه : تصمیم آلمان، فرانسه و انگلیس برای ارائه قطعنامه علیه ایران، صرفا به پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد انجامید