فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۳۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۳۰۶۵
انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۳

مازندرانی‌ها، اینترنت‌بازترین مردم ایران

عصر ایران
وی ادامه داد: 77 درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت و تمام روستاها دارای تلفن ثابت هستند و 90 درصد روستاها زیر پوشش شبکه موبایل قرار دارند.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات مازندران با اشاره به میانگین ضریب نفوذ 50 درصدی اینترنت در کشور اظهار داشت: مازندران باضریب 85 درصدی رتبه اول کشور را داراست.

به گزارش مهر، یدالله طهماسبی عصر دوشنبه در نشست مسئولان شهرستان محمودآباد در سالن اجتماعات فرمانداری گفت: مازندران در فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاهش شکاف دیجیتالی با ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات با اختلاف ناچیزی پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد.
 
وی ادامه داد: 77 درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت و تمام روستاها دارای تلفن ثابت هستند و 90 درصد روستاها زیر پوشش شبکه موبایل قرار دارند.
 
وی درتشریح برنامه های خود افزود: 20 روستا را زیر پوشش شبکه موبایل خواهیم برد و 250 روستا را با(جی.تی.اس) و (جی.تی.اس.ام) پوشش خواهیم داد.
 
طهماسبی با ابراز اینکه دولت الکترونیک زیر ساخت خوبی از قبل داشته افزود: امروزه 85 دستگاه استان به شبکه دولت الکترونیک وصل هستند و ارتباط مکاتبه ای خوبی دارند و برای توسعه دولت الکترونیک جدیدا ابلاغیه ای به استانها رسید و اولین کارگروه توسعه دولت الکترونیک درمازندران به ریاست استاندار برگزار شد.
 
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات با اعلام اینکه دو میلیون و 600 هزار کاربر اینترنت دراستان داریم اظهار داشت: با توجه به جمعیت مازندران رقم بالایی است و 52 درصد نفوذ کامپیوتر به خانه ها ر اداریم، 45 درصددسترسی خانه ها به رادیو و 98 درصد دسترسی به تلویزیون راداریم که اینها شاخص اتحادیه بین الملل مخابرات است.
 
وی بیان داشت: ما سومین استان در کشوریم که کارگروه تشکیل داده و اولین استانی هستیم که فرمانداریها کارگروه تشکیل دادند.
 
طهماسبی خطاب به حاضرین اعلام داشت: برای ایجاد کارگروه توسعه دولت الکترونیک باید کمیته ها با حضور اداراتی مثل جهاد، مخابرات، شهرداری و غیره و با ریاست فرماندار شکل گیرد.
 
وی کارگروه را اتاق فکر استان نامید واظهار داشت: درحقیقت کارگروهها اتاق فکراستان هستند و22 فرمانداری باید 22 اتاق فکر استان باشند.
 
طهماسبی سه آیتم  دولت در دولت،دولت و بنگاههای اقتصادی و دولت و شهروند را از ویژگیهای دولت الکترونیک برشمرد وافزود: درقدم اول ادارات باید به فرمانداریها وصل شوند و مکاتبات اداری ازبستر دولت الکترونیک انجام شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مازندران ، اینترنت
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Germany
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
12
62
ای ول. مازندران را عشق است.
خودروساز تحت حمایت عربستان ۱۸ درصد از نیروهایش را تعدیل کرد کانون‌های تمرکز میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۷ (+جدول) مکمل محبوب مفاصل که خطر آلزایمر را افزایش می‌دهد «اولین تیم فوتبال ایران» بعد قهرمانی؛ سال 1302(عکس) ۱۲ راهکار طلایی برای افزایش چشمگیر عمر و ایمنی لاستیک خودرو شما نروژ ۳-۲ سنگال؛ هالند صعود نروژ را قطعی کرد آیا می‌توان به گذشته پیام فرستاد؟ مرز باریک میان فیزیک کوانتوم و سفر در زمان فرانسه ۳-۰ عراق/ پیروزی فرانسه با درخشش امباپه خواب‌گردی؛ نقصی در مغز یا یادگاری از گذشته؟ نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق