فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۰۴۱۱
انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۸-۰۷-۱۳۹۴

عوامل ابتلا به ایدز در خراسان‌شمالی

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اعتیاد تزریقی همچنان در بروز ابتلا به ایدز در استان حرف اول را می‌زند.

رضا فاضلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 62 نفر از مردم استان مبتلا به ایدز شدند، افزود: از این تعداد، برخی فوت کرده‌اند و هم اکنون این تعداد به 40 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از سال 92، 40 درصد ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی بوده است.

فاضلی بر ارائه آموزش‌ها توسط مدارس و والدین تاکید کرد و توضیح داد: معلمان و والدین می‌توانند نقش پررنگی در پیش گیری از بروز این بیماری داشته باشند.

وی در خصوص بروز بیماری هپاتیت اظهار کرد: از سال 68 تاکنون که واکسن هپاتیت در سطح مدارس دبیرستانی تزریق شده است، ابتلا به این بیماری به مقدار زیادی کاهش یافته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ایدز ، خراسان شمالی
ارسال به دوستان
زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران جزئیات تفاهم‌نامه جدید ایران برای آزادسازی منابع ارزی