فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۳۸۴۲
انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۱-۰۴-۱۳۹۳

تهران به طرف اکوسیستم بیابانی می‌رود

عصر ایران
وی همچنین ادامه داد: نشست زمین و فروکش کردن آب‌های سطحی از دیگر عوامل خشکسالی کلانشهر تهران بوده که با افزایش گرد و غبار همراه شده است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران از تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد و گفت: این جلسه مصوباتی از جمله ایجاد مرکز مهار برای هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، برگزاری کمیته ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوا و ساماندهی معادن شن و ماسه را داشت.

محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با فارس از تشکیل جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی دلایل افزایش غلظت ذرات معلق در آسمان تهران طی دو روز گذشته بود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این جلسه امروز برگزار شد، افزود: مهمترین دلایل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان این کلانشهر همزمان شدن وزش بادهای غربی و بادهای شرقی در این استان بوده است.

وی همچنین ادامه داد: نشست زمین و فروکش کردن آب‌های سطحی از دیگر عوامل خشکسالی کلانشهر تهران بوده که با افزایش گرد و غبار همراه شده است.

حیدرزاده گفت: کلانشهر تهران کم کم به طرف اکوسیستم بیابانی پیش می‌رود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اعلام اینکه امروز و فردا همچنان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در آسمان کلانشهر تهران قابل ملاحظه خواهد بود، ادامه داد: البته غلظت این ذرات در مقایسه با روزهای گذشته کاهش قابل توجهی می‌یابد.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود طی روز جمعه گرد و غبار از تهران به طور کلی خارج شود.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه اوایل مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره بهره‌برداری از معادن در اطراف تهران و تأثیر آن در افزایش ریزگردها در این کلانشهر ابراز داشت: وجود معادن در استان تأثیر قابل توجهی در افزایش گرد و غبار دارد و بهره‌برداری‌های غیراصولی نیز در این باره مؤثر بوده است.

حیدرزاده ابراز داشت: یکی از مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا ساماندهی معادن شن و ماسه بوده است که بر این اساس بررسی‌ها و جمع‌بندی‌ها به مراجع مربوطه ارجاع می‌شود البته در مواقع مورد نیاز این بررسی‌ها به شورای تأمین استان نیز ارائه خواهد شد.

حیدرزاده از برقراری جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی هر ماه خبر داد و گفت: هم اکنون کمیته ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان محیط زیست برگزار می‌شود و همچنین کمیته مواقع اضطرار نیز در استانداری در شرایط مورد نیاز برگزار خواهد شد.

به گفته وی جلسات ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران به منظور بررسی وظایف دستگاه‌ها برابر مصوبات دولت و اقدام پیشگیرانه جهت کاهش اثرات برگزار خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران همچنین از راه‌اندازی مرکز مهار (مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران) خبر داد و گفت: این امر یکی دیگر از مصوبات این جلسه کمیته مواقع اضطرار بوده است که به منظور جلوگیری از موازی‌کاری در اطلاع رسانی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با همکاری استانداری ایجاد می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند کشته های زلزله ونزوئلا به ۹۲۰ تن افزایش یافت