۰۷ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۷۱۱
تعداد نظرات: ۲۵۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۷۱۱
انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵-۰۵-۱۳۹۳
گفتاری به بهانه پایان فصل دوم مجموعه تلویزیونی «ستایش»

خدا را شکر؛ پمپاژ غم تمام شد!

اگر تهیه کننده ها به این انبوه سازی تلویزیونی مثل انبوه سازی ساختمانی نگاه می کنند و هر دقیقه اضافی برای آنها درآمد دارد و تلویزیون هم از آگهی سهمی می برد، دست کم قدری جذاب تر؛ لباسی، رنگی، اتومبیلی و موسیقی یی...
خدارا شکر؛ پمپاژ غم تمام شد!عصر ایران؛ سروش بامداد- پایان فصل دوم سریال «ستایش» را باید به فال نیک گرفت زیرا به پمپاژ غم در جمعه شب ها پایان داده و بعید است اگر واقعا فصل سومی در کار باشد باز هم این حجم از اندوه را به خانه ها و خانواده های مردمان نیازمند به شادی تزریق کنند.

نمی دانیم پایان زودتر از موعد قبلی و اصطلاحا جمع کردن سریال به خاطر فشار رییس سازمان صدا و سیما در واکنش به افزایش انتقادات از روند اندوه بار سریال بوده یا به خاطر کُند بودن ریتم آن که تقریبا دیگر اتفاق خاصی در آن نمی افتاد و تدوین دیگری انجام شد یا قرار است در فصل سوم شاهد تکرار مضمون «شاه لیر» و مفلس شدن یک صاحب مکنت و ثروت و پناه بردن به همانی باشد که طرد کرده بود یا به ماجرای سفر بازیگر ایفا کننده نقش ستایش – نرگس محمدی – به برزیل در روزهای جام جهانی مربوط است و چه بسا اگر فصل سومی در کار باشد دیگری نقش «ستایش» را بر عهده گیرد.

موضوع این گفتار، هیچ یک از اینها نیست؛ چند نکته دیگر است:

اول این که تقلید کورکورانه از سری سازی سریال های ترکیه مستلزم رعایت قواعدی است. آنها اگر سریال 300 یا 400 قسمتی می سازند به این خاطر است که به مضمون های متعدد و هر آنچه برای بیننده جاذبه دارد، می پردازند و دست شان هم البته باز است و می توانند بپردازند؛ هم عشق هست، هم مرگ. هم ازدواج است هم طلاق. هم حسادت هست هم وفاداری و همه مولفه ها را به کار می گیرند تا پروژه انبوه سازی شان بفروشد! عشق های مثلثی هم البته جای خود را دارد که در «فارسی وان»، بی بیم خیانت و در سریال های ترک با توجیهاتی که انگ خیانت را حتی المقدور دور کند، مطرح می شود.

  در اینجا اما گمان می کنند می توانند یک مضمون واحد را در 200 قسمت دنبال کنند! اما مگر چقدر می توان بدبختی های خانم ستایش را تحمل کرد بی آن که هیچ اتفاق جانبی مهمی در جوار آن رخ دهد؟

دوم این که بیننده ایرانی در مشاهده سریال ترک تنها مضمون را دنبال نمی کند و تصاویر هم جالب است. از پوشش و آرایش بازیگران تا رنگ به رنگی دکورها و ساختمان ها یا موسیقی فیلم و قس علی هذا ولو همه بدانیم قدرت بازیگران ما کجا و آنها کجا و گاه چقدر باسمه ای و فیلمفارسی وار یا هندی گونه کار را دنبال می کنند اما به هر رو برای مخاطب عام جذابیت ایجاد می کنند.

 کما این که به صرف تماشای لوکیشن های متعدد چه بسا اندکی احساس سفر به آن سامان هم به او دست دهد. اینجا اما همان خیابان ها و مکان هایی را که هر روزه می بینی دوباره در قاب تلویزیون باید مشاهده کنی. آدم ها در خانه به گونه ای لباس می پوشند که در بیرون و امکان هیچ گونه سرک کشیدن به خلوت آدم ها وجود ندارد. قصد داوری ارزشی نداریم. تنها از یک واقعیت سخن می گوییم.

در سریال خارجی ،هنر پیشه ها مدل به مدل لباس عوض می کنند. اتومبیل ها جذابیت دارند. عوامل متعدد واقعی و ساختگی و البته بعضا و حتی غالبا نفسانی وجود دارد که نزد برخی و نه همه انگیزه ایجاد می کند. نه این که هر هفته پای یک سریال بنشینیم تا ببینیم ستایش خانم چقدر اشک می ریزد و گرفتار کدام بدبختی تازه شده است.

غرض اما مقایسه با خارجی ها هم نیست که می دانیم پاره ای هنجارهای ما فارغ از تنگ نظری های ممیزی هم چنین اجازه ای نمی دهد.

کافی است با مجموعه ایرانی « ساخت ایران» که همین شب ها از شبکه 5 پخش می شود مقایسه کنید. علت جذاب بودن این سریال - فارغ از پایان آن که ظاهرا خوب از کار درنیامده - مشاهده بازیگران خارجی با لباس های متنوع، بازیگران ایرانی با پوشش های روز، خیابان های بیروت که البته به جای پاریس معرفی می شود، مضمون غیر جدی و سرگرم کننده سریال  و مهم تر از همه این است که محمد حسین لطیفی سریال را نه برای صدا و سیما - با قواعد دست و پاگیرش - که به قصد عرضه در شبکه نمایش خانگی ساخته بود.

«ستایش»  تازه می خواهد ستاره بسازد در حالی که «ساخت ایران» سوپر استارها را به بازی گرفته (امین حیایی و محمد رضا گلزار). طُرفه این که از یک طرف گلزار را ممنوع التصویر می کنند و از سوی دیگر هر شب او را از تلویزیون می بینی و خود این تناقض شایدخنده دارترین وجه ماجراباشد!

سریال سازی به صورت انبوه مستلزم به کارگیری اِلِمان های متعدد و وسعت نظر و کم کردن خط قرمزهاست. صرف یک ماجرا و «افتاد افتاد» گفتن های آقای ارجمند کشش کافی برای طولانی کردن یک سریال را ندارد. همزمانی پخش «ساخت ایران» با بازی هایی در اندازه فرهاد اصلانی و گوهر خیراندیش و استفاده ازعناصر جذاب سریال های خارجی نشان داده که «ستایش» و امثال «ستایش» در کجاها لنگ می زنند ولو داریوش ارجمند بخواهد همه تجربه و انرژی خود را به کار گیرد.

سریال، کلاس اخلاق هم نیست که یکی را مثل آن آقای شوهر دوست خانم ستایش در آن بگنجانی که بیننده را پند و اندرز دهد.

از سریال تلویزیونی باید لذت ببری. دنیای مدرن دنیای رنج نیست؛ دنیای لذت است. مرگ و اندوه هم البته هست و یکی از عناصر پیش رونده هر داستانی مرگ و قتل و رنج است. اما نمی توان مدام قبرستان نشان داد. تازه مقایسه کنید. قبرستان های سریال های ترکیه ای چقدرسرسبز است!

خدا را شکر، سریال ستایش تمام شد. ولو فصل سومی هم در کار باشد، باز همین که پمپاژ غم دست از سرِ ما برداشته جای شکر دارد!

نمی گوییم مدام طنز بسازید یا لودگی پیشه کنید. اما اگر نمی توانید به مردم تفکری عرضه کنید، اگر نمی خواهید از رمان های مشهور استفاده کنید و قرار است تراوش ذهنی چند فیلمنامه نویس را به عنوان سریال، هفته ها تحمل کنیم، اگر تهیه کننده ها به این انبوه سازی تلویزیونی مثل انبوه سازی ساختمانی نگاه می کنند و هر دقیقه اضافی برای آنها درآمد دارد و تلویزیون هم از آگهی سهمی می برد، دست کم قدری جذاب تر؛ لباسی، رنگی، اتومبیلی و موسیقی یی... داستانی که حس نکنی از جنس همان اندرزهایی است که آقای درستکار می خواهد به خورد ما بدهد!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۵۸
در انتظار بررسی: ۳۵۵
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
31
1826
ببین منو! این سریال ستایش نیست ! کشایشه ! افتاد حالا !
پاسخ ها
حقی
| - |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
20
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اگر کل این سریال با قسمت قبلی را بدهید به یک فرد از لحاظ روانی سالم ،،،در طی چند روز افسرده و گریان و در نهایت خواهد مرد
شاهرخ
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
من با افتخار اعلام میکنم که حتی یک قسمتش رو ندیدم. حتی یه دقیقه هم ندیدم . به اندازه کافی غم و مشکلات ودردسر تو زندگی داریم همینمون مونده بیایم بشینم همش گریه و ...ببینیم
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
جدا از این حرفها من نمیدونم نویسندگان سریال های ما این اسامی شخصیتها رو از کجا در میارن ! ستایش ، صنا بانو ، پری سیما ، انیس ، مدینه و ...
کاش این تحلیل به این موضوع هم اشاره میکرد. حتی اسامی کاراکترها هم جذاب نیست چه برسه به موضوع سریال و بازی بازیگران !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
شاهرخ جون چطور وقت کردی بیای اینجا؟ بدو دیرت شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
خوشم میاد اینایی که مثبت میدن دو دسته هستن یا یک دقیقه از سریال رو هم از دست ندادن یا کلاً ندیدن... خیلی جالبه
سعید
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
موافقم، بیشتر هم باید بهش میگفتن سریال حشمت فردوس تا سریال ستایش ، بنده خدا حشمت فردوس اینهمه متن رو چجوری حفظ میکرد!!!!!همش دیالوگ دیالوگ دیالوگ اونم فقط حشمت فردوس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آب بسته بودن به سریال
پول ساخت سریال باید حلال باشه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آقا مگر مجبورید نگاه کنید؟ خب نگاه نکنید. اگر مردم نگاه نکنند همچین فیلمی تولید نمیشه که صدا و سیما بخواد ازش تبلیغ بفروشه. وقتی تبلیغ ها برای شرکت ها موئر هستند یعنی اینکه کلی بیننده اون سریال رو ساپورت می کنند و می بینند. پس بی خودی حرف مفت نزنید. این همه کانال در صدا و سیما و ماهواره هست بنشینید اونهارو نگاه کنید. سینمای خانگی هم موجود است. دیگه این حرف ها تو دنیای امروز معنی نداره. مثلا برنامه ماه عسل و این همه انتقاد.... آقا نگاه نکنید مجبور که نیستید.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
خدا را صد هزار مرتبه شکر باور کن من دیشب خونه نبودم اونم به خاطر این سریال چه بسا که بین من و خانمم به خاطر این کشایش شکر آب شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
عالي بود...
سجادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آقا احسان ..... ثنا بانو نه صنا بانو
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
خدا رو شکر حتی یک قسمت هم نگاه نمی کنم
سومبک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
بببین افتاد؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آقایان و خانم ها هرکی فهمید نویسنده چی می خواسته بگه و چه پیامی میخواسته برسونه توی این هفتاد قسمت به من هم بگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
راستي چرا يكنفر به اين موضوع اشاره نكرد كه مگه اگر سند ماشين و خونه و ويلا را از گاوصندوق برداري مالك آنها ميشي؟ چون در دفترخانه فقط سند مغازه را برده بودند. مردم را .... فرض كرده اند. كاري نداره حشمت خان بره المثني سند رو بگيره!
توسلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
364
مثل اينكه امروز اون آقا يا خانمي كه نظرات بينندگان را بررسي و منتشر مي كنه تشريف ندارند، صبح تا حالا هرچي نظر گذاشتم درج نشده، لااقل يه پيامي، توصيه اي، علامتي، چيزي بگذاريد كه آدم بيخودي وقت صرف نكنه، براي سايت وزين عصرايران برازنده نيست كه يكدفعه بالاي نظرات بينندگان مثلاً 150 نظر در انتظار بررسي وجود داشته باشه! خوب وقتي ظرفيت گرفتن پيام پر شد پايين خبر يا تحليل بنويسيد، خيلي سخته؟ اصلاح كردن كارها سخته اما اثر بخشه، شما هم اين را باور كنيد
پاسخ ها
تست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
تست
یه نفر که هیچ وقت نظراتش رو تایید نمی کنید از تو بعیده عصر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
عصر ایران عادتشه نظرهایی که باب میلشون نباشه تایید نمیکنه و متاسفم براش و برای خودم که چند بار وقت گذاشتم و نظر دادم دیگه هیچ رغبتی ندارم مطالب عصر ایران رو بخونم چون به مخاطبانش ارزش قائل نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
31
486
خدا رو هزار مرتبه شکر که تموم شد هر وقت که ستایش شروع می شد من کانال رو شبکه منو... می بردم و میدیدم کیفیت ارائه و در نظر داشتن بینده در ساعت8:30 عصر جمعه که فرداش روز تلاش است چقدر باهم فرق دارند......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
12
228
+like
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
20
724
خدایی من تو عمرم ندیده بودم سارق موتور سوار بیاد یک جفت کفش کهنه را اونطوری بدزده!!! یعنی وضع مملکت انقدر خرابه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
سبک فیلم هندی بود دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
معلومه کارمند دولتیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
چند ماه پیش از دست من CD زدن! خودمم تعجب کرده بودم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
توی اون تاریکی چه جوری کفشو دید من موندم!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
صد رحمت،نه، هزار رحمت به فیلم هندی
ارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
14
530
من نمى دونم إصرار براى ساخت سريال هاى غمگين برا چيه وقتى كه مردم ما همينجوريش كلى غم دارن
خوبه دومين كشور غمگين دنيا شديم حالا سريال مى سازيد بسازيد اما نه 70 قسمت
جديدا هم كه قراره تا قسمت 100 ساخته بشه
پاسخ ها
ساشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
فلسفه ساخت این سریالا اینه که به ماها بگن بدبخت تر از ما هم وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
دقیقا می خوان بگن یک مرد لمپن بدرد نخور هر جور که باهات رفتار کرد بهش بگو چشم چشم چشم و هی تو سری بخور و اعتراض نکن
و در اخر این که ما که با پدر و مادرمون اینجوری رفتار کردیم کارمون رسید به ضور گویی و لمپن بازی بچه های امرو که هیچی احترام نمی گذارند حتما فزدا قاتل و جنایت کار می شوند
درس اخر فیلم فصل دوم ستایش
مردم یاد بگیرید
عمو عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
به نظر من مزخرف بودن سریال ستایش به خاطر غمگین بودنش نبود. بلکه کل سریال از نظر ساخت، کشش و جاذبه حرفی برای گفتن نداشت. یک مشت صحنه های کسل کننده ....
در کل خیلی خوب شد که تمام شد/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
عزیز من وقتی از طرف مردم استقبال میشه صدا و سیما هم به کارش ادامه میده.از ماست که بر ماست.(تعداد لایک های همین کامنت بالایی رو ببین!)
نوشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
20
511
چقدر خوب شد که این سریال مزخرف رو به آخر رسوندن واقعا فقط بلدند با اعصاب مردم بازی کنند با این برنامه هاشون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
مثل من نگاه نكنن مگه مجبور هستن؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
نگاه نکنن که نشد حرف. این همه مالیات من و شما و پول عمومی مردم صرف میشه برا چی. حداقل باید به کاری که براش بودجه عمومی صرف میشه از 20 بشه 15 داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
هنر پیشه بدبخت سریال ستایش با این همه غم و درد که در زندگی تحمل کرد فرستاده شد برزیل تا وتبال ببیند و غم این مدت به سر کند
خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
باز فصل اولش علیرغم داستان غمناکش جذاب بود ولی فصل دومش افتضاح بود به تمام معنا!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
یله نگاه نکنن میشه حرف. مگه من و شما دستمون به اینا میرسه یا به حرف ما گوش میدن که در عین نگاه کردن ازشون انتقاد بکنیم؟!
وقتی نمیشه کاریش کرد بهترین عمل اینه که نگاه کردن تلویزیون رو به کل کنار بذاریم.
ایرانی
Germany
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
582
58
باری به نظر اینجانب با تمامی این قول ها و گفته ها این سریال از ساختار خوبی برخوردار بود بر خلاف بیشتر سریال هایی که تا کنون ساخته شده و یا می شوند
پاسخ ها
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
من ساختاری در این غمنامه بی در و پیکر ندیدم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اتفاقا علت اصلی غیر جذاب بودن سریال همین عدم ساختار درست و کشش بود. و گرنه غمناک بودنش موردی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اشتباها مثبت دادم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
17
441
من تو یه مصاحبه از ضرغامی دیدم که گفت: ما از سریالهای با مضمون غم حمایت میکنیم.این یعنی مدیران صدا سیما راضی به شادی مردم نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
ما بنشینیم ستایش ببینیم ضرغامی هم بره نیویورک با مجسمه آزادی!! عکس بندازه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
شما یه سریال نشون بده که توش قبرستون ,یا بیمارستان نداشته باشه, نیازی هم به گفتن آقای ضرغامی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
با این همه تصادف جاده ای باید هم همین طرز فکر ایرانیزه بشه
غزال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
چرا سریالی هایی که مهران مدیری ساخته خدایی همش قشنگ بودتوشونم حرفی از غم نبود نمیدونم که این صدا سیما با اقای مدیری چیکار کرد که هنو ازش خبری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
8
340
واقعا حرف حق رو زدی. اینکه ملت ما با باخت تیم ملی میریزن بیرون شادی میکنن سه روز تعطیل میشه توی شرجی و گرمای شمال به زور توی چادرهای فسقلی خوابیدن هجوم میبرن برای دو روز خوش گذرونی این خودش نشون میده ملت ما تشنه شادی ست. بعد هی میگن چرا ملت ماهواره میبینن بابا مگر با اینهمه بدبختی چقدر کشش میمونه که بشینی ستایش و مدینه و امثال اینها رو نگاه کنی. حال ادم بهم میخوره خداشاهده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
Like
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
ایول
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
8
184
اینجانب بانظراقای سروش بامداد منتقد محترم کاملا موافق هستم مردم به اندازی کافی غم در زندگی دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
184
ایشالا با اختیار مردم یه روز تلوزیون از خونه مردم جمع شه تا بیشتر به تفریحات سالم در طبیعت و در کنار خانواده بپردازند
پاسخ ها
دلباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
از صمیم قلب امیدوارم
لا اقل جمعه ها غروب که خودش آدم رو یاد بدبختی و دلتنگی میاندازه یه پارکی جایی با خانواده یه چایی بخوریم برگردیم خونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
9
187
فصلاشون منو کشته. چهار قسمت هم شد یه فصل آخه. مسخره ترین سریال دنیا....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
16
97
من كه نگاهش نكردم اخه كي مشتي كج را ميزاره به اشگ و اه صغرا و كبرا را نگاه ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
258
45
من خودم از ستایش خوشم نمیومد ولی شما هم عجب نویسنده های زرد نویسی دارین به خدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
این نویسنده از بهترین منتقدانه. تا حالا نشده یه نکته رو از قلم بندازه که من بخوام توی کامنت ها اضافه کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
126
خخخخخخخخ
بابا ای ول
راست میگه دیگه بنده خدا
مردیم بس که هی کشش دادن
هرچیزی حدی داره دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
یک جوری ساخته که همه فهمیدن آب بستن بهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
این خخخخخخخ دیگه چی بود برای مردم ما پیدا شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
9
144
1-سریال های ترکی 200 300 قسمت نیست کانال جم اونا رو کوتاه کوتاه نشون میده. مثلا سریال کوزی گونی در مجوع 80 قسمت بود اما در کانال جم تبدیل به 200 قسمت شد.
2-من معمولا سریال نگاه نمی کنم که درس یاد بگیرم و نصیحت بشوم. میخواهم لذت ببرم. لذت هم فقط داستان نیست و همان چیزها که گفتید هم شاملش می شود. لذا بهتر هست اصلا صداوسیما سریال نسازد
ایرانی
Germany
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
275
26
باری به نظر اینجانب با تمامی این قول ها و گفته ها این سریال از ساختار خوبی برخوردار بود بر خلاف بیشتر سریال هایی که تا کنون ساخته شده و یا می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اشتباهي مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
عصر ایران حواسش نیست نظر شما رو 2بار 2 بار میذاره مال ما رو کلا نمیذاره
sepideh
| Iraq |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
بابا بیخیال شما مثل اینکه تا حالا فیلم و سریال نگاه نکردین...!!!
مورچه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
منظورت از ساختار؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
69
107
سريال تركي حرف هم نزنن جالبه .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
درسته سریال ستایش خوب نبود ولی از سریال های ترکی خیلی بهتره. اون رسانه هدف خاص خودشو رو دنبال میکنه که متاسفانه تو ایران طرفداران زیادی پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اونا هم رو اعصاب بخصوصو اون توپراک احمق با چنار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
:D
این کاراکتر تپراک و چنار چقدر رو اعصاب شما بوده که اینقدر ازش خاطره بدداری
sepideh
| Iraq |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
فقط یشیم.خخخخ
ناشناس
France
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
161
صدا سیما میلی با این همه کارمند و با اون خرج های نجومی و خروجی ش این همه سریال های آبکی و بسیار ضعیف - کپی کاری ، آب بستن های بی انتها - ضعف در شاد کردن
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
413
38
من کاملا این سریال رو دوست داشتم خیلی آموزنده بود مردم ی خورده فهیم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
تعداد افرادی که همنظر شمان خیلی کمتر از مخالفان شماست. این که شما چیزی رو دوست دارین دلیل بر این نمیشه خودتون رو فهیم فرض کنید و دیگران رو....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
من یکی که یک دقیقه از عمرم را برای دیدن این سریال هدر ندادم حاضرم 24 و فرار از زندان را 10 بار ببینم اما یک دقیقه وقت صرف این چیزها نکنم
ایرانی
Germany
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
217
19
باری به نظر اینجانب با تمامی این قول ها و گفته ها این سریال از ساختار خوبی برخوردار بود بر خلاف بیشتر سریال هایی که تا کنون ساخته شده و یا می شوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
7
79
آفرین بر نویسنده مقاله......
غم با دل من همدمه..........
این دل سزاوار غمه..............
شبكه سه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
205
محتويات سريال هاي صدا و سيما: گريه،مرگ،غم،تشييع جنازه،بيمارستان،تصادف،مجلس ختم،قبرستان،زندان، چك برگشتي!قرض و بدهي و.....!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اهدا عضو یادت رفت !
ناشناس
| France |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
از 20 قسمت این سریال ها ، بیننده تا 19.5 قسمت ناراحت می مونه تا اینکه تو 20 دقیقه آخر همه چیز خوب بشه ، اون هم با یه زیارت امام زاده رفتن D:
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
82
خلی نقد قشنگ و گیرایی بود امیدوارم گوشی واسه شنیدن اون پیدا بشه...
ناشناس
Australia
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
62
متنش باحاله. خوشم اومد :) من این سریالی که میگید رو ندیدم ولی میشه حدس زد چیه باتوجه به تجربه ای که از تماشای تلویزیون ایران دارم. همیشه جذاب ترین بخش تلویزیون ایران در گذشته برای من اون بخشی بود که فیلم های سینمایی قشنگ دنیا رو دوبله و پخش میکردن. برنامه هایی مثل سینما یک ، سینما چهار و گاهاً شبکه هایی مثل تهران و ... که یادم نمیاد فیلم های سینمایی زیبایی داشتن از سینمای امریکا که عالی بودن.
javadi
Germany
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
166
13
من بانظر شما کاملل مخالفم
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
252
30
سلام من خیلی این سریال رو دوست داشتم و اصلا با نظرات بالا موافق نیستم این سریال در عین حال که غمگین بود خیلی آموزنده بود فقط قدری تدبیر نیاز داشت شما وقتی یک سریال ایرانی رو با سریال های آشغال ترکیه ای مقایسه می کنید دیگه چه انتظاری دارین که مضمون اینجور سریال ها را بفهمید.کاملا خوب بو حرف روزگار الان بود.جا داره بهشون بگم خسته نباشید خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
من نمیدونم چرا از اون بالا که نظرات رو خوندم اومدم تا اینجا فقط خانم‌ها بودن که از این سریال تعریف کرده بودند، من به عنوان یک خانم حتی یک دقیقه از این سریال مزخرف رو نگاه نکردم. من از طرف همه جامعه زنان ایران به خاطر همچین طرز فکری از زنهای جامعه معذرت میخوام. کاش کمی قبل از نظر دادن فکر کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
181
25
سریال ستایش داستان قشنگی دارد اما متاسفانه این سریال می توانست با شادی هایی هم در ارتباط باشد و غم این سریال هم جالت است حتی مرگ حتی دربدر شدن شان به خدا سریال ستایش زیبا بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
127
حتی یک قسمت هم ندیدم.
این کمترین کاری بود که از دستم بر میومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
دمت گرم آفرین
farin
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
64
تیپ تیپ فیلم فارسی قدیم .... کی این سینما و تلویزیون دست از مدلهای فیلم فارسی قدیم بر میدارن خدا میدونه .....خلاقیت ، نوآوری ...همه باد هواست. فیلم سازی در ایران فقط فیلم فارسی !!!!
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
67
چی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
ايول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
35
66
تنها بازی خوب استاد داریوش ارجمند منو به دیدن ادامه سریال ترغیب میکرد مخصوصن در این قسمت های اخر!

ربطی هم به این سریال نداره ... کلن تمام کارهای ایشون رو میبینم

اما در کل قبول دارم ... تمام سریال غم و غصه بود
یک ایرانی
Norway
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
55
ای بابا
به هر حال خوب شد که تموم شد :)
Homayun Fekri
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
165
15
متاسفم از کوته فکری بعضی از انسانها!
غم و غصه هایی که از اونها شکایت داریم و همیشه نق نق میکنیم ، همگی حاصل عمل خود ماست. اکثرا زیاده خواه هستیم و میخوایم همه چیز رو با هم داشته باشیم.
این نظر من ریطی به هیچ جریانی نداره.
لطفا کلاهتون رو قاضی کنید.
امیدوارم نظر من رو عصر ایران درج کنه.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
همایون جان
بحث جریان فکری نیست ، بحث اینه که خلاصه اخلاقی این فیلم پر خرج رو به صورت نصیحت در چند دقیقه می شه به بیننده ها منتقل کرد و نیازی به تزریق این همه فاز منفی به ملت با مشکلات فراوان اون هم در روز جمعه نبود.
ایرانی55
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
71
تنها چيزي که تو صداوسيما اهميت نداره شعور مخاطبه من گفتم فصل دومشو نگاه نمي کنم ولي ده پونزده قسمت اخرشو درگير شدم نگاه کردم البته ديدم خيلي هم چيزي رو از دست ندادم!!! معلوم بود يهويي هم تموم شد!
حالا چرا بعداز اين همه قسمت بايد مردم منتظر سري سوم باشند دليلش چيه؟! ما که نفهميديم .ولي اينکه قراره کلي پول بيت المال ( من و شما)بابت اين سريال پرداخت بشه خيلي مشکوکه!!!! دورهمي حالشو ميبرن !!!!
یک ایرانی
Romania
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
34
50
البته بازی داریوش خان ارجمند عالی بود :)
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
201
21
با عرض معذرت از عصر ایران. حرف مفت نزن.
سریال قشنگیه با بازی عالی داریوش ارجمند شاید بعضی بازیگرا مثل خانم محمدی ضعیف باشن اما در کل همه بازیگرا خوبن فیلمنامه قوی داره خیلی نکات رو متذکر میشه و خیلی نگاه ها رو اصلاح میکنه فقط من منتظر دیدن عاقبت ادمایی مثل رستم هستم
پاسخ ها
عفت
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
راست میگه آقا دانیال
درسته گریه آور بود و اشک همه رو در مییورد ولی قشنگ هم بود یک طرفه قضاوت نکنید،این قضیه ها و ماجراها برای خیلی خانواده های ایرانی پیش آمده من از نزدیک دیدم اینها که نشون دادن یک واقعیت هستن ولی از آن غمناکاش، خوب اسم اینها رو گذاشتن زندگی
ولی بیشتر مردم به برنامه طنز احتیاج داریم که امیدوارم مسئولین بیشتر توجه کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
دمت گرم واقعا
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اقا دانیال
در استاد بودن اقای ارجمند شکی نیست ولی اگه یه کوچولو دقت کنی اسم فیلم ستایش بوده نه حشمت فردوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
بسیار فیلم خوبی بود. همین که با دیدن قسمت آخر پی به کل داستان بردم عالی بود. همه اینقدر هنرمند نیستن که!!!!1
ناشناس
Kazakhstan
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
31
فقط می تونم بگم اوف!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آفرين
حسن خانجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
71
حیف اون پول هائیکه صدا و سیما از بودجه بیت المال می گیره . فقط می خواهند پز بدهند ما دارای چندین کانال تلویزیونی یا ایستگاه رادیویی بدون توجه به کیفیت کار و اثر هنری ( سناریو و محتوا ) . کمیت کمیت کمیت بدون توجه به کیفیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
79
ستایش! اون هم با اون صداش که همش بغض میکنه و اصلا مخاطب نمیفهه که چی میگه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اون زمان هایی هم که تو بغض نیست اونقدر تو دماغی حرف می زنه که باز نمی فهمی
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
39
چرا یه سریالی با وضع عمومی جامعه ساخته نمی شه
وضعیت اقتصادی سوژه ها یا انقدر بدبخت و بیچاره ان
یا اینکه پولشون از پارو بالا می ره نمی دونن با پولشون چی کار کنند

چرا به اقشار متوسط نگاه نمی کنند و سبک زندگی این دسته از اقشار جامعه که اکثرا جز اقشار متوسط هستند را مخاطب قرار نمیده
این سبک از زندگی بیشتر مردم در آشنایی ندارند
بهتر یه زندگی معمولی که اکثرا تجربه اش را کردند نمی سازند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
188
20
چقدر غر می زنید!
فقط می خواهید هیاهو کنید و یه چیزی بگید!
بابا دوست ندارید، نبینید، مگه مجبورید، خب برید همون سرال هایی که دوست دارید ببینید.
ما هم به همین سریال ها راضی هستیم!
افتاد؟
اگر هم خواستید از مردم مایه بگذارید، اول برید بیرون از اتاق تون و رای گیری علمی کنید! نه این که فقط نظرای خاص رو چاپ کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
نمره منفي هاتو بشمار....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
منفي ها داره سر به فلك ميكشه....
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
73
اين مخالفت با شادي در همه اركان و سوراخ سمبه هاي اين مملكت وجود داره
ستایش 2
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
74
شانس آوردیم نرگس محمدی رفت برزیل و ممنوع التصویر شد و سریال رو جمع و جور کردن!! والا باید فصل دوم را حالا حالاها تحمل میکردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
13
37
سریال ستایش را فقط نسل قدیمی ها یعنی کسانی که در سن 50 سالگی هستند علاقه دارند و برایشان جذاب است این سریال را جوانان این دوره دوست ندارند برای اینکه تجربه ای از پدر بزرگ و پدر سالاری قبل را ندارند نسل جوان امروز کشور ما که با کامپیوتر و تبلت و گوشی های هوشمند بزرگ شده اند حتی وقت این را ندارند با پدر و مادر خود صحبت کنند چه رسد به پدر سالاری و ................................
پاسخ ها
ساماان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
کی میگه نسل قدیم دوست داره؟؟ پدر من با 65 سال سن تموم قسمتهای حریم سلطانو دنبال میکنه و اصلا هم از این سریالای آبکی تی وی خودمون خوشش نمیاد
!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
اسم پدر سالاری و آوردی یاد فیلم پدرسالار افتادم
اون زمان درک فیلم پدرسالار برای ما بسیار محسوس بود ولی این نسل اصلا مفهوم پدرسالاری و نمی تونند درک کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
28
38
حیف داریوش ارجمند! فقط اون داره کمی خوب بازی میکنه
منتقددد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
7
61
سريال ستايش ارزش ديدن نداشت. فقط براي بازيگر نقش ستايش خوب بود كه تاحدي شناخته بشه. وگرنه نه بازي بازيگرش خوب بود نه سناريو آبكيش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
42
نسل امروز بریکینگ بد و و دکستر و والکینگ دد و گیم آو ثرونز را دوست دارن
ناشناس
Germany
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
20
زمانی که من نوجوان بودم سریالهای غمگین داشتیم ولی نه به این شدت من انموقع خیلی ناراحت می شدم ولی فیلم و سریالهایی که پایان شب سیه را نشان می دادند در واقع به نوجوان بی تجربه نشان می دادند که زندگی سراسر غم نیست شادی هم هست ومیشه به اینده امیدوار بود واقعا زندگی انی نیست که فیلم نشان می دهد جامعه ما نیاز به ایجاد انگیزه برای شاد بودن داره امیدوارم اهل قلم وهنر به این موضوع توجه داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
42
بابا ایول به صدا و سیما که مال بیت المالو میده واسه این فیلما. باور کنین کم کم دارم به فکره ماهواره می افتم. آخه شما برا وقت مردم ارزش قایل نیستین؟
آقای کارگردان، آقای تهیه کننده، مسئول محترم، حق الناس چیه؟ وقته مردم نیست؟ آخه محتوای این سریال چی بود؟ با این سریالها می خوایین مردم بیان پای تلویزیون؟
هیهات
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
41
ببین! پسر! زندگی نامه اکسیس تگزاس رو پخش کنید!ملت حال کنن! افتاد؟
پاسخ ها
ساماان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
پدر جان من هر نظری میدم یه هفته طول میکشه آقای بازبینی بتونه بازبینیش کنه و بذاره تو سایت. تو از دستش در رفتی ها!
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
خدایی ها حرف دلمه! دمت گرم سعید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
48
واقعا خستم کردن با این فیلما
یادش بخیر یه زمانی زیر آسمان شهر لذتی داشت
APAL
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
35
میخوان بدونین که همیشه از ما بدبختر هم هست که شکر گزار باشیم و باقی ماجرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
7
68
مزخزفترین سریال تمام اعصار
ساماان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
32
من هر چند هفته یکبار که یادم میفتاد میزدم رو سریال میدیدم هیچی تغییر نکرده و اتفاق خاصی رخ نداده. منم چیزی از دست ندادم ! کلا راضی ام که نگاش نکردم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
85
13
از خیلی سریالهای جم و کوفتی دیگه بهتر بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
34
اگرسریال نویسان میفهمیدندیکی ازفاکتورهای توسعه هرجامعه ای شادبودن ان جامعه است شاید تجدیدنظر میکردند
يوسف
Germany
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
54
با سلام
به نظر من چيزي كه بيش از همه حس اهانت به بيننده رو القا ميكرد، گريم افتضاح بازيگر ستايش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
45
بی محتواترین و خیالیترین سریال قرن با بازیگرانی ضعیف (بجز استاد ارجمندی که تنها زیبایی سریال بازی فوق العاده ایشونه)
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
29
15
من که اصلا مدتی سریال ایرانی نگا نمیکنم برا همین الان فهمیدم تموم شده کاش لااقل جاش یه سریال کره ی بزارن سریالای کره ی حرف ندارن
نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
18
25
من فقط این سریالو بخاطر بازی زیبای داریوش ارجمند می دیدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
31
خوندن این متن حتی برای چند بار جذابیتش از دیدن بعضی سریالهای ایرانی بیشتره.
آفرین بر نویسنده عزیز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
75
13
از خیلی سریالهای جم و کوفتی دیگه بهتر بود
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
7
19
افتضاحش كردند..... بابا همين سريالو در دو قسمت ديگه ميساختيد و تمومش ميكرديد ... افتضاح شد..
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
24
در باطن این سریال برخلاف ظاهر آن پول مهمترین چیز است و فقط دنبال پول بودن را به بیننده یاد می دهد.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
67
7
دنیای مدرن دنیای رنج نیست؛ دنیای لذت است؟؟؟؟؟؟
جناب بامداد: اگر واقعا دنیای مدرن اینگونه است قرار نیست برای ما ارزش شود....کاری به اصل مقاله ندارم اما این جمله این وسط واقعا عجیب بود ؟؟؟؟
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
44
خدا را شکر تموم شد چون 3 سال پیش خاطره بدی از فیلم برام جا موند و دیگر از اسم فیلم هم بدم میومد
3 سال پیش شب قبل فوت پدرم مسایل در فیلم اثر زیادی روی ایشان گذاشت به گونه ای که از فرط ناراحتی سکته خفیف و فردای ان روز فوت نمود
افتخار ما به غم آفرینی برای مردم غمگین شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
رامین جان واقعا متاسفم
من هم مثل شما سری اول رو دیدم البته شاید 1-2 قسمت ولی موج منفی این سریال خیلی زیاد بود ، یه فامیلی داریم اسم دخترش ستایش هست ، یعد از سری اول این سریال ، دختر فامیلمون هم از چشم افتاده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
24
مثل تمام تحلیل های عصر ایران واقعا عالی بود. من که لذت بردم. ممنون عصری جون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
8
22
فکر اینم حتی نمی کنم که شب جمعه ها سریال های فوق جذاب کانال های ترک رو ول کنم و بشینم پای ستایش رو هم نمی کنم چه برسه به اینکه بشینم نیگا کنم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
50
8
اگرچه سریال در بیشتر قسمتها تا حدی حزن آور بود اما انطور هم که گفته اید بد نبود. نمیدانم که ان را جمع کردند یا واقعا تمام شد اما بهتر بود همه اش را پخش می کردند تا خودش تمام شود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
56
سلام به همگی
ای بابا این سریال نمیخواد تموم بشه انگار .. فصل بعدی رو براتون تعریف میکنم
در فصل بعدی زن سوم صابر صاحب دو فرزند شده است و همیشه در صدد است که دو دختر صابر رو یه جوری سر به نیست کنه تا تمام ارث و میراث به بچه های خودش برسه
که این وسط یه هو صابر تصادف میکنه و از بین میره
تون این گیر و دادهای ختم صابر ،پری نقشه شوم خودش رو برای از بین بردن بچه های صابر میکشه به این صورت که همرا با بچه هاش از خونه بیرون میزنه و شیر گاز رو باز میکنه ... وقتی دخترهای صابر میان خونه لامپ رو روشن میکنن و بووووووووومبب
جفتشون میمیرن و اینجای داستان هست که همه چیز ماله پری و دو فرزندش میشه ..... یه هو فیلم بر میگرد به زمانی که حشمت فردوش و نوه اش اخرین قسمت فصل دوم دارن پیاده روی میکنن و بلال میخورن ..... اونجا نوه پدر بزرگش رو میبره پیش ستایش و زندگی میکنن و ستایش با پدر بزرگه خوب میشه و نوه همین جور که میگذشته در فکر باز پس گیری اموال حشمت فردوش هست تا اینکه
پایان فصل سوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
30
خوشبحال خودم که هیچ قسمتیش رو ندیدم
اشناس
Switzerland
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
28
وقتی این سریال را با سریالهایی حتی مثل جومونگ مقایسه می کنی فقط باید بگی برای این سنما و تلویزیون متاسفم ، واقعا متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
40
7
فصل اولش خوب بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
28
مثل تمام تحلیل های عصر ایران واقعا عالی بود. من که لذت بردم. ممنون عصری جون.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
42
یه پاتخت ساختیم اینهمه طرفدار داشت یه کلاه قرمزی اینهمه یه ستایش این همه اعتصاب خردکنی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
16
من يه قسمتشو ديدم تقريبا همه فيلم را متوجه شدم. حالا آخرش چي شد؟ ستايش با پدر شوهرش آشتي كرد؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
15
مثل تمام تحلیل های عصر ایران واقعا عالی بود. من که لذت بردم. ممنون عصری جون.
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
46
ما که اصلا آنتن تلویزیون نداریم...من که رغبت نمی کنم همان سریال هایی را هم منتقدات تعریف می کنند ازشان را هم ببینم

اگر درام عالی بخوابم ببین downton abbey می بینم
جنایی بخوام ببینم لوتر دکستر true dedective می بینم
طنز بخوام ببینم فرندز می بینم(نه نون و ریحون) بیگ بنگ تئوری یم بینم...خانواده مدرن می بینم(نه هفت سنگ)

واسه چی باید بشینم محصولاتی را تماشا کنم که ضرغامی تصمیم گرفته و اجازه داده من ببینم...
سریالهای که حتی ادبیات و زبان محاوره ای ایش هم شبیه ادبیات محاوره ای ما نیست....


والا منبر قراعتی و روازاده..و اینها با اغلب این سریال های تلویزیون فرقی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
25
روز بروز داريم عقب ميريم يارو تو فيلمش گرونترين ماشينو داغون ميكنه جذابترين حركات ورزشي انجام ميدن فيلم ايراني همش بي محتوا خسته كننده وقت گير بي معني.......
ناشناس
United States of America
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
16
قسمت های اول خوب شروع کردند اما به قول شما داستان نداشتند در مورد پایان ناگهانیش هم میشه به اتفاقات برزیل اشاره کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
22
این سریال های جای سریال های استاد مهران مدیری رو گرفتن دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
42
9
درسته که ضعف داره ولی این نقد طوری نوشته شده که هیچ نقطه قوتی در سریال وجود نداره!
میگن اگر میخوای عیب یه چیزی رو بگی در کنارش نقاط مثبتش رو هم بگو!
نقد کاملا یک طرفه و مغرضانه ای بود!
یعنی واقعا این سریال همش نقطه ضعف و ... بود!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
37
جالب اينجاست كه بعد براي مبارزه با ماهواره ميريزن ديش مردم رو از پشت بامها جمع مي كنن ... تجربه برنامه هاي سرگرم كننده و جذاب صدا و سيما (مثل پاورچين، برره حتي برنامه 90 يا مسابقات واليبال) نشون داده كه اگه كمي (تنها كمي) به خواسته ها و سليقه مردم (عموم مردم) توجه بشه، مردم خودشون تلويزيون ملي رو به برنامه هاي ماهواره ترجيح ميدن. وقتي با سليقه يك عده معدود و محدود و با كليشه هاي مستعمل رنگ و رو رفته و نخ نما براي يك ملت 70 ميليوني و جوان، برنامه ساخته ميشه تنها كاركردي كه ميشه براي اين برنامه ها متصور شد اين است كه تمام دغدغه هاي روزمره را به تن خسته كساني كه براي چند دقيقه فارغ شدن از خستگي ها و دغدغه هاي روزانه به تلويزيون پناه آورده اند باز گرداند و اونها رو به سمت ماهواره «هل» بده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
60
9
یه جوری نوشتی دست از سر ما برداشته انگار که به زور اسلحه شما رو جمعه شبها پای تلویزیون و شبکه سه نشونده بودن!!!
عزیز دل بعضی ها هم همین سریال به قول شما پمپاژ اندوه رو شدیدا دنبال می کردن و دوست داشتن چرا میخوای نظر خودت رو به دیگران تحمیل کنی؟!
اینجور موقع ها همه بیننده تلویزیون میشن آره؟!!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
ما ماهواره نداریم ولی واقعا سخته پای تلویزیون بشینی این سریالها رو ببینی آقای ناشناس تکلیف ما چیه؟؟
حامد
| Italy |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
موافقم با نظرت
در ضمن همین که عصر ایران تحلیل اولشو در مورد این سریال گذاشته نشون میده مورد توجه بوده.
بعدشم شاید یه قشری از جوانان این سریال را دوست نداشته باشند ولی خونواده ها اکثرا دنبال می کردن. کلا پربیننده بود چون داستانش جالب یود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
27
داستان نداشت فقط فلاش بک بود
اینقدر شل و ول میرفت جلو که اگر چند قسمت درمیان هم میدیدی چیزی از دست نمیدادی
امیدوارم دیگه ادامه پیدا نکنه بودجه نگیره
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
34
4
چرا داستان ميگين هر كي خوشش نمياد خوب نگاه نكنه.كسي شماهارو مجبور نكرده.ما كه دوس داشتيم . خدا كنه 100 تا فصل داشته باشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
33
جالب تر از همه اینه که پس از ایان سریال، باید شاهد جلسات تقدیر از دست اندرکاران و اهدای جوایز و خودتحویل گیری های رسانه به اصطلاح ملی هم باشیم! این یکی رو دیگه نمی دونیم چطور تحمل کنیم!!
ناهید مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
15
تا آنجایی که من یادم می آید تلویزیون بعد از ساعت شنی سریال اجتماعی در خور توجهی نساخته است.البته زیرهشت هم بد نبود ولی در کل تلویزیون ما خالی از شادی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
18
مردم ما وافعا خودشون دنبال غم و غصه هستند ؟؟؟؟ خذا را شکر که تیزر این سریال رو هم ندیدم چه برسه وقتی براش بزارم خدا برکت بده به سبکه تماشا بهتر از بقیه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
44
6
اولاً نمره های مثبت و منفی در اینجا چندان بامعنی نیست.
بسیاری از خانواده های معمولی به این سایت ها و نظراتشون اهمیت نمی دن!
هر برنامه ای رو باید نسبت به مخاطب خودش سنجید
اکثریت مردم به فوتبال باشگاه های داخلی اصلاً توجهی ندارند. آیا باید از پخش اون جلوگیری کرد؟
ممکنه اکثریت با این سریال ارتباط برقرار نکنند. آیا باید از تولید و پخش اون جلوگیری کرد؟
فکر می کنم باید معیارهای مناسب رو که حتما در سطح دنیا دارای استانداردهای مشخصی هست، معرفی کرد و با اون معیارها قضاوت نمود.
محمدصادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
28
ستایش برای قلب ضرردارد ما مردم خود این نقش ها را بهتر بازی میکنیم اگر راست میگوئید مردم را شاد کنید !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
22
خیلی جای تشکردارد که عصر ایران همیشه اینقدر ریزبین در مسائلی است که درد مردم ایران است
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
12
من که ندیدم، نمیبینم و نخواهم دید.خنده بر لبمون حرومه مگه؟!!
لوکس
Canada
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
10
6
چقدر جو گیرهستین که با دیدن یک سریال غم انگیز سکته میکنین.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
15
بازیگری ها در حد افتضضضضضضضضضضضاح بودن.
صرف نظر از آقای ارجمند بنده خدا که نمیدونم چرا قبول کرده؟
ستايش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
21
8
تا نباشد چيزكي نگويند حرفها (اگر خوب نبود پس جرا اينقدر مهم شده كه اينهمه نظر ميذارين)
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
9
14
با سلام
من چند قسمت این سریال رو از جمله قسمت آخر سریال رو دیدم،انصافاً آقای داریوش ارجمند خیلی عالی بازی کرده و نباید این موضوع فراموش بشه و فقط نکات منفی عنوان بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
19
در بين شخصيتهاي داشتان از همه بيشتر از شوهر دوست ستايش بدم مياد .جوري حرف ميزنه كه استاد تمام زندگي است.از اون تيپهايي كه حتما بايد در بين سريالها اضافه بشن تا بيننده را از گمراهي دربياره.البته اين تيپ شخصيتها با عينكي مصنوعي و زشت و البته شغلي آبرومند بايد اثبات كنند كه از طبقه اي تحصيلكرده اند و از آسمان نازل شده اند تا ملتي را از گمراهي دربياورند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
29
اینا رو ول کن گریم ستایش و بگو .... کاش قیافه ما هم بعد از 20 سال همینجوری بمونه ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
13
آخ قربون دهنت سروش بامداد
ناشناس
United States of America
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
27
با این سریالهای اب دوغ خیاری هی فریاد بزنید ماهواره خوب نیست خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
17
نویسنده متن بسیار خوب تحلیلش کرد آفرین به این نکته بینی و صدافسوس از غرور و خودبینی آقای ضرغامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
17
شکر خدا که اصلا این سریال را تماشا نکرده ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
28
شماره حساب بدين به حشمت فردوس كمك كنيم
sepideh
Iraq
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
37
من اگر بفهمم این ستایش و کی بازیگر کرده ...فقط بفهمم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
37
8
ستایش بازیگرا و فیلنامه قوی داشت ولی کاگردان و تهیه کننده ضعیفی داشت و خیلی الکی داره کش میره...:(
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
27
نظراتتون عالی است ........
سریالی که بار منفی داشت و انرژی منفی !!
مردم خودشون به اندازه کافی غ و اندوه و درد و رنج دارند ؛ دیگه این سریالها هم مازاد بر برنامشون !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
19
از افتخاراتم اینه که بعد از دو قسمت سری اول دیگه حتی 5 دقیقه هم از این سریال رو ندیدم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
44
تا زمانی که مدیری و عطاران بیرون گود هستن همینه چقدر تو پاورچین نقطه چین برره متهم گریخت خندیدیم حالا دیگه باید تقاضش رو پس بدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
ای ول بزن لایکD:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
مهران مدیری و عطاران هم این اواخر خراب کرده بودند. مدیری با باغ مظفر مسخره اش که همه اش تبلیغات بازرگانی بود عطاران هم با بزنگاه که فقط وقت تلف کردن بود.
سمیرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
7
بنده یک سئوال دارم که میدانم پاسخ ی نخواهد داشت و آن اینکه برای این سریال بمعنای واقعی کلمه آبکی چه مقدار از پول بیت المال این مردم را که اگر نظر سنجی شود بالای 98 درصذ بینندگان ناراضی بودند هزینه گردیده و در جیب یک مشت افراد سود جو که با به بازی گرفتن احساسات مردم جیبهایشان را سرشار از مالیاتهای مردم عزیز کشورمان کردند و تازه مثل اینکه سوراخ دعا را تازه پیدا کرده باشند در صدد ساخت قسمتهای بعدی هستند باعث تاسف بسیار است که متصدیان امر از نظر سنجی های مردم هم بهیچگونه عبرتی نگرفته و به خود نمی آیند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
5
بابا چطوری باید این حرف رو بگوش فیلم نامه نویس ها رسوند که بابا والله به خدا افرادی با تیپ اخلاقی فردوس هستند در نزدیکی من که نه تنها زشتی کارشون رو درک نمیکنن بلکه با دیدن یه همچین پایانی این توهم پیش میاد که رفتار خودشون بی عیب و نقص هست و همه از جمله فرزندانشون قصد تاراج اونها رو دارند ! حتی 1 لحظه بدی کار ها و رفتار حشمت خان فردوس رو نمی بینن ! فقط بالا کشیده شدن اموال توسط فرزند رو میبینن !! و بد بینیشون تقویت میشه و خانواده بد تر رفتار میکنن ! ایشالله خدا یه دونه از اینا رو سرتون بیاره بفهمید چقدر غیر قابل تحمل هستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
5
واقعا از تعداد نظرات میشه فهمید که این فیلم چقدر طرفدار داشته. عصرایران اگه یک سریال دیگه ای رو نقد میکرد میموندم درباره چی صحبت میکنه. من تنها سریالی که اسمشو بلد بودم ستایش بود که تموم شد. دیگه بلد نیستم. هر کی بلده نام ببره. ممنون میشم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
35
20
واقعا از تعداد نظرات میشه فهمید که این فیلم چقدر طرفدار داشته. عصرایران اگه یک سریال دیگه ای رو نقد میکرد میموندم درباره چی صحبت میکنه. من تنها سریالی که اسمشو بلد بودم ستایش بود که تموم شد. دیگه بلد نیستم. هر کی بلده نام ببره. ممنون میشم
پاسخ ها
مجتبی
| United States of America |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
وقتی کسی قسمت های اول یه سریالو میبینی مجبوره تا آخرشو ببینه تا ببینه چی پیش میاد. همون چند قسمت اول قشنگ بود مردمو جذب کرد بعد کشش داد.
فصل دومش که واقعا افتضاح بود سریال شده بود خاطره گویی و پخش فصل اول...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
5
به نظر من عاملي كه باعث شد تا حدودي اين سريال نسبت به مابقي سريالهاي اخير صدا سيما مورد توجه قرار بگيره بازي آقاي ارجمند بود، هنر توسط هر كسي ارائه بشه جذب كننده هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
6
منو اين همه بدبختي محاله محاله محاااااله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
5
پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده، سایت شما برای مقایسه نظرات واقعی مردم با نظرات مثبت و منفی اعلام شده در بین کاربران، یک نظرسنجی علمی صورت دهد تا:
اولاً ارزش آرای اینجا با واقعیت مقایسه شود؛
ثانیاً مقایسه ای ایجاد شود میان نتایج نظرسنجس صدا و سیما با نظرسنجی سایت شما!
می تواند در بسیاری موارد دیگر که کاربران نظرات مخالف هم ابراز می کنند، یک محدوده ای از اطمینان معین نماید؛
به نظر من، علامت های مثبت و منفی در اینجا تنها می تواند تا حدودی به معنی نظرات بینندگان این سایت باشد و نه مردم جامعه، به ویژه این که بسیاری از کاربران دارای انرژی منفی علاقه زیادی به اظهار وجود دارند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
5
از هیچ شخصیتی به اندازه فردوس نفرت ندارم و اگر روزی با اینجور موجودی برخورد کنم قطعا کارم به جای باریک میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
6
منو چی میگی که وقتی عیال داره خرم سلطانو میبینه باید برم یه جایی که علاوه بر ندیدن بازی ضعیف صدای اون دیالوگهای افتضاح رو هم نشنوم. وقتی کشایش رو میبینه باید هی به کش دادناش غر بزنم. آخرشم برم خودمو با کتاب و کامپیوتر مشغول کنم.
دارم رو مخ بچه ام کار میکنم بکشونمش سمت پرژن تون اقلا یه فیلم بدرد بخور تو خونمون پخش بشه!!!!
علی شیرازی
Germany
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
5
باز هم خدا را صدهزار بار شکر که ستایش یک سفر برزیل رفت تا بلکه کمی روحیه اش باز بشه.بعد بیاد سراغ پدر شوهرش
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
5
7
یاد اون روزها بخیر که سیمای ما سریالهایی مثل شبهای برره میساخت پر از شور و خندو انرژی و میلیونها بیننده را جذب خودش میکرد و
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
6
کلاه خودمو قاضی کردم گفتم تو که از سریال متنفر بودی چرا تیتر خبرش رو کلیک کردی و علاوه بر نقد همه نظرات رو هم خوندی؟
دوباره گفتم تو که اصلا تلویزیون نمیبینی چرا به اخبار و نقدهای وارده به صدا و سیما اینقدر حساسی؟
تنها جوابم این بود که انتظار من از صدا و سیما و پتانسیلی که تلویزیون برای فرهنگ و اقتصاد و سیاست و جامعه و ...داره اونقدر زیاده که همیشه به نقد و اخبارش علاقه مندم میکنه. یک رادیو هفت و اینهمه یادگیری یک مهران مدیری و اینهمه شادی یک مشاعره و اینهمه هیجان یک کله قندو اینهمه طنز... دیگه یادم نمیاد.
دریغ از تلف شدن اینهمه ظرفیت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
3
فراموش کردن قرن 21 هر چندساعت یک فیلم ساخته میشه.....همین سریال های ترکی بدون درنظر گرفتن داستان بی محتوی و مزخرفشون حداقل تا این حد حال مردم رو نمیگیره و سرگرم کننده هست علاوه بر این حداقل هفته ای سه قسمتشون رو نشون میده........شما بهترین فیلم های دنیا رو هفته ای یک بار نشون بده ببین چندنفر نگاش میکنن
نریمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
10
این سریال کلاس آموزشی صحبت کردن چاله میدانی بود و بس !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
6
من که نگاه نکردم، وقت انسان ارزش داره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
13
6
دوستان عزیز نظر همگی متین اما من بی صبرانه منتظر شروع فصل سوم ستایش هستم و این سریال بسیار شرف داره به سریالهایی امثال جومونگ و سلطان سلیمان قاتل که جز تحریف تاریخ هیچی ندارند ...
ستایش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
12
6
خییییییییییییییییییییییییییلی قشنگ بود که......



واااااااااااااااااا
سمیرا
Australia
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
5
دقیقا ادم افسردگی میگیره
ضحي
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
13
6
بسيار سريال خوبي بود وداستان قشنگي داشت وبازيگران بسيار خوب بود
واين مقاله نميتواند جايگاه اين سريال را ضعيف كند
وحالا هركي ميخواد خودي نشان بدهد از اين سريال بدي ميگويد!!
بسيا ازسريالهاي خاله زنكي تركي واون حريم سلطان عالي تر بود
ببين عصر ايران ،كامنت قبلي را تاييد نكردي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
11
2
اكثر سريالها ي سيما پر ازغم وغصه است
ولي اين سريال خيلي خوب بود وزحمات انسان را نشان ميدهد ومردانگي
واين چه عيبي دارد؟
چرا شماها به سريال معراجيها وده نمكي اعتراض نكرديد؟؟
مردم ستايش واقاي ارجمند را دوست داشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
6
2
وقتی این سریال این جوری تحلیل کردین یعنی همشو دیدین پس الکی دروغ نگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
5
گاهی بد نیست " تونل زمان" را هم ببینید
صبوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
7
بنده فکر می کنم این افسرده سازری هدفمند هست
کارنامه کارگردان سریال ستایش پر است از این مزخرفات افسردگی آور هست
ایمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
8
درود بر شما با این متن

یتر جالبی هم انتخاب کردید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
7
خدا میدونه حالم به میخورد از این ادبیات فردوس
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
9
2
من فقط به خاطر بازی آقای ارجمند سریال رو میدیم از تیکه کلامش خوشم میاد.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
5
این جمله متن از همه بهتر بود: دنیای مدرن دنیای لذت است دنیای رنج و مصیبت و عزا نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
8
این آقا فردوس چقدر فک می زنه! یک قسمت دیدم خدا رو شکر تمام شد.
كهرخاني
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
0
8
رسالت صدا و سيما تزريق افسردگي در بين مردم است
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
7
واقعا" سریال بیخودی بود من که نگاه نمی کردم . یادش بخیر فیلمهای ساخت مهران مدیری حد اقل کمی شادی به خانه ها می آورد
افولى
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
11
2
من و خيلى از افراد خانواده هايى كه مى شناسم با علاقه اين سريال تماشا ميكرديم بهتر اينقدر انرژى منفى نباشيد انقدرها هم بد نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
1
پوزخند
مجید عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
5
بحث طرفدارداشتن این سریال مهم نیست مهم سوئمدیریت ناظران صداوسیماست که سطح توقع مردمو اینقدر پایین اوردندوتهیه کنندگانی که کلیشه ایی شدن کارهاشون حال مردومو دیگه به هم میزنه.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
7
احسنت مقاله خوبی بود . بسیار فیلم مزخرفی بود . تاثیرات منفی ریادی روی خانواده من داشت به خصوص پدرم که وقتی قسمت آخر رو دید حالش بد شد . امیدوارم دیگه از این جور فیلمها از صداو سیما پخش نشه . با تشکر
سرعت
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
2
7
تمنا دارم از تمام مسئولین تو رو خدا ما دیگه طاقت نداریم پولشون از بیت المال بدید ولی جاش برفک پخش کنید .
امین
United States of America
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
13
آخه شما به محمدرضا گلزار و امین حیای میگین سوپر استارهای ایران!!!!
این سریاله هم که مثل بقیه ی سریال های ایرانی. برای مخاطب شعور قائل نیست. تازه این جز سریال های خوب مونه.
البته مخاطبان ایرن سریال ها هم عموما مشخصه کیا هستن! زنهای خانه دار و برخی آقایون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
8
3
سریال رو اگه دوست ندارید چرا پس تا آخر اینقدر تعقیب میکردین .
نظرات خیلی ناعادلانه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
3
12
حالم از این سریال بهم میخورد. ولی نظرات رو که خوندم فهمیدم چقدر همدرد دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
11
فیلم ساخت ایران که تعریف کردید هم فیلم مزخرفیه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
7
موضوع کاملا هندی بود.اون از اتفاقی بودن آشنایی نوه و پدر بزرگ که کاملا احتمال محاله و اونم از آخرش که همه چیزشو از دست داد و حتی کفش هاشم دزدیدن.چقدر مردم رو احمق حساب کردن؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
7
2
شما که بدتون میاد چرا میبینین و با جزئیاتش نقد میکنین که تهیه کننده فیدبک بگیره از استقبالتون و بره مرحله بعد؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
4
3
1.مرض که ندارم بشینم پای سریالی که فقط درد و رنج نشانمان میده.2.تا وقتی گروه اجتماعی شبکه3 ،بجای ساخت برنامه های جذابی مثل کوله پشتی و... بیاید سریال بسازد ،در موفقیتش کمترین شانسی را میشود قائل بود.
علی
Germany
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
6
حالا این خوبه سریالهای جومونگ وامپراطور دریاو ....اینگونه سریالها که تاریخ شکل گیری یک کشور رونشون می دن خیلی تاسف بار است. پسر ما تاریخ باشکوه از شاهان ودلاوران داریم شاهکارهایی مثل شاهنامه فردوسی داریم که منبع غرور وابهت هر ایرانی است داستانهای رستم وسهراب وصد داستان دیگر که در وفا به خانواده ها می دهد ونیاز مبرم این روزهای خانواده های جوانان است را می توان به صورت آموزنده به مخاطبان ارائه داد تاریخ تشکیل اقوام ایرانی ، چگونگی گسترش امپراطوری ایران که موجب افزایش حس وطن دوستی است را باید فیلم سازان جوان بسازند وعکس العمل مخاطبان را ببینند به قران یک دقیقه هم از این سریالی رو که می گین ندیدم و هرموقع چنین فیلمهای کلیشه ای وتابلو رو می بینم که چند تا جوون دارند با روحیه مردم بازی می کنند مریض میشم.
حشمت اله بهرامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
8
9
من قسمتهای کمی را از این سریال دیدم ولی هر وقت فرصت دیدن داشتم بخاطر تماشای بازی بسیار زیبا و توانمند داریوش ارجمند بود به خصوص قسمت اخر شاهکار یک بازیگرودیالگ ان بود حقش بوداسم سریال را به جای ستایش میگذاشتن حشمت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
8
همش غم گریه
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
17
2
مجبورت که نکردن نگاه کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
18
4
آنهايي كه اين سريال را ديده اند و آنهايي كه اصلا نديدن و ايراد مي گيرد ونقد ميكنند فقط لايق كلاه قرمزي هستند كه بيش از 25سال است پخش مي شود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
16
6
امان از دست این مردم جو گیر . مطمئنم اگه نویسنده محترم نقد مثبت نوشته بود و از این سریال تعریف و تمجید میکرد کامنتها اینی نبود که حالا هست . باور ندارید ؟ یه بار امتحان کنید .
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
4
واقعا راست میگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
17
من نمیدونم این صدا وسیمای ایران چرا هی تقلید میکنه با خودتم یه زوری بزن ، یه خلاقیتی به خرج بده .
اون از اخبار شبکه یک که شروعش عین خبر bbc فارسیه ، یه قسمت از خبر ساعت 19 شبیه اتاق خبر شبکه من و تویه که چند تا مجری از هم سوال و جواب می پرسن یکی از برنامه های شبکه نسیم تحت عنوان غذا های سنتی ایرانی ( اگه اشتباه نکرده باشم ) که کپی برنامه از تولید تا مزه شبکه من و تویه و ده ها مورد دیگه مثل همین سریال ستایش ، هفت سنگ ، هوش سیاه و . . .
علت نبودخلاقیت هم، نبود رقابت بین سلایق مختلفه فکری ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و . . . چون صدا و سیما در انحصار یک عقیده فکری خاصه که می خوان اون عقیده رو به مردم قالب کن که همیشه هم نتیجه عکس میده
مجتبی
United States of America
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
13
یه نفرو گذاشتند جلوی دوربین که خاطرات و نصایحش رو بگه. این که نشد سریال. میذاشتند خاطرات یک پدربزرگ. فیلمنامه اینکارو هر کسی می تونست بنویسه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
21
2
ذر کل سریال خوبی بود و نظرات فوق هیچ کدام معقولانه نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
13
با شومام.آی متخصصین !
یکی ایراد بگیره همه دنبالش
سریال غمناک قبلا هم داشتیم " زیر تیغ "کی دیده؟آدم کیف میکرد
کار را باید به کاردان داد.
کیانوش عیاری رو کی میشناسه؟
قهر با صدا و سیما از 88
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
13
از وقتی مهران مدیری ار صدا و سیما رفته همه سریالها همینه فقط اسمشون فرق داره . من ده دقیقه از سریال ستایش رو که دیدم دیگه دنبالش نکردم . برای این مملکت متاسفم که با پول مردم چیزهایی میسازن که همون مردم رو باهاش افسرده کنن و همش انرژی منفی بدن . اون وق میگن چرا مردم میرن سمت ماهواره !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
10
واقعا كه تلويزيون هم وقت و تفكرات مردم را به دست چند تا به اصطلاح نويسنده ي نابخرد و عوام گرا داده كه تفكرات بچگانه و تهوع اور خودشان را به خورد مردم دهند و آن هم از كيسه ملت بدبخت و به سود تعدادي نورچشمي در تلويزيون. مردم از صداي مدام گريان آن مثلا هنرپيشه نقش اول زن اين سريال احمقانه و ناباورانه ديگر خسته شده بودند و خيلي ها به محض شروع اين سريال كانال تلويزيون خود را به كانالهاي ديگر عوض مي كردند و چنانچه بقيه كانالها هم در حال پخش برنامه هاي عربي و يا عرب پسند بودند به كانالهاي ماهواره اي ايراني سرك مي كشيدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
11
خدا باعث و بانيش را لعنت كند.
باعث كلي اختلافات بين عروس و پدرشوهرا شد
مخاطبي از مخاطبان عصر ايران
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
8
دمت گرم آقاي بامداد، عالي قلم زدي و نقد زيبايي فرمودي سريال ستايش رو؛ واقعا بعضي مطالب رو هر جايي نميشه خوند اما سايت شما بر محور عقلانيت، بي طرفي و منطق مطالب خوبي رو منتشر مي‌كنه و من بعنوان يك مخاطب از شما و همكارانتون ممنونم. اميدواريم اين روند ادامه داشته باشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
12
يريال هم نبود چه برسه سريال
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
21
3
شما که خود پمپاژ غم هسین عصریها
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
9
دوستمون امیر راست میگه تا زمانیکه مدیری ، عطاران و آقاخانی بیرون هستند همینه باید تپراک و دیلا خانم و اینها رو نگاه کنیم
علی قاسم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
11
این فیلم کمدی نبود که یک عده بخندند ولی من نمیدانم در عرض یک روز تمام دارائیهای اقای فردوس چطوری منتقل شد یک استعلام یکی دو ماه طول میکشه یا بعد از 20سال سراغ نوه دختریش را نگرفته یا دختر حاضر نشده پدربزرگش را ببینه معلوم بود فشار وارد شده بود که این سریال سریع جمع بشه البته به حق
آريا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
22
چرا ديگه سريالهايي با مضمون وطن پرستي مثل سربداران ساخته نميشه؟
چرا ديگه سريالهاي طنز مثل شبهاي برره ساخته نميشه؟
همه ميدونيم با اينكه اين سريالها جذابيتهاي بصري و زرق و برق سريالهاي تركي رو نداشتن ولي همه از اونها استقبال ميكردند .
چرا صدا و سيما با دهها هزار كارمند و اونهمه امكانات نميتونه يك سريال در حد فرار از زندان ، 24 يا walking dead بسازه؟
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
22
به نظر من این سریال نبود ، برنامه سخنرانی بود. هر قسمت از 40 دقیقه سریال 30 دقیقه اش آقای ارجمند داشت داستان تعریف می کرد.آخرش هم معلومه چی می شه مثل فیلم هندیها پدر شوهر می ره پیش همون عروسی که طردش کرده بود:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آفرین، کاملا" درست گفتی، البته فکر کنم این موضوع با شخصیت آقای ارجمند هم جور در می آید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
19
بعد از هر قسمت اين سريال (بخصوص سري اول آن) احساس خودكشي بهم دست مي داد!
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
4
20
خدا وکیلی جوان های نسل ما که بازی تاج و تخت و بریکینگ بد دیدن اصلا ده ثانیه میتونن این سریالارو ببینن!!؟ من که کلا فقط ده ثانیه دیدم اونم مامانم کنترل گرفت بزور زد تا دیدم از خودم بدم اومد رفتم پای کامپیوتر و... :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
60
14
به جهنم که شما خوشتون نمیاد از این سریال و صدا و سیا شما که همه ماهواره دارین بزنین همون سریال های که دوست دارین رو ببینین
تهراني
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
2
20
من دقايق كوتاهي از سريال را ديدم ، داستان غير واقعي اش جذب كننده نبود . نقش آقاي ارجمند اغراق شده بود و ايشان هم اغراقي بيشتري و كليشه هاي قديمش را ارائه مي كرد.
گفتيد رمان ، اسمي هم از رمان 4 جلدي آقاي علي اشرف درويشيان بيندازيد و معرفي كنيد كه سريال سازان سراغ آن بروند ، سندي واقعي از خاطرات دهه 30 و 1340آقاي درويشيان از زندگاني خود و آشنايانش در كرمانشاه/ هم اجتماعي است هم سياسي /نسل جوان هم بخواند
۴ دروغ درباره مصرف انواع نمک چرا بزرگترین تمدن‌های جهان 3177 سال پیش ناگهان فروپاشیدند؟ آتش بس لبنان - اسرائیل با میانجیگری امریکا و فرانسه / آتش بس از ساعت 4 بامداد چهارشنبه / متن توافق : عقب نشینی حزب الله از جنوب لبنان / نظارت آمریکا بر آتش بس / نتانیاهو : آتش بس را قبول می کنیم تا بر ایران متمرکز شویم خواص پیاز برای آقایان نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم: Wi-Fi 7 و مزایای آن برای کاربران تانکی که تبدیل به کوادکوپتر می‌شود! این فلز سرنوشت جنگ‌ها را عوض می‌کند/ ارزشمندتر از طلا جنایت هولناک در دل پایتخت؛ مدیرعامل شرکت معروف تولیدی پارچه به قتل رسید بایدن: توافق آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان برقرار شد حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه تلاش دولت آینده ترامپ برای متوقف کردن خرید نفت ایران توسط چین معمای قتل خاخام در امارات روشن‌تر شد؛ دستگیری مظنونان در ترکیه سخنگوی دولت: برای ماندگاری باید از جهل و خودخواهی گذر کرد هفته یازدهم لیگ برتر؛ هفته‌ای ویژه با VAR وزیر امنیت داخلی اسرائیل: آتش‌بس با لبنان خطای تاریخی است