۲۷ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۳۹۲۴
تعداد نظرات: ۱۲۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۳۹۲۴
انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۳
نامه نگاری به رئیس جمهور درباره زنان و موسیقی

از کی تا حالا نمایندگان دلواپس، مجتهد شده اند؟

عصرایران - یکی از نمایندگان دلواپس مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ضمن انتقاد از تک نوازی و خوانندگی زنان در برخی کنسرت‌ها گفته است:
«
تک نوازی و خوانندگی زنان یکی از حرمت‌هایی است که در کشور شکسته شده و این موضوع ضد باورها و ارزش های دینی مردم ایران تلقی می شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهور نسبت به رواج این موضوع مسئول بوده و باید پاسخگو باشند. در این زمینه و برای آگاهی رئیس جمهور از موضوعات مرتبط، نامه ای با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله بنده به ایشان نوشته شد و مواردی را در این زمینه بیان و مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم لذا اگر مسئولان مربوطه به دغدغه ها و خواسته های نمایندگان در این زمینه توجه لازم نکنند، مجلس از اختیارات و حدود قانونی خود برای حل و بررسی این مشکل استفاده خواهد کرد. »

در این باره نکات زیر قابل تأمل است:

1 - نمایندگان مجلس در جایگاهی نیستند که حرام و حلال را تعیین کنند. این، نه در شرح وظایف شان است و نه در صلاحیت های آنان.

این که نوازندگی زنان و خوانندگی آنان ، حرام است یا حلال ، چیزی نیست که فلان نماینده مجلس که داعیه اصولگرایی هم دارد بتواند درباره اش حکم یا فتوا دهد.

با این مقدمه باید از جنابان دلواپسان که این روزها دلواپس ریز و درشت ممکلت شده اند - الّا آنچه باید دلواپس اش باشند - پرسید که بر چه مبنایی حکم می دهید که تک نوازی زنان و خوانندگی آنها حرام است؟ مگر جز این است در احکامی که به حکومت مربوط می شود، باید از میان همه فقها به فتاوی فقهی صادره از سوی ولی فقیه بسنده کرد؟

در کدام یک از فتاوای رهبری نوازندگی و خوانندگی زنان به طور مطلق حرام دانسته شده است که آقایان این گونه با مطلق انگاری در صدد حاشیه سازی جدید هستند؟
جالب اینجاست که رهبر معظم انقلاب که از مجتهدین بروز جهان تشیع هستند، درباره تک خوانی زنان نیز قائل به حرام بودنش نیستند و تنها در صورتی که مفسده ای در بین باشد آن را جایز نمی دانند. عین فتوای ایشان را به نقل از کتاب استفتائات آيت الله خامنه اي (نشر جامعه مدرسين) سوال 1146 را بخوانید:
« اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده ‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست. »

با این حساب، اگر در جایی مفسده ای رخ داده است، نمایندگان مجلس وظیفه دارند به آن را به صورت مصداقی بررسی و به وظایف نظارتی خود عمل کنند نه این که برای خود شأن اجتهاد قائل شوند و حکم به حلال و حرام بودن بدهند.

طبق این فتوا نه تنها تک خوانی زنان اساساً حرام نیست بلکه همخوانی آنها هم به طریق اولی مشکلی ندارد کما این که در اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران هم ، زنان در کنار مردان همخوانی کرده اند و هر روز هم پخش می شود.

در مورد نوازندگی زنان هم چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی ، حکمی دالّ بر حرمت وجود ندارد و ملاک اصلی همان است که ولی فقیه به عنوان مجتهد جامع الشرایط مطرح کرده اند و آن این که موسیقی لهوی و مفسده انگیز نباشد. در این باره هم فرقی بین زن و مرد نیست و موسیقی لهوی یا خوانندگی غنایی می تواند از مردان هم سر بزند.

2 - واقعاً باید از نمایندگان مجلس پرسید که آیا مطالبه مردمی که وکالت شان را عهده دار هستند، این است که مجلسی ها بنشینند و سوژه ای از نزد خود بسازند و بعد برای آن سوژه فیلمنامه بنویسند و اجرایش کنند؟!
انصافاً چند نفر از مردم 78 میلیونی ایرانی، درگیر این هستند که آیا زنی در گوشه ای از کشور ، تار و سنتوری زد یا زنی در فلان گروه موسیقی خواند؟!
اگر مجلسی ها ، سوژه بهتری از این برای نامه نویسی به رئیس جمهور ندارد، یا باید گفت که شکر خدا همه مشکلات مردم و جامعه حل شده و مانده اختلاف نظر درباره نوازندگی زنان، یا این که به تلخی بگوییم نمایندگان مردم، در اتمسفری غیر از فضای مردم تنفس می کنند و ساختارهای فکری و ذهنی شان به طور کامل از مردم جداست.
البته حالت سوم هم متصور است و آن این که نمایندگان هم می دانند که درد مردم این نیست و در فضایی مجزا از مردم هم تنفس نمی کنند ولی برای تضعیف دولتی که دلخواه شان نیست، باید کاری کنند، هر چند که این دولت در جبهه دیپلماسی در حال انجام سخت ترین مأموریت دهه های اخیر است و عقل و انصاف و شرف حکم می کند که باید بدان کمک کنند!

از کی تا حالا نمایندگان دلواپس، مجتهد شده اند؟

3 - در عرصه موسیقی ، اتفاق جدیدی در باب حضور زنان در یک دهه اخیر رخ نداده است. هم در دوران احمدی نژاد، زنان هنرمند با حفظ اصول و متانت در گروه های موسیقی می نواختند و همخوانی می کردند و گاه برای زنان کنسرت های اختصاصی برگزار می کردند و هم در دولت روحانی این گونه است. اگر این وضعیت مشکل داشت و به قول دلواپسان، حرمت شکنی بود چرا در دوران دولت محبوب خودشان دم بر نمی آوردند؟ آن موقع حلال بود و حالا حرام شده است؟!

زشت ترین نوع سیاست بازی آن است که برای رسیدن به اهداف جناحی، دین خدا و حلال و حرامش را بازیچه قرار دهند.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۶
در انتظار بررسی: ۲۵۱
غیر قابل انتشار: ۵۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
31
1472
این آقاایان اصلا گرفتاریها و ناراحتی مردن براشون اهمیت نداره و معیشت مردم برای آنها هیچ ارزشی ندارد. دغدغه های مردم متفاوت با آنهاست بدون شک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
باور کنید من بیشتر از اینکه از دست این نماینده ها عصبانی باشم از دست کسانی عصبانی هستم که انتخابات مجلس رو تحریم کردند. اونوقت طرف با 200 هزار تا رای شده نماینده تهران با 12 میلیون جمعیت!!!
لطفاً ادا و اصول در نیارید و علیرغم رد صلاحیت هایی که حتما هم اتفاق خواهد افتاد در انتخابات شرکت کنید. لطفاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
معیشت مردم که گردن دولته!! هین نماینده ها وقتی از تورم و دروغ ارزانی در دولت تدبیر گلایه میکنن خود شما پیام میدهید که همه چی گل و بل بله
در مورد فساد توی وزارت علوم و دعوت مفسدین به دانشگاه و اخراج دانشمندان متعهد و بردن ابروی 3000 جوون کشور بخاطر 37 نفر داد میزنن امثال شما و عصر ایران زبون درازی میکنید
وقتی از فساد 650 میلیون یورویی(3000 میلیارد تومن جدید) گلایه میکنن هزار و یک جور توجیه میارید
وقتی از تاراج بردن عزت کشور توی مذاکرات ذلت بارتون حرف میزنن شما میگید نه خیلی هم خوب خیلی هم عالی تمام تحریم ها هم برداشته شده و کمر دشمن ترک خورده!
وقتی از امار دروغ رشد اقتصادی میگن شما باز وکیل الدوله بازیتونو یادتون نمیره
و الان هم وقتی هرزگی و بی بند و باری ترویج میشه شما میگید مشکل کشور اینه؟
این موارد بالا هر بار شروع شد شما گفتید مشکلات کشور اینه؟ پس اگه این نیست چیه؟ دولت هم که دست دوستای میلیاردر خودتونه مشکلات هم از سر مدیریت مسخره مفسدین و مدیران رشوه خوار زمان اصلاحاته که باز برگشتن سر کارشون
الان هم که دارید ترویج بی حجابی میکنید و ترویج رقص و اواز زنها و تمبک زنی و بی ناموس و بی غیرت کردن مردم.
شما که از خدا نمیترسید و اعتقادی هم به احکام خدا ندارید اما بترسید از روزی که این حمایت های شما از فساد دامن خودتونو خانوادتونو بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس ۱۵:۲۱لطفا کمتر دروغ بگو. بعنوان مثال بالای 1300 مورد از بورسیه ها کنسل شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس ۱۵:۲۱ خجالت بکش و دروغ نگو و بدان تنها کانال تلویزیون اخبار ۲۰:۳۰ و تنها نشریه کیهان نیست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس 15:21
دمت گرم رفيق
جانا سخن از زبان ما ميگويي...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس 15:21 از حرف حق شما چه جوش آوردی.
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس ۱۵:۲۱
شما حساب ذخيره ارزي چند ده ميليارد دلاري ، ارتباطات خوب بين المللي ، وضعيت خوب حجاب به اذعان رييس جمهور محبوبتون كه در مناظره سال 84 گفت مشكل ما موي جوانان نيست! ، نبود هر گونه تحريم تحريم هاي كاغذ پاره اي ، باز نبودن پرونده هاي فساد چند هزار ميليارد توماني ، سرعت توسعه ي فازهاي استخراجي گاز و نفت ، هواي خوب ، درصد كم بيماران سرطاني ، رشد اقتصادي بالا فارغ از درآمد نفتي ، ... كه در زمان دولت به قول شما فاسد خاتمي و روحاني مقايسه كنيد با دولت به شدت مردمي و محبوبتون احمدي نژاد كه به قدري در بيت المال خوري و فساد گردن كلفت شده بود كه وقتي با خانواده و اعوان و انصارش رفته بود نيويورك و نماينده ي دلواپس الان بهش يه تذكر دوستانه دادن جواب بدي رو داد كه دوستان مشاور سريعا جمله رو عوض كردن!!! خدا همه رو به راه راست هدايت بفرمايد ان شا الله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
چنان با شهوت و حلال و حرام به عقلمون قفل زده شده که در رختخواب هم باید کس دیگه برامون تصمیم بگیره، ناشناس 15:21 شما که دغدغه دین خدا رو داری و احکام بلدی چقدر مطابق کلام خدا تعقل و تفکر می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس 15:05 حالا ببین سید محمدخاتمی چه بزرگواریه که تواون شرایط رفت رای داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
دوست ساعت 15:21 ، معلوم اخبار صدا و سیمای ضرغامی رو با تکرار هاش نگاه می کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
آقای دلواپس؟ به خوانندگی در ملا عام می گی هرزگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ناشناس 15:21 اینها را باید در 20:30 میگفتی کامران جان
یک هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
جناب ناشناس15:21
با سلام و عرض احترام
درخصوص فرمایشات شما دوست عزیر چند مورد زیر به ذهن بنده متبادر شده است که عرض می کنم و امیدوارم عصرایران منتشر نماید:

اول - بله ، معیشت مردم دست دولت است ولی مگر این دولت نسبت به قبلی بهتر عمل نمی کند و مگر از رشد شتابنده قیمت ها کم نشده است. نه این که قیمت ها بالا نمی رود بلکه با آن شدتی که در دولت محبوب شما بود نیست.
ضمن این که هر انسان منصفی می داند که بخش عمده ای از مصائبی که الان داریم متعلق به سیاست های دولتی بود که برای 8 سال تمام کشور را شخم زد و منابع آن را هدر داد و این دولت حالاحالاها باید خرابکاری ها را درست کند تا انشاالله به نقطه صفر برسیم تازه.

دوم -درمورد فساد در وزارت علوم بفرمایید دقیقا کدام فساد؟
آیا فساد این بود که در دولت شما، افرادی را در رشته ای ادبیات فارسی،نهج البلاغه،فقه و ...بورسیه خارج از کشور می کردند و دوستان خود را غیرقانونی بورس می نمودند که از 1300 مورد بیشتر شد. (تازه این ها کشف شد) آیا این فساد است یا برخورد با این ها؟ انصاف داشته باشید و هر آنچه کیهان می گوید را تکرار نکنید. خداوند به آدم عقل داده است.

سوم -از فساد 650 میلیون یورویی گفتید که پرونده آن در دیوان محاسبات بررسی شد و رسما اعلام شد که فسادی در کار نبوده است. دیوان محاسبات که مال مجلس است و مجلس هم که با دولت نیست. پس تهمت بیجا نزنید که روز قیامت باید جواب دهید.

چهارم - ذلت این نیست که دیپلمات های ما که به قول رهبری بچه های انقلابند بروند و با مذاکره پول های این ملت را از حلقوم بیگانگان بیرون بکشند.بلکه ذلت را آن دولتی به بار آورد که باعث شد پول نفت ملت ایران در بانک های خارجی بلوکه شود و هندی ها و کره ای ها و چینی ها و روس ها ، از آن بهره مند شوند.

پنجم- گفتید آمار دروغین ولی نگفتید کدام آمار دروغین؟ روی هوا حرف زدن که هنر نیست.

ششم - چه کسی دارد بی بند و باری را ترویج می کند؟ چرا دارید تهمیت می زنید؟ دارید دم از احکام الهی می زنید ولی به حکم ولی فقیه که در همین مطلب به صراحت و بدون یک نقطه جابجایی از کتاب چاپ شده توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نلقل شده است توجه ندارید.ما این دین را قبول داریم نه دینی که شما معلوم نیست از کجا در آورده اید و می خواهید به مردم تحمیل کنید. لطفا کاسبی سیاسی با دین خدا را کنار بگذارید و اندکی هم تعقل کنید که فرمودند: «یک ساعت تفکر برتر از 70 سال عبادت است.»

پیروز باشید و عزاداری های تان قبول
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
ممنون از یک هموطن 31 20 واقعاا گل گفتی و محترمانه جواب دوست محترم 21 15 را دادین الهی که کم کم اون روحیه دروغ و ستیز و تحمل هم نداشتن را که میراث بجا مانده از 8 سال سیاه دولت قبل بود جاش رو به روحیه های اینچنین محترمانه و اگاه و با بصیرت بده فراموش نشه متاسفانه از 2 طیف داریم ضربه میخوریم کاسبان فتنه و تاجران تحریم الهی به حق حضرت سیدالشهدا خداوند اینها رو اگر قابل هدایتند هدایت اگر نه به شکل ممکن سردرگریبانشون کنه که قطعا این دودسته دل شهدا و امام شهدا رو هم علاوه بر مردم ستم کشیده به درد اوردن با این اعمالشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
ناشناس 15:21 فكر كنم شما هم از اين بورسيه ايا بوديا به قول محمو آبو بر...
روشنفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
برادر من و کسانیکه مثبت دادید چرا تا پای مسائل فرهنگی پیش میاد مغالطه و خلط می کنید مباحث رو؟ تک نوازی زنان چه ربطی داره به معیشت؟ آیا زنان تک نوازی کنند معیشت شما درست می شه!! مسئله فرهنگی بجای خود همانقدر مهم است که مسائل اقتصادی. و مطمئنا نمایندگان و هم دولت محترم به فکر معیشت و اقتصاد مردم هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
374
جالب بود
وحید
Netherlands
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
577
این آقایون هم مثل اون آقا کارشناس ارشد همه ی مسایل هستند!(الا وظایفشون)
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
758
" زشت ترین نوع سیاست بازی آن است که برای رسیدن به اهداف جناحی، دین خدا و حلال و حرامش را بازیچه قرار دهند.
" به خدا نمي فهمند !!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
این جمله رو باید با طلا نوشت و در ورودی مجلس نصب کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
1032
34
نویسنده محترم مناسب است با دقت بیشتری فتوای رهبری را مطالعه کند. وجود شرایطی که در این فتوا برای مجاز شمردن آمده، بسیار نادر است. کدام جوان است که در اوج غریزه جنسی به این گونه صداها گوش کند و تحریک نشود؟! چشم بستن بر واقعیات جامعه، بر خلاف انتظار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر من، اگر شما با شنیدن صدای خواندن یک بانو تحریک می شی مشکل از خودته. به بقیه جامعه تعمیم نده لطفاً
وانگهی جوان امروزی به خیلی از چیزهای دیگه دسترسی داره که اصلاً وقت فکر کردن به تحریک آمیز بودن یا نبودن صدای یک بانو رو نداره.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر شما سعی کن یه مقدار خودتو کنترل کنی و دیگران مثل خودت نبینی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
واقعا من در عجبم ، ما مردم عجیب و غریبی هستیم !
چرا همه چیز را به قوای جنسی ربط می دهیم ؟
یعنی چه ؟
مگر همه موسیقی غنا و تحریک است ؟
مگر صدای زیبای استاد شجریان منبع محرک فلان غریزه است ؟
موسیقی زیبای کیتارو و بتهون و ... چه کسی با این موسیقی ها دچار توهم جنسی میشه ؟

خدایا ! مهدی موعود (ع) را برسون ، ما دیگه کم آوردیم از این همه کج فهمی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
شما طرز فکرت چیه؟! چطور زندگی کردی و بزرگ شدی که از صدای خواننده زن تحریک میشی؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
بزرگترین توهین به مردان ما اینه که طوری معرفیشون کنیم که انگار با صدای جرجر درب یا ترک دیوار تحریک میشن. والله این ظلمه به مردهاست.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
بی جنبه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
جل الاخالق! یعنی شما با شنیدن صدای خواننده های زن تحریک می شوید؟ پس احتمالا در بخش های مختلف خبری که زنان اخبار می گویند هم شما تحریک می شوید!
اگه اینطور پیش برویم احتمالا باید کلیه زنان را اعدام کرد چون ممکن است یک بیمار، با شنیدن صدای زن تحریک شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر همه را بر کیش خود مپندار- شان این مرز و بوم و دین اسلام بیش از این است که زن مصداق غریزه جنسی فرض شود.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر من تو واقعا از شنیدن صدای زن تحریک میشی؟ خودتو به دکتر نشون بده. جدی میگم.
طارق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
در پاسخ به ناشناس 1408 (با ذکر این موضوع که بحث من کلیه).وقتی چیزی حرام اعلام شده ذیگه قید سن و جنس مطرح نیست .نمیشه گفت:چون من تحت تاثیر فلان حرام قرار نمیگیرم پس برای من حرام نیست.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
یه جمع و تفریق از منفی مثبت هات بکنی نظر ملت دستت میاد که ملاک رائی ملت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
به خدا مریضی تو ، برو دکتر زودتر ، کجا زندگی کردی آخه !!!!!!!!
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
علی اقای گل ساعت 14:18
کامنتت بسیار زیبا و عمیق بود ودر ضمن خیلی بامزه، نمی دونستم بخندم و یا به حال این اقای مریض افسوس بخورم، از داشتن هم وطن هایی مثل شما احساس امنیت می کنم اگر بزارن.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
بدون شک هدفت از این پست دراوردن حرص مردم بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ماشالا تحریکات شما هم دم دستتونه ها! سعی کن بر نفس اماره غلبه کنی برادر! تازه مگه مجبوری بری کنسرتی که نوازنده و خواننده زن داره؟! ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
طارق عزیز...دوباره متن فتوای آقا رو بخونی دقیقا می فهمی که نسبیه...شما مطالعه کنی می بینی خیلی از احکام(نه منظورم اغلب و نه منظورم همش پس سوء تفاهم ایجاد نشه) این حالت نسبی رو داره که بسته به شرایط و ادمش تغییر می کنه...من از کسی نقلی شنیدم که یه بچه ای با سرود ملی رقصش می گیره و برای اون غنا آوره...آیا باید سرود ملی رو از بین برد؟؟؟
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
بنده به هيچ وجه با شنيدن صداي يك زن تحريك نمش شوم! حاضرم تست تستورون و هر گونه ازمايش باليني و تشخيصي كه ميشود ميزان تحريك جنسي را يافت هم بدهم كه اينگونه نيست! در اوج غريزه هم هستم!! :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
شما بهتره هرچه زودتر یه نوبت از دکتر بگیری. وضعیتت اورژانسیه...
حامد
Australia
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
248
احسنت
safa
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
10
275
جانا سخن از زبان ما مردم می گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
326
سلام. درود بر شما عصر ایران عزیز. این مجلس کلا محدوده ی خود را نمی شناسد و جایگاهش را درک نکرده است. خدا زودتر مجلس بعد را برساند آن هم بخیر و خوشی.
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
8
233
عالی تحلیل کردیدو فکر میکنم با جمله اخر قصد نمایندگان را بیان کردید باید در هر صورت دولتی که از ما نیست مورد انتقاد قرار گیرد وچه چیزی بهتر از موارد عقیدتی!!!؟
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
9
226
کاسه هایی داغتر از آش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
10
149
البته که زیباست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
8
145
ای ول دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
442
23
نویسنده محترم مناسب است با دقت بیشتری فتوای رهبری را مطالعه کند. وجود شرایطی که در این فتوا برای مجاز شمردن آمده، بسیار نادر است. کدام جوان است که در اوج غریزه جنسی به این گونه صداها گوش کند و تحریک نشود؟!
چشم بستن بر واقعیات جامعه، بر خلاف انتظار است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
فتوا ناظر به بیان اصل موضوع است و بقیه با مکلف است که خود را با آنوفق دهد. درباره موسیقی هم طبق فتوای علما و مراجع، تشخیص محرّک یا محرّک نبودنش با خود مستمع است.
بنابراین اگر شما با موسیقی و خوانندگی غیرغنایی هم شخصاً تحریک می شوید بر شما حرام است که گوش کنید نه این که بر خواننده حرام باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
خداوند دل های مریض را شفا دهد...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
شما اگه مشکل داری و با صدای بلبل و قناری هم تحریک می شوی ، حتما با یک مشاور خبره مشورت کن !
انشاالله مشکلت حل بشه !!!!!
mithra
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
جناب ناشناس ، با کمال احترام و خضوع و خشوع اگر چنانچه شما یا هر کس دیگری با شنیدن صدای زنی شما تحریک میشوید قطعا شما بیماری حادی روحی و روانی و اختلالات عصبی دارید و توصیه میکنم همین امروز به یک مرکز روانپزشکی رفته و این بیماری حاد را درمان کنید.
اس مسئولین ساین عصر ایران درخواست دارم چنانچه میتوانند از مردم برای درخواست کنند تا کمک مالی برای هزینه معالجه آنهایی که با گوش کردن به آواز تحریم میشوند جمع آوری ننمایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
با مدعی نگویید اسرار عشق و مستی/ تا بی خبر بمیرد در رنج خودپرستی ((حافظ))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ایشالله به حق مهدی صاحب زمان هرچه زودتر متاهل بشی.برعکس دوستان من سرزنشت نمیکنم بهت حق میدم چون سرکوب شدی الانم در اوج عطشی
درویش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
4
190
واقعاً کارهای بعضی ها به جاهای تهوع آوری کشیده شده. ایشان در روزهای آخر عمر سیاسی خود به دنبال تنش آفرینی اند ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
6
191
لطفا وظایف نمایندگان مجلس به تعداد زیادی چاپ شده و در اختیار نمایندگان ما قرار بگیرند تا بلکه مسیر اصلی خود که همان «خواسته های مردم» هستند را دوباره بازیابند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
6
186
واقعا عالی بود، من هر دفعه با خودم فکر می کنم واقعا موضوع مهمی دیگری وجود نداره که مجلس راجع به این مسائل پیش پا افتاده دائم نظر میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
چرا دوست من هست. چندین قانون مهم سال ها در نوبت رسیدگی است! و برخی رسیدگی شده و به بدترین شکل تصویب شده اما کارهای بی خود دایم مطرح است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
چرا قانونهای مهمتری هم هست مثل قانون افزایش جمعیت - قانون امر به معروف و امثال اینها
کلا مشکل معیشت و سیاست خارجی و فساد اداری حل شده فقط همین مسائل مونده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
یادتون رفت, قانون ازدواج با فرزندخوانده!!!!!!!!!!!!!
یعنی حالم به هم خورد از هرچی مجلسه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
7
107
عصر ايران دارن تورو هم دارن منحرف ميكنن ها
اين ها اتاق عمليات دارند و هر روز يه چيزي رو علم ميكنن مواظب باش حواستو پرت نكنن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
6
234
عکس این احمدی نژاد را به هیچ بهانه ای نگذارید. با دیدنش و یادآوری هشت سال سیاه،حال ملت بد میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
موافقم اما مراقب باشیم آن ۸ سال سیاه فراموش نشود و ایشان دوباره بازگردد پس گاهی یادآوری بد نیست که آن هم بر دوش مطبوعات است که مهمترین راه آگاهی رسانی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
جانا سخن از زبان ما میگویی
مانی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
5
157
خستم واقعا خیلی خستم
آیا واقعا یه روز خوب میاد؟
بعید میدانم
از ازل تا ابد همین بوده و هست
واقعا خستم..
پاسخ ها
ابراهیم
| United States of America |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
به اندازه بزرگترین عددی که می تونه به ذهن یک بشر بیاد ++++++++++++++++++++++++
خودمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
6
174
به اينا روبدي داعش پيششون لنگ ميندازه
پاسخ ها
داعشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
داداش ما رو با اینا یکی نکن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
5
213
عصری جان دنیا داره کور رو با سلول های بنیادی بینا میکنه قلب مرده رو داره به زنده ها پیوند میزنه چه میدونم داره با دستکاری تو ساختار ژنتیکی از عمر بالای 1000 سال حرف میزنه از 30 میلیون سال نوری اون طرف تر از خلقت و قدرت خداوند عکس برداری میکنه(نمیدونم توی کدوم سایت بود شاید همین سایت شما بود با دیدن عکس های هابل مو به تنم سیخ شده بود از این همه قدرت بی نظیر و بی همتای خداوند) و هزاران مورد دیگه اون وقت توی مملکت من کار مقام داران و قدرت داران و حاکمان ما شده اینکه واسه یک نرم افزار اجتماعی یا صدای یک زن سینه چاک بدهند و زندگی رو به مردم تنگ تر و سخت تر بکنند که چی ای وای یک تارموی خانمی بیرونه و... که چی؟ داریم می فرستیمتون بهشت ... بخدای احد و واحد که هیچی رو بیشتر از اون دوست ندارم من با دیدن اون عکس های عظیم عالم هستی یا عشق ورزیدن و تلاش این دانشمند یا پزشک و نتیجه کارشون که به ثمر میشینه خدارو بهتر می شناسم تا خدایی که این ها ازش دم می زنند.
سالار شهیدان حسین می فرماید:
انسان ها بندگان دنیایند و دین بازیچه ای بر سر زبان های آنهاست
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
کاملا موافقم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
80
عکس گویای همه چیز هست
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
93
قلیلا ما یتفکرون : این قسمتش عالی بود : زشت ترین نوع سیاست بازی آن است که برای رسیدن به اهداف جناحی، دین خدا و حلال و حرامش را بازیچه قرار دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
5
92
خیلی چیز ها هست که " آن موقع حلال بود و حالا حرام شده است"
در ضمن از ماست که بر ماست.
این افراد همین طوری که نرفتن مجلس بلاخره یه تعدادی بهشون رای دادن!!!!
دوره بعدی حواستون باشه که دارید به کی رای میدید و اگر رای ندهید باید چه عواقبی را تحمل کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
240
11
ای عصر ایران پوپولیسم... خجالت داره واقعا... چقدر نان به نرخ روز خوری آخه بابا...!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
اصلا می دانی پوپولیسم یعنی چه؟! اگر می دانستید می فهمیدی کیا پوپولیست هستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
بابا کجای این متن نان به نرخ روز بود خوب راست می گه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ببخشید شما؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
82
جالبه اكثريت مجلس با دولت قبليه
وحالا كاسه از اش داغتر؟؟؟
فقط براي ازار دولت روحاني
عكس خوب وگويايي گذاشتيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
73
روحانی با شجاعت جواب اینها رو بده و این پرروها رو سرجایشان بنشان مردم همه پشتیبان و حامی شما هستند اگر شجاعت به خرج دهید همه به حمایت شما بلند می شوند وگرنه سرنوشت شما هم می شود مثل خاتمی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
67
موضوع به اين سادگي و اينهمه "كج" فهمي!!!آدم به شك ميوفته نكنه غرض و مرضي دركار باشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
شکی که شما فرمودید خیلی وقته تبدیل به یقین شده دوست من.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
6
96
همانطور که آقایان ممکنه با شنیدن صدای خانمها تحریک شوند ، خانمها هم با شنیدن صدای آقایان تحریک می شوند لابد این هم حرامه؟ پس بهتره صدا و سیما کلاَ تعطیل کنه تا فعل حرام انجام نشه!!!!
پاسخ ها
مرتضي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
و به همين دليل طالبان تلويزيونها و حلقه‌هاي فيلم را به آتش مي‌كشيد/مي‌كشد.. فيلم گلچهره كه داستان راه‌اندازي مجدد يك سينما در كابل را بيان مي‌كند دوباره ببينيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
مگه تعطیل نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
صداو سیما ده سال است که تعطیل است...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
4
146
واقعا راست میگین الان من با دو تا بچه از صبح تا شب دارم کار میکنم تا یک لقمه نون در بیارم والله بخدا دهم برج دیگه پول نداربم مجبورم قرض کنم یامنتظر یارانه بشم اونوقت این نمایندگان محترم بجای اینکه فکر کنن ببینن چطور میشه از منابع خدادادی که در کشورمون وجود داره مثل کوههای سرشار از معدن و دشت ها و کویرهایی که انرژی خورشیدی و بادی میشه تولید کرد و خیلی از کشورها حاضرن بخاطرش همه کار کنن را ول کردیم چسپیدن به اینکه امروز زنان چی می پوشن مردان چگونه نگاه می کنن یا کدوم زن اواز میخونه والله حداقل 70درصد مردم ایران وقت ندارن یک شکم سیر نون بخورن یا ده دقیقه فیلم ببینن یا استراحت کنن همه اش از صبح تا شب کار بعدش از نای خستگی دراز تو رختخواب حتی اغراق نباشه ماهی دوبار هم سراغی از همسرشون نمیگیرن چه برسه به اینکه با صدای زنی تحریک بشن بابا بخدا ول کنین این دعواهای حزبی و گروهی را بچسپین به کار برای ابادانی مملکت تا این کشورهای عربی اینقدر مسخره مون نکنن ناسلامتی ما یک زمانی پرچمدار تمدن بودیم از کوروش تا الان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
62
جمله آخر معرکه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
90
بيكارى جوانان تحصيل كرده , فقر , مهم نيست و در مملكت هيچ مشكلى نداريم در ارامش هستيم فقط يك مشكل داريم و انهم خوانند گى زنان ??!?!? تاسف
حمید
United States of America
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
4
69
ممنون عصر ایران زیبا بود این دلواپسان فقط فکر و ذکرشان شده تضعیف دولت یازدهم کاری به هیچ چیزی نداران فکر نمیکنند موکل ها شون با چه سختی هایی دست و پنجه نرم میکنند
خدایا به همه ملت صبر بده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
265
13
عصر ایران خودشو به نفهمی نزنه
1. دلواپسی مال سیاست خارجی است و وقتی میگی دلواپسان در امور فرهنگی یعنی برچسب زدی و این از نظر قانونی قابل پیگیریه
2. بین کسانی که نگران وضعیت فرهنگ هستند مجتهد کم نیست
3. بر فرض مجتهد نبودن انها وقتی از مراجع تقلید میکنند و اکثر غریب به اتفاق مراجع یک حکم میدهند ان عمل از نظر اجتماعی منکر یا معروف محسوب خواهد شد
4. زمان احمدی نژاد زنها برای زنها میخواندند و یا هم خوانی میکردند ولی الان دارند تک خوانی میکنند اون هم بدون حجاب اسلامی یا شما کورید یا برای اینکه مطلبتون رو بقول خودتون پر باااار کنید خودتونو به کوری میزنید
5. اشاعه دهندگان گناه و منکرات و فساد با حامیان انها امثال شما که از تمامی طرح های ضد فساد دلخور میشید و شروع به دروغگویی میکنید هردو شما لوازم خود ابلیس و شیطانید شیطان دیگه نیازی به اموزش منکرات نداره وزارت ارشاد هرزگی رو تبلیغ میکنه رییس جمهور جلو برخورد با بی حجابی رو میگیره موسیقی های لهوی( که از نظر همه مجتهدید حرامه) رو ترویج میکنید و دست اخر سایت هایی مانند عصر ایران از این فسادها حمایت میکنن و مخالفان فساد رو میکوبن
5. امیدوارم شما و تمامی تبلیغ کنندگان و حامیان بی بندوباری یا هدایت شوند یا نسل انها از ایران پاک بشن
6.هیچی دیگه شما شدید ناهی از معروف و آمر به منکر ازدواجتون رو با نوادگان شیطان تبریک میگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
ببخشید آقا یا خانوم ایرانی!
کجا دارن تک خوانی میکنن بدون حجاب؟ لابد شما چشم بصیرت دارید و نادیده ها رو می بینید؟
البته شاید یه گوشه ای کسی این کار رو کرده باشه که با مجوز وزارت ارشاد نبوده والا همه می دونن که مجوزهای ارشاد برای کنسرت هایی که خانم ها تک خوانی دارند ، صرفا برای حضور خانم هاست.
وانگهی شما که اینقدر ادعای دین و ایمانتون می شه، مگر متن فتوای رهبری معظم رو نخوندید که فرمودند حتی تک خوانی زنان هم مشکلی نداره و شرطش عدم ترتب فساده.
پس تندروی را بذار کنار و کاسه داغ تر از آش نباش و اینقدر به این و اون وصله شیطان بودن نچسبون.
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
واقعا خجالت بکش بیکاری و فقر مردم رو نمیبینی اینا منکر نیست اینها باعث فساد نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
این (( ایرانی )) عزیز معلوم نیست کجا بوده که این چیزا رو دیده! شاید تو صدا وسیما گذاشتن!
اميد
| Netherlands |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
جناب ناشناس با توجه به آيتمهايي كه توهم فرموديد ميگم:
1-يعني شما قانون بلدي كه ميگي قابل پيگيريه؟ اگه ميدوني بگو كدوم ماده قانونيه؟؟
2-حتما تو هم خودت مجتهدي؟؟!!
3-شما نظر همه مراجع رو دريافت كردي؟؟
4-كجا زنان بدون حجاب تكخواني كرده اند؟ اگه سند نداري پس خودت كوري.
5- بنده جنابعالي رو از منكر نهي ميكنم و ميگويم كه تهمت نزن برادر مسلمان نما. امر به معروف ميكنم و ميگويم كه بهتر است به حال خراب دروني خود بپردازي. من عرف نفسه فقد عرف ربه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
این جملات برات آشنا نیست:"ما با ا س ...ئیل دوست هستیم . مگه مشکل ما موی زنان است و...."تراوشات دیگر که تکرارشون هم حال آدمو بهم میزنه!!! بیدار شدی یا خودت رو ...
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
یعنی نسل 70 میلیون از ایران پاک بشه که 7 میلیون زندگی کنند؟ اونوقت مشکل کاهش جمعیت را چکار می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
قربون اون ادبیات خشنت برم من.!!!
من عاشق این قاطی کردناتونم، جواب منطقی که ندارید میزنید تو خاکی!!!!
mohammad
| Iraq |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
نوشتی عصر ایران نفهم و در بند 4 کور تشریف دارند؛ وزارت ارشاد هم هرزگی را تبلیغ میکنه و رییس جمهور هم جلو برخورد با بی حجابی را میگیره...
1- شما برخلاف نامت ایرانی نیستی، از عراقی دوران صدام هم بدتری
2- از فرصت طلبی شما و امثالهم همین بس که به اسم عدالت و مهر و هزار نام دهان پر کن با "دوپینگ" آمدید و به مال و ناموس هیچکس رحم نکردید.
3- فکر کردید پول مملکت را بالا کشیدید، روزگار از دماغتان بیرون خواهد آورد. آه مظلوم دامنگیر است. خودتان را بیهوده پشت مسایل اخلاقی پنهان میکنید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
122
واقعاً اینا وکلای ما مردم هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
وکیل من هستن؟ وکالت با عزل وکیل از جانب موکل فسخ میشه. بهمین راحتی! پس وکیل نیستن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
138
برای خلوت مردم تعیین تکلیف نکنید اگر واقعا" صادق هستید برای جلوگیری از رانت خواری و اختلاس میلیاردی اقدام کنید !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
عزیزم نمیدونی خلوت مردم جزو حریم خصوصی نیست!!! و عمومیه؟!!! :)))
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
56
دیگه این نماینده ها شورشو در آوردن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
68
بابا اینا سنسوراشون خیلی قویه که با صدای یک زن تحریک میشوند. اگر خود زن را ببینند حتما قورتش میدن. اینا را بایستی بستشون به گاری و ازشون بارکشی کرد.
sajad
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
65
من با 30 سال سن با مدرک کارشناسی ارشد بیکارم و شرمنده زن و بچه ام اونوقت نمایندگان محترم در فکر تحریک نشدن ملت با صدای بانوان..........ای داد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
87
4
وزیردارشاد را برکنار و محاکمه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
چشم ! شما بفرمایید چه کسی را جایگزینش کنیم ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
55
اگه صدای خواننده های زن ای آقایون را تحریک می کنه پس صدای خواننده های مرد هم زنها رو باید تحریک کنه .اگه اینطور باشه پس وای بر ملت ایران که با صدا تحریک میشن چه برسه به .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
53
به قول احمدي نژاد شون اين اقايون اب بريزن روي اونجايي كه مي سوزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
54
كل 3000 بورسيه تخلفه
همين كه بدون هيچ گونه مصوبه اي و بدون هيچ گونه آزموني بورسيه شدن پس كلش باطل و تخلف است
ما حتي براي 40 درصد سهميه رزمندگان هم آزمون برگزار ميشد و هم طبق مصوبه مجلس ( سال 67) انجام ميشد
حالا اين آقا زاده ها از كجا بايد بدون هيچ گونه آزموني بورسيه بشن
آيا توي آلمان و اروپا نهج البلاغه و تفسير قران و ادبيات فارسي تدريس ميكنند؟؟
تخلف شما به چي ميگين تخلف شاخ و دم داره
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
48
خدا وکیلی به تمام مصوبات مجلس دقیقا نگاه شود هیچ مشکلی از مشگلات مردم بخصوص قشر ضعیف را حل ننموده بلکه مصوبات انان مشکلی به مشکلات قشر ضعیف جامعه اضافه نموده است کلا وکلای مردم دنبال حاشیه وحاشیه سازی میباشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
68
میخواهید ما زن ها بریم بمیرم . ایران بدون زن بمونه خیال همه اصول گرا ها راحت بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیگه چیزی نمونده بهش گیر ندن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
1
51
اگرهمه درهارابروی مردم ببندیم آنهاازپنجره وارد میشند افراط بیش ازحددین زدگی میارد دوستان مواظب باشیدمسلمانترازعلی نشید
110
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
52
خدایا به این دلواپسان مقام مقداری دیانت عنایت فرما.
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
56
این دوره مجلس کی تموم میشه؟ این 4 سال برای من هزار سال گذشت.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
58
نمی دانم آیا ما نماینده تعیین می کنیم که دنیای ما را رها کنند و به آخرت ما بچسبند؟!!
ما نماینده تعیین می کنیم که تمام خوشی های ما را از ما بگیرند؟
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
80
12
منطقی نیست که تک خوانی زنان در حضور مردان جایز باشد و بعید می دان که رهبری آن را جایز بدانند.وگرنه از تلویزیون تک خوانی زنان هم پخش می شد....که نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
2
45
جمع آوری ماهواره ها مصوب کجاست؟مجلس .
سربازی مصوب کجاست؟ مجلس.
همین طور باقی مسایل.
ناشناس
Spain
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
3
67
دیگه دارند شورش را در می آورند اصلا گویی از آزار روحی مردم لذت می برند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
2
16
ایشالله مجلس آینده در خدمت هستیم
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
0
14
زیانی که از بابت فرار مغرها و مهاجرت نخبگان به کشور ئارد می شود سالانه بیش از یکصد و پنجاه میلیارد دلار برآورد می شود! آیا این نمایندگان داواپس می دانند این رقم چه ثروت هنگفتی است؟ به نظر من اگر می دانستند در جهت تسریع فرار مغزها عمل نمی کردند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
1
10
جوابیه یک هموطن برای جناب ناشناس بی انصاف خیلی منطقی ومستند بود چقدر خوبه که با منطق حرفهای یکدیگررا با واسطه عصر ایران نقد میکنندوازادانه عقاید خودرا در این سایت وزین مطرح مبکنند درود برعصر ایران که مشکلات روز جامعه را مورد تجزیه وتحلیل قرارمیدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
27
8
آقای عصر ایران، رسانه ها حداقل باید در ظاهر مستقل باشند، بد نبود به جای متن تهاجمی که نوشته اید و تیتر دلواپس ها و از اینجور بحث ها یک مقدار آب خنک می خورد نویسنده بعد متن می نوشت. من که اصلا نخوندم تا شما ها روزنامه نگاری یاد بگیرید و براتون متاسفم که به جای متن های تحلیلی دایم تو سر وکله هم می زنید و ما مردم رعیت این پایین چوب اقتصادی و فرهنگی و ... امثال شما ها رو می خوریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
4
17
اینا همه داد و قال برای جلوگیری از توافقه !! همه میدونن این توافق بعنی ختم خیلی چیزها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
2
23
با سلام اختلاسهای میلیاردی و وضعیت اقتصاد کشور و بیکاری و عقب ماندگی کشور و داشتن رتبه پائین در تمامی مدارج علمی و تورم وهزار تا مشکل دیگر آقایون رو نگران نکرد. الا این مسئله .فکر کنم شب و روز از دلواپسی خوابشون نمی بره .
123
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
3
18
ای خدا ...ای فلک...