فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۹۸۲
انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۷-۰۵-۱۳۹۳

24 میلیون نفر در ایران چاق هستند

عصر ایران
رژیم های غذایی پر چرب و پر انرژی، رفتارهای غیر فعالانه، کم خوابی، کاهش فعالیت های فیزیکی، شهر نشینی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، برنامه ها و عادات غذایی نامناسب از جمله عواملی است که موجب چاقی افراد می شود.
ایرنا: رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت: هم اکنون 24 میلیون نفر در کشور دچار چاقی هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، ˈفریدون عزیزیˈ در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی تغذیه بالینی رضوی و دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد افزود: در استانهایی مانند تهران، هرمزگان، سواحل دریای خزر و آذربایجان غربی و شرقی خطر ابتلا به چاقی بیشتر احساس می شود.

وی بیان کرد: برای درمان چاقی باید از همان اوایل کودکی اقدام کرد زیرا با افزایش وزن به مراتب مرگ و میر، سکته، صرع و مشکلات گوارشی در افراد چاق بیشتر می شود.

عزیزی با بیان اینکه میزان چاقی افراد ارتباط مستقیم با درآمد افراد جامعه و رژیم های غذایی آنان دارد، افزود: اکثر کشورهایی که تغذیه بهتری دارند خطر ابتلا به چاقی در افراد آن جامعه نیز بیشتر است.

رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی در ایران اظهار کرد: در شهر تهران میزان BMI (سنجش میزان چاقی) افزایش چشمگیری داشته است و این ابزار سنجش مناسبی برای اندازه گیری سلامت وزن افراد و علامت هشدار دهنده ای برای ما محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 76 درصد افراد دیابتی از اضافه وزن رنج می برند، افزود: چاقی و افزایش دیابت رابطه مستقیم با یکدیگر دارند.

وی گفت: مطالعاتی که در سال های 2005 تا 2011 انجام شد، نشان داد که افراد چاق دچار بیماری دیابت در بزرگسالی می شوند.

عزیزی ادامه داد: شیوع چاقی بین سنین 5 تا 15 سال اتفاق می افتد و مشکل چاقی در خردسالان و نوجوانان دارای مراحلی است، در مراحل ابتدایی فرد از نظر ظاهر چاق تشخیص داده شده و در مراحل بعدی افراد دچار دیابت و کبد چرب می شوند.

وی با اشاره به عوامل چاقی در افراد گفت: رژیم های غذایی پر چرب و پر انرژی، رفتارهای غیر فعالانه، کم خوابی، کاهش فعالیت های فیزیکی، شهر نشینی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، برنامه ها و عادات غذایی نامناسب از جمله عواملی است که موجب چاقی افراد می شود.

عزیزی مرگ و میر، سکته، صرع و مشکلات گوارشی را از جمله خطرات چاقی عنوان و بیان کرد: پیشگیری از چاقی باید از زمان جنینی و اوایل زندگی انجام شود و هر چقدر سن بالاتر رود تغییرات سخت تر و مشکلات و عوارض آن نیز بیشتر می شود.

وی افزود: نیازمند عزم ملی برای درمان و پیشگیری چاقی در سنین کودکی هستیم و باید قبل از ازدواج و در دوران بارداری به جوانان آموزش های لازم را ارائه دهیم.

نخستین کنگره بین المللی تغذیه بالینی و دومین سمپوزیوم تغذیه بالینی آسیا با حضور 500 نفر از متخصصان و پزشکان مطرح داخلی و خارجی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری برگزار شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چاقی ، افزایش وزن
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود