۰۴ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ دی ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۸۳۶۳
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۸۳۶۳
انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۴

کی روش،استقلال و رحمتی و سوء‌تفاهم«شخصیت»

همان اتفاقی که درباره دو تلقی مختلف از واژه «غلط» در گفتار یک افغان وجود دارد و منظور او «اشتباه» است ولی ما حمل بر «اهانت» می کنیم چه بسا درباره واژه «شخصیت» هم رخ داده باشد
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- «‌سید مهدی رحمتی شانسی برای حضور دوباره در تیم ملی ندارد چون افرادی که از بُعد شخصیتی در نگاه من مردود شوند هیچ شانسی ندارند تا دوباره در کنار هم باشیم.»

 این جمله‌ای است که پس از دیدار پرسپولیس – استقلال از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران «نقل» و در واقع «ترجمه» شده و همین خشم باشگاه استقلال را برانگیخته تا در دفاع از کاپیتان شایسته خود بیانیه شداد و غلاظی صادر کند.
 
در این بیانیه آمده است:

  «‌‌سرمربی تیم ملی می‌تواند از نظر فنی و یا سیستم مد نظر خودش بازیکنی را دعوت و یا از بازیکنی چشم‌پوشی کند اما حق توهین به شخصیت هیچ بازیکنی را ندارد. آیا این همه حاشیه و بیانیه و توهین مستقیم آن هم با چنین ادبیاتی نشان از شخصیت کی‌روش است؟ »

کی روش،استقلال و رحمتی و سوء‌تفاهم «شخصیت»


  بیانیه‌نویس برای این که دُز واکنش خود را بالا ببرد در پایان آورده است: «‌شاید در کشور موزامبیک واژه شخصیت معنای دیگری دارد. امروز از نگاه هواداران میلیونی استقلال، شایستگی سرمربی‌گری تیم ملی ایران توسط کارلوس کی‌روش به دلیل توهین به اسطوره و کاپیتان استقلال مورد تردید واقع شده و از نظر شخصیتی این کی‌روش است که در حوزه اخلاق و شخصیت و ادبیات مردود شده است.»

  نویسنده این سطور دقیقا نمی‌داند واژه ای که کارلوس کی‌روش به کار برده چه بوده اما این احتمال را باید در نظر داشت که در برگردان و ترجمه مفهوم مورد نظر به تمامی منتقل نشده باشد و نهایت این است که می خواسته بگوید من با رفتار او مشکل دارم و به عبارت مصطلح تر « کاراکتر ما با هم مچ نمی‌شود».

  برای این که منظور روشن‌تر شود یک مثال ملموس شاید به انتقال موضوع کمک کند. افغان‌ها به جای این که بگویند «اشتباه می‌کنید» می گویند «غلط می‌کنید!».

  کسانی که نیروی کار افغان داشته‌اند یا با افغان‌ها آشنا هستند از این تعبیر نمی‌رنجند چون می‌دانند منظور گوینده هرگز اهانت نیست. اما اگر کسی با این ادبیات آشنا نباشد حمل بر توهین می‌کند و چه بسا در مقام واکنش بگوید : خودت غلط می‌کنی! آن گاه بنده خدا از همه جا بی‌خبر شاید بپرسد «‌شاید هم من غلط کرده باشم. شما چرا عصبانی می‌شوید؟!»

  همان اتفاقی که درباره دو تلقی مختلف از واژه «غلط» در گفتار یک افغان وجود دارد (زیرا منظور او «اشتباه» بوده است ولی ما حمل بر «اهانت» می کنیم) چه بسا درباره واژه «شخصیت» هم رخ داده باشد.

  در زبان انگلیسی این مفهوم با چند واژه و مرسوم تر دو کلمه مشخص منتقل می شود و نمی دانیم کی‌روش کدام را به کار برده اما در فارسی هر دو به «شخصیت» ترجمه می‌شود.

 اولیcharacterاست که در فارسی می توان به «شخصیت، وضعیت، طبع، طبیعت و روحیات » برگرداند و دومی behavior که «‌نحوه رفتار و برخورد یک نفر با دیگران» است. این احتمال را باید در نظر داشت که منظور کی‌روش این بوده باشد که دو کاراکتر با هم سازگار نیست نه این که یک نفر «بی شخصیت» باشد.

  شاید قضیه به همین سادگی باشد. دو واژه متفاوت و یک واژه واحد به عنوان معادل. همین! در علم سیاست نیز ترجمه دو اصطلاح به «مشروعیت» سوء‌تفاهم‌زا بوده یا می‌توان به  تلقی‌های مختلفی که از واژه «لیبرال» وجود دارد اشاره کرد.

  ممکن است منظور سرمربی پرتغالی تیم ملی از شخصیت نه آن «شخصیت» که نقد آن به منزله انگ «بی شخصیت» که «رفتار» یا تناسب دو روحیه بوده باشد. [البته بیانیه‌نویس از تعبیر مربی‌ «موزامبیکی» استفاده کرده شاید با این قصد که او را تحقیر کند ولی اولا به قصد دفاع اخلاقی یا پاسخ به اقدامی که غیر اخلاقی می‌دانیم نمی‌توانیم رفتار غیر اخلاقی داشته باشیم. ثانیا روح ورزش با نژاد پرستی ناسازگار است و اطلاق «موزامبیکی» قطعا نژاد پرستانه است ثالثا خود پرتغال هم به رغم سابقه استعماری در گذشته‌های دور اکنون یک کشور درجه دوم اروپایی به حساب می‌آید!]

  در توضیح «شخصیت» می توان این را هم اضافه کرد: ممکن است دو نفر با هم سال ها دوست بوده باشند اما یکی پیشنهاد همکاری مالی با دیگری را نپذیرد و در توضیح یا توجیه بگوید «شخصیت ما دو نفر با هم سازگار نیست. من سخت‌گیرم و منظم و او آسان‌گیر و اهل بریز و بپاش.» هیچ گاه دوست او نخواهد گفت «به من اهانت شده‌» و تلقی «بی‌شخصیت» نخواهد داشت.

  اگر مترجم قدری بیشتر دقت کرده بود و می دانست واژه «شخصیت» چه باری در زبان فارسی دارد و می تواند جنجال به پا کند کلمه دیگری به کار می برد.

  احمد شاملو جایی گفته بود که مترجم اشعار او به زبان آلمانی روزی تماس می‌گیرد و می‌گوید واژه «فروتن»در شعر شما را نمی‌توانم ترجمه کنم. (‌کوتاه است در/ پس آن به که فروتن باشی)

  پرسیدم چرا؟ پاسخ داد: در زبان آلمانی، فروتن به معنی متواضع با این بار معنایی نداریم و واژه معادل آن «فرومایه» است که با مفهوم مورد نظر شما تناقض دارد.

  تصور کنید مترجم با شاعر بزرگ تماس نمی‌گرفت و به تشخیص خود برمی‌گرداند و می‌نوشت: «کوتاه است در/ پس آن به که فرومایه باشی!» آن گاه آیا مفهوم را به صورت کامل از این رو به آن رو نمی‌کرد و صدای شاعر را درنمی‌آورد؟!

  تازه خود «کوتاه است در» نیز به تمامی در ترجمه منتقل نمی‌شود. چون منظور «درِ» زورخانه‌هاست که به عمد کوتاه و کم‌ارتفاع می‌گرفتند تا پهلوانان گردان برافراشته ناگزیر باشند خم شوند و فروتنانه و خاضعانه و نه گردن‌کشانه و مغرورانه وارد گود شوند.

  از این سوء تفاهم‌ها و سوءتعبیرها در هر برگردانی رخ می‌دهد و شاید اگر مترجم کارلوس کی روش به این نکته توجه داشت به گونه‌ای برنمی‌گرداند که اسباب چنین سوءتفاهم بزرگی شود و هواداران را به شعار دادن علیه او سوق دهد و روزنه‌های بازگشت را کاملا ببندد. در حالی که کارلوس کی‌روش نزد هواداران استقلال هم بسیار محبوب است و به جز موضوع رحمتی مشکل دیگری با او ندارند و ترجیح می دهند مربی خارجی بالای سر تیم باشد تا مربی‌یی منتسب به رقیب. هر چند سابقه نشان می‌دهد فشار عمومی قادر است مربیان تیم ملی را وادار به تجدید نظر کند.

  هیچ‌یک از اینها هم نباشد در این نکته تردید نیست که بعید است واژه «بی‌شخصیت» را در مقام «ناسزا» به کار برده باشد. «کاراکتر» یا «بی هاویر»؛ مساله این است!

[همچنین جا دارد عادل فردوسی‌پور که به رغم ضعف و فقر جدی در گنجینه زبان پارسی با زبان انگلیسی و فوتبال نیکو آشناست دربرنامه امشب 90 این تخصص خود را هم به رخ بکشد و از اطلاعات زبان انگلیسی خود برای توضیح این موضوع بهره بگیرد.]
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۶۳
غیر قابل انتشار: ۸
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
323
81
عصر ایران پرسپولیسی حداقل غیرت ایرانی داشته باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
چه ربطی به غیرت ایرانی داره! من اصلا فوتبالی نیستم و نمیدونم موضوع چیه اما واقعا بیانیه استقلال زشت و سخیف بود. اگه فیفا ایران رو بخاطر نژادپرستی و توهین نژادی جریمه کنه حق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
اتفاقا این آقا مهرداد خان خدیر ما از استقلالیای دو آتشه است.
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
خیلی جالبه که به هر ترفندی می خواین رفتار و گفتار کی روش رو توجیه کنین، تا کی می خواین سنگشو به سینه بزنین آخه؟!!! به عنوان یک استقلالی کاملا از بیانیه باشگاه حمایت می کنم
محمد ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
خانم "مریم" کاملا با نظر شما موافقم.
متاسفانه قضاوت و تحلیل عصر ایران در مورد این موضوع جانبدارانه است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
منظور کی روش این نیست که رحمتی بی شخصیت هست.
از نگاه او کسی که به تیم ملی در مقطعی پشت کرده و از مردم عذرخواهی نکرده تا برگردد شخصیت لازم برای پوشیدن پیراهن ملی را ندارد.
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
235
89
مساله این است که متاسفانه شما رسانه حامی قلبی کیروش هستید... و برای کسی که خودش را به خواب زده فقط میشه ارزوی بیداری کرد...
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
دوست دارم کیروش یک بار ناخواسته جسارتی به خبرنگاران یا رسانه ها بایا بعد این قشر این گونه ادب و منطق و گذشت خواهند داشت یا .....؟!!
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
عملکرد مربی های وطنی رو هم دیدیم قبلا
دایی.مایلی.امیرخان....
دوران اینا تمام شده
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
1
92
البته واژه دقیق تر برای بیان واژه شخصیت در علوم رفتاری Personality است که نزدیک تر به واژه مورد نظر ما ایرانیان از شخصیت به معنای خصوصیات و ویژگی هایی است که یک فرد را نسبت به دیگران متمایز می کند. به عبارتی اگر واژه مورد استفاده کیروش Personality باشد که سوتفاهمی در کار نیست ولی در سایر واژه ها احتمالا تفاوت برداشت از مفهوم اتفاق افتاده است.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
104
71
عصر ایران خواهش میکنم چاپ کن!
من نمی دونم دلیل اینهمه حمایت بی دریغ از کی روش بین گزارشگرهای تلویزیونی و خبرنگاران نسل نو چیه ، نمنونه بارزش رو میشه تو پیش برنامه دربی دید !
واقعا آیا آقای کیروش هیچ نقطه ضعفی نداره، شما دیگه دارین ازش یه قدیس میسازن .من نمیخوام از ادبیات سخیف ایشون صحبت کنم یا از توهین های بیشمارشون ، و روحیه دیکتاتورمنش ای آقا . آیا از نظر تاکتیکی مورد تایید حداقل 50 درصد از کارشناسان فوتبال ما هستن ، امیدوارم تیم ملی تیم میلی نشه دیگه!!!
شما هم اگه معجزاتی از ایشون دیدی که می تونه رفتار تند این آقا و ضعف تیم ملی رو توجیه کنه لطفا بگید تا ما هم به ایشون ایمان بیاریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
96
56
کلا در کار مساتمالی کارهای کی روش هستین!
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
49
134
پشت كردن به تيم ملي تاواني جز خط خوردن ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
من خودم یه استقلالیم ولی رفتار رحمتی رو نپسندیدم.آدم برای کشورش باید هر خطری رو به جان بخره و ناز نکنه
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
72
32
عصر ایران خواهش میکنم چاپ کن!
من نمی دونم دلیل اینهمه حمایت بی دریغ از کی روش بین گزارشگرهای تلویزیونی و خبرنگاران نسل نو چیه ، نمنونه بارزش رو میشه تو پیش برنامه دربی دید !
واقعا آیا آقای کیروش هیچ نقطه ضعفی نداره، شما دیگه دارین ازش یه قدیس میسازن .من نمیخوام از ادبیات سخیف ایشون صحبت کنم یا از توهین های بیشمارشون ، و روحیه دیکتاتورمنش ای آقا . آیا از نظر تاکتیکی مورد تایید حداقل 50 درصد از کارشناسان فوتبال ما هستن ، امیدوارم تیم ملی تیم میلی نشه دیگه!!!
شما هم اگه معجزاتی از ایشون دیدی که می تونه رفتار تند این آقا و ضعف تیم ملی رو توجیه کنه لطفا بگید تا ما هم به ایشون ایمان بیاریم.
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
34
45
كيروش درست است كه كار بلد است ومربي بزرگي بعضي وقتها ادمهاي بزرگ هم با خودشان لجبازي ميكنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
115
51
عصر ایران در مورد توهین آشکار این فرد پرتغالی و بیگانه به یک ایرانی هم از بیگانه حمایت میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وحید
United States of America
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
25
63
در وصف شخصیت "حرفه ای" جناب کیروش همین بس که حذف تیم ملی از مسابقات جام ملتهای آسیارا ناداوری می داند در حالیکه بعداز بازی ایران و نیجریه و عدم پذیرش گل صحیح آنها در دقیقه پنج هیچ اشاره ای به شانس داوری نمی کند . نمونه مشابه شانس ایشان را می توان در بازی ایران و کره و خطای خسرو یا رحمان احمدی که پیامدش اخراج یکی از آنها بود (با پنالتی) و ...را دید در حالی که فرگوسن در یک بازی که از او در باره ناداوری سوال شد گفت چون دربازی قبلی داوری به نفع ما بود من نیز اعتزاضی ندارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
65
49
حالا این همه اسمون ریسمون بافتید از کجا میدونید مترجم کیروش بد ترجمه کرده؟
از قدیم کیروش من را یاد احمدی نژاد می اندازد فقط با شمایلی متفاوت
پاسخ ها
احسنت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
احسنت
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
53
44
تورو خدا اينقدر طرف كي روش رو نگيريد. اگر سرمربي مصالح فوتبال مملكت رو در نظر ميگرفت اونوقت اينقدر مته به خشخاش نمي گذاشت و براي موفقيت تيم ملي بازيكنان ارزشمند رو دعوت ميكرد و موضوع رو شخصي نمي كرد. تازه رحمتي همون سال اول عذر خواهي هم كرد ولي ظاهرا نظر كي روش چيز ديگريست.
رضا
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
21
38
یکی از ویژگی های کیروش این است که دقیق حرف می زند و سهل انگارانه از کلمات استفاده نمی کند ... character در داستان نویسی و دِرام بیشتر به معنای " منش " است (همان طور که نوشته اید) که کاربردی متفاوت با personality دارد که سنخ شخصیتی را تعیین می کند.
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
37
13
تورو خدا اينقدر طرف كي روش رو نگيريد. اگر سرمربي مصالح فوتبال مملكت رو در نظر ميگرفت اونوقت اينقدر مته به خشخاش نمي گذاشت و براي موفقيت تيم ملي بازيكنان ارزشمند رو دعوت ميكرد و موضوع رو شخصي نمي كرد. تازه رحمتي همون سال اول عذر خواهي هم كرد ولي ظاهرا نظر كي روش چيز ديگريست.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
16
52
بنظرم اگه در زمان مرحوم پرویز دهداری که اقای اسدی وخیلی از اساتید این رشته خود را وامدار ایشان میدانند اقای رحمتی با تیم ملی کشورش چنین رفتاری را مرتکب شده بود قطعا استاد مرحوم دهداری نیزاز این مورد بسادگی نمیگذشت و هرگز با چنین بازیکنهایی مماشات نمیکرد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
16
27
عصر ایران مربی تیم ملی رو به حاشیه نبر و شماها که از کی روش انتقاد میکنید چقد کارشناس بی کار ما داریم که از کی روش انتقاد بی اساس میکنه یه کم به خودمان بیایم و تمامش کنیم این بازی را
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
31
11
تورو خدا اينقدر طرف كي روش رو نگيريد. اگر سرمربي مصالح فوتبال مملكت رو در نظر ميگرفت اونوقت اينقدر مته به خشخاش نمي گذاشت و براي موفقيت تيم ملي بازيكنان ارزشمند رو دعوت ميكرد و موضوع رو شخصي نمي كرد. تازه رحمتي همون سال اول عذر خواهي هم كرد ولي ظاهرا نظر كي روش چيز ديگريست.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
38
13
متاسفم برای عصر ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
37
29
کلاً شما عصر ايرانيها در مورد اشتباهات اشخاص مورد حمايتتون دست به ماله اتون خيلي خوبه
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
29
17
عجب ملتی هستیم ما!!! یارو دوتا save کرده حالا حاضریم حتی تا ریشه کن شدن بازیکن سالاری هم شده هم جام جهانی رو بباد بدیم و هم جوگیر بودن از نوع خاص ایرانیش رو بیشتر به رخ بکشیم! برا این مردم همون بهتر که روسیه برا امارات و عربستان باشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
موافقم دو بازی قبل گل 40 متری رو یادشان رفته
ناشناس
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
8
14
يك كارشناس روس هم كه يك كمي فارسي ياد گرفته بود زمان ترك ايران خواسته بود به فارسي صحبت كنه وخداحافظي كنه. گفته بود من از كليه عناصر مافوق وماتحت سازمان تشكر ميكنم منظورش از صدر تا ذيل سازمان يا از كليه افراد سازمان تشكر ميكنم
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
6
24
ای کاش برنامه خندوانه که از رحمتی دعوت کرده بود رو می دیدید بعد متوجه میشدید ایشان كي هستند
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
14
41
من خودم استقلالی هستم ولی رفتار رحمتی در اون زمان و جدا شدن از تیم ملی حرفه ای نبود و مرتب عنوان میکرد به خاطر مسائلی هست که بعد میگم .
ولی هیچ موقع هم حرفی نزد.
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
28
21
حالا شماچرا اینقدر مطمینی که واژه شخصیت به کاررفته در جمله ایشون جنبه منفی نداشته ،،،،،بس کنین این جانبداریهای بی منطقتونو
مجید عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
13
38
واقعا کی روش در باره دعوت نشدن رحمتی به تیم ملی حق داره کسی که ناز میکنه وخودشو سرباز تیم ملی نمیدونه حقی نداره تو تیم ملی درضمن همچین دروازه بان قدرتمندی هم نیست.
تنها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
13
25
تیم جوانگرایی شده و رحمتی نمیتئنه در این تیم باشه چون الان در این تیم همه تلاش مربیان اینه جوانسازی بشه در ضمن هنوزم اقای حقیقی اشتباهی انجام داده که به ضرر ایران باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
40
17
متاسفم واست عصر ایران ...
اگه احیانا آقای کیروش فردا پس فردا با تیپا زد دم فوتبال ایران ، احتمالا منظورش انتقاد به سبک اروپایی هاست ، درسته ؟
hadi444444
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
28
10
بدون شک رحمتی تکه ولی کی روش از رو لجبازیش نمیخاد رحمتیو دعوت کنه.ولی اگ بخاد ب رحمتی توهین کنه ازخجالتش درمیایم چون ماخونمون ابیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
10
13
متاسفم برای اقلیت بی خبر از معنی الفاظ که نسنجیده خودمان راچنین خوار میپنداریم ..... اهای عزیزان فکر کنم برداشت ما ازکلمه شخصیت بکارگرفته توسط کارلوس اشتباه بوده است
ناشناس
Germany
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
23
14
شما بر اساس فرض و خیال که یک لغت اشتباه ترجمه شده یک مطلب چند صفخه ای در حمایت این آقا نوشتی ، این دیگه واقعا فرار به جلوست
خبرنگار محترم جای این حمایت چشم بسته زخمت می داد نوار مصاحبه رو گوش می کرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
0
1
باسلام:فرض کنیم که منظورکیروش شخصیت رحمتی بوده باشد ولی آیا کسی که خودش راسربازتیم ملی میدونه باید دربهبوحه بازی های تیم ملی خودش را کناربکشه ونازکنه شخصیت متعادلی داره؟
معماری استثنایی خانه‌ای با یک صخرۀ بزرگ در وسطش!(+عکس) بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۴(+اینفوگرافی) خواص سیر سیاه چیست؟ میزان کالری سیر سیاه در رژیم غذایی ریزش دیواره گودبرداری و فوت یک نفر در شیراز ماجرای کشف ۴ سر بریده در پارک‌ های تهران چگونه رفتارهای بد خود را به عادات خوب تبدیل کنیم؟ انقلاب در درمان سرطان روده بزرگ با دارویی جدید مسمومیت با مونوکسیدکربن در اصفهان/ یک فوتی و 4 مصدوم عضو شورای عالی فضای مجازی: هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی موافق فیلترینگ نیست/ من از رییس جمهور خواهش می کنم فیلترشکن فروش‌ها را به مردم معرفی کند قاب متفاوتی از دیدار روز گذشته مداحان با رهبر انقلاب (فیلم) ماجرای زمین خوردن یک شهروند در شهرداری ارومیه چه بود؟ عضو شورای عالی فضای مجازی: ۹۷ درصد سنین ۱۵ تا ۱۷ سال از فیلترشکن استفاده می‌کنند (فیلم) زلنسکی: بیش از سه هزار نیروی کره شمالی در کورسک روسیه کشته و زخمی شده‌اند عاملی: به‌جای پرداختن به موضوع فیلترینگ، باید سرعت اینترنت افزایش یابد (فیلم) اسرائیل رسما مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را برعهده گرفت