فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۱-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۲۵۰۷
انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۱-۰۲-۱۳۹۴

75 درصد بیماران ‌ ام‌اس زن هستند

عصر ایران
کرمی با اشاره به تشکیل انجمن بیماران ام‌اس کرمانشاه از سال 1384، اظهار کرد: از سال 1391 که دبیر کلی انجمن را بر عهده گرفته‌ام سالانه 24 سمینار و همایش علمی در خصوص ام‌اس توسط انجمن برگزار می‌شود.
دبیرکل انجمن ام‌اس کرمانشاه با اشاره به وجود حدود 1400 بیمار ام‌اس در سطح‌ استان، اظهار کرد: از این تعداد 1250 بیمار تحت پوشش انجمن ام‌اس استان هستند.

مرصاد کرمی‌ سیاسیاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه 75 درصد بیماران ام‌‎اس را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: متاسفانه بیشتر بیماران مبتلا به ام‌اس در رنج سنی 20 تا 40 سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه درمان قطعی برای بیماری ام‌اس وجود ندارد، اظهار کرد: دارو و درمانهای موجود تنها نقش نگهدارنده داشته و می توانند در بهبود کیفیت‌زندگی بیمار و افزایش طول‌عمر او نقش داشته باشند.

کرمی‌سیاسیاهی تاری‌دید، از کارافتادگی، فلجی، بی‌حس‌شدن دست و پا، و از همه مهم‌تر بسترنشین شدن را از جمله عوارض بیماری ام‌اس عنوان کرد و افزود: درصورتی که بیماری پیشرونده باشد احتمال مرگ نیز وجود دارد.

دبیرکل انجمن ام‌اس کرمانشاه تصریح کرد: هرچند این احتمال وجود دارد که بیماری ام‌اس در برخی بیماران در دوره‌هایی متوقف و به اصطلاح خاموش شده و بعد از چند مدت دوباره حمله‌های بیماری آغاز شود.

کرمی با اشاره به تشکیل انجمن بیماران ام‌اس کرمانشاه از سال 1384، اظهار کرد: از سال 1391 که دبیر کلی انجمن را بر عهده گرفته‌ام سالانه 24 سمینار و همایش علمی در خصوص ام‌اس توسط انجمن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در انجمن امکاناتی از جمله یوگا درمانی، شنا، خدمات دندانپزشکی و پیراپزشکی و اجرای روش‌های درمانی ماند زنبوردرمانی و زالودرمانی در اختیار بیماران قرار داده می‌شود و پژوهش‌هایی در زمینه این نوع درمانها و رایحه‌درمانی نیز انجام می‌شود.

دبیرکل انجمن ام‌اس کرمانشاه افزود: همچنین اردوهایی برای تقویت روحیه بیماران درطول سال توسط انجمن برگزار می‌شود.

کرمی‌سیاسیاهی با بیان اینکه بیماران ام‌اس جز بیماران خاص نیستند، اظهار کرد: دولت اعلام کرده تا تمامی امکانات که به بیماران خاص داده می‌شود به بیماران ام‌اس نیز داده شود، اما در حال‌حاضر بخشی از این امکانات به بیماران داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال‌حاضر هزینه درمانی هر بیمار ام‌اس در صورت دریافت داروهای خارجی 2 تا 2.5 میلیون تومان و در صورت دریافت داروهای ایرانی 400 تا 500 هزارتومان است که این‌هزینه نیز صرف انجام فیزیوتراپی و اینگونه درمانها می‌شود زیرا داروهای ایرانی برای این‌بیماران رایگان است.

دبیرکل انجمن ام‌اس کرمانشاه اصلی‌ترین مشکل بیماران ام‌اس را بیکاری عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص جسمانی که این بیماران دارند از جمله ناتوانی و ضعف در راه‌رفتن و نیز وجود برخی موارد خفیف آلزایمر، هیچ دستگاه‌دولتی حاضر به پذیرفتن و استخدام این افراد نیست.

وی تصریح کرد: در انجمن کارگاه‌های کیف‌دوزی و چرم‌دوزی برای این بیماران راه‌اندازی شده اما قطعا انجام اینگونه فعالیت‌ها جوابگوی نیازهای مالی بیماران ام‌اس با توجه به هزینه‌های درمان آنها نخواهد بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ام اس
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود