فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۵۷۳۷
انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵-۰۶-۱۳۹۳

ظریف عازم نیویورک شد

عصر ایران
قرار است ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 26 شهریور ماه بر سر میز ناهار درباره گفت‌وگوهای جامع هسته‌ای به رایزنی بپردازند.
وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده هسته ای به منظور شرکت در هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بامداد امروز -سه شنبه- راهی نیویورک شدند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده هسته ای به منظور شرکت در هفتمین دور مذاکرات جامع ایران و 1+5 و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بامداد امروز -سه شنبه- راهی نیویورک شدند.

قرار است ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 26 شهریور ماه بر سر میز ناهار درباره گفت‌وگوهای جامع هسته‌ای به رایزنی بپردازند.

آنگونه که سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت: مذاکرات چهارشنبه و پنجشنبه به صورت دوجانبه و چند جانبه برگزار خواهد شد. موضوعاتی وجود دارد که در برخی موضوعات اختلافات جدی است و امیدواریم با مشورت‌های یک ماه گذشته و جلسات دوجانبه و چند جانبه و همچنین جلساتی که قرار است چهارشنبه و پنجشنبه در نیویورک برگزار شود پیشرفتی در مذاکرات حاصل شود.

عراقچی تصریح کرد: آنچه مسلم است حفظ حقوق مردم ایران و حفظ دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای خط قرمز ماست و به هیچ وجه مصالحه‌پذیر نخواهد بود، ولی امیدواریم با راه‌حل‌هایی که احتمالا بتوان به آن رسید به نحوی بتوان به یک تفاهم جامع رسید که هم برنامه هسته‌ای و خواسته‌های ما حفظ و هم نگرانی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد برطرف و اطمینان از ماهیت صد در صد صلح‌آمیز برنامه ایران حاصل شود.

معاون وزیر خارجه در خصوص اینکه آیا نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور در نیویورک برگزار خواهد شد، اظهار داشت: چهارشنبه یک ناهار کاری بین آقای ظریف و خانم اشتون برگزار خواهد شد که در آن نحوه ادامه مسیر مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ایده ملاقات وزرای خارجه وجود دارد، خاطرنشان کرد: لزوما معلوم نیست که محقق شود و به اعتقاد من تا زمانی که پیشرفت لازم در مذاکرات نباشد نیازی به حضور وزرای خارجه نخواهد بود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در عین حال تصریح کرد:‌ اینکه در نیویورک بتوان به جمع‌بندی نهایی برسیم و توافق به دست بیاید خیلی بعید می‌دانم. با توجه به حجم زیادی از مذاکرات که باید انجام شود.

پس از آنکه وزرای خارجه ایران و شش کشور (آلمان، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و چین) به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر ماه 1392 در شهر ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافقنامه‌ای تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند قرار شد که بعد از اجرای این توافقنامه که در 30 دی ماه صورت گرفت، مذاکرات درباره راه‌حل جامع هسته‌ای از سر گرفته شود که در همین راستا شهر وین شش بار میزبان این گفت‌وگوها بود و در ششمین دور و زمانی که مشخص شد توافق جامع حاصل نخواهد شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر تمدید و مقرر شد مذاکرات دو تا سه هفته بعد از سر گرفته شود که در این فاصله رایزنی‌های دوجانبه‌ای بین تیم مذاکره کننده ایرانی و اعضای 1+5 انجام شد. ظریف و اشتون نیز دهم شهریور ماه در شهر بروکسل به مدت سه ساعت به همراه معاونانشان به گفت‌وگو پرداختند.
برچسب ها: ظریف ، نیویورک
ارسال به دوستان
۶ علت واقعی بوی بد پا؛ راهکار چیست؟ خودرو هاچ‌بک بهتر است یا سدان؟ بررسی تفاوت‌ها قبل از خرید عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی