فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۴۷۸۷
انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۴

شمخانی: ادامه برجام به بستن PMD بستگی دارد

عصر ایران
وی افزود: ایران در این مقطع به شدت همکاری و شفاف‌سازی کرد و همکاری‌ها به نحوی بود که کارشناسان آژانس از نظر استاندارد بودن و پاسخگو بودن این همکاری را تأیید کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: راه ادامه برجام بستن پرونده پی ام دی است.

به گزارش عصرایران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم سالگرد شهید شهریاری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی و اینکه آیا اگر شورای حکام در روند پرونده پی ام دی ایران اختلال کند، ایران حاضر به ادامه همکاری خواهد بود؟ اظهار داشت: اصولاً نباید اسمش را اختلال بگذاریم، بعد از مقطع اخیر ایران بر مبنای گزارش مدیرکل آژانس نهایت همکاری را برای شفاف‌سازی سوالات و موضوعات و مکان‌هایی که قسمت عمده‌ای از آن گزارشات وهمی مبتنی بر خواسته‌های سرویس‌های امنیتی بود را داشته است.

به نوشته تسنیم، شمخانی افزود: ایران در این مقطع به شدت همکاری و شفاف‌سازی کرد و همکاری‌ها به نحوی بود که کارشناسان آژانس از نظر استاندارد بودن و پاسخگو بودن این همکاری را تأیید کردند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: در مقطع آتی نزدیک آژانس گزارشی را درباره مسائل گذشته هسته‌ای ایران که مفهوماً به پی ام دی مشهور است، البته از دیدگاه ما همان مسائل گذشته است، گزارشی را خواهد داد.

شمخانی با اشاره به اظهارنظر آمانو یادآور شد: براساس گفتار آمانو این گزارش یک گزارش خاکستری روشن خواهد بود، اما هیچ ابهامی در آن نیست و جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در گزارش اخیر‌ آژانس آمده، هیچ انحراف غیرصلح آمیز در روند هسته‌ای خود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: آن گزارش بسترساز قطعنامه شورای حکم خواهد بود و آنچه که پرونده مسائل گذشته ما را می‌بندد قطعنامه شورای حکام است، یعنی 1+5 قسمت تشکیل دهنده شورای حکام است که امیدواریم به وظیفه خود همان‌طور که به آن متعهد بودند عمل کنند و پرونده را ببندند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: مبتنی بر ابلاغیه تاریخی مقام معظم رهبری همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که همزمان نمی‌توان هم خدا را و هم خرما را خواست، یعنی هم برجام و هم عدم بستن پرونده پی ام دی را و لذا راه ادامه برجام بستن پرونده پی ام دی است.

شمخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعضای هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی، گفت: شورای نظارت بر برجام تشکیل شده و مهمتر از اعضای آن این است که جلسات مرتبی دارد و این شورا در چارچوب وظایف خود بر امور نظارت می‌کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: برجام ، شمخانی
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است ایتالیا: تحریم بن گویر را با جدیت دنبال می‌کنیم