کد خبر ۳۹۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۶۳۴۶
انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۴

احمد توکلی: تبرئه می‌شوم

عصر ایران
مدیر سایت الف در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره حضور نمایندگان مجلس در این جلسه دادگاه چیست؟ اظهار کرد: آنها نیز مانند مردم می‌دانند که من علیه نظام اقدامی انجام نمی‌دهم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آزادی مطبوعات نباشد فسادها پنهان باقی خواهد ماند و مانند دمل‌های چرکین سر باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به اتهاماتش به عنوان مدیر سایت الف با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که این دادگاه با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات و هیات قضایی برگزار شد و به نصف دفاعیات هم در این دادگاه توجه کردند، البته گفته‌های زیادی باقی مانده که در جلسه سوم خرداد آنها را بازگو خواهم کرد.

وی ادامه داد: در این پرونده سه شاکی اعلام رضایت کردند و عمده شکایت از سوی دادستان تهران به دلیل انتشار کامنت‌های مردم در سایت الف است که آن را تبلیغ علیه نظام دانستند.

مدیر سایت الف درباره‌ اخذ رضایت از صالحی‌امیری دیگر شاکی این پرونده گفت:‌ آقای صالحی امیری برداشتی اشتباه از بندی از نامه من داشتند که گفتم نیمی از مبلغ را مرکز تحقیقات گرفته است و ایشان تصور کردند که من می‌گویم نیمی از قرارداد را وی دریافت کرده است، در حالی که در نامه من جمله به صراحت بیان شده که مرکز برای تحقیق نیمی از مبلغ قراردادها را خود گرفته و نیمی دیگر را به محقق یا پژوهشگر می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیلی کامنت‌ها را منتشر کردید؟ گفت: اگر می‌خواهیم آزادی مردم را تامین کنیم باید اجازه دهیم که اظهارنظر کنند، البته اظهار نظرها همیشه درست نیست، اما اگر آزادی مطبوعات نباشد فسادها پنهان باقی می‌ماند و چون دمل‌های چرکین سرباز می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ پیش بینی خود نسبت به اظهارنظر اعضای هیات منصفه مطبوعات و رای دادگاه گفت: از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد؛ زیرا کار خلافی انجام نداده‌ام.

توکلی تصریح کرد: من فقط عنوان به نماینده مجلس به نظرات مردم احترام می‌گذارم. اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم حتما باید آزادی را قدر بدانیم و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم و اجازه دهیم رسانه‌ها حرف بیشتری بزنند و مسئولین در معرض اظهار نظر مردم قرار گیرند.

مدیر سایت الف در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره حضور نمایندگان مجلس در این جلسه دادگاه چیست؟ اظهار کرد: آنها نیز مانند مردم می‌دانند که من علیه نظام اقدامی انجام نمی‌دهم.

وی در رابطه با اعلام رضایت بقایی، مشایی و جوانفکر گفت: جوانفکر من را به دادگاه عدل الهی سپرده است. مشایی و بقایی نیز به علت طولانی شدن زمان رسیدگی و اینکه گفتند امیدی نداریم، رضایت دادند.

بر اساس این گزارش چند تن از نمایندگان مجلس از جمله قاضی‌پور، تاجگردون، فولادگر، الیاس نادران، مقیمی، دهدشتی، امیرآبادی و جعفززاده همراه احمد توکلی بودند. همچنین صادق زیباکلام که در مقابل ساختمان دادگاه کیفری حضور داشت هنگام خروج احمد توکلی از دادگاه با وی مواجهه شد.
برچسب ها: توکلی ، نماینده مجلس
ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک