فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۲۶۳۱
انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸-۰۵-۱۳۹۴

افشای زمین خواری گسترده در ونک

عصر ایران
حتی در این قانون آمده است که شهرداری می تواند با مجوز دادستانی وارد املاک خصوصی و محصور شده و مانع قلع و قمع درختان شوند و اجازه تصرف این باغات را هم دارد اما شهرداری جدی وارد عمل نمی شود.
معاون دادستان تهران در مورد ۲ پرونده زمین خواری در ونک و قدرت شهرداری تهران در ورود به باغ های شخصی برای جلوگیری از قلع و قمع درختان خبرداد.

به گزارش مهر، مرتضی تورک در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران گفت: قانونگذار شهرداری تهران و شهرداران شهرستانهای استان تهران را بر اساس تبصره ذیل قانون نظارت بر گسترش شهر تهران مکلف کرده که شهرداران هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر را تخریب کنند و حق بردن به کمیسیون ماده ۱۰۰ و درآمد زایی ندارند.

شهرداری با حکم دادستانی می تواند وارد باغ های خصوصی شود


وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر درختانی در باغ های تهران قطع و یا به وسیله مواد شیمیایی از بین می رود تا مالکان بتوانند با تغییر کاربری پول بیشتری به دست بیاورند که بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، شهرداری ها مکلف شدند تمام درختان مجموعه شهری را شماره گذاری و شناسنامه دار کرده و ماموران شهرداری را به عنوان ضابط قوه قضائیه مسئول نگهداری از این درختان قرار دهند.

حتی در این قانون آمده است که شهرداری می تواند با مجوز دادستانی وارد املاک خصوصی و محصور شده و مانع قلع و قمع درختان شوند و اجازه تصرف این باغات را هم دارد اما شهرداری جدی وارد عمل نمی شود.

تخریب رستوران ها و ویلاهای حاشیه فرحزاد و کن و دربند بدون حکم قاضی و با حضور نماینده دادستان


معاون دادستان تهران در پاسخ به اینکه آیا شرکت آب فاضلاب تهران می تواند بدون حکم قضایی اقدام به قلع و قمع و تخریب رستوران ها و ویلاهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه های فرحزاد و کن و دربند کند، گفت: بر اساس قانون آب و فاضلاب برای این اقدام نیاز به حکم قضایی ندارد اما باید این قلع و قمع با حضور نماینده دادستان باشد. حتی شهرداری و جهادکشاورزی و وزارت راه هم می توانند از این قانون در مورد زمین خواری وارد شوند.

جزئیات زمین خواری در ونک و منطقه ۱ تهران


تورک در پاسخ به اینکه آیا زمین خواری اخیر در ونک همان بزرگترین زمین خواری در پایتخت است گفت: زمین خواری بزرگ در ونک ۲ پرونده دارد. یکی مقابل سازمان بورس است که کیفرخواست تنظیم شد و دادگاه هم برگزار شد و در مرحله تجدید نظر است.

و پرونده دیگر مربوط به زمین خواری در ضلع شمال غربی میدان ونک است که توانستیم ۶ هزار متر از این زمین را رفع تصرف کنیم و حالا به ایستگاه بزرگ تاکسی تبدیل شده و تحویل شهرداری داده ایم. همچنین ۲ زمین خواری بزرگ هم در منطقه یک شهرداری تهران داریم که فرد زمین خوار اسنادی را ارائه کرده تا شهرداری تهران را محکوم کند که کارهای خوبی روی پرونده انجام داده ایم.

وی افزود: متاسفانه اشخاص با خلاء های موجود اسناد را جعل کرده و اقدام به زمین خواری می کنند.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال در پاسخ به اینکه در سیلاب اخیر تهران رستوران ها و ویلاهای غیرمجاز تخریب شد و چرا این وضعیت پیشگیری نشده بود، گفت: گزارش جامعی از سوی آب منطقه ای تهران دریافت کرده ایم که شامل ساخت و سازها و فعالیت غیرمجاز رستوران ها در فرحزاد و درکه و اوین است و در این موارد به زودی پاکسازی انجام می شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟