فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۹۱۶۴۴
انتشار: ۱۹:۵۵ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۴

روسیه: لغو ممنوعیت تحویل اس-۳۰۰ موضوعی فنی است

عصر ایران
نتانیاهو در این تماس تلفنی به پوتین گفت که این موشک‌ها رویکرد تهاجمی ایران و بی ثباتی در خاورمیانه را افزایش خواهد داد.
سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران موضوعی فنی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "دمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس-300 به ایران یک موضوع فنی است.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال پیچیده شدن روابط مسکو و اسرائیل به دلیل تحویل سامانه اس-300 به ایران گفت: هیچ چیزی برای اضافه کردن به آن چیزی که پیشتر درباره [تحویل به ایران] اس-300 بوده، وجود ندارد این موضوع به ضوابط قانونی ارتباط دارد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در تماس با "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نارضایتی اسرائیل از تصمیم مسکو برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 را ابراز داشت.

نتانیاهو در این تماس تلفنی به پوتین گفت که این موشک‌ها رویکرد تهاجمی ایران و بی ثباتی در خاورمیانه را افزایش خواهد داد.

نتانیاهو افزود: فروش این سلاح پیشرفته به ایران نتیجه مستقیم توافق خطرناکی است که هم اکنون بر روی میز میان ایران و 1+5 است.

به گزارش اسپوتنیک، از سوی دیگر کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین به نتانیاهو اعلام کرده که سامانه دفاع موشکی اس-300 تنها جنبه دفاعی داشته و تهدیدی برای اسرائیل به شمار نمی‌آید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته با صدور فرمانی ممنوعیت تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 به ایران را لغو کرد.

کرملین اعلام کرد: این فرمان ممنوعیت انتقال (شامل حمل و نقل هوایی) سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 از طریق روسیه و حمل آن به خارج از سرزمین‌های این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمین‌های روسیه را با استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو می‌کند.

در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهوری وقت روسیه قرارداد 800 میلون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است.

در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران اظهار نظر کرد و گفت که تحریم‌ داوطلبانه علیه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران دیگر ضرورتی ندارد.

وی همچنین گفت: کشورهای گروه 1+5 اعلام کردند که در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت صورت گرفته است. تحریم داوطلبانه تحویل سامانه اس-300 به ایران دیگر ضروری نیست.

لاوروف در ادامه افزود: سامانه اس‌300 برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه تهدیدی به شمار نمی‌رود. این سامانه یک سیستم دفاع موشکی است که ماهیت کاملا دفاعی دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: روسیه ، سامانه موشکی
ارسال به دوستان
خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته