فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۳۳۰۵
انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۴

آبیاری سبزیجات تهرانی‌ها با فاضلاب خانگی

عصر ایران
رئیس ستاد محیط زییست شهر تهران در خصوص فاضلاب شهری منطقه ۲۱ هم گفت: فاضلاب‌های خانگی آب کن را آلوده می‌کنند و طی هماهنگی‌های لازم در مرحله طراحی هستیم تا فاضلاب این منطقه را اجرا کنیم.
رئیس ستاد محیط زیست شهر تهران با تأکید بر این موضوع که ۸۰ درصد فاضلاب‌های خانگی رهاسازی می‌شود و وارد اراضی کشاورزی شده، گفت: بخشی از این فاضلاب‌ها وارد چاه‌های خانگی شده و سفره‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند.

محمد شاعری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص منشأ آب‌های آلوده که اراضی جنوب تهران را با آن آبیاری می‌کنند، گفت: فاضلاب‌های خانگی، صنعتی، واحدهای خدماتی و پزشکی منشأ آب‌های آلوده هستند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اراضی جنوب تهران سبزی و صیفی‌جات است، گفت: در حال حاضر این محصولات با آب‌های آلوده آبیاری می‌شوند.

شاعری با بیان اینکه پایش‌های لازم در این زمینه صورت گرفته اما اقدام جدی انجام نشده، گفت: مشکل پایش نیست، معضلات را می‌دانند اما برای رفع آن اقدام نمی‌کنند یا اقدامات انجام شده کافی نیست.

وی با تأکید بر این موضوع که فقط ۲۰ درصد از مردم انشعاب فاضلاب خریداری کرده‌اند گفت: بخشی از مردم توان کافی برای خرید انشعاب فاضلاب ندارند و ضرورتی برای این کار نمی‌بینند چرا که آموزش‌های لازم را در این زمینه ندیده‌اند.

رئیس ستاد محیط زییست شهر تهران با تأکید بر این موضوع که ۸۰ درصد فاضلاب‌های خانگی رهاسازی می‌شود و وارد اراضی کشاورزی شده، گفت: بخشی از این فاضلاب‌ها وارد چاه‌های خانگی شده و سفره‌های زیرزمینی را آلوده می‌کنند.

شاعری اضافه کرد: بعد از رفع مشکل آلودگی هوا اولویت بعدی تکمیل فاضلاب شهری است.

رئیس ستاد محیط زییست شهر تهران بیان کرد: وقتی که این اراضی با آبهای آلوده آبیاری می‌شوند مردم بیماری‌های گوارشی، صعب‌العلاج و بسیاری از حساسیت‌ها را دچار می‌شوند.

وی تأکید کرد: صحبت‌های لازم را در این زمینه با محیط زیست انجام داده و گزارشاتی به آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای ارائه کرده‌ایم.

شاعری با تأکید بر این موضوع که شهرداری مسئولیتی در این زمینه ندارد گفت: اما در هر جا که نیاز باشد ورود کرده و مجوزهای حفاری برای فاضلاب را به سرعت صادر می‌کنیم البته قراردادی هم با وزارت نیرو بسته‌ایم تا فاضلاب منطقه ۲۲ را اجرا کنیم.

وی در خصوص فاضلاب منطقه ۲۲ گفت: در این منطقه و منطقه ۲۱ شبکه فاضلاب وجود ندارد.

رئیس ستاد محیط زییست شهر تهران در خصوص فاضلاب شهری منطقه ۲۱ هم گفت: فاضلاب‌های خانگی آب کن را آلوده می‌کنند و طی هماهنگی‌های لازم در مرحله طراحی هستیم تا فاضلاب این منطقه را اجرا کنیم.

وی به منطقه ۱۸ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: برای احداث شبکه تصفیه‌خانه بزرگ فیروز بهرام هم مجوز داده‌ایم و تمام موانع اداری را رفع کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: سایر مناطق هم هر گونه اقداماتی بخواهند شهرداری انجام می‌دهد.

به گفته شاعری ۳۰۰ هکتار از اراضی جنوب تهران را در منطقه ۲۰ با همکاری فرمانداری توسط آب سالم آبیاری می‌کنیم تا بخشی از مشکل را برطرف کنیم و در کنار این اراضی هم نوشته‌اند که با آب سالم آبیاری می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!