فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۶۵۲۳
انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۳

دلایل کتمان سونامی سرطان در ایران

عصر ایران
وی با تایید این موضوع که مراکز معتبر برای ارائه آمار مستند از سرطان در کشور نداریم، تاکید کرد: تجربیات و مشاهدات روزمره پزشکان نشان می دهد که هم تعداد مبتلایان به سرطان در کشور بالا رفتن و هم اینکه سن ابتلا به سرطان کاهش یافته است.
رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اعلام اینکه نه تنها آمار سرطان در کشور بالا رفته که سن ابتلا نیز کاهش یافته است، تاکید کرد: دلایل کتمان سونامی سرطان در کشور، مواضع سیاسی و اجتماعی است.

دکتر بهزاد رحمانی در خصوص رد ادعای سونامی سرطان در ایران از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به مهر گفت: واقعیت این است که آمار سرطان در کشور بالا رفته است اما اینکه چرا گفته شده که سونامی سرطان در کشور نداریم، می تواند ناشی از مواضع سیاسی و اجتماعی باشد. در هر صورت، گفتن آمار سرطان در کشور، سیاه نمایی نیست بلکه واقع نمایی است.

وی با تایید این موضوع که مراکز معتبر برای ارائه آمار مستند از سرطان در کشور نداریم، تاکید کرد: تجربیات و مشاهدات روزمره پزشکان نشان می دهد که هم تعداد مبتلایان به سرطان در کشور بالا رفتن و هم اینکه سن ابتلا به سرطان کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران ادامه داد: به طور مثال در مورد سرطان پستان عنوان می شد که نباید قبل از ۳۰ سالگی به این سرطان فکر کرد. در حالی که خود بنده بیماری دار م که ۲۱ سال سن دارد و مبتلا به سرطان پستان است. همچنین مواردی از ابتلا به سرطان مقعد(رکتوم) در سنین زیر ۱۸ سال داشته ایم که نشان می دهد سن سرطان در کشور کاهش یافته است.

رحمانی ادامه داد: همچنین، خوشایند نبودن دلایل افزایش موارد ابتلا به سرطان در کشورمان، می تواند یکی دیگر از علل کتمان افزایش موارد ابتلا به سرطان در کشور است. بطوریکه داستان بنزین پتروشیمی، همان موضوعی است که به طور واضح روی وضعیت تنفسی افراد تاثیر گذاشته بود. بطوریکه در حال حاضر میزان مراجعات بیماران ریوی به مراکز درمانی، خیلی کمتر شده است.

به گفته وی، آلودگی آزبست در لنت ترمزهای غیراستاندارد، از دیگر دلایل افزایش موارد ابتلا به سرطان است.

رحمانی افزود: ما انتظار نداریم که عوارض این قبیل آلودگی ها همین فردا ظاهر شود. به عنوان مثال، فردی که به دنبال خلط خونی به پزشک مراجعه می کند، ۳ تا ۵ سال از ابتلای او به سرطان ریه گذشته است. همین طور فرد مبتلا به سرطان مری که با اولین لقمه ای که در گلو گیر می کند و به پزشک مراجعه می کند، ۳ سال از بیماری او گذشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اعلام اینکه هر انسانی اگر ۸۰ سال عمر کند، در طول عمرش هزار بار سرطان می گیرد، گفت: سیستم ایمنی بدن این سرطانها را کنترل می کند و هنگامی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود، موارد ابتلا به سرطان افزایش می یابد. بنابراین، سیستم ایمنی بدن، بزرگترین نقش را در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارد.

رحمانی از استرس به عنوان مهمترین عامل در تضعیف سیستم ایمنی بدن نام برد و افزود: متاسفانه استرس بسیار بالا در جامعه دیده می شود. علاوه بر آن، استفاده زیاد از افزودنی ها و نگهدارنده ها در مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا، دست به دست هم داده اند و آمار ابتلا به سرطان در کشورمان را بالا برده است.

وی از برگزاری نهمين كنگره ساليانه انجمن جراحان عمومي ايران، در روزهای دوم تا چهارم مهر ماه امسال در مرکز همایشهای رازی خبر داد و گفت: کنگره امسال با هدف نگرشي بر جراحي هاي كاربردي سرطانها برگزار خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سونامی سرطان ، آزبست
ارسال به دوستان
حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد