کد خبر ۳۸۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۸۹۹۶۰
انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۴

افزایش 14 درصدی حقوق شاغلان ابلاغ شد

عصر ایران
همچنین حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‏های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان هفت میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.
معاون اول رییس جمهوری، مصوبه هیات وزیران درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال 1394 را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت روز یکشنبه اعلام کرد که در متن مصوبه هیات دولت آمده است: ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1394 به میزان 19هزار و 597 ریال تعیین می شود.

همچنین ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست های سیاسی وزارت امور خارجه) و بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1394 به میزان یکهزار و 376 ریال تعیین می‏شود.

در بخش دیگر این مصوبه آمده است: حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی در سال 1394 به میزان چهارده درصد نسبت به سال 1393افزایش می یابد.

همچنین سقف افزایش حقوق کارمندان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، بانک های دولتی، بیمه ها و شرکت های دولتی در سال 1394، 14 درصد تعیین می شود.

در ادامه این مصوبه آمده است: حداقل حقوق و مزایای مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‏های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین بند (7) این تصویب نامه در سال 1394 به میزان هفت میلیون و500 هزار ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.

همچنین حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‏های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان هفت میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود.

تبصره – اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و شاغل در پست های سیاسی وزارت امورخارجه از شمول این بند مستثنی می باشند.

در بخش دیگراین بخشنامه آمده است: حداقل حقوق و فوق العاده شغل کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال 1394 به میزان پنج میلیون ریال و حداکثر هفت برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را 27 اسفند 1393 برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.
ارسال به دوستان
با دستور رئیس‌جمهور؛ ۲۱ طرح عمرانی و اقتصادی در کیش وارد مرحله اجرا و بهره‌برداری شد بلومبرگ: ایران ماهانه ۵۰ موشک بالستیک می‌سازد سایه سنگین دیابت بر زندگی کودکان/ دسترسی به دارو بخشی از مسیر مراقبت از کودکان مبتلا به دیابت است هشدار هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوا در تهران، کرج و اصفهان واگذاری پتروشیمی آبادان؛ ضرورتی برای بازگشت به مسیر سودآوری استقبال مقامات ترکیه از پزشکیان در فرودگاه (عکس) از «اداره احصائیه و امور قضایی» تا «کانون وکلای دادگستری»؛ آیا تاریخ به عقب باز خواهد گشت؟ آخرین وضعیت امدادرسانی به کارگران حادثهٔ‌ پارس‌جنوبی ترامپ و انتخاب راه سوم در قبال ایران ایران در رسانه های جهان: پای ایران به ماجرای حمله به پایگاه «فیر‌فورد» باز شد / گشایش نخستین مرکز آموزش نظامی زنان در تهران استایل بوهو آرزو تاج‌نیا، بازیگر «هفت سر اژدها» در قاب طبیعت (+عکس) پزشکیان پیش از عزیمت به ترکیه: اجلاس تغییرات اقلیمی فرصتی برای بیان آثار تخریبی جنگ بر محیط زیست است شرایط جدید پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دفترچه یادداشت بدگویی؛ تکنیک ژاپنی ِخانه‌تکانی ذهن و روح با نوشتن فحش و توهین 5 روشن‌فکر برجسته و یک چرخش بزرگ