فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۰۵۹۲
انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۹-۰۷-۱۳۹۴

نیش زنبور، جان کودک 9 ساله را گرفت

عصر ایران
با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متاسفانه وی در ساعت 19و 10 دقیقه فوت کرد.
ایرنا - دو هفته پس از مرگ یک مادر باردار و نوزادش در شهرستان جاسک، یک دختر 9 ساله در پی زنبورگزیدگی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این شهرستان جان باخت.

دکتر «خدیجه ریاضی» متخصص کودکان بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک، در گفت و گو با ایرنا گفت: عصر دیروز یک دختر 9 ساله که برای درمان نیش زدگی زنبور به این بیمارستان آورده شده بود، درگذشت.

وی افزود: این بیمار از روستای 'بهمدی' در 35کیلومتری جاسک به این مرکز درمانی آورده شد و طبق معاینه انجام شده چندین زنبور وی را نیش زده بودند.

ریاضی ادامه داد: ساعت 16 و 5 دقیقه به من اطلاع دادند حال این کودک خوب نیست که بلافاصله برای معاینه به بخش اورژانس رفتم و درمان را آغاز کردم.

وی گفت: با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متاسفانه وی در ساعت 19و 10 دقیقه فوت کرد.

ریاضی درباره تجویز پزشک شیفت گفت: من از ساعت 16 به بعد می توانم با توجه به محتویات پرونده از خود دفاع کنم.

با توجه به اینکه کودک فوت شده با نام «فاطمه روشنی» پدر خود را از دست داده است، یکی از همراهان بیمار به ایرنا گفت: ساعت 15 دیروز، دختر ما با پای خود به بیمارستان آمد و حتی قادر به صحبت بود اما پس از تزریق آمپول از حال رفت و حق خود می دهیم که شکایت کنیم.

«مراد امدادی» افزود: فاطمه به همراه بچه های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.

«میری پور» یکی دیگر از همراهان بیمار، گفت: فقدان پادزهر نیش زنبور و پرستار کافی برای مراقبت هم می تواند باعث مرگ شده باشد.

وی ادامه داد: در صورت جلسه نیروی انتظامی قید شد تعلل باعث مرگ فاطمه شده است و حتی پزشک داخلی و کودکان را بعد از یک ساعت خبر کرده اند.

بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک مدتی است رییس ندارد. مدیر داخلی و همچنین رییس حراست بیمارستان که هنگام گفت و گوی خبرنگار با دکتر متخصص کودکان حضور داشتند، فقط سر خود را به علامت تاسف پایین انداخته و در برابر پرسش های خبرنگار سکوت کرده بودند.

«سیدمحمدطاهر حسینی» رییس شبکه بهداشت و درمان جاسک، نیز تاکید کردکه این کودک تشنج کرده و در هر زمانی ممکن است اتفاق ها رخ دهد.

اواخر شهریورماه امسال قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت یک مادر باردار و نوزادش در شهرستان جاسک، به شهرستان سفر کرد و پس از بررسی جزییات حادثه، اشکال مدیریتی را عامل اصلی این رویداد دانست.

وی اعلام کرد دو نفر از مدیران بهداشت و درمان شهرستان جاسک به دلیل این اتفاق از مسئولیت برکنار شدند .
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نیش زنبور ، مرگ کودک
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!