فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۱۵۹
انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۳

هشدار نسبت به نیترات آب تهران

عصر ایران
حافظی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی میزان نیترات در هر لیتر آب 45 PPM‌ باید باشد گفت: اما برای آب ما این عدد حدود 50 درصد است.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به نیترات موجود در آب تهران هشدار داد.

به گزارش ایسنا رحمت الله حافظی روز سه شنبه در نطق پیش از دستور نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به بحران خشکسالی و کم آبی، گفت: بر اساس پژوهش‌ها، ایران 30 سال خشکسالی را پیش رو دارد اما کسی توجه نکرد تا اینکه اعلام شد تا یک ماه دیگر تهران آب ندارد که این به معنای عدم مدیریت بهینه است.

وی با بیان اینکه در صحن علنی شورا در حین بررسی طوفان در خردادماه به کمبود آب در پاییز هشدار داده شد، گفت: چرا مسئولان پشت درهای بسته حرف می‌زنند و از همکاری و همراهی مردم کمک نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته 75 درصد آب تهران توسط سدها و تنها 25 درصد توسط چاه‌های عمیق پوشش داده می‌شد، گفت: اما متاسفانه امسال 58 درصد از آب تهران توسط سدها و 42 درصد توسط چاه‌ها تامین می‌شود.

وی با اشاره به موضوع کیفیت آب چاه‌های تهران گفت: آب چاه‌ها دارای نیترات است.

حافظی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی میزان نیترات در هر لیتر آب 45 PPM‌ باید باشد گفت: اما برای آب ما این عدد حدود 50 درصد است.

وی با بیان اینکه آب پشت سدها زیر 10 درصد نیترات دارند که برای مصرف انسانی بسیار مناسب است، گفت: اما به واسطه حفر چاه‌های عمیق میزان نیترات موجود در آب‌ها 60 درصد است که آب چاه با سد تلفیق شده و در حال حاضر نیترات موجود در آب تهران 30 درصد است.

حافظی با بیان اینکه کودکان زیر 10 سال باید آب کمتر از 10 درصد نیترات مصرف کنند، گفت: این میزان نیترات در آب موجب مرگ نوزادان زیر سه ماه می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه سه میلیاردتومان برای تصفیه آب تهران هزینه می‌شود گفت:‌ پیشنهاد می‌کنم بخشی از این هزینه به تامین آب معدنی ارزان قیمت برای مصرف شهروندان هدایت شود و آب لوله کشی برای سایر مصارف صرف شود چرا که تنها یک درصد از آب برای شرب مصرف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه پیشنهاد راه اندازی فراکسیون توسعه و تحول مدیریت شهری گفت: در حال حاضر همه دچار روزمرگی شده‌اند و باید شهر تهران را به صورت علمی اداره کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران را نمی‌توان به روش سنتی اداره کرد، گفت: در حال حاضر مدیران شهری ما حدود 20 ساعت فعالیت می‌کنند اما حاصل این تلاش‌ها چه چیزی است؟ پیشنهاد می‌شود این فراکسیون بدون هر گونه گرایش سیاسی تشکیل و از مشارکت مردم استفاده شود تا موجب افزایش رفاه و خدمات مردمی شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نیترات ، محیط زیست
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید