فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۳۷۸۷
انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۳

ولایتی: مذاکرات باید تا سوم آذر به نتیجه برسد

عصر ایران
وی ادامه داد: از ابتدا روش جمهوری اسلامی ایران روشن بود که به دنبال تولید و مصرف صلح آمیز انرژی هسته ای است. برای اینکه یکی از منابع مهم انرژی پاک در آینده انرژی هسته ای خواهد بود.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه ای برسد که در کنفرانس ژنو ، 24 نوامبر (سوم آذر) پیش بینی شده بود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر شنبه پس از دیدار 'بورگ برنده' وزیر امور خارجه نروژ این مطلب را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا بیان کرد که نظر وی را درباره تلاش غربی ها برای تمدید مذاکرات به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران پرسید.

وی افزود: ایران از همان ابتدای طرح موضوع هسته ای هیچ گاه مذاکرات را رد نکرده و همواره برای حل مسائل مطرح شده در صحنه بین المللی و با توجه به تحریکاتی که برخی کشورهای غربی داشتند طالب مذاکره بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدا روش جمهوری اسلامی ایران روشن بود که به دنبال تولید و مصرف صلح آمیز انرژی هسته ای است. برای اینکه یکی از منابع مهم انرژی پاک در آینده انرژی هسته ای خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روز به روز نیاز بشر به انرژی هسته ای بیشتر می شود و ما نباید به روزی برسیم که برای انرژی هسته ای مجبور شویم از دیگران طلب کنیم که آنها از این موضوع به عنوان یک اهرم علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ولایتی افزود: این یک فلسفه حاکم بر روش جمهوری اسلامی ایران در قضیه انرژی هسته ای است و ما از آنچه که کردیم مطمئن هستیم.

وی ادامه داد: درهای مراکز هسته ای ما از جمله نطنز، اراک، فوردو و دیگر مراکز به روی ناظرین بین المللی باز بوده و آمده اند و از این مراکز بازدید کرده اند و وجه مشترک گزارشات سازمان بین المللی انرژی اتمی این بود که هیچ نقطه شک برانگیزی راجع به کاربرد نظامی انرژی هسته ای ندیدند لذا ما می خواهیم هر چه زودتر این مذاکرات به پایان برسد و مطابق با آنچه در ژنو در سال قبل بین ایران و 1+5 مقرر شد را اجرا کنند.

ولایتی اظهار داشت: متاسفانه از یک سو ، ما به تعهدات خود عمل کرده ایم اما آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند بلکه برعکس، خود آمریکایی ها بر میزان تحریم ها افزودند و بعضا اظهارنظرهایی خارج از قاعده نیز می کنند که مورد انتقاد کشورهای بی طرف دنیا قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر مقداری هم از پولی که مربوط به ایران است و آنها به ناحق در انتقال آن وقفه ایجاد کرده اند آزاد کرده اند می خواهند بابت آن به جمهوری اسلامی ایران منت بگذارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که هر چه زودتر این مذاکرات به نتیجه برسد ولی در عین حال هیچ گاه از مذاکره رویگردان نیست.
ارسال به دوستان
در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶