کد خبر ۴۲۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۴
کد ۴۲۰۸۸۰
انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۴

مرگ دختر 9 ساله با نیش زنبور

عصر ایران
فاطمه به همراه بچه‌های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه‌ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.

یک دختر 9 ساله در جاسک بخاطر زنبورگزیدگی از پای درآمد.

به گزارش روزنامه ایران، دکتر «خدیجه ریاضی» متخصص کودکان بیمارستانی در جاسک، گفت: عصر چهارشنبه یک دختر 9 ساله که برای درمان نیش‌زدگی زنبور به این بیمارستان آورده شده بود، به کام مرگ فرو رفت.

وی افزود: این بیمار از روستای «بهمدی» در 35 کیلومتری جاسک به این مرکز درمانی آورده شد و طبق معاینه انجام شده چندین زنبور وی را نیش زده بودند.

ریاضی ادامه داد: ساعت 16:05 چهارشنبه به من اطلاع دادند حال این کودک خوب نیست که بلافاصله برای معاینه به بخش اورژانس رفتم و درمان را آغاز کردم.

وی گفت: با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متأسفانه وی در ساعت 19:10 جان باخت.

ریاضی درباره تجویز پزشک شیفت گفت: من از ساعت 16 به بعد می‌توانم با توجه به محتویات پرونده از خود دفاع کنم.

با توجه به اینکه کودک جانباخته با نام «فاطمه روشنی» پدر خود را از دست داده است، یکی از همراهان بیمار گفت: ساعت 3 بعدازظهر، دختر ما با پای خود به بیمارستان آمد و حتی قادر به صحبت بود اما پس از تزریق آمپول از حال رفت و می‌خواهیم شکایت کنیم.

«مراد امدادی» افزود: فاطمه به همراه بچه‌های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه‌ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.

میری‌پور، یکی دیگر از همراهان بیمار، گفت: نبودن پادزهر نیش زنبور و پرستار کافی برای مراقبت هم می‌تواند باعث مرگ شده باشد.

وی ادامه داد: در صورتجلسه پلیس قید شد تعلل باعث مرگ فاطمه شده است و حتی پزشک داخلی و کودکان را بعد از یک ساعت خبر کرده‌اند.

این بیمارستان در جاسک مدتی است رئیس ندارد. «سیدمحمدطاهر حسینی» رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک، نیز تأکید کرد که این کودک تشنج کرده و در هر زمانی ممکن است این اتفاق‌ها رخ دهد. اواخر شهریورماه امسال قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت یک مادر باردار و نوزادش در شهر جاسک، به شهرستان سفر کرد و پس از بررسی جزئیات حادثه، اشکال مدیریتی را عامل اصلی این رویداد دانست.

وی اعلام کرد دو نفر از مدیران بهداشت و درمان شهرستان جاسک به دلیل این اتفاق از مسئولیت برکنار شدند.

برچسب ها: نیش زنبور ، جاسک
ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک