فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۸-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۱۵۹۳
انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۸-۰۷-۱۳۹۳

پرده زخیم به پنجره‌ها نزنید!

عصر ایران
صادقی تصریح کرد: میزان کمبود ویتامین دی در بین ساکنان مشهد، تهران، تبریز و شیراز در طول یک دهه از 28 به 82 درصد رسیده است و این آمار هشداری جدی محسوب می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: فرهنگ استفاده از فواید آفتاب در کشور ما رواج ندارد و وجود پرده‌های غیر قابل نفوذ نور آفتاب نشان دهنده این امر است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجعفر صادقی صبح امروز در حاشیه همایش پوکی استخوان که به مناسبت روز جهانی استئوپروز در هتل پارس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پوکی استخوان در همه نژادها وجود دارد ولی سفیدپوستان و زنان آسیایی، به خصوص بعد از سن یائسگی، در خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مراحل اولیه این بیماری علامت خاصی ندارد و علائم آن بعد از پیشرفت بیماری نمایان می‌شود، افزود: درد مفاصل، مشکل در ایستادن، زحمت در راست نشستن، کاهش قد در گذر زمان و سهولت شکستگی استخوان با ضربات کم شدت از جمله علایم این بیماری بعد از پیشرفت آن است.

صادقی تصریح کرد: میزان کمبود ویتامین دی در بین ساکنان مشهد، تهران، تبریز و شیراز در طول یک دهه از 28 به 82 درصد رسیده است و این آمار هشداری جدی محسوب می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه «40 درصد ساکنان شهرهای مشهد، تهران، تبریز و شیراز در سال 80 ویتامین دی به ‌صورت کامل دریافت می‌کرده‌اند» بیان کرد: در سال 90 تنها 5.5 درصد مردم به میزان لازم این ویتامین را دریافت کرده و مابقی یا دچار کمبود ویتامین دی بوده و یا به میزان ناکافی از آن برخوردار بودند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان رضوی تاکید کرد: تغذیه صحیح، مصرف رژیم غذایی سرشار از املاح و ویتامین‌ها، افزایش تحرک و پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات از عوامل موثر در پیشگیری از بیماری استئوپروز است.

به گزارش ایسنا، فرهمند، قائم مقام معاونت بهداشتی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: با توجه به نظام سلامت و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری امسال ما از نظر بهداشت سال خوبی را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: خود مراقبتی و پیشگیری سرفصل کاری ما بوده و هدف از این سمینار افزایش و آگاهی مردم و خود مراقبتی است.

قائم مقام معاونت بهداشتی استان تصریح کرد: افزایش کیفیت زندگی مردم مهم‌ترین هدف ما بعد از جلوگیری از مرگ و میر مردم است.

وی افزود: باید در جهت افزایش سواد مردم در خصوص خود مراقبتی و بهداشت تلاش بسیار کرد.

قائم مقام معاونت بهداشتی استان عنوان کرد: پیشگیری از بیمارهای غیرواگیر از مهم‌ترین دستور کارهای سازمان بهداشت جهانی است.

ارسال به دوستان
گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با رئیس جمهور صربستان و ترکیه وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶ احتمال تمدید رایگان مترو و اتوبوس تهران تا پایان تشییع رهبر شهید انقلاب رضا عنایتی: تیم ملی بیش از ۵۰ درصد شانس صعود دارد قیمت بلیت اتوبوس تهران به کربلا و اهواز اعلام شد روس‌اتم: حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا تشدید شده است حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین‌های جهان واردکنندگان بزرگ نفت به دنبال افزایش ذخایر نفتی هستند اعلام تورنمنت سه جانبه پرسپولیس، گل‌گهر و چادرملو برای سهمیه آسیا